Selasa, 29 Januari 2013

Najib Kongsi Pengalaman Sebagai Hero..! Anwar Zero Yang Terus Bertelor..!


Dari pemimpin bangsa dan negara, kini nama Perdana Menteri YAB Dato Seri Mohd Najib Tun Razak terus harum sebagai pemimpin Islam sedunia...dari seorang hero..terus kekal menjadi hero..!

PM berkongsi pengalaman kerana beliau berani ke Palestin..! Anwar ada? ada telor dan batang bengkok..! yang cuba menjadi hero untuk menjaga keselamatan Israel..! 

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkongsi pengalaman beliau dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor semasa lawatan kemanusiaan ke Gaza, Palestin baru-baru ini.

Beliau berkongsi kisah penderitaan dan kesusahan yang dialami penduduk wilayah tebing barat itu berikutan keganasan rejim Zionis Israel, dengan lebih 1,000 anggota Persatuan Wanita Kebangsaan Malaysia (NCWO) sempena sambutan jubli emas persatuan itu di Dewan Perdana Felda di sini.

Najib yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat menceritakan pertemuannya dengan seorang wanita yang kehilangan empat orang anaknya dalam insiden keganasan di wilayah itu.

"Cuba bayangkan ibu yang kehilangan empat orang anaknya kerana keganasan dalam konflik di Gaza dan ibu itu beritahu pada isteri saya bahawa tiap-tiap pagi dia peluk anak-anak dia sebab dia tidak tahu pada akhir hari tersebut sama ada mereka akan bertemu lagi atau tidak.

"Itulah satu cerita yang menyayat hati saya dan isteri selain banyak lagi sebenarnya kisah dan gambaran yang boleh kita jadikan iktibar dan peringatan," katanya dalam ucapan perasmian itu.

Justeru, beliau berharap rakyat di negara ini mensyukuri dan menghargai asaskeamanan, keselamatan dan kestabilan yang dikecapi di Malaysia.

Lawatan kemanusiaan Perdana Menteri ke Gaza pada Selasa lepas dilihat membuka mata masyarakat dunia berhubung keprihatinan Malaysia terhadap penderitaan rakyat Palestin dan betapa perlunya penindasan rejim Zionis Israel ke atas Palestin dihentikan segera.

Sementara itu, Najib turut membidas sikap pembangkang yang sering memperlekeh usaha baik kerajaan dalam memberi kesejahteraan kepada rakyat dan negara.

Malah, beliau menyifatkan sikap pembangkang itu sebagai tidak konstruktif dalam membuat kritikan terhadap usaha kerajaan yang positif.

"Masalahnya kita ada pembangkang. Kalau kita baik, dia akan cuba perlekehkan. Saya pergi Gaza pun ada orang perlekeh. Bila kita buat Permata pun ada yang nak perlekehkan. Mereka tidak konstruktif dalam kritikan.

"Cubalah kata ini baik, tak apalah kerajaan buat. Kalau baik katalah yang baik. Sepatutnya itulah peranan pembangkang yang konstruktif tapi apapun ia, kita ada masa yang akan tiba tidak lama lagi untuk kita buat penilaian yang mana baik yang mana sebaliknya," katanya. BERNAMA

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen