Khamis, 10 Januari 2013

PANAS..! Mufti Kelantan Minta Nik Aziz Bertaubat..!


Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad (gambar) mengingatkan semua pihak di negeri ini tentang kalimah Allah yang eksklusif untuk orang Islam dan tidak boleh digunakan oleh penganut agama lain.

Menurutnya, sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan pada 1 Disember 1981 telah meluluskan Enakmen Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam 1981 iaitu satu enakmen untuk menjaga kesucian kalimah itu.

Katanya, enakmen itu yang diwujudkan bagi mengawal dan menyekat penyebaran iktikad dan kepercayaan agama bukan Islam dalam kalangan orang Islam, secara jelas telah menyenaraikan 24 perkataan termasuk kalimah Allah di bawah Jadual (Seksyen 9) Bahagian 1 enakmen sebagai hak eksklusif agama Islam.

Sehubungan itu, beliau secara sinis 'meminta' enakmen tersebut dipinda atau dimansuhkan sekiranya sudah lapuk dan tidak relevan lagi.

Nik Aziz dengar ke tak? atau dah pekak badak sejak jadihamba sahya DAPig?

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. PAS JADI PART GILA BABI ELEPAS BERGANDING DENGAN DAP

    BalasPadam
  2. Org tua tuh wlpon jalan pon dah mnggigil2 tapi EGO ttp besar mngalahkn tokong yg tersergam kat Kelantan...tambahan lagi skrg maqam dia dlm PAS dah tinggi dah jadi mursyidul bkn lagi CIK GU KEMAS...mau runtuh tokong2 kat Kelantan kalo dia mengaku salah n bertaubat....silap2 mufti tuh yg kena maki...celako celako celako...

    BalasPadam
  3. Dalam keadaan sekarang kalau Yang Dipertuan Agong minta Pope Nick Abdul Aziz ni bertaubat pun belum tentu dia akan layan. Dia sekarang berada dipuncak sebab itu dia berani sokong Father Abdul Hadi dalam isu kalimah Allah.

    Adalah salah kita melabelkan Anwar Ibrahim sebagai tokoh liberalisme dinegara ini, tokoh yang sebenarnya adalah Father Hadi dan Pope Nick yang memimpin Pas.

    Hj Mansuh

    BalasPadam
  4. Kalau orang melayu Pas masih mengatakan Pas berjuang untuk islam. Saya terkedu.

    Kalau orang melayu Pas nak kata Hadi Awang dan Nik Aziz adalah pejuang islam. Izinkan saya untuk menambahkan senarai pejuang islam yang berjuang bersama Pas.

    Mereka adalah Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.

    Pada masa yang sama saya nak tanya orang melayu Pas .... Najib, Muhyidin, Jamil Khair dan Fatul Bari mereka sebagai pejuang apa ?

    BalasPadam
  5. Mufti Kelantan tak de standard lah
    mana boleh lawan Nabi Nik Aziz
    dan Imam Mahadi Anwar Ibrahim

    BalasPadam
  6. Ada penyokong PAS totok kata Ulama Hadi tahu apa yang dikatakan kerana dia Ulama dan amat faham pasal hal ehwal Islam berbanding orang kebanyakkan dan kita dilarang untuk membincang perkara ini ..... kesian penyokong PAS yang dah macam syiah menganggap Ulama mereka macam Imam Syiah yang maksum mengalahkan maksum Nabi. Apa yang keluar daripada Ulama mereka pasti betul dan takkan bersalahan dengan agama islam...... pengikut hanya perlu patuh tanpa soal......

    BalasPadam