Isnin, 13 Februari 2012

Pinda Perkara 121 Perlembagaan..Kit Sial Ajak Perang Agama Berlaku.!!!












Pakatan Rakyat memberi jaminan akan mengembalikan semula undang-undang yang dirombak ketika pemerintahan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sekiranya mereka berjaya memenangi pilihan raya umum akan datang.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata perubahan ketara yang akan dilakukan berhubung sistem kehakiman di negara ini ialah membabitkan Perkara 121 Perlembagaan Persekutuan iaitu membabitkan bidang kuasa kehakiman.

Apa sebenarnya yang Lim Kit Siang@Sial ni hendak??? Apa yang disebutkan oleh Kit Sial ni ialah campurtangan Mahkamah Sivil keatas Mahkamah Syariah! Cina, Keling paria dan sesiapa sahaja kafir harbi boleh mencampuri urusan Umat Islam!!!

Soal Murtad boleh dibawa dan didengar di Mahkamah Sivil! Maka segala isu Murtad yang terancang dengan teliti oleh tangan tangan jahat mereka akan diwakili dan dibela oleh peguam haramjadah mereka di Mahkamah Sivil!

Bidang kuasa apa yang nak dipertikai! Jangan campur urusan Agama dan Umat Islam! Apa Kit Sial nak perang berlaku antara kaum dan agama di dalam negara ni??? Binatang punya Kit Sial..!!!

Apa Perkara 121-

Fasal (1A) Perkara 121 Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa Mahkamah Sivil tidak mempunyai bidang kuasa mendengar apa-apa perkara yang berada dalam bidang kuasa Mahkamah Syariah.

Bidang kuasa kedua-dua mahkamah itu, ujarnya, telah ditetapkan dengan jelas oleh Perlembagaan Persekutuan.

Mahkamah Sivil mempunyai bidang kuasa untuk mendengar dan membicarakan kes-kes yang melibatkan perkara-perkara yang dinyatakan dalam Senarai 1, Jadual Kesembilan.

‘‘Bidang kuasa Mahkamah Syariah pula adalah untuk mendengar dan membicarakan kes-kes melibatkan perkara yang dinyatakan dalam Butiran 1, Senarai II Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan,”

Apa nasib Melayu Singapura..?

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. Meme sial Kiat Sial ni....kau langkah mayat aku dulu dulu....gmbr dari muda memberontak hingga skrg mcm sial je mukanya...xmapus2lak tu... Cita2 nak Republik kan negara ni..Raja2 aku bak sumbat mana...biaDAP

    BalasPadam