Isnin, 15 Disember 2014

Sel Sel Otaknya Telah Mula Berhubung..!


Ini baru betul..! Ini namanya pemikiran berkotak kotak..! luar ke dalam kotak tapi kalau tak menghasilkan sesuatu nak buat apa..! 

Tentu mak long, mak ngah kat kampung menghela nafas lega...! Mudah mudahan berhasil dan mampu membantu ramai sedara mara ku dikampung kampung yang bergantung hidup dengan getah..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

4 ulasan:

  1. Kalau nak tolong tu boleh ...

    Harga beli dari penoreh terlalu menindas. Tak lojik harga beli getah dari penoreh di Malaysia lebih rendah dari harga untuk penoreh getah di Thailand

    Harga pengilang beli dari MARDEC dan Lee Rubber mahal. Apa salah kerajaan tubuh entiti untuk beli dari penoreh. Kalau nak seribu daya, tak nak jutaan alasan.

    Kerajaan negeri Kedah hanya nak bantu beli bARANGAN asas untuk penoreh. Tiada niat untuk bantu mereka keluar dari kemiskinan dan jadikan hidup mereka lebih selesa. Padahal salah seorang ahli exco pernah dalam Board of Director MARDEC. Pemalas berfikir dan usaha.....

    BalasPadam
  2. Banyak produk yang diperbuat daripada getah. Antaranya ialah seperti tayar dan glove. Maybe gomen boleh bagi insentif untuk usahawan bumiputera membuka kilang pengeluaran produk yang berasaskan getah. Masalahnya kita terlalu bergantung kepada pasaran luar negara. Kita ada negara yang jual lebih murah, kita pasti akan rugi. Tak adanya nak berbincangan dengan negara pengeluar getah yang lain. Andaikata wujud kompromi dan harga getah meningkat. Adalah tiada jaminan bahawa harga getah akan stabil sampai bila2. Sudah tiba masanya kita menghasilkan produk getah kita sendiri yang mungkin lebih mendatangkan hasil daripada terlalu bergantung kepada eksport.

    BalasPadam
  3. Kita memang dah ada teknologi pembuatan jalanraya menggunakan campuran getah yang dibangunkan oleh Petronas 15 tahun yang lalu. Kebaikan jalan ini memang banyak berbanding jalan tar biasa dan jalan simen. Telah berjaya di uji pada some stretch jalan federal highway. Jalan jadi tahan dan sangat selamat pada pengguna terutama bila hujan..

    BalasPadam
  4. harap2 TIADA BABI POLITIK yg terhegeh2 NAK JADi ORANG TENGAH..

    Serahkan kepada Engineer & Profesional.

    Kalau BABI politik tu pigi buat ceramah & berdemo.

    LETIH PROJEK2 Malaysia/Melayu tak JADI kerana KEHADIRAN BABI2 politik yg tak tahu berusaha.

    BalasPadam