Khamis, 26 Mei 2016

50 Ajer..!


Sekadar nak bercakap..! Jangan tak menguak..!

Usul undi tak percaya 50 cawangan tak wakili parti – Ahmad Maslan


Ini kerana jumlah cawangan yang mengemukakan usul undi tak percaya terbabit hanya mewakili 0.22 peratus sahaja
Datuk Ahmad Maslan menyatakan tindakan 50 cawangan UMNO di Kedah mengemukakan usul tidak percaya terhadap Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mewakili parti itu secara keseluruhan.
Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO itu menjelaskan, UMNO mempunyai lebih 22,000 cawangan di seluruh negara dan 50 cawangan yang mengemukakan usul undi tak percaya terbabit itu hanya mewakili 0.22 peratus sahaja.
“Cawangan UMNO di Malaysia tak silap saya lebih 22,000. Kita memandang setiap perkara itu dengan serius sama ada kecil atau besar, tetapi angka itu (50 cawangan) tidak signifikan dan amat kecil,” katanya lapor BH Online.
Jadi jantan la..buat pemilihan tahun ini..!
Berani? Lembu jantan ada juga faedah buat korban..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

15 ulasan:

  1. Jawapan nak sedapkan hati. Di Johor ada undi tak percaya, di N Sembilan ada, Kelantan pun ada dan sekarang Kedah. Ini yg berbunyi. Bayangkan ahli yg diam dan tunggu masa bertindak.

    P/S Punya terdesak sampai burukkan DR konon palsu. Check je data 900 ribu tu sama tak dgn DK yg telah dittangan oleh rakyat.
    Ramai2 saman budak yg curi data tanpa kebenaran. Fitnah berleluasa sbb dah takut.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau dah Cikgu Very Bad Badrul apekenama tu terlibat, mana nak boleh caya tuduhan DR palsu tu. Mengarut aje.

      Cikgu tuh di PKR pun bergaduh, kan? Semua nya tak betul bila dia terlibat.

      Padam
    2. Si Bad tu nak cari modal buat publisiti aje. Sebab orang dah tak peduli dia lama dah.

      Padam
  2. Mana Lanun Bugis dan orang orang nya jantan, Bang? Pengecut nak mampos. SR, WSJ dan NYT pun tak saman saman dah dekat setahun.

    Mana nak saman? Takut bermacam pekong lagi keluar pasal Lanun Bugis songlap RM4.2 juta masuk ekaun bank dia.

    Entah entah ada berbilion lagi masuk ekaun di lain lain bank.

    BalasPadam
  3. Hahaha...pergi mamposlah dgn menteri jendol nii..ckp gst turun harga barangan tapi sebaliknya berlaku..bongok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agak2 apa mat bengong ni cakap kat anak2 dia kalau mereka tanya kan? Kenapa ramai org kutuk abah dan bengang kat abah?
      Kesan dari kebodohan sendiri.....

      Padam
  4. Lembu tu gemok, pendek, perut meloyot aje. Macam si Rosi, ye?

    Perut penuh dengan duit kertas RM4.2 bilion abang melanun punya kot.

    Tu le, makan jangan banyak sangat. Bahana nya pergi ke perut bini

    Dah 50 cawangan di Kedah tak sokong lagi. Cawangan yang belom buat pendirian tak sokong, banyak, di Johor, Melaka, NS, Trengganu dll.

    Ahli individu yang tak sokong, amat ramai di seluruh Malaysia. Leak jawatan le, wahai si Lanun Bugis. jangan anyayakan UMNO. Nanti kalah UMNO/BN di PRU14, kalau kau tak undur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KALAH...PASTI, seri tak mungkin...menang jauh sekali!
      Jibon boleh blah,packing2 brg2 yg penting2 tu. Nak tunggu apa lagi,nak tunggu mampus?
      Kan cai kan...peduli apa haram janji kenyang! Dasar haramjadah gitu le!

      Padam
    2. Sokong depa yang cadang suruh dia runding dengan pihak berkenaan untuk di benarkan hijrah ke negara yg dia pilih, dengan jaminan tak di dakwa di mahkamah sampai bila bila.

      Padam
  5. Ahmad mazlan nak bg tau sikit... Walaupun satu cawangan suroh Najib berundur ini bermakna Taklah sampai 3 juta ahli umno Yg Najib war warkan menyokong beliau...


    BalasPadam
  6. maaf cakap la..kalau pau 2013 dulu najib ditandingkan..sekarang ini dia dah sebilik dengan anwar. waktu itu pun 100% dia bungkus.

    BalasPadam
  7. Mcamana nk menang prk bila orang umno dh terang sabotaj umno balik, abg lan un nk crita sikit bukan ker cawangan yang bentuk bahagian dan secara lojik atau sebenarnya cawanganlah yg menaiikan pangkat seseorang didalam macam abg lan un jugaklah kan, bermakna tuantuan yang ada pankat dlam umno skarang ni janganla bongkak sangat, jawatan tu sementara jer, kalau nk tahu ybyb sekelian langit tinggi ke rendah cuba adakan pemilihan parti sekarang mestipunya ybyb dan abg lan un pun akan merangkak mintak tolong cawangan sokongan lepas tu janji la bulan dan bintang bagai, jangan sombong beb tu pru serawak bn menang faktornya pasal km diaorang lepas tu umno tkda kt serawak ,prk ni s.besar ,kkangsar ni kita tengok mcamana cawangan2 umno akan ajar2 tuan2 merreka yang bongkak..mesti punya ada ahli umno terutamanya dicawangan akan sabotaj gila umno sendiri, mereka ahli kecil saja tapi time undi nnti kita tengok siapa mintak tolong siapa..terdapat sebagianya ahli umno akan menjadi duri dalam daging mereka ni depan macam stia dgan umno tapi sebenarya mereka jugakla yang akan memastikan bn takkan menang prk ni...nanti masa prk najib sebukla tabur sana tabur sini maklumla cashking masyuk diaorang angkat tapi kalau kerja banyak untuk pembangkang baju masih lagi baju umno....pak ybyb sekilian jagajagala penipuan ini takkan dapat dikesan punya,, bila kalah nanti barulah ybyb sedar sekali la dgan abg lan un bahawa jangan cuba nk main perasaan atau merndahkan ahli akar umbi ,meraka ahli2 kecil ni selalunya ikhlas berjuang tapi kalau dh kema kenceng luorang tengok la apa mreka bole buat...aku pun ahli biasa jer tapi aku dh meluat tengok petangai sieer ybyb umno skarang.
    ..semua duitduit ..malu bila orang yang disokong berpaling tadah....boooobooooboooo ..muka tk tahu malu dh la banyak scandal jawapan plak semua kelaut lagi buat slamba muka trhegeh mintak sokongan rakyat.

    BalasPadam
  8. Kikiki...

    Wakakaka...

    BalasPadam
  9. Majlis Tertinggi UMNO pun ada yang tak senang hati dengan Lanun Bugis songlap RM4.2 bilion dan bikin 1MDB terhutang RM50 bilion.

    Tak pasti semua di MT tu dapat habuan dari wang itu, saperti Shahrir
    Samad, Ketua Bahagian Johor Bahru, kata dia dapat RM1 juta dan Ahmad Maslan, Ketua Bahagian Pontian dapat RM2 juta. Di situ aje pun dah nampak ada pilih kasih antara Ketua Ketua Bahagian. Mesti ada iri hati.

    Tapi setakat ini yang tak senang hati dengan Bugis Lanun pun diam saja di depan khalayak ramai sebab maukan UMNO teguh, kata nya.

    Dulu bila bantah si Lanun Bugis tu nak buang Akta Hasutan yang melindungi hak dan kepentingan Melayu, MT pun sama bantah. Kita tunggu lah masa nya mereka sedar dan buat seperti di masa bantah keptusan nak buang Akta Hasutan tuh.

    BalasPadam
  10. Biasa bagi seorang awak-awak sabuah kapal bila dah tahu kapal nak tengelam jadi cakaplah bagi menyedapkan kapten.Don't worry be happy PRU 14 Kedah akan bertukar tanggan.Cepat-cepat gagau apa yang ada untuk membantu masa depan.

    BalasPadam