Sabtu, 5 Januari 2013

Ini Namanya Politics Makeup @ Backup..!


Politik ni seni.. seni serba serbi..! ada tukang nyanyi..! ada tukang gendang..! ada tukang sorak@kuda belang..! maka berpolitik la mereka..walau tanpa integriti, walau tanpa isi, walau terpaksa menggadai anak isteri, harta waima negeri. 

Bagi pembangkang itu sudah memadai...kerana politik adalah urusan dunia yang tak mati mati...sebab tu dah tua pikun tetap nak jadi MB..walau pun amanah tak pernah diberi, tanggungjawab pula dah lama mati..yang hidup hanya nafsu nak jadi MB..! tak percaya tanyakan pada Sabariah si isteri yang punya diri..!

Walhal politik itu suci..perjuangan membela agama, bangsa dan negara adalah tuntutan yang nilainya tidak terperi, seperti UMNO memerdekakan watan ini, bagai BN membangunkan rakyat dan negara ini yang tak berhenti henti, bak rakyat terbanyak yang tetap setia memberikan undi, itu semua lambang perjuangan suci, politik bermaruah dan berintegriti.

Cuba kita tengok gambar kat bawah ni..


Itu gambar abang DAPig..! Gambar mentor@guru@sifu mereka si Lee Kuan Yew PAPig, mengikut sejarah Kuan Yew menangis kerana Singapura dikeluarkan dari Malaya pada 1963. Dia menangis bukan kerana sedih mendapat habuan memerintah sebuah negara sendiri tetapi dia menangis kerana gagal mendapatkan sebuah negara yang lebih besar iaitu Malaya. Itu cara dan budaya orang berpolitik..! bukan macam politik Azizan Razak di Kedah yang cuma tahu mencekik balak..! kualiti politik macam ni hujung kuku Kuan Yew PAPig pun takde!

Tapi itu lah standart politik kaum PAS..! hanya layak menjadi hamba sahya di tangan DAPig.. apa nak di herankan?

Rentetan dari banyak komen Tengku Aziz setelah ditendang keluar dari DAPig, dan pemilihan CEC DAPig bulan lalu, DAPig sebenarnya melalui suasana gerhana, gerhana kepada sokongan undi Melayu, ke chauvinist san dan ke komunisan mereka semakin terserlah, ini kerana sikap bongkak atas kuasa yang ada di Penang menyebabkan mereka gagal mengawal sikap kiasu bangsa yang terpendam sekian lama.


Isu rasuah tanah di Kelantan telah menambah gelap gerhana sokongan Melayu jenis bangsat kepada DAPig. DAPig tahu bahawa sokongan Melayu bangsat telah menyebabkan ramai dikalangan mereka bergelar Ahli Yang Brhormat. Dalam menempuh PRU yang bakal menjelma maka usaha perlu di buat dan tindakan mesti dilakukan..!

Makanya hari ini berkokok la..

Pengarah Pemilihan DAP, Pooi Weng Keong meletak jawatan ekoran kesilapan teknikal dalam pengiraan undi pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan bulan lalu.
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, peletakan jawatan itu adalah atas dasar rasa tanggungjawab. 

Kesilapan pengiraan undi itu sekali gus menjejaskan kedudukan 20 ahli CEC. Salah seorang calon Melayu yang bertanding, Zairil Khir Johari yang pada mulanya menerima 305 undi sebenarnya menerima 803 undi hasil kiraan semula. Ia sekaligus berjaya meletakkan Zairil dalam CEC.

1 batu 2 ekor burung..pertama konon nak mengembalikan sokongan Malayu bangsat yang ada didalam DAPig selain Melayu bangsat yang mengikut bontot Anwar di dalam PKR serta Melayu bangsat yang duduk didalam serban tok guru sesat mereka..PAS.

Keduanya, sekurang kurangnya malam ini dan esok media sunyi dari memainkan isu tanah yang mereka tipu dari rakyat Kelantan. Persengkokolan jahat antara DAPig dan hamPAS ini mengundang musibah besar kepada DAPig dan lebih utama ianya menghakis sokongan ramai pengundi muda dan atas pagar di Kelantan yang marah dan terhina dengan penipuan tersebut.


Inilah cara pembangkang berpolitik hari ini..penipuan dan putar belit fakta perlu dalam menutup penyelewengan dan fitnah adalah sesuatu yang dimestikan dalam menghidupkan persepsi atau bahasa lamanya di sebut tanggapan..! Salah tanggapan rakyat perlu dalam survival politik pembangkang yang di ketuai oleh Peliwat Malang Anwar Ibrahim. Salah tanggapan hanya boleh diyakini dengan rencah diatas, kebenaran dan fakta tidak akan me 'real' kan pembohongan dalam lakunan mereka..!

Bagitu juga halnya dengan isu Deepak dan Rafizi, kenyataan Deepak yang menyangkal fitnah Rafizi berkenaan dokumen pembelian barang kemas sebanyak RM 13 Juta di Hong Kong bukan menyebabkan Deepak seemakin putih dan bersih malah ia merungkai bagaimana usahasama, game yang mereka mainkan bagi meyakinkan kuda belang dan penyokong taksub mereka bahawa pembohongan adalah kebenaran.

Yang jelas Deepak sudah berjaya meletakkan dirinya sebagai penyambung lidah syaitan yang sebelum ini dipegang oleh SUARAM dan RPK, begitu juga Rafizi yang terus bertahta sebagai jambu Anwar termahsyur dalam membina pemalsuan dan dongengan sesuatu isu. Namun kebenaran itu Hak dan bathil juga Hak..! rakyat bukan bodoh..!


Anwar tahu bahawa sokongan kepadanya semakin terhakis..pelbagai isu yang terpalit kepada dirinya dan sumbangan kerosakan berpolitik yang diberikan oleh anak buahnya didalam PKR dan sekutunya DAPig serta hamPAS terutamanya di Kelantan, Kedah, Selangor dan Penang makin menyebabkan igauan nya untuk ke Putrajaya bertukar kepada bayangan warden penjara di Sungai Buloh. 

Itu yang menyebabkan Anwar terpaksa mengambil keputusan menyelar majalah Peranchis dalam isu satira karikatur nabi bagi menonjolkan imej Islam yang lama hilang. Sedangkan keislaman Anwar sendiri diragukan apabila dia sendiri berikrar akan menyokong sepenuhnya segala tindakan dalam menjaga keselamatan Israel yang membunuh umat Islam Palestin setiap hari. Itu sebab Anwar tak pernah sekali pun mengajak pakatan rakyat membantu dan menghulur sebarang sumbangan kepada Palestin. jauh sekali nak kesana..!


Apapun Anwar dan sekutunya akan terus berpolitik..bagi mereka politik adalah matlamat hidup! Itu yang sekarang kita dengar Anwar dan sekutunya cuba pulak nak memecahkan perpaduan dikalangan ahli UMNO dan BN dengan melaga lagakan YAB PM dengan YAB TPM. Anwar ingat Muhyiddin punya hati perut sama macam dia sewaktu dia jadi TPM kepada Tun Dr M. Tapi kerana hati perut memang sedia kotor maka Anwar akan merasakan bahawa orang lain juga sepertinya...!

Anwar tak payah meroyan bercakap tentang perpaduan dikalangan pemimpin dan ahli UMNO... UMNO dan Barisan Nasional sudah cukup berpengalaman berdepan dengan si kitol dan mandaliar moden seperti Anwar Aljub. Kita akan buktikan dalam PRU13 yang akan datang ini..bukan sahaja Anwar lengit dan hangit terjun dengan labu labunya malah UMNO dan Barisan Nasional akan kekal memerintah dengan mendapat majoriti 2/3 InsyaAllah...


Selagi belum pilihanraya Anwar dan kuncu kuncunya makeup la apa yang boleh bagi mengekalkan kuda belang yang semakin ramai lari...dengan makeup yang dibuat sekurang kurang kuda belang taksub ada benda nak dihadam.. Sebab tu mereka tetap yakin bersama Anwar walaupun telah dibuktikan yang Anwar kaki bontot..tapi kerana bontot juga dilihat sedap dan halal seperti mana arahan tuhan mereka Anwar maka apa yang nak kita harapkan..!

Jenis pengikut macam ni UMNO dan Barisan Nasional pun tak nak..! pttuuiihh!!!

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan