Ahad, 15 Mei 2016

Undang Undang Negara Orang..!

Former Argentine President Cristina Fernandez de Kirchner (pictured) was indicted on Friday for defrauding the state as part of her government's handling of the dollar futures market
Tapi bukan di negara kita..!
Kenapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

Former Argentine president faces 20 years behind bars as she is indicted for 'defrauding her country out of $5BILLION'

  • Cristina Fernandez de Kirchner was indicted Friday for defrauding state
  • She, along with 14 others, are accused of selling the central bank's US dollars below market value to inflate Argentine peso
  • Judge will investigate whether the move was a deliberate attempt to sabotage her successor
  • Fernandez has denied wrongdoing, says she is the victim of political persecution, and places blame on current president Mauricio Macri
  • Members of his administration are also under investigation
  • Under Macri, the peso has weakened by about 30 percent since December

Former Argentine President Cristina Fernandez de Kirchner was indicted on Friday for defrauding the state out of an alleged $5.2billion.
Federal judge Claudio Bonadio said a scheme to inflate the Argentine peso by selling the central bank's US dollars below market value would not have been possible without Fernandez's approval.
Bonadio is investigating whether the move, enacted in the last few months of her second term, was a deliberate attempt to sabotage her successor, the Argentina Independent reported. 
The judge said the state lost more than $5billion, allowing buyers to make big profits on the transactions. The sales also created a sharp drop in Central Bank reserves.

The indictment means prosecutors can move forward and put Fernandez on trial, who could face five to 20 years in prison if she is found guilty. 
Bonadio will continue the investigation with a possibility the case could be dismissed, legal experts told the NY Times, while Fernandez can also appeal the ruling.
The former president, her economy minister Axel Kicillof, former central bank chief Alejandro Vanoli, and 12 others were charged with 'unfaithful administration to the detriment of public administration,' according to court papers.
The judge also ordered a $15million embargo on each of their assets, the Independent reported.
The accusation is that the central bank took billions of dollars worth of money-losing positions in the futures market ahead of a widely expected devaluation of the Argentine peso. 
The transactions referred to in the case involved $5 billion to $17 billion, according to court papers published by Argentina's Judicial Information Center (CIJ). 

29 ulasan:

  1. Setinggi2 kuasa, tinggi lg kuasa Allah. Ramai yg dah berusaha tp kena pecat, gantung, tukar, penjara, simen dll.
    Bila Allah izinkan...ada balasan di dunia. Mungkin ramadan 2016 membawa sinar baru utk rakyat yg ditipu dan diperbodohkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aamiiin....

      Padam
    2. Pandai pandai tupai melompat, satu hari nanti akan jatuh ke tanah. Najib akan jath ke dalam kolam penuh tahi babi. Bergelomang lah dia dengan tahi babi.

      Kemudian di hadap ke Mahkamah. Macam bekas Presiden Argentina tuh. Masuk Penjara Sg Buluh lah dia. Masa Anwar Al Juburi dah keluar dan melambai lambai dia masuk penjara itu.

      Padam
    3. Setakat masa ini, Najib masih bergantung kapada pandai dia buang Gani Pattail dari jawatan Peguam Negara dengan serta merta tanpa alasan yang munasabah pun. Dan melantik Pandi yang tak lama kemudian istiharkan Najib tak bersalah.

      Dalam negara, amat sukar Najib nak di heret ke Mahkamah sebab ada Pandi. Di luar negara, bermacam siasatan sedang di lakukan berkaitan 1MDB. mudah mudahan akan bertukar suasan politik di antara negara malaysia dengan negara negara yang itu yang membuat Najib terheret ke mana mana satu Mahkamah dan di penjarakan.

      Tuhan tu kaya. Kita doa dan tunggu le.

      Padam
  2. Cakap tak serupa bikin!!!
    Ikut apa yang bos cakap jangan ikut apa yang bos buat!!!
    Nasib bilis dan jerung jauh berbeza!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, Najib buat salah, yang makan dedak nya jangan menyibuk di sini sebab Najib jerung, korang tahi ikan bilis.

      Padam
  3. Macai ini saman dengan najib ITU he.he.he

    BalasPadam
  4. Malaysia tak ADA undang2 tandatangan 1juta untuk sesuatu isu dibahaskan ke palimen he.he.he, tun m Cuba tiru England hanya 100ribu tandatangan untuk membawa isu ke palimen, perkara ini sesuatu yg memalukan tun m,
    Tun m didesak supaya meletak jawatan sebab tun m gagal menghatar dekalrasi Rakyat tepat pada waktu 11may Dan 12may ketika majis raja2 melayu sedang bersidang tun m ini telah gagal memastikan
    11may dan 12 may dihantar tandatangan dekalrasi Rakyat dihantar, seorang ahli pkr bercakap yg engan ketahui namanya, tun m gagal sebagai ketua dia telah bagi tangjawab memasti dekalrasi di hantar pada tepat masa tun m selaku ketua umum patut letak jawatan kata2 orang ahli pkr Dan ramai lain telah bersetuju,

    Mari ikut cerita seterusnya team b tun m kroni pkr Dan umno vs team a rejim najib vs team a anwar nepotism vs team c dinasti lim dap


    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa kamu bodoh sangat, Macai si Najibo? Tun Mahathir takda sebut dapat 1 juta sign, nak Parlimen bincang.

      Ko nak tunjuk ko pandai ye? Jadi bodoh, sebab tak kena mengena. Sapa cakap Tun nak tiru England? Kupra worak ko.

      Padam
    2. Siapa cakap "Tun m didesak supaya meletak jawatan sebab tun m gagal menghatar dekalrasi Rakyat tepat pada waktu 11may Dan 12may ketika majis raja2 melayu sedang bersidang"?

      Siapa kata Tun dah dapat appointment atau temujanji untuk menghantar Deklarasi Rakyat itu? Kau temberang saja ye, mutar belit ngalahkan ular. Seorang ahli PKR kepala hotak kau?

      Kau bodoh sangat ye, tak tahu yang mesti ada appointment untuk menemui YDP Agong atau wakil nya bagi menghantar Deklarasi Rakyat itu.

      Padam
    3. Mamat 2:00 PTG,

      Apa yang kamu cakap nih? ".. seorang ahli pkr bercakap yg engan ketahui namanya .." Kamu nak pembaca di sini percaya ada ahli PKR cakap begitu? Nanti kau di kentot dek Ted Manoff, baru kau tahu.

      ".. tun m gagal sebagai ketua dia telah bagi tangjawab memasti dekalrasi di hantar pada tepat masa tun m selaku ketua umum patut letak jawatan kata2 orang ahli pkr Dan ramai lain telah bersetuju .." Apa kamu cakap nih?

      Siapa yang bagi tanggong jawab? Tun ke? Bakpa dia bagi tanggong jawab kpd diri dia sendiri? Dia mahu buat, dia buat le. Ikut masa yang sesuai kpd dia.

      Ahli PKR yang kasi tanggong jawab? Kamu mengarut le, Mamat.

      Kesian, Najib pilih yang bodoh bodoh coba petahankan dia. Mana boleh. Kasi makan dedak, dia makan beriani hari hari. Hingga tak berani nak saman SR, WSJ, NYT dll.

      Padam
    4. Wooiiii...hotak udang 2.00ptg. Ko nak lagakan Tun M dgn PKR ye?? Bijak ko kan, sama dgn bapak penyamun ko.

      Bukti mana...buktikan siapa org PKR cakap cam tu??? Ko spesis cakap air lior jugak kaaaa?? Tak pela sebab sekarang kita guna "undang2 rimba" macam Tarzan....jadi tak pela cakap2 air lior tu pon bukti gakla. Kesian Tarzan Rimba......

      Padam
    5. Macai pandai pkr pandai menyamar menipu he.he.he lupa Astor Dan media sinar cakap 11mei Dan 12mei bakal di hantar dekalrasi ITU, mana dia cakap macam tin kosong ,aku sokong tindakan dia supaya tun m letak jawatan ketua umum dekalrasi Rakyat ITU.

      Padam
  5. Orang kapir pun tau salah tak salah. Orang Islam jahil kata duit haram tu halal. Bagi sokongan lagi, tak pe rembatlah lagi duit tuuuuuu......

    BalasPadam
  6. Ini saranan dan nasihat aku utk pengundi di Kuala Kangsar dan Sungai Besar:

    1. Semua pengundi berdaftar perlu keluar. Jangan sia2kan hak anda.

    2. Jika ada CALON BEBAS, beri undi anda untuk mereka tak kira siapa, walaupun ada 10 calon. Insyaallah orang Kuala Kangsar dan Sg Besar lebih mengenali siapa CALON BEBAS yg terbaik di kawasan mereka. Mungkin ada rakan kita yg boleh beri maklum dalam hal ini kepada kita utk diwar2kan.

    3. Jika hanya 1 lawan 1 baru kita undi BUKAN BN.

    Ingatlah dua PRK ini mungkin yg terakhir buat sessi parlimen kali ini. Selepas masuk tahun keempat pada 24 Jun ini, PRK tidak diperlukan lagi, perlu menunggu PRU14 saja walopun jika ada kekosongan kerusi parlimen atau dewan negeri.

    Inilah masa terbaik utk kita tunjukkan rasa meluat dan menyampah kepada BN (khususnya UMNO) selain menyatakan sokongan kita kepada Gerakan Selamatkan Malaysia dan Deklarasi Rakyat. Penyokong GSM dan DR mengharap kawan2 kita di dua kawasan itu dapat menjadi wakil kita dan buktikan bahawa rakyat mahu Najib turun.

    WE CAN DO IT. Tapi kalau Najib bagi duit, kebasss... tapi pangkah CALON BEBAS. Ini undi protes kita terhadap Najib. Kita mau BEBAS dari cengkaman Najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mari kita SOKONG SARANAN Tun M ONE-TO-ONE FIGHT......dan SARANAN BRO QALAMQABUT di atas.

      Tolong semua sahabat AMBIK PERHATIAN.

      Padam
    2. Kepada yg nak mengundi ini nasihat ikhlas.

      Tolong JANGAN ROSAKKAN UNDI dan JANGAN TAK KELUAR MENGUNDI.

      RUGI rosakkan undi atau tak keluar mengundi ni sebab pihak lain tetap keluar mengundi pangkah parti mereka.

      Bila kita TAMBAHKAN UNDI pada calon kita.....SATU undi akan KURANG pada pihak parti lain.

      INGAT....JANGAN ROSAKKAN UNDI sebab undi yg rosak TAK DAPAT MENGURANGKAN bilangan undi di PIHAK LAWAN.

      Sekian wassalam.

      Padam
    3. Apa pun kita sokong Tun M untuk SATU LAWAN SATU supaya UNDI TAK BERPECAH.

      Hanya undi yg tak berpecah saja yg boleh kalahkan BN.

      Seandainya ada 2, 3 atau lebih parti2 atau calon bebas yg nak bertanding.......tolong semua BERMUAFAKAT dan BERSEPAKAT menemukan KEPUTUSAN pada SATU TITIK PERSEFAHAMAN.

      HARAP semua BERKERJASAMA atas SATU TUJUAN.

      Padam
  7. Putramerdeka ko desak pi desak kjaan Argentina tangkap najib la... atau tuka warganegara Argentina trus... buat menyemak jer jadi warganegara Malaysia. .. kecik2 x nk mampos dah beso jadi batu api.. puiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bangang 2.35 artikel kat atas tu bukan Putra Merdeka yg tulis bahalol. Itu artikel copy paste, maknanya benda tu dah keluar dulu, jadi ko pegi marah dengan orang yg tulis artikel tu la.....baghal.

      Ko yg kecik2 tak nak mampos dah besar datang menyemak kat sini!!

      Padam
    2. Sabenar nya dia 235 tuh dah mampos masa kecil. Di baling, di humban dek emak bapak dia, hidup pulak lagi. Dah mengacau buang ruang aje di sini.

      Padam
  8. Bila momok nak antar 1.27 jota tandatangan kat agung.... kita desak putramerdeka momok anta tandatangan tu cepatttt.... cakap gebang kuat kerja mcm bangkai. ... roaring like tiger act like mice...

    Butuh la....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2.46 Eh yg ko meroyan ni nape?? Ko dah kena hempap dgn badak ker?? Ko tak payah cakap...taula orang nak buat kejer. Bukan macam boss dedak ko sumer......tak tau.....tak tau.....tak tau....tak baca.....tak baca....tak baca....

      Roaring like a tiger act like a mouse. Naik court pun takut....orang bukak mulot tanya sikit kena tangkap....tapi kata nothing to hide....ni demokrasi kaaaaa......??

      Butoh luuuuuu..........

      Padam
    2. wa sokong lu 3.10... memang butoh n celake lu jibbo n your dedakians...

      Padam
    3. Bro 3.26 sama2 kita bantai dedakians harammm niiii......

      Padam
  9. betul tu harap2 BN kalah, itulah mesej pada Jibby..

    BalasPadam
  10. 2.46
    1) roaring tiger act like mice
    how coward he is and unwise
    not Tun or anybody to be precise
    but your big boss I would advise

    2) when a person resembles a mouse
    lightning speed like hero van damne
    cunning and red lips is a must
    country in ruins don't give a damn

    3) filthy words are a certain
    you're to swear you're to smear
    when you're paid by your captain
    your dedak will always be so near

    4) kalau ada sumur diladang
    boleh kita menumpang mandi
    pada pencacai jangan meradang
    mari bersama kita mengundi

    5) awak tanya nak undi siapa
    tentulah calon hati mulia
    beritahu rakyat tak pernah lupa
    kongsi 2.6 rakyat yang selia

    6) hati sedih tiap masa.. (p.ramlee)
    bila ingat pada dindaa..
    rindu dendam rasa jiwaaa..
    Pee Emm ingin tukaaa..




    BalasPadam
  11. Former...

    Itu sebabnya najip chicken takut sangat berundur..

    BalasPadam