Sabtu, 28 Disember 2013

Siapa Sokong Menteri Ni Berhenti..!


Badak adalah spesis binatang darat yang bertubuh besar..! badak terdiri dari badak sumbu dan badak air..! contoh diatas adalah spesis badak air..! rakyat Malaysia juga ada perumpamaan yang berkaitan dengan badak ni..seperti 'pekak badak'..!!!

Mungkin prasa 'pekak badak' ini timbul kerana badak yang mempunyai tubuh badan yang besar dengan mulut yang besar tapi mempunyai telinga yang kecil..! mungkin perbezaan besar mulut yang besar dengan telinga yang kecil tu yang menyebabkan rakyat Malaysia menilai orang yang gagal mendengar sebagai 'pekak badak'..!


Memang spesis mencekik banyak..! perut besar tapi telinga pekak..! itu sebab apa juga yang berlaku di sekeliling akan terus dipekak badakkan..! tak gitu?

Rakyat Malaysia menyokong kenaikan harga berikutan kurangnya aduan yang dibuat kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), kata Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek pada Jumaat.
"Kita tidak menerima apa-apa aduan. Rakyat tidak mengadu, ini bermakna terdapat sokongan. Kita tidak mengawal harga, tetapi pengguna yang mengawalnya," katanya pada sidang media selepas melancarkan kempen 'Kembali Ke Sekolah' AEON.
Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. itulah antara menteri bodoh yg pernah dipilih BN...

    BalasPadam
  2. menteri Cap Ayam yang terakhir hendaknya.

    BalasPadam
  3. bodoh!
    buat 1kalinya aku sokong blogger umno...BODOH!!!!

    BalasPadam
  4. berat aku nak mengaku lahir di Kuala Pilah sebab menteri ayam yang pekak badak ini. Tak tahu nak menjaga etika sebagai menteri ketika tengok MLM. Aku sokong dia disingkirkan.

    BalasPadam