Isnin, 24 Mac 2014

MH 370 ~ Penjelasan Keluarga Kapten Zaharie..!


Benar..! semua orang mempunyai hak..! Apa pun kita perlu menghormati hak mereka..!

Terkini! Keluarga Kapten Zaharie jawab sebab mereka ‘bersembunyi’


Keluarga Kapten Zaharie Ahmad Shah bertindak mencari perlindungan tempat berlindung, luar dari kawasan rumah mereka dalam usaha untuk keluar dari ‘ribut spekulasi’ yang melanda juruterbang itu.

“Keluarga Zaharie lebih suka mengelak daripada spekulasi daripada bercakap. Kini, mereka tahu siapa kawan sebenar mereka,” kata seorang rakan yang rapat dengan keluarga Zaharie tetapi tidak mahu dikenali.

Menurut rakannya, keputusan isteri dan anak- anak Zaharie untuk ‘bersembunyi’ adalah satu cara untuk mengelak daripada diburu oleh media, seperti apa yang berlaku kepada keluarga pembantu juruterbang Fariq Abdul Hamid di mana stesen TV tempatan telah berkumpul di hadapan rumahnya.

“Pada saat-saat membimbangkan seperti ini, ahli keluarga mahu berkumpul untuk sokongan emosi, bukan menangkis soalan daripada media,” katanya.

Kecuali satu temu bual awal dengan cucu saudara lelaki beliau di Youtube yang memberikan satu penghormatan untuk juruterbang itu dan curahan sokongan dalam talian untuk anak perempuannya Aisyah, tiada sebarang kenyataan dibuat selain itu.


Rumah keluarga Kapten Zaharie sunyi tiada berpenghuni.

Katanya, keluarga itu sangat memberikan kerjasama terhadap permintaan yang dibuat oleh pihak berkuasa, kerana mereka tidak mempunyai apa-apa yang hendak disembunyikan.

Walaupun sesetengah saudara-maranya merasakan keluarga Zaharie harus tampil secara terbuka untuk menjelaskan spekulasi yang menggambarkan beliau sebagai seorang aktivis politik, mereka tahu mereka perlu menghormati keinginan mereka yang mahukan privasi, katanya.

Saudara-mara beliau juga menegaskan bahawa Zaharie bukan seorang ekstremis, tidak seperti apa yang dikatakan oleh media mengenai beliau.

Tiada satu pun spekulasi yang dapat meyakinkan mereka bahawa beliau mungkin telah melakukan sesuatu yang menyebabkan kehilangan MH370, menurut mereka.

Beliau juga kerap menghubungi Aisyah yang telah menamatkan pengajiannya dalam bidang seni bina di Melbourne, Australia.

Anak perempuannya itu telah memberitahu seorang rakannya di Australia sebelum kembali ke Kuala Lumpur bahawa “semua spekulasi itu seolah-olah membunuh keluarganya”.

Aisyah telah mengambil cuti untuk bersama dengan keluarga yang tinggal di lokasi yang berbeza dari rumah mereka di Shah Alam.

Bagi ahli keluarga Fariq, mereka tidak mahu ditemubual sehingga pesawat itu dijumpai.-mstar

Lu Fikir La Sendiri!!!

1 ulasan:

  1. 1. Selalunya orang yang berniat khianat bersedia menutup segala alat bukti supaya tidak dapat dikesan.

    Jangan terlalu sangat percaya akan keluarga atau Aisyah, anak si juruterbang yang tersyak, kerana mereka pun mungkin berpura-pura hipokrit seperti pemimpin parti kencingkan rakyat.

    2. Boleh percaya ke alas an yang diberi oleh anak perempuan kapten Zaharie?

    3. Semua penjahat memang mahu tutup taik mereka dan tunjuk baik.

    4. Manusia yang baik, tak payah :

    -memuji diri mereka sendiri,
    -mengaku tak ada apa niat tersembunyi,
    -menuduh kesalahan orang lain.

    5. Cuma penyiasat dan polis sahaja yang berwibawa menentukan, kemudian seret ke mahkamah, buktikan dengan tuduhan pengganas.

    BalasPadam