Rabu, 1 Februari 2012

Kenapa Khalid Gereja Marah Sangat Hassan Ali..!






















Petikan dari blog sahabat citra-bangsa @ semasa Terkini...

Marah benar Khalid Samad pada Hasan Ali

Oleh Hassan Md Hussein (Sandakan)


TENTU pembaca masih ingat, salah satu doa yang sering dibaca Tok Jangngut Nik Aziz Nik Mat ialah supaya Umno ini bergaduh sama sendiri dan berpecah belah. Malahan, ada doanya yang lebih dahsyat, minta pecah perut orang-orang Umno.

Hari ini, doa yang sering dibaca oleh orang PAS itu terbalik kepada parti mereka sendiri. Kini, orang PAS sedang bergaduh sama-sama sendiri, paling jelas dan ketara antara Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dengan bekas Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali.

Kata Dr. Hasan, jangan beri satu undi pun kepada Khalid Samad dalam pilihan raya akan datang kerana sikap Khalid terhadap Islam dan dia disifatkan oleh Dr Hasan sebagai parasit yang akan memusnahkan PAS.

Serentak dengan itu, Khalid menyifatkan Dr Hasan sebagai “berpihak kepada Umno” kerana jika menyeru supaya jangan memberi undi kepadanya, tentulah meminta undi diberikan kepada Umno. Itu yang saya baca dalam Utusan Malaysia hari ini. Sama ada betul atau tidak kata-kata Khalid itu, saya tidak tahu tetapi saya yakin, Khalid marah betul dengan Dr. Hasan.

Di kalangan blogger Umno, Khalid Samad ini digelar Khalid Gereja. Sebab apa dia digelar Khalid Gereja, saya tidak pasti. Tetapi, sejak sekian lama, sejak Shah Alam digembar-gemburkan dengan cerita arak dan di Selangor ada cerita orang Islam yang hendak dimurtadkan, nama Khalid Samad cukup popular dengan gelaran-gelaran seperti ini.

Baca seterusnya di sini

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan