Jumaat, 7 Oktober 2011

Pembentangan Bajet 2012.. Alamak!!! Pembangkang Menang La Beb!

Alamak..! Boleh mati beb! Sebab? Bajet tahun ni naik kepada 232.8 bilion. Maknanya kerajaan BN yang memang memerintah, yang memang berkuasa, yang disayangi dan dipilih rakyat selama ini akan bagi dan tunaikan segalanya demi kepentingan rakyat!

BN bukan macam parti penipu pembangkang yang ingat bajet boleh di table suka suka macam nuar yg suka suka lanyak china doll! Atau macam mat sabu yang memang suka jilat normah?

Bajet ni real! Mengulang janji seperti mana tahun tahun sebelum ini yang berjaya BN tunaikan! Kalau janji macam keling mabuk todi tu memang kelaku nuar dan kepimpinan biawak pembangkang..

Antara janji dalam bajet..

Sekolah percuma kepada setiap rakyat yang bersekolah rendah dan menengah!

Setiap pelajar akan dapat duit RM100 untuk menghadapi pembukaan tahun persekolahan baru 2012 nanti.

Setiap rumah termasuk kuda belang yang hari hari mengutuk PM dan isteri serta kerajaan BN tetap akan diberikan subsidi gula, tepung, minyak masak, gas masak dan beras.

Harga barang ni semua dah turun..ko orang cekik la! Ko orang makan la, asal jangan berpenyakit sudah nanti kerajaan BN jugak yang tanggung!

Yang kerja kerajaan tentu malam ni diibaratkan macam malam jumaat semalam jugak sebab.. Gaji naik, bonus setengah bulan gaji dan pencen tunggu umur 60 tahun.

Pegawai Jasa dan Kemas pulak dah berangan nak melancong dengan duit 3000 tu, bekas polis dan bekas askar yg dapat 3000 tu dah boleh terus simpan dalam tabung haji untuk kerjakan haji tahun depan..jangan nak ngengade! Pergi haji!

Yang belom daftar haji sebab tak de 1300 untuk daftar dah boleh daftar haji dengan kemukan akaun kwsp.. Otomatik ko orang akan dapat no giliran haji.. Kan senang! Pas ada?

Banyak la bro tahun depan punya bajet yang menyentuh terus kehati dan kepoket rakyat..

Ini real! Bukan macam puak aljub yang pasti, real dan benar mengulang pembohongan!!! Yang itu jer dia orang memang menang!!!

Lu fikir la sendiri
Published with Blogger-droid v1.7.4

Tiada ulasan:

Catat Komen