Ahad, 21 Disember 2014

Kasi Licin..!


Kalau semua penguatkuasa menjalankan amanah dan tanggungjawab tentu aman makmur hidup kita semua..!

Lagi pun KL antara bandaraya yang hidup 24 jam..! nak buat apa???

Tahniah PDRM kerana bertindak pantas menyerbu kelab malam eksklusif yang cuba menganjurkan pesta maksiat yang terbesar di Malaysia malam tadi dan menurut sumber ia juga bakal berlangsung malam ini. Tahniah juga kepada pihak SPRM yang memantau laporan resah masyarakat kota tentang aktiviti yang tidak bermoral ini.
Masyarakat ingin melihat dalangnya diheret ke muka pengadilan dan bukan setakat serbuan sahaja seperti sebelumnya.
Ketelusan pihak PDRM dalam isu-isu sebegini mampu untuk menaikkan kembali imej PDRM yang kian dipersoalkan terutama bila isu pelacuran ini sudah semakin kronik.
Aktiviti yang didalangi oleh kumpulan kongsi gelap ini semakin berani kerana dakwaan wujudnya ‘hubungan baik’ antara Ketua Kongsi Gelap dan Pegawai Berpangkat Tinggi dalam PDRM.
Selama dua hari berturut turut MalaysianCrime mendedahkan tentang pesta yang akan berlangsung ini. (rujuk di sini)
Pihak cawangan D7, cawangan Judi, Kongsi Gelap dan Maksiat perlu lebih serius menjalankan operasi sepertimana cawangan Narkotik yang banyak menghasilkan tangkapan dalam setiap operasi mereka.
Sudah lama masyarakat yang sayangkan negara mendedahkan kegiatan haram kongsi gelap yang kelihatan begitu kebal, malah pihak media utama negara juga telahpun membuat pendedahan eksklusif tentang bagaimana jerung-jerung terlepas dan tangkapan cawangan D7 hanya tertumpu kepada pekerja yang menjaga premis operasi perniagaan haram mereka sahaja.
Telah sampai masanya pihak cawangan D7 lumpuhkan terus kegiatan haram ini dengan ‘memenggal kepala’ bukannya dengan menangkap ikan-ikan bilis seperti yang tersiar di dada akhbar dan di media elektronik.
Malam ini, pihak PDRM, SPRM, DBKL dan JAWI lagi sekali perlu memantau Kelab tersebut kerana ianya dijadualkan berlangsung selama dua hari dan malam ini adalah kemuncak pesta maksiat itu.
Lu Fikir La Sendiri!!!

2 ulasan:

  1. Kalau Penguatkuasa jalan kerja dgn betul ,yg paling rugi adalah tokey,hilang mata pencarian mudah.Mereka ramai yg kaya kerana keggalan penguat kuasa berfungsi dgn baik.Percaya lah kalau rasuah tiada barulah Melayu boleh bersaing dlm perniagaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. re , Kalau rasuah tiada barulah Melayu bersaing dlm perniagaan.

      Kalau rasuah tiada , bila agaknya hari yang gemilang itu akan tiba ?.

      Padam