Jumaat, 20 Mei 2016

Najis..!!!


Alamak..!

Najib ubah Umno jadi 'najis', kata Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memulang paku buah keras terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak.
Mahathir menuduh Najib menjadikan Umno sebagai hak milik peribadinya.
Dalam dua majlis berasingan, bekas perdana menteri itu merujuk kepada bagaimana Umno telah menjadi 'najis'.
Beliau berkata demikian sebagai menjawab tuduhan Najib sebelum ini yang menuduhnya menikam parti yang telah banyak memberi manfaat besar kepada ahli keluarganya.
Ini ekoran gesaan Mahathir supaya pembangkang bersatu untuk mengalahkan BN pada dua pilihan raya kecil akan datang.
"Beliau dan keluarganya dapat banyak manfaat daripada kedudukan sebagai PM dan ini kerana kekuatan UMNO dan BN.
"Jadi bila dia suruh orang menolak parti yang banyak berjasa, maka terdapat reaksi yang negatif terhadap pendirian beliau yang tidak mengambil peduli langsung apa yang diterima sebagai manfaat kerana tanpa BN dan UMNO beliau tidak akan jadi perdana menteri, takkan jadi menteri," kata Najib.
Mengulas lanjut mengenai dakwaan Najib itu, tambah Mahathir, Najib juga mengaut banyak manfaat sepertinya tetapi dalam keadaan yang berbeza.
"Beliau juga meraih banyak manfaat dari Umno,” ujar Mahathir. “Tetapi saya tidak menjadikannya (Umno) sebagai hartanah peribadi.”
"Kini beliau menukar Umno kepada ‘najis', saya maksudkan Najib," beliau memberitahu media di Subang Jaya.
Beliau turut mengutarakan kenyataan yang kasar dan kesat semasa sesi soal jawab sebelumnya.
Lu Fikir La Sendiri!!!

39 ulasan:

  1. Sudah CAI tak ada siapa tandatangan dekalrasi rakyat itu, hanya pro murtad Dan pro lgbt itu je tandatangan dekalrasi rakyat itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pulak....bodohnya komen! Mesti nak tunjuk diri tu bodoh kan? Ni mesti mak bapak atuk suruh jadi bodoh ni......best ke jadi bangang?

      Padam
    2. Ngok 3.27
      Ramai ahli umno sain. Org keje kerajaan mmg takut nak sain. Kat tmpt aku ni ramai sain, kerja swasta, peniaga, bekas askar, surirumah dan pelajar.
      Tun m tidak akan menghampakan rakyat yg meluap dan meluat tgk pm tak sedar diri.

      Padam
    3. 3.27

      Mana Najib tak terkincit, tuduh Tun tikam Umno la, nak pejatuh kerajaan la, nak bagi Mukhriz jadi PM, blablabla...

      Fakta.
      Lebih 1.6 juta rakyat (termasuk yg rosak tt ) telah menurunkan tandatangan menyokong DR dlm usaha terajang Najib drpd menerajui Malaysia.
      Bilangan ini semakin meningkat dari sehari ke sehari.

      Simple.
      1.6 juta akan balik kpd keluarga asas dan menyebarkan DR ini.
      Jika 4 org ahli keluarga tersebut adalah pengundi berdaftar dlm PRU,serta mempunyai sentimen yg sama terhadap Najib.
      Bayangkan jumlah sokongan yg dtg TANPA PERLU PUN tandatangan di DR.

      Begitu juga, apabila 1.6 juta ini 'balik' kpd keluarga besar, Pak Long, Mak Ngah, Mak Lang, Pak Tih dsb, dan 1.6 juta tadi juga menyampaikan intipati DR..
      Bayangkan, berapa sokongan senyap yg bakal diperolehi.

      Tu pasal, Tun M berani berkata, Umno/BN bakal melingkup jika masih mahu menjunjung Najib n the Geng Sapu Tabung.

      Najib n the Geng Sapu Tabung amat faham situasi ini.

      Itu sebab, mereka gelabah puyuh, meraban,meroyan menyerang peribadi Tun dan keluarga.

      Itu sebab mereka putuskan tak benar 'mereka' yg menentang NAJIB ke luar negara.
      Penyamun2 tarbus ini amat bimbang, akan ada lagi dokumen2 sulit 'diangkut' keluar.

      Tun M tak resah lagi jika YDPA tak berkenan menerima DR, kerana beliau telah merancang matematik DR dgn teliti.

      Ada bantahan?

      Padam
  2. Tak sangkar blog dah meroyan dah he.he.he, tun m mudah lupa hasil kekayaan tun m Dan Anak dia pun datang Dari umno, pulangkan balik APA tun m ambil itu, nak tun m pulang kan balik litar sepang Dan duit rembat dari kerajaan. He.he.he.he

    Lupa najib berasal Dari keluarga kaya raya, sebelum najib jadi TPM pun keluarga dia dah kaya raya, tun m rembat duit umno itu pun sehingga melahirkan Anak pro murtad Dan pro lgbt pun macai masih fanatik lagi,

    BalasPadam
    Balasan
    1. 3.51 "hasil kekayaan tun m Dan Anak dia pun datang Dari umno,.."

      Tun tak benarkan anak memegang sebarang jawatan penting dalam semasa TUN jadi PM betul tu, adakah Anak Tun tak dibenarkan berniaga? macam mana nak hidup? Najib beli kereta untuk anaknya berharga suku juta ringgit hasil duit dari mana? najib berniaga ke? Anaknya berniaga? hasil usaha rosmah?


      "Lupa najib berasal Dari keluarga kaya raya,"

      Kalau kaya raya kenapa adik beradik najib bantah kenyataan mengatakan "harta pusaka" keluarga najib? bukankah mencemar nama baik arwah Tun Razak?

      "Anak pro murtad Dan pro lgbt pun macai masih fanatik lagi,"

      Lu sapa chai nak chop orang lain murtad? lu makan duit haram memang benar per...

      Padam
  3. najib buat lebuhraya tampa tol..mathir buat lebuhraya terus naik tol..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang paling bangga najib buat GST, tu yang rakyat gembira sangat tu. Kemudian duit berbilion mereput lagi rakyat bahagia sangaaaatttt.....

      Padam
    2. Chai 4.03 tak yah menyamar guna pelbagai nama...

      Padam
    3. Kita kan tau syarat utama nak jadi macai! Pertama mesti penakut. Kedua mesti bodoh dari lembu. Ketiga mesti penipu, boleh mencarut dan maki hamun lagi bagus. Apa sangat la menyamar bagi diorang takde akal ni.....kan saya kata kepandaian org bodoh masih bodoh lagi bagi orang yg bijak. Sbb mak bapak dia asuh supaya jadi dungu....asuh dia mencarut dan maki hamun. Tu la cara diorang berinteraksi. Mana ada maruah semua tu,dah punca haram maka haramlah sifatnya. Hujah mesti keluar tajuk....bodoh la kata kan!

      Padam
    4. Setuju dgn Hashim Hassan.

      Baik sungguh dan popular sungguh anak Tun Razak ni...

      TAPI

      Siapa yg akan tanggung kos penyelenggaran hgway tersebut?
      Nilai/kos bina je dah 27b, takkan nak selenggara RM1 juta je sebulan?

      Mana lagi kalau tak sakau poket rakyat.
      GST dah semestinya.

      Memang dasar haramjadah, menyusahkan rakyat.

      Padam
    5. hasim hassan.. apa manifesto BN 2013 berkenaan Tol ya...bukan ke MENGURANGKAN KADAR TOL ANTARA BANDAR SECARA BERPERINGKAT... ada komen tak...

      Padam
  4. madey buat lebuh raya utk anak cucu cicitnya terus jd billionaire. konsesi gila zaman dia jd Pii Emm. Syabas DS Najib.

    puak lgbt, pro murtad, evangelist christian yg beria2 sokong madey.. itu tanda madey ckup NAJIS dan HINA!

    blog ni pun ada bau2 najis.. dedak cmpur najis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 4.39

      "madey buat lebuh raya utk anak cucu cicitnya..."

      lu dah sewel ke pe bina jalan untuk kegunaan anak beranak.

      "terus jd billionaire"

      Ni lagi sewel, dah buat jalan untuk anak beranak boleh buat income ke chai? jalan persendirian untuk keluarga sahaja, cam mana nak buat duit?

      Padam
    2. 4.39

      "puak lgbt, pro murtad, evangelist christian yg beria2 sokong madey."

      tu hari komunis. plurarist, syiah bagai hari nie lgbt, murtad, evangelist...

      Baik lu pikir diri sendri chai, makan duit haram hasil rompakan najib ke atas rakyat, najib upah pencacai untuk jaga nama baik, kerja pencacai takde otak hari2 maki hamun, berbohong, takde fakta, ajak sdr abu bakar bertumbuk pun ada...

      ingat chai, hari2 makan duit haram tu takde rasa bersalah ke?

      Padam
    3. Woiii 4.43 kalau lu jalan atas lebuhraya yang mahathir buat untuk anak cucu dia memang lu akan eksiden pendek umur mati luuuuu......

      Padam
    4. 4.55 mana punya sengal ni, ayuh chai mari kita berbicara dengan fakta, contoh kat atas tu, betul tidak najib beli kereta guna kredit kad untuk anaknya? dari mana punca pendapatannya membeli kereta tersebut? brapa pendapatan najib? boleh hidup bermewah mewah?

      betul atau tidak? fakta atau palsu? jika palsu berikan butiran nya?

      Padam
    5. 4.43PTG Sori tadi wa tersilap taip time. Kat bawah ni yang betul.

      Woiii 4.39 kalau lu jalan atas lebuhraya yang mahathir buat untuk anak cucu dia memang lu akan eksiden pendek umur mati luuuuu......

      Lu ada akai ka Mahathir buat lebuhraya untuk anak cucu sendiri? Abes yang lu sebok lalu atas lebuhraya tu wat pe?

      Padam
  5. Ala..ala..CAI..fly kite lagi ke, ..kalau umno bagi macam2 Kat Tun pun apa kau susah? APA sakit kau? Atok kau byk jasa kat umno ke? Jeleslah tu sbb jasa besar Tun pd negara, pada masyarakat antarabangsa, Bosnia, Palestin, disanjung seluruh dunia.ini fakta yg kau tak dpt terima kan? Bos kau jasanya? Khianat pada negara dan rakyat adalah..bos kau ni di hina seluruh dunia.tu la tengok tv3 dgn rtm aje, katak bawah tempurung la kau.baca pulak utusan. Bengap gabanlah jawabnya.takda baca ka? pi sekolah balik laa.atau keep on flying kite.suruh Mak kau temankan bila kau fly kite.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehee...terbaik

      Padam
    2. Jasa boleh mehina orang ke? Jasa boleh jatuhka tiga pm ke? Jasa menyebab kemukarah Anak didik dia lakukan ke?, jasa kroni tun m menyebab kita kehilangan pulau batu putih Dan penghinaan pada kalimah Allah ke?,
      Pengikut tun m selalu guna jasa sebagai alasan bodoh untuk menjatuhkan orang, kalau setakat jasa onn jaafar pun berjasa penipuan umno tapi dia Cuba gunakan jasa untuk merosakan umno, tun m Cuba gunakan jasa merosakan umno, tun m tak orang hina dia ke dekat media BBC biritish pun orang hina dia dekat WSJ pun orang hina dia, dekat Singapore pun orang dia, kalau bukan umno Bela tun m Dari hina siapa tun m tentun, tun m melupakan perjuangan dia pegang dia sendiri meningalkan landasan perjuangan dia bina semata2 untuk Anak Naik dia dalam politik. Manusia cepat lupa APA dia katakan. Dia mudah lupa memang tak nafikan tun m banyak jasa tapi jasa merosakan tun m itu sehinggakan dia lupa diri ,

      sebab itu aku cakap tun m dah nyanyok biarlah Pembangkang layan dia ,umno Dan bn dah tak larat layan nyanyok dia

      Padam
    3. Tun m suami isteri doktor tak mati kelaparan n takan minta derma mcm pm kesayangan... Tdm masuk umno atas dasar perjuangan... Najib masuk sebab tun razak... Tu Yg tak tau apa Yg Di buat... Sain he

      Padam
    4. Tun m suami isteri doktor tak mati kelaparan n takan minta derma mcm pm kesayangan... Tdm masuk umno atas dasar perjuangan... Najib masuk sebab tun razak... Tu Yg tak tau apa Yg Di buat... Sain he

      Padam
    5. Anon 5.44 Tun tak perlukan orang melayan dia tapi penyamun memang perlukan orang tutup cerita dan puji dia kata respect dia, dia baik, amanah, suci dan murni. Hidup penyamun!!

      Padam
  6. Cash Is King Kong20 Mei 2016 5:22 PTG

    CAI jibby al ngok..kalau Tun tak buat lebuhraya dulu tok mudim 4 hari baru sampai rmhh kau nak sunatkan kau tau tak? (Dah sunat ke lom ?) Kau nak gi jmpa awek kau dulu (Kok Ada laa) pun redah sungai, jalan tanah merah, jalan kampung. baru sampai. Itu pun awek dah lari balik. Kemon lah cai..(Alfatihah Pak Yus raja lawak)..kau cakap mcm tak pernah ikut lebuhraya yg Tun buat tu? Eleh eleh eleh..nak travel, kau tumpang lelayang fly kite ke? Apa bongoknya kau, Tun dah lama pencen dah, kalau tol naik sekarang tanya lah al- jibby kau, dia yg naikkan tol, naikkan kesusahan rakyat, naikkan kadar kebencian rakyat, naikkan umpat keji masyarakat antara bangsa pada negara, naikkan darah rakyat.Yg dia tak boleh tolong naikkan lelayang fly kite aje. ITU pun fly kite, Hashim Hassan Dan cai2 yg sewaktu dengan nya, masih nak sokong lagi.Apa punya samdol Wal biol la kau..

    BalasPadam
  7. Kalau ya pun nak bela & bodek Najib, tolong jangan jadi bangang macam dia.

    Di Semenanjung, kalau tak ada tol sejak dibina, yang paling untung adalah syarikat-syarikat lori kontena, bas-bas pelancongan dan awam, terutamanya dari Thailand dan Singapura. KTM sudah tentu, telah lama bankrupt. (KTM juga ada gerabak-pengangkut kontena) Pelabuhan-pelabuhan kita juga akan teruk terjejas. Segala export-import antara Thailand dan Singapura akan dilakukan mengguna Highway kita. Pelancongan antara kedua-dua Negara jiran ini akan terus rancak, sambil Malaysia jadi tempat mandi, kencing & berak di Hentian Rehat & Rawat. Silap-silap kita kena tambah jumlah jamban untuk mereka guna dengan percuma. Makanya, Highway kita akan dipenuhi oleh lori dan kenderaan yang silang-menyilang, pergi-balik Thailand & Singapura, terutamanya hujung-minggu. Satu sen pun Malaysia tak dapat untung dan Rakyat tidak dapat peluang pekerjaan. Repair & maintenance pun Kerajaan tanggung.

    Di Sabah dan Sarawak lain.
    Adalah membazir jika kutip tol. Volume kenderaan tidak mencukupi untuk menampong pelaburan membina Pasarana kutipan tol dan mengaji pekerja. Berapa sangat pelancong atau lori dari Indonesia, Brunei atau Filipina nak berulang-alik guna Pan-Borneo Highway? Boleh ke? Berapa ramai sangat Rakyat Malaysia, Sabah & Sarawak yang akan menggunakan keseluruhan Highway itu setiap hari?

    Kerajaan bukan bodoh untuk kutip tol di Sarawak. Orang Politik bijak berlakon. Untuk menampakkan segala kerja mereka berpaksikan Rakyat, perihatin atau 'Rakyat di Dahulukan', mereka dengan bangga istihar PAN Borneo Highway bebas-toll. Padahal mereka tahu, tiada syarikat swasta yang berani tender atau minta konsesi untuk kutip tol pada kadar semurah seperti di Semenanjung. Lagi pun kerajaan dapat berjimat; tak perlu bina beratu-ratus pasarana kutipan toll keluar-masuk.

    Walabagaimana pun Kerajaan Persekutuan atau Negeri MESTI bina banyak 'laluan-selamat' untuk haiwan-liar melintas lebuhraya Pan-Borneo.

    BalasPadam
  8. Boleh nampak dengan jelas, bertapa bengapnya penyokong Najib bila guna issue toll untuk memburuk-burukkan Dr.M.
    DAP yang berkokok mahu hapuskan toll pun mahu kutip toll bila cadang nak bina terowong bawah-laut.
    Dah la Najib bengap, penyokong dia pun sama.

    Bengap-bengap dia pun, anak tiri dia yang kaya-raya, beli rumah beratus juta di UK dan US.

    BalasPadam
  9. Sangat setuju apa TDM kata. Najib bikin UMNO najis dengan mngsonglap wang berbilion Ringgit. Semua masuk ke ekaun dia, tak seberapa yang dia keluarkan utk UMNO.

    Konon nya RM2.03 bilion di pulang kpd Pak Sheikh Arab. Siapa mahu percaya? Siaa yg percaya melainkan dunggu dunggu dia saja. Yang bangang, bingong dan bongol.

    BalasPadam
  10. Bapak Najib, Tun Razak, tak makan wang. Kalau makan, dia dah kaya. Tapi adik adik Najib menafikan bapak nya kaya bila Pejabat Najib keluarkan kenyataan akhbar mengatakan anak tiri Najib alih alih kaya sebab ada "legacy of wealth".

    Besar tamparan kapada Najib. Tapi tak di peduli nya. UMNO perlu gantikan dia awal sabelom PRU14, kalau tidak, UMNO akan lingkup.

    Kalau lah Tun Razak tahu karenah dan hantu wang si Najib ini, ruh nya tak akan senag di kubur. Kesian Tun Razak. Jahanam lah Najib hendak nya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodohnya seorang anak yang tidak menjaga maruah keluarga dan menjahanamkan nama baik ibubapanya.

      Padam
  11. ...akibat terlebih makan D E D A K ...komen pun merapu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeah, the fly kite bugger. Always saying no bukti when Najib is suffocating with it.

      Padam
  12. RD..good one bro, tapi biasalah biawak2 hampeh ni tak dpt terima kebenaran. 1mdb punya hal, Tun anak beranak nak disalahkan.baghal projibbo.bodoh sombong tak reti diajar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 8.49 ptg

      Kalau Najib sendiri kata Dedakman2nya BANGANG , kita nak kata apa ?
      BANGANG sebab apa ya ?
      Terlalu banyak makan DEDAK campur Kangkung kut .

      Padam
    2. Kesian Cai Cai Najib.
      Yang mereka tahu hanyalah
      - Ulasan tanpa fakta
      - meroyan
      - maki hamun
      - fitnah
      - go fly kite

      Padam
  13. Dunguan dunguan najibun bila berbicara...bangangnya terserlah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diorang taj kisah pun nmpk bangang. Tau pasaipa? Pasai dpt dedak laaa...

      Padam
    2. Diorang taj kisah pun nmpk bangang. Tau pasaipa? Pasai dpt dedak laaa...

      Padam