Sabtu, 11 Februari 2012

Hakim Dzaidin Mahu Penghakiman Beliau Dahulu Dirayu Semula..!!!


Bekas Ketua Hakim, Tun Mohd Dzaidin Abdulah berkata, mahkamah-mahkamah Malaysia hari ini telah akur kepada kehendak ahli-ahli politik dalam cabang eksekutif kerajaan dan ia berpunca daripada Tun Dr Mahathir Mohamad.

Hakim yang bersara itu menegaskan, pindaan terhadap Perkara 121 Perlembagaan Persekutuan semasa pentadbiran Dr Mahathir pada tahun 1980-an telah melemahkan sayap badan kehakiman.

“Akibat pindaan, kuasa kehakiman mahkamah-mahkamah telah dikurangkan dan mereka hanya mempunyai kuasa apabila diberikan Parlimen,” kata Mohd Dzaidin, dan menambah bahawa “Parlimen lebih hebat daripada badan kehakiman.

baca terus di sini

Ni sekor lagi langau hijau yang sebok mencari bangkai..! dah la tak boleh manjadi garam untuk melambatkan ikan dari cepat menjadi busuk tapi sebok nak membusukkan apa jua yang dihinggap!

Logiknya...kalau diamati apa yang langau ni sebutkan. Jelaslah langau ni membuktikan bahawa beliau gagal dan tidak beramanah dalam menjalankan tugasnya dulu sebagai Hakim dan Ketua Hakim Negara! Langau ni jelas berat sebelah! langau ni jelas bacul dan makan apa jua yang disuap! Langau ni takde maruah! langau ni merosakkan badan kehakiman negara!

Bagi sesiapa yang sebelum ini pernah dijatuhkan hukuman oleh langau ini maka bolehlah kemukakan rayuan untuk didengar semula kes mereka kerana pasti langau ini gagal, khilaf dan tidak adil dalam memutuskan penghakiman!!!

Pay back time..!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. NI SPESIS LANGAU TAK PIKIR PAKAI OTAK PSL DAH NYANYUK. TAK KN DIA X TAU DLM PARLIMEN ADA 2 BLAH PIHAK. KERAJAAN DAN PEMBANGKANG. SKANG DIA NAK SLHKAN SAPE?...SAH ORG TUA TU MMG NYANYUK! HUHUHU

    BalasPadam
  2. Bukti sistem kehakiman kita
    dikuasai orang politik!....selagi Hj. Najib dengan Hantu Kopek tu ada kat putrajaya jangan harap mahkamah kita berlaku adil walau 10%
    pun....Hj. Najib kata sistem kehakiman kita adil dan telus, Mahadir Kutty Bavoo kata mahkamah telus sejak dulu lagi..Inilah yang dinamakan politik Kepala Butuh yang diamalkan oleh 2 orang PM sejak dulu lagi!....

    BalasPadam