Rabu, 2 Januari 2013

Terkini..Rosmah Menjawab Fitnah Rafizi a/l Deepak..!


Mudah sahaja hidup ni... itu pun kalau kita mahu memudahkannya..! namun ianya tidak semudah yang kita sangka jika kita membenarkan kejahilan kekal subur didalam hati, akal dan sanubari setiap dari kita.

Kita sedar bahawa kita manusia yang berakal..kita bukannya haiwan yang hanya dituntun nafsu. Lembu tidak ada keperluan lain dalam hidup...selagi perutnya kenyang maka berjaya lah hidupnya...namun terkadang lembu lebih mulia bila dibandingkan sesetengah dari kita kerana lembu boleh dijadikan korban dalam ibadah tapi tidak bagi manusia.

Pastinya kita sebagai manusia lah yang lebih mulia kerana diberikan kesempatan untuk melakukan ibadah suci dengan menggunakan lembu untuk dibuat korban. 

Namun bila manusia merelakan diri hina lebih dari lembu maka golongan ini seharusnya merenung dimana status sosial mereka sebenarnya..! 

Apakah mereka rela dihina oleh lembu lembu yang tumbuh melata hari ini atau mereka rela menjadi lembu yang di hina? namun keduanya tidak menjarakkan status mereka sebenarnya..tetap hina!

Kalau kita rasional dan waras..kita pasti cepat menghidu penipuan dan fitnah terbaru yang dibawa oleh lembu lembu 'suci' Anwar ini..dalam waktu PRU yang semakin hampir..dengan kepercayaan isu kapal selam telah menjadi zikir dikalangan kuda belang, maka timbul lah badut badut politik menyanyikan lagi fitnah agar kuda belang mereka terus bergoyang dan menari.

Mereka timbulkan fitnah..lepas tu minta orang lain jawab..! mereka mencipta pembohongan kemudian minta orang lain nafikan..! Mereka keluarkan tipu helah justeru orang lain dihukum salah! Kalau dijawab maka akan ada lagi isu yang telah mereka atur usai orang menjawab, jika tidak dijawab maka diberitakan kepada dunia bahawa momokan mereka benar..! 

Ini politik lembu..! politik hina! politik tidak bertamadun! politik jijik yang sedang membarah dan membudaya dalam diri puak pembangkang..!

PKR menuntut Datin Seri Rosmah Mansor menjawab dakwaan peniaga permaidani, Deepak Jaikishin bahawa dia telah membayar RM13 juta untuk membelinya barang kemas.

Deepak (kanan) dikatakan telah mendakwa bahawa pembelian 19 keping barang kemas tersebut dari dua firma di Hong Kong adalah sebahagian daripada sogokan untuk melicinkan satu urusniaga tanah.

Desakan itu dibuat oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dalam sidang akhbar di ibupejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

Apa kena mengena dengan Datin Seri Rosmah? Deepark yang beli.. tetiba Rafizi Gay desak minta penjelasan.. apa kaitannya?

Jenis politik ni namanya politik gila babi..! babi pun tak segila ini..!!! Politik begini jauh dari kematangan dan ketamadunan hidup insan. Budaya politik begini ialah politik jahiliah..! 

Majoriti rakyat Malaysia sejak dari merdeka hingga kini dan InsyaAllah selamanya tidak pernah membenarkan politik haprak ini berkembang segar didalam negara..! 

Sebagai orang Islam...kita bukan lembu dan kita juga tahu bahawa ada disebutkan didalam riwayat...


“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan. Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian. 

Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi, apabila kamu menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan mereka, mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memberinya kepercayaan, mereka akan mengkhianatinya.
 
Anak kecil mereka jahil, pemuda mereka licik. Sementara yang tua tidak menyuruh berbuat baik dan melarang yang yang mungkar. Mereka itu sentiasa membangga diri dalam kehinaan. Dan meminta apa yang ada pada mereka bererti kesusahan.
 
Orang yang santun di tengah mereka adalah sesat, dan orang yang menyuruh kepada perbuatan ma’ruf malah menjadi tertuduh. Orang beriman di kalangan mereka adalah lemah, sedangkan orang fasiq menjadi mulia. Sunnah di tengah mereka adalah bida’ah, sedangkan bida’ah itu sendiri adalah sunnah.

Maka ketika itu mereka dikuasai oleh orang-orang paling jahat di antara mereka. Sedangkan orang pilihan apabila ia menyeru, pasti tidak akan dihiraukan.” 

(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

LU FIKIR LA SENDIRI!!!

29 ulasan:

  1. BOSAN dengan Politik kotor murahan PKR ni...Nak Muntah bila tengok muka Rafizi tu...Muka Sial!

    BalasPadam
  2. Tak dengar atau baca mana2 yg mengatakan Najib atau Rosmah menafikan semua cerita si Deepak tu.
    Najib dan Rosmah tu tak ada mulut ke atau tak ada peguam ke......saman saja kalau cerita2 direka utk memfitnah.....kenapa senyap.....kenapa hanya blogger upahan UMNO yg terlalak telolong nak pertahankan mereka.
    Kalau tak bersalah apa yg harus mereka takutkan.
    Rakyat terutama org Melayu akan menyokong pemimpin yg berani bukan pemimpin yg mengharapkan org lain utk berjuang membersihkan nama mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib rajin buat kerja...Dia nak pastikan Malaysia maju dan rakyat dapat manfaat.

      Kalau asyik nak jawab atau layan org gila, macam mana nak buat kerja... habis satu, datang satu lagi.

      Najib pun tak perlu jawab semua dakwaan org gila..biasanya dakwaan org gila akan jatuh.hancur dengan sendirinya...percayalah!!! sebab tak ada asas dan fakta.

      Padam
    2. Saya pun bersetuju,Rosmah kena jawab sendiri dan bela diri sendiri.Begitu jugalah Anwar kena juga bela diri sendiri jangan sentiasa hasut rakyat utk membantu menutup kesalahan beliau. Rosmah 2x5 dengan Anwar sering menimbulkan masalah,kerana gelagat mereka yg agak luar biasa,banyak isu yg boleh di kaitkan dgn mereka.Semua pihak kena bukan saja bersih tapi mistilah kelihatan bersih,barulah tidak ada perkara buruk yg boleh di kaitkan dengan mereka.Janganlah kerana peangai buruk kita,dan nafsu rakus kita menjadikan ugama,bangsa dan negara tergadia.

      Padam
    3. KALAU LAYAN ORANG BODOH LEMBU, KITA PUN NANTI JD BODOH.
      BIARLAH SI BODOH DENGAN BODOH NYA.......BIARKAN BIARKAN....

      Padam
    4. ORANG SKRNG DAH TAK TAKUT TUHAN . I NGAT....AZAB TUHAN ITU BENAR...ALLAH MAHA MENGETAHUI.....SAPE BENAR SAPE MENIPU.
      INGAT JUGA DOA ORANG YANGTERANIYA MUDAH DI PERKENAN. KITA HANYA BERTAKWA PADA ALLAH..

      Padam
    5. alah...apa susah..ikut style nuar je la..ini fitnah pkr!!!sikit2 fitna nuar...bukti fitnah xde,sumpah laknat x berani...

      Padam
    6. kalau asyik dok layan dakwaan yg mengarut ni...bila Najib nak buat kerja utk negara...semua ni bg Najib sampah saja...kebenaran akan muncul sendiri...
      lain la dgn puak2 PKR depa tak dak kerja..hari2 buat ceramah create fitnah..yg dok layan habis puak2 bangang PR la jugak...

      Padam
  3. ko suruh anwar jawab dulu semua tuduhan dan cabaran oleh nallakarupan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak jawab apa... nalakarupan paria tody...barua madey kutty...bapa ayam .... n taukey fitnah...keling garam mai malaysia sama madey kutty....dulu jilat DSAI...lani dah kena beli...sama spesis deepak taukey carpet n bala PI... geng keling ni jgn dok caya, ckp n buat semacam golek2, tipu2 janji masyuk...semua melayu kena tipu

      Padam
  4. buang masa PM dgn isteri nak layan fitnah puak2 pkr ni.. banyak keje yg beliau nak buat.. tak kan tugas PM nak layan hari2 fitnah kotor pr je.. tak tau lah sudah kali keberapa fitnah jahat dah dibuat keatas PM dan isteri... lepas ni kita nengok fitnah apa lagi puak2 pkr ni nak buat...

    hampehhh punya pkr/pr

    BalasPadam
  5. rosmah tu rehat aja lah. Jatuh Paklah keranba KJ , Jatuh Najib sebab rosmah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sangat bersetuju dengan statement kamu bro. sebelum terlambat, eloklah rehat.

      Padam
    2. Setuju. Daripada timbul mcm2 fitnah sebaiknya rehat je. Lagi pun skrg ni hanya Rosnah shj peluru yg PR ada.

      Padam
  6. ALLAH sentiasa bersama dgn org2 yg benar,DS Najib x perlu layan org2 pr ni,bg beliau biarlah Allah yg membalasnya

    BalasPadam
  7. Banyak keja lain lagi yang Najib dan Rosmah perlu buat. Buang masa je melayan benda2 yang tak berfaedah nih. Buat keja dan buat amal kebajikan lebih baik dari buat keja fitnah macam nih. Lantak dia orang lah nak fitnah apa pun. Bukan rakyat semua tak tahu. Boleh lihat sendiri betapa sibuknya PM dan isteri beliau ke sana kemari dengan bermacam-macam progrem yang di laksanakan. Mana ada masa nak layan fitnah mcm. Korang bukan tak tau, lepas nih tah ape lagi fitnah yang akan di cipta oleh mereka. Tak ke keja bodoh tu. Dan tak ke bodoh kita masih lagi mempercayai fitnah bodoh mereka2 ni. Pikir sendiri lah.

    BalasPadam
  8. Patutnya Rosmah atau Najib jawap le..dari dulu org kata mcm2..senyap je..buat dek je.Selalunya senyap maknanya betul,kalau tak betul,haruslah di nafikan.Kami ni pun dan jadi kompius!tak tau nak percaya sape.Kalau ikut logik ada betulnya juga tuduhan Rafizi tu wpun kita tak suka nak baca pun...Kita nak maki Rafizi pun tak blh juga sbb maklumat terperinci sgt..siap salinan jual beli pun dia dapat.papagomo ada nafikan tapi...tak hbs edit lak...masih ada nama Rosmah kat salinan tu.Macam mana jadi lagu tu..sepatutnya dia teliti btl2 jgn buat kerja haram jadah!kacau betul lah...PRU13 kali ini memang buat jiwa pengundi kacau bilau!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib Rosmah memang banyak keje nak buat,wpun begitu..dia sepatutnya klrkan juga penafian barang sepatah dua kata.Dari dulu hingga sekrg mcm tak de apa2 yg berlaku.ketimur kebarat tak de hala tuju.PKR buat tuduhan melulu pun masih membisu seribu bahasa!Kami ni dah sesak nafas nak jawap dgn penyokong.Rakyat zaman sekrg dah celik IT,mak cik2 kat kg pun dah pandai cari citer kat internet.Yang tua2 tu blh le kita kawtim,yg muda2 sikit tu...berbuih mulut nak jelaskan...kami ni mangsa keadaan tau...tolong lah perjelaskan Rosmah Mansor demi parti,kami sayang parti... kami tak mau org pandang serong selamanya kat parti kebanggaan kita ni...plssss

      Padam
    2. tanpa nama 10:29 PTG
      izinkan hamba mencelah yer.. pasal papa gomo edit yang masih ada nama rosmah tu kan dia nak bagi contoh.. apa yang ratpizie edit dan apa yang papa gomo edit sama tak nak bagi pembaca blog nilaikan jadi nasihat hamba baca dan fahamkan tiap artikel yang dimuat naik di blog-blog.. sekian terima kasih.. salam

      Padam
  9. Kalau le betul fitnah yg terancang olih pembangkang adakah sebagai PM dan isteri PM mereka hanya perlu berdiam diri tanpa tanggungjawab utk menentang kegiatan politik kotor semacam ini.
    Tidakah perlu rakyat disedarkan tentang perkara ini melalui proses undang-undang apatah lagi kalau ianya melibatkan pemimpin no 1 negara.
    Org Melayu tak suka pemimpin yg bacul.
    Kalau sudah tak berani pertahan diri sendiri macam mana nak mempertahankan BANGSA, patut le tindakan Najib sejak jadi PM asyik tunduk kpd bangsa lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fitnah yg sebegini mudah dikantoikan boleh lah dikatakan sbg isu kecik. Apa nak heran, sedangkan isu besar yg mempersoalkan 'dimana jam omega?' yg babitkan maruah dan moral pun sampai skrg seorang pemimpin tu masih tak mampu jwb.

      Padam
  10. KEs ni sama cam kes Altantuya la, Walaupon DS Najib dah bersumpah dlm 3 masjid menafikannya, tapi puak2 PR masih dok spin lagi kes tu, tak habis habis puak2 PR ni mengencing

    BalasPadam
  11. Klau dh otak lembu, lembu jgk la puak2 UMNO nih....
    Sbb UMNO kn dh biasa kncing-mengencing, xkn sumpah pon xlh kencing...
    dh tu prangai umno sentiasa menipu slagi ada kesempatan..=='

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa attachment invoice dalam xls dan tidak pdf?

      Tuduhan babitkan jutaan ringgit, urusniaga pakai gmail dan xls sahaja?

      Sama ada yang berniaga itu penjual dalam mudah.my atau yang membuat cerita ini kantoi menipu.

      Lu pikir lah sendiri.

      Padam
  12. Bangang.. otak lembu blogger umno. Udah la wei.. ki jilat kaki kepala korang tu. Hahahahahah. Bapak segala bangang. Nak tengakk benang yg reput.. hak tuihhh

    BalasPadam
  13. Bukan buang masa... tapi ketaq lutut nak jawab!

    BalasPadam
  14. tanpa nama 12:36 PTG
    at least DS najib berani juga bersumpah laknat dia sumpah kencing dia lah dapat bala dari ALLAH.. apa cite dengan DSAI bersumpah laknat pun tak berani buat.. setidak tidaknya kalau dia bersumpah kencing mcm nko kata mungkin bertambah lagi penyokong PGAYr. kencing pun kencing laa janji buat mcm yang nko kata laaa sumpah kencing.. serupa lah menipu satu ibadah..

    BalasPadam
  15. HANYA ORANG ISLAM SAJA YANG BERSENGKETA DAN KAFIR-MENGKAFIR SESAMA SENDIRI. KAMI BUKAN ISLAM BERGOLEK-GOLEK ATAS LANTAI TAK TAHAN KETAWA.KAH KAH KAH

    BalasPadam
  16. Org Anwar mmg mcmtu. Di Sarawak, they are nothing. They talk, talk and talk. But none of it goes into our mind. Pkr is too dirty to do the admin for this beloved country

    BalasPadam