Selasa, 1 April 2014

MH 370 ~ HOT..!!! Boeing Rampas Pesawat..???


Alamak..! kenapa Boeing menyembunyikan perkara ini..! kenapa sehingga kini Boeing masih mendiamkan diri dari menunjukkan kepada dunia data terakhir pesawat MH 370 mematikan enjinnya?

Versi Bahasa Melayu…
Pada November 2006, syarikat pembuat kapal terbang Boeing menerima paten daripada kerajaan Amerika Syarikat (AS) untuk sebuah sistem yang mana apabila ia diaktifkan, memampukan sesebuah pesawat diterbangkan ke lokasi tertentu dengan juruterbang tidak mampu berbuat apa-apa.
Autopolit ‘tanpa gangguan’ itu boleh diaktifkan oleh juruterbang, sensor dalaman atau menggunakan jaringan satelit serta radio dari jarak jauh oleh agensi kerajaan AS seperti CIA.
Ia bertujuan untuk mengambil alih penerbangan itu andai berlaku cubaan oleh pengganas untuk mengalih atau melencongkan sesuatu pesawat ke laluan atau destinasi lain.
Sistem baru yang dibangunkan pasca 9-11 adalah untuk membolehkan pihak berkuasa AS menguasai kembali sesuatu pesawat dan tidak tunduk sepenuhnya kepada kemahuan perampas.
Apabila sistem berkenaan diaktifkan, sesuatu pesawat itu akan diterbangkan dengan kawalan luar ke lokasi yang telah diprogram lebih awal.
Boeing dalam kenyataan pada 1 Disember 2006 berkata, ada keperluan mendesak dalam industri penerbangan bagi mewujudkan satu teknik yang secara muktamad dapat mengelak invidu yang tidak bertauliah daripada menguasai sesuatu pesawat dan kemudiannya membahayakan keselamatan penumpang atau orang lain dalam laluan perjalanan kenderaan berkenaan, dengan ini ia akan dapat mengurangkan kesan kemusnahan yang mampu dilakukan individu di dalam sesuatu pesawat (yang dirampas).
“Secara khusus, ada keperluan untuk mewujudkan teknik yang akan memastikan laluan perjalanan sesuatu kenderaan adalah berkekalan dengan mengalihkan sebarang proses membuat keputusan yang salah oleh manusia termasuk ancaman keganasan di atas kenderaan (pesawat) berkenaan,” katanya.
Untuk menjadikannya bebas sepenuhnya, sistem itu mempunyai bekalan kuasa sendiri serta bebas daripada pemutus litar kapal terbang.
Kapal berkenaan akan berada dalam mode otomatik walapun telah mendarat dan mekanik atau kakitangan kerajaan yang berkenaan akan dipanggil untuk mematikan sistem berkenaan.
Boeing telah mewujudkan beberapa kaedah untuk mengaktifkan sistem berkenaan.
Antaranya termasuk suis manual untuk ditekan juruterbang atau pengesan khas di pintu kokpit yang akan mula bertindak apabila mode anti pengganas teraktif walaupun hanya tenaga yang minimum digunakan untuk memaksa buka pintu kokpit.
Pilihan lain ialah jaringan tersembunyi di mana pegawai kerajaan atau wakil syarikat penerbangan di darat akan memantau dan mengarahkan kapal dalam mode otomatik apabila sah keselamatan kapal terbang dikompromi.
Jaringan komunikasi radio juga boleh digunakan untuk memaklumkan kemudahan darat atau kapal terbang lain bahawa sebuah pesawat telah diaktifkan dalam mode otomatik.
Versi Bahasa Inggeris
Boeing has the ability to auto-land an aircraft.










On Nov 28, 2006, Boeing received a US patent for a system that, once activated, removes all control from pilots to automatically return a commercial airliner to a predetermined landing location. 


The ‘uninterruptible’ autopilot would be activated – either by pilots, by onboard sensors, or even remotely via radio or satellite links by government agencies like the Central Intelligence Agency, if terrorists attempt to gain control of a flight deck.

This new system was developed post 9-11 to allow US law enforcers to gain some form of control over an aircraft instead of giving the upper hand to hijackers.

Boeing, in a statement released on Dec 1, 2006, said that ‘there is a need in the industry for a technique that conclusively prevents unauthorised persons for gaining access to the controls of the vehicle and therefore threatening the safety of the passengers onboard the vehicle, and/or other people in the path of travel of the vehicle, thereby decreasing the amount of destruction individuals onboard the vehicle would be capable of causing’.

“In particular, there is a need for a technique that ensures the continuation of the desired path of travel of a vehicle by removing any type of human decision process that may be influenced by the circumstances of the situation, including threats or further violence onboard the vehicle.”

According to the patent, existing preventative measures are less than foolproof – pilots can decide to open the lockable, bullet-proof cockpit doors and federal air marshals can be overpowered and de-armed.

Boeing’s alternative has an onboard processor that once activated, disallows pilot inputs and prevents anyone on board from interrupting an emergency landing plan that can be predefined or radioed to the aircraft by airline or government controllers and carried out by the aircraft’s guidance and control system.

To make it fully independent, the system has its own power supply, independent of the aircraft’s circuit breakers.

The aircraft remains in automatic mode until after landing, when mechanics or government security operatives are called in to disengage the system.

Boeing envisions several methods of activating the system. Options include manual switches for pilots to hit, or possibly force sensors on the cockpit door that would trip the anti-terror mode if a minimum force threshold were crossed, for instance if someone were trying to break down the door.

Another option is a remote link whereby airline or government workers in ground facilities would monitor and aircraft and command the automatic control mode “once it is determined that the security of the air vehicle is in jeopardy.”

Radio links could also be used to inform ground facilities and nearby aircraft that an aircraft has been placed in the automatic flight mode.

The patent illustration is as below;

(Patent numbers are on the right side of the diagram)

10 ulasan:

  1. H20 menteri berlagak dan sepupunya Najib sj yg tak reti bahasa dan tak kenal siapa itu Boeing. Najib tk mcm Tun yg banyak knowledge merentasi disiplin ilmu. Najib tk kenal apa itu pesawat E-3 ygboleh remote hijack pesawat lain.. setakat sesama Boeing xde masalah pun.

    Malangnya Najib jd hamba Amerika dan tidak mahu buka kepala otak menyiasat dengan telus dr SEMUA aspek! Kenapa Diego Garcia dikecualikan dr andaian??

    BalasPadam
  2. TANPA NAMA DI ATAS KETINGGALAN BAS SEKOLAH !

    BalasPadam
  3. Media Barat yg. anti-ISLAM spt. CELAKANewsNetwork-FOCKNews-DailyMailJAHANAM itu memang disyaki dikuasai Mossad-CIA-MI6-NATO! Kat Malaysia ni kita ada ejen mereka dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI//PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean!!

    Tapi, nasib baik ada Media Alternativ (label "teori konspirasi" adalah label si Illuminati Barat-ZIONIS utk. memburukkan dan menutup mulut Media dan mana-mana teori Alternativ), yg. cuba memberikan maklumat BENAR!

    Lihat artikel amat BERNAS dr. wartawan Jepun Yoichi Shimatsu, yg. menyambungkan titik-titik penting misteri kehilangan MAS kita ini, termasuk kemungkinan penglibatan si ZIONIS Soros, bukan shj. utk. menjatuhkan Iran (Israel juga berpengkalan dgn. Submarine senjata Nuklear di Diego GarCIA) tetapi kerana dendamnya yg. lama, pd. YAB Ayahanda Tun Dr. Mahathir kita – di http://www.sovereignindependentuk.co.uk/2014/03/28/latest-posts-role-of-israel-and-soros-exposed-by-mh370-twin-jet-in-tel-aviv-top-10-veterans-stories-in-todays-news-march-26-2014-adl-deceit-sinks-judgeship-t/ , Role of Israel and Soros Exposed by MH370 Twin Jet in Tel Aviv , By Yoichi Shimatsu, March 26, 2014!

    ZIONIS DAJAL Soros serta Rockefeller, adalah dari geng Rothschild, iaitu ketua pemuja SYAITAN Illuminati yg. menubuhkan Israel dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln dan Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat, dan menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam!
    Dan si FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai puak SYAITAN Illuminati Mossad-Israel/ZIONIS, dan ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean, DAPBANGKAI/PKRPELIWAT memangnya tak habis-habis nak mengalih perhatian dunia dari bukti penglibatan Diego GarCIA di tengah Lautan Hindi yg. sebenarnya adalah pengkalan tentera BAWAH TANAH- kongsi US-British-Israel-NATO yg. mungkin mengandungi senjata Nuklear (MAS disyaki di ‘hijack’ situ dulu sebelum si Barat-ZIONIS ni bagi cerita palsu kat kita yg. MAS di'hempaskan' di Lautan Hindi, tetapi tidak akan dijumpai kerana Lautan Hindi itu sukar)!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  4. Tabpanamaa 8.43pg,

    Kalau Najib tahupun mesti ada strategi yg betul ... bodoh bangang la ko ni. Ko nak serang US ke ? Mula mula kenelah hancurkan musuh kita yg berada dalam negara dulu*mcm puak puak pengkhianat mcm kau tu la). Sementara itu bukti yang lengkap juga perlu dikumpulkan, nanti korang kata tipu pulak, maklumla, mana ada kebenaran. yg keluar dari kerajaankan kan kan? Akupun takdela suka dengan Najib yg suka jilat bontot Cina(sama macam penyokong dan pemimpin PKR dan PAS), tapi benda yg betul mesti ditegakkan.

    BalasPadam
  5. anon 8:43
    komen ikut sedap jer .... perasan macam hebat la tu
    apa ko ingat macam main dam aji ke dol ... ??
    apa ko ingat perisik Malaysia ni ngok sangat ke tak tau pasal Diego Garcia . . atau kenapa US cuma hantar 1 kapal perang + 1 P3 .. atau tak pernah beri rakaman satelit Diego Garcia ... ??
    Apa Malaysia boleh buat kalo benda ni betul sekalipun !! ko yg perasan good sangat ni boleh buat apa pulak ... ???

    BalasPadam
  6. Anon 8:43,
    Bercakap memang mudah..Kalau teori dan firasat ko merasakan MH 370 tu ada kat DIEGO GARCIA apakata ko buktikan pada dunia dan seluruh rakyat Malaysia ni kenyataan ko itu benar. Silap-silap naik kapal terbang pun ko tak pernah tapi buat andaian macam pakar.

    BalasPadam
  7. AKU dah naik flight dah 43 kalilah BOdoh! engkau je sekalipun tak pernah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. naik kapalterbang 43 kali. Ada gaya menunjuk-nunjuk. Pastu guna perkataan 'bodoh'. Sah jenis orang BODOH.

      Padam
  8. ya.. aku yakin najib pun tau semua ni..
    tp kena la terima hakikat.. sapa US tu..
    sekali dia bom kita naya jerrr

    nak harap sapa ? anwar berahim babi tu..
    hadi kaki fitnah ?
    haprak..

    so.. slowly n steady la kena selesaikan..

    x mustahil.. dapat semua selamat dan bernyawa

    BalasPadam
  9. Berhati hati bila menaip. Semua akan menjadi bukti dimahsyar nanti. Takutlah sedara sedara ....

    BalasPadam