Isnin, 24 Mac 2014

MH 370 ~ Antara Nasib Baik & Buruk..!

Nasib baik sebab…


BEIJING: Anak kapal pesawat China mendakwa mengesan beberapa 'objek mencurigakan' di zon mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370 di selatan Lautan Hindi yang sedang giat dijalankan hari ini.

Agensi berita Xinhua berkata, objek 'putih dan empat segi' dikesan oleh penyelidik di dalam pesawat Ilyushin-76.


'Anak kapal pesawat mengesan objek berkenaan di kordinat 95.1113 darjah timur dan 42.5453 darjah selatan dan terus memaklumkannya ke pusat kawalan dan kapal pemecah ais China, Xuelong, yang kini sedang menuju ke lautan berkenaan," kata Xinhua. - AFP


Nasib buruk yang juga masih bernasib baik

KUALA LUMPUR: Malaysia Airlines hari ini mengesahkan bahawa pesawat MH066 dari Kuala Lumpur ke Incheon pada 23 Mac telah dilencongkan ke Hong Kong kerana kegagalan generator pesawat yang menjana bekalan elektrik.

Namun demikian, bekalan elektrik disambung bekalannya oleh Unit Bekalan Bantuan. Pesawat itu kemudiannya dilencongkan ke Hong Kong untuk dibaiki dan mendarat dengan selamat.

MH066 yang dikendalikan oleh pesawat A330-300 berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 11.37 malam dan dijaduallkan tiba di Incheon pada 6.50 pagi waktu tempatan.

Kesemua 271 penumpang dipindahkan ke pesawat lain. Penerbangan pulang MH067 dari Incheon ke Kuala Lumpur dibatalkan dan penumpang telah dipindahkan ke pesawat lain.

Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan