Sabtu, 18 Januari 2014

Najib Tutup Kementerian Melayu Kenapa Tak Bising..!


Kesian Najib..! nak ketawa dengan nak menangis sama banyak..! Kesian kerana Najib begitu mahu menjaga dan mengambil hati orang bukan Melayu tetapi akhirnya dikencing bergelen gelen dalam keputusan PRU 13 yang lalu.

Setelah basah dimandi dengan kencing puak komunis, Najib tetap terjelir jelir mengharapkan sokongan puak komunis walhal kerajaan yang beliau ketuai kini ialah kerajaan Melayu yang didokong oleh orang  Melayu dan Bumiputera serta disokong oleh puak india..! cina? haram jadah..!

Seharusnya Najib mengembalikan semula Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang dimansuhkan hampir 5 tahun yang lalu. Najib ler yang termakan pujuk rayu para punaisihat@punahsihat dengan memansuhkan sebuah Kementerian yang kewujudannya memang menjaga keperluan serta kepentingan pendidikan dan ekonomi orang Melayu dan Bumiputera seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan.

Tidak cukup dengan itu, Najib juga turut mengumumkan meliberalisasikan 27 sub sektor Perkhidmatan dengan membuka seluas luasnya ruang kepada orang lain walaupun dia tahu Melayu dan Bumiputera telah dihilangkan sebuah Kementerian yang menjadi payung tetapi bertindak memberikan payung kepada bangsa komunis.

Baca kemana hilangnya sebuah Kementerian yang menjadi payung Melayu dan Bumiputera apabila berjaya dipecah dan diperintah dengan mengecilkan fungsi dan peranannya di sini dan baca pulak apabila dengan bangganya Najib meliberalisasikan 27 sub sektor yang selama ini menjadi hak dan keutamaan Melayu dan Bumiputera berniaga di sini.

Penutupan Pusat Giat Mara di Selangor hanya kesan rantaian dari apa yang Najib telah mulakan..! Sebab itu kalau kita lihat setakat ini hanya semalam Menteri yang berkaitan menjawab dengan lesu sementara Najib lebih banyak mendiamkan diri dari menjawab isu ini..! Paling kuat pun Najib hanya membuka mulut kerana isu kangkung..! Isu Giat  Mara dan Kalimah? elekk! pociit..!

Seharusnya Orang Melayu dan Bumiputera perlu mendesak Najib agar mengembalikan semula Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi demi kelangsungan pendidikan dan ekonomi seperti mana yang termaktub didalam Perlembagaan..!

Biar ada Kementerian khusus yang lengkap dari menteri, KSU hingga la ke pion yang menjaga kepentingan Melayu dan Bumiputera..! bukannya bernaung dan dipecahkan melukut di Kementerian Kementerian..Tentunya tidak menjadi keutamaan!!!

Desakan perlu dibuat..! kerana komunis juga terlalu banyak dan terlalu jauh mendesak..! mendesak dan terus mendesak..! kita yang tersedak..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Setuju. Takda makna menagih sokongan cina . andaikan saja kita xkan dapat undi cina langsung next Pru. Kalau dpt tu kira bonus. Rancakkan usaha org Melayu daftar dan GI mengundi. Rasa golongan ni boleh sokong Bn sbb kalau totok PR, cukup 21 sure dah terpacul depan agent Spr .

    BalasPadam
  2. Opportunist will support if we're strong. They'll leave if we're weak. No word of loyalty in their vocab.

    BalasPadam
  3. Aku dah malas nak sokong BN. Tak ada telor, maruah Islam dan bangsa Melayu dihin, kerajaan masih tidor tak ada tindakan. Nampaknya Najib dan Pak Lah sama- sama lembik.

    BalasPadam
  4. Najib dgn kaum sepet mmg tk dapat di pisahkan..elok la kau berundur Najib..kau hanya bakal meranap kan BN pada PRU 14 nnt...TAHNIAH LA WAHAI PM yg PALING LEMBIK dlm sejarah....ptuiiiii...

    BalasPadam
  5. tiada yang pelik pun, najib kan ke bapa angkat keturunan cina, ingatkah lagi iklan raya cina 2013.??. Melayu sepatutnya memilih orang lain sebagai pemimpin jika nak lihat UMNO masih kekal selepas PRU14.

    BalasPadam
  6. umno bn memang kangkong. umno kangkong jamban

    BalasPadam