Jumaat, 14 Oktober 2011

Kuda Belang PAS Dah Boleh Buat Tabung Sedekah Untuk Bob Lokman..!


Pengarah Jais Marzuki Hussin dipetik media hari ini berkata pihaknya akan mendapatkan waran tangkap daripada mahkamah terhadap Bob seandainya gagal hadir memberi keterangan kepada agensi itu.Bob yang ditahan Isnin lalu mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003 iaitu ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui,Hulu Langat.

Seksyen 119,Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyebut “mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara mengenai agama Islam tanpa tauliah diberikan mengikut Seksyen 118 adalah melakukan kesalahan dan boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.” Disebabkan enggan hadir memberi keterangan dengan sengaja pula, selebriti itu melakukan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor.”

Jika disabitkan kesalahan mengikut Seksyen 12B Enakmen Jenayah Syariah Selangor itu, boleh didenda tidak lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.

Kata lahabau si bob lokman pulak... Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Bob mendakwa penahanannya di Masjid Kampung Sungai Lui, Hulu Langat pada 10 Oktober lalu hanya "menunjukkan kuasa" dan tidak boleh diterima.

Malah, dakwanya, terhadap juga seorang pegawai agama yang terlibat dalam serbuan itu turut membuat provokasi terhadapnya dengan "menghina" dan "mengejek" penyokong PAS.

Ditanya tindakan lanjutkan ekoran perkembangan terkini itu, Bob berkata beliau hanya "tunggu dan lihat" dan belum melantik mana-mana peguam untuk membantunya.

"Saya tidak ada duit hendak lantik peguam," tambahnya lagi.

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. SPONGEBOB SQUAREHEAD NI MMG SAH2 JADI PUPPET WALLY SLIPAU BROO. MASE MULA2 MASUK PASRAEL KONON NAK TARBIAHKAN ANAK2 DIA SKALI TAPI DIA PLAK YG JADI KUTU B*B*. NTAH LERR APE NK JADI DGN MAMAT TU. YG PASTI DIA DH DPT TIKET KE SYURGA KEHKEHKEHKEH

    BalasPadam
  2. TIKET??? PERGHHH... KLAS BUSINESS KE EKONOMI???

    BalasPadam
  3. patutnya si Bob lokman itu cermin diri , diri dia sendiri pun tdk terurus , anak -anak lintang pukang ..tapi ada hati konon nak didik orang lain ! pooorahhh !!

    BalasPadam