Isnin, 31 Mac 2014

Dah Padam..!!!


Dah padam?

Boleh confirm di sini.

Boleh kenal di sini.

Boleh rujuk di sini.

Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Jgn mati kecuali dlm keadaan Islam (beragama Islam, tunduk dan taat, menyerah diri kpd Allah swt). Demikian dipesan dlm Al Quran (2:132). Bila mati dlm keadaan kufur, pastilah akhirannya, selepas Barzakh dan Mahsyar, akan ke Neraka, yg hitam gelap pekat suasananya, sgt panas bagai 70 kali kepanasan api dunia. Ahlinya pula, utk merasakan azab pedihnya kesan bakaran dijadikan Allah swt sgt besar saiz badannya, giginya sahaja lbh besar dr gunung Uhud, kulitnya pula setebal tiga hari perjalanan, setiap kali hangus keseluruhannya diganti dgn kulit yg baru, makanannya buah zaqqum yg meluluhkan mulut dan usus kerana sgt laparnya dilahap juga, minuman pula dr air dan cairan logam yg sgt panas serta cairan mayat yg sgt busuk namun kerana tersgt hausnya ditonggak juga, belum lg diazab dgn pelbagai azab di dlmnya, na'uzubillah !

    BalasPadam
  2. Bila pula DAPBANGKAI nak MAMPUSS dan LENYAP dr. Tanah Melayu ni?!!

    Lihat di http://www.mukminun.com/2012/02/ketahuilah-tentang-marah-dalam-islam.html#_ , Irfan Nugroho, February 18, 2012:

    Marahlah terhadap siapapun yang memerangi atau menghina Islam, Allah, dan Rasulullah!!

    Bukankah sudah tegas bahwa Allah telah memerintahkanmu dalam Surat Al-Maidah: 54 untuk bersikap tegas (atau bahkan keras) terhadap orang-orang kafir (kafir harbi) yang jelas-jelas melancarkan permusuhan terhadap islam?

    Bahkan di Quran bagian yang lain, Allah juga memerintahkanmu untuk melakukan hal serupa terhadap orang-orang kafir yang jelas-jelas menyatakan perang melawan Islam.

    ......"Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir (Kafir Harbi – yang terang-terangan memusuhi Allah dan Rasul-Nya), tetapi berkasih sayang sesama mereka (sesama Muslim)....”(Al-Fath: 29).

    Maka sudah selayaknya, nak engkau bereaksi tegas terhadap segala bentuk pelecehan dan penghinaan simbol-simbol Islam yang dilakukan oleh orang-orang yang tidak menyukai agama ini menjadi mulia.

    Marahlah ketika melihat ajaran Islam ini dihina, dilecehkan dan diremehkan oleh orang-orang kafir atau oleh orang-orang yang mengaku Islam padahal ia telah kafir karena tabiatnya yang sama persis dengan orang kafir.

    Bahkan bila perlu, berlaku hukum jihad memerangi orang-orang kafir harbi yang secara terang-terangan menyatakan permusuhan terhadap Islam, Allah, dan Rasul-nya. Namun perlu kau ingat, nak… Tidak semua orang-orang kafir adalah kafir harbi.....

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam