Sabtu, 29 Oktober 2011

Harussani Tempeleng Teressa Cock..!


Golongan bukan Islam di negara ini digesakan untuk tidak bercakap mengenai soal hukum halal dan haram bagi sesuatu makanan bagi umat Islam di negara ini memandangkan ia mampu menyebabkan kekeliruan dan penghormatan kepada agama tersebut.


Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, sama ada makanan itu halal atau haram dimakan oleh umat Islam, ia bukanlah ditentukan sesuka hati oleh sesiapa sahaja tanpa merujuk kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

“Tak boleh la letak hukum begitu saja, sepatutnya kenalah rujuk kepada JAKIM terlebih dahulu.

“Siapa mereka nak tentukan (makanan) tu halal atau haram? JAKIM saja yang berhak dan diberi kuasa dalam hal ini,” katanya

Mufti Perak itu dihubungi bagi mengulas mengenai sebuah restoran sayur-sayuran milik bukan Islam yang dikatakan ‘halal’ oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok, yang mempromosikan ‘Menu Rakyat’nya yang lebih murah berbanding ‘Menu 1Malaysia’, semalam.

Baca seterusnya di Utaranews di sini

Awas! beginilah budaya kafir harbi yang jelas dan terang mahu menyesatkan umat Islam! segala yang berkaitan dengan agama akan dicampuri! soal halal haram dia pulak yang sebok nak tetapkan!!! malangnya ada pulak yang yakin dan percaya!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

3 ulasan:

  1. Pernah tanya masyarakat tionghua pasal halal haram. Mereka cuma paham asal tak ada daging babi dah ok. Ayam kalau tak sembelih tak apa, halal. Bahan-bahan lain tak payah cakap, bukan dia kira.

    BalasPadam
  2. teresa kata halal untuk orang yang beragama pas. teresa kan ulama pompuan bagi ahli pas. sememangnya ramai orang cina hanya ambil tahu pasal babi dan arak yang haram tak boleh makan. tapi kalu makan tak apa pasal ramai gak orang islam gi beli nombor walaupun haram. so kesimpulan mereka, haram tapi tak apa la kot, masih lagi boleh. gagalnya pas nak ajar geng dia pasal hudud. yang mudah pun tak boleh.

    BalasPadam
  3. bangganya pas setelah taresa kok menjadi agen JAKIM meletakkak tanda halal selepas di tarbiah pas

    BalasPadam