Isnin, 15 April 2013

Jawapan Kenapa Nik Najis Tersungkur, PAS Baru Sedar Mabuk..!


Inilah bahananya bila agama dipermainkan, dijadikan umpan, didagang sesuka hati penganut hamPAS..!

Kerajaan Pas Kelantan memberi alasan tidak mampu melaksanakan hukum hudud kerana meluluskan undang-undang yang sudah diketahui 'terbatal' kedudukannya sejak awal lagi.

Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Maklumat, Sains dan Teknologi negeri, Datuk Dr. Mohamed Fadzli Hassan berkata, Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 tersebut bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan kerana melangkaui bidang kuasa ditetapkan kepada sesebuah kerajaan negeri.

Jelasnya, bidang kuasa berkaitan jenayah berat terletak di bawah Kerajaan Pusat dan kerajaan negeri mempunyai kuasa terhad serta tidak boleh menggubal sebarang undang-undang bertentangan undang-undang sedia ada di bawah Kerajaan Pusat.

“Perkara 4 Perlembagaan Persekutuan sudah menyebut Perlembagaan itu adalah undang-undang paling agung di Malaysia dan mana-mana undang-undang yang dilulus mana-mana negeri yang bertentangan dengannya, maka adalah terbatal.

“Perlembagaan juga menyebut mana-mana undang-undang yang dilulus kerajaan negeri yang bertentangan dengan undang-undang Kerajaan Pusat, maka undang-undang kerajaan negeri akan terbatal dengan sendirinya, jadi hukum hudud yang kita luluskan itu sebenarnya batal mengikut Perlembagaan, tidak boleh dikuatkuasakan sama sekali," katanya. - UTUSAN

Apa jadi kepada kuda belang yang mengkafirkan UMNO selama ini? dosa ni siapa nak tanggung? kesian kuda belang hamPAS..! 

Itu sebab puak DAPig makin biadap dan makin berani mempersenda kesucian agama Islam..! sebabnya kerana ada kuda tunggangan PAS yang sedia menjadi binatang..!

Sekiranya sebelum ini calon bukan Islam Islam, Richard Wong memulakan ucapannya dengan “Bismillah’ dan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW, pemimpin DAP Selangor, Ng Swee Lin pula dilihat seolah-olah mempermainkan kalimah suci Allah selepas mengucapkan 'Alhamdulillah', 'masya-Allah' dan 'insya-Allah'.

Dalam Majlis Ceramah Menuju Ke Putrajaya anjuran Pas di Lembah Pantai, di sini malam ini, Swee Lin memulakan ucapannya dengan kalimah Alhamdulillah kononnya 'bersyukur' diberi peluang berucap.

Sejurus menyebut kalimah itu, beliau menerima sorakan kuat hadirin yang rata-rata terdiri daripada ahli-ahli Pas.

Selepas itu, semasa mengulas berhubung kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau menyebut pula kalimah 'masya-Allah'. - UTUSAN

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. VIDEO SEKS MUSTAFA ALI: JANGAN LUPA, KAMI YANG PERTAMA DEDAHKAN


    SUKACITA dimaklumkan, Suarapakatanrakyat.com adalah laman web pertama yang membuat laporan akan kewujudan video seks membabitkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, Mei tahun lepas.

    Artikel tersebut boleh dirujuk DI SINI

    Kami telah beri amaran yang cukup lama, hampir setahun kepada pemimpin PAS untuk mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas kumpulan tertentu dalam PAS yang menerbitkan video ini, tapi tidak dipedulikan. Maklum sahajalah, website kecil, tidak ada nama dan tidak terkenal pula.

    Tapi sekarang bila video itu tersebar, apa kata PAS?

    Kami ingin sekali lagi mengingatkan PAS supaya mengambil tindakan segera kepada kumpulan pro Kamarudin Jaafar yang menerbitkan video tersebut, yang mana kami dimaklumkan, identiti masing-masing diketahui pimpinan tertinggi PAS.

    Kami tidak mengatakan Kamarudin Jaafar terlibat, kami katakan kumpulan yang pro kepadanya.

    Kumpulan ini bahaya, kerana mereka bukan sahaja mempunyai video seks membabitkan Mustafa Ali, bahkan pemimpin-pemimpin lain PAS yang ada kecenderungan seksual yang tidak boleh dikawal ini.

    Apa sekalipun, PAS tahu tentang kewujudan video ini tapi tidak mahu mengambil apa-apa tindakan, baik kepada Mustafa Ali, mahupun kepada kumpulan yang berusaha keras membuatnya.

    Inilah yang suarapakatanrakyat.com kesalkan sangat. Kegagalan PAS bertindak dengan lebih awal, telah menyebabkan imej Pakatan Rakyat teruk tercemar

    BalasPadam