Rabu, 4 Mei 2016

Biadap..!


Khaled baca tak deklarasi rakyat tu? nak tumbangkan kerajaan ke? 

IGP sahkan khidmat pengiring bermotosikal Mahathir ditarik balik

Khalid berkata, beliau mengeluarkan perintah itu kerana polis tidak boleh terbabit dalam aktiviti bercanggah dengan undang-undang serta perlembagaan.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan bahawa beliau memberi arahan supaya khidmat pengiring bermotosikal yang diberikan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad ditarik balik.
Bercakap kepada pemberita di Kota Kinabalu, beliau berkata ini kerana anggota polis tidak mahu terbabit dengan acara yang bercanggah dengan undang-undang serta perlembagaan dihadiri oleh bekas perdana menteri itu.
"Kami batalkannya kerana dia gunakan pengiring untuk menghadiri perhimpunan haram seperti himpunan BERSIH, himpunan Anti-GST, dan mengumpul tandatangan bagi Deklarasi (Rakyat).
"Bagaimana polis boleh mengiringnya ke himpunan tersebut? Kita tidak boleh menyokongnya, jadi, saya ambil keputusan untuk membatalkannya," katanya.
Khalid bagaimanapun berkata keputusan itu bukan muktamad sambil menambah ia akan dinilai berdasarkan kes demi kes.
Ketua polis itu juga memberi amaran bahawa rakyat yang bukan anggota keselamatan tetapi memberikan perkhidmatan mengiring kepada Mahathir boleh berdepan dengan pendakwaan.
Katanya, kakitangan tidak terlatih seperti itu boleh menimbulkan bahaya kepada diri sendiri dan pengguna jalan raya yang lain.
"Saya harap Tun (Mahathir) memahami pendirian kita dalam mempunyai untuk menegakkan undang-undang negara dan perlembagaan kita," katanya.
Sebelum ini, Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata pengiring polis untuk Mahathir sepatutnya ditarik balik lama dahulu.
Menteri budaya dan pelancongan itu berkata Mahathir telah menggunakan pengiring polis untuk mengiringinya ke majlis-majlis yang menentang kerajaan.
Sejak melancarkan Deklarasi Rakyat untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, bekas perdana menteri itu juga disingkirkan daripada jawatannya sebagai penasihat Petronas.
Lepas ni tarik la pencen Tun M pulak..! kan sekarang ni dah takde beza hak peribadi dengan mengambil hak orang...!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

98 ulasan:

  1. Apa yang nak di-herankan tindakan yang di-lakukan terhadap Tun
    oleh se-orang yang di-jemput oleh kerajaan Arab Saudi untuk lakukan
    ibadah Haji tahun lepas...berkongsi bilik sama dengan Mufti Perlis
    dengan santai aja berbaju lengan pendek dengan seluar hitam yang
    di-pakai harian?? mendengar taklimat di-dalam masjid bersama pegawai
    kerajaan Malaysia yg lain...semua berpakaian jubah dan songkok putih
    tetapi manusia ini relax dan selamba aja duduk menyandar batu.

    Take Note: gambar nya di-masukkan di Facebook Dr Asri. Kecaman hebat
    di-berikan terhadap manusia ini. Tetapi sayang nya Dr. Asri "removed"
    gambar dan posting tersebut kerana hendak menyimpan aib orang tu.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Taklah dia ni tiap2 minggu pegi jumat duk dpn kamera live lg tu!

      Padam
    2. tebing tinggi5 Mei 2016 7:56 PG

      Tun M ,nak gulingkan kerajaan ?. Pelik sungguh ,bunyinya.

      Padam
    3. 11.28 ko dah tentu dapat tiket syurga ke?

      Padam
    4. 12.35 pg
      Kalo tak baca deklarasi tu ko tak payah susah2 nak komen pasal deklarasi rakyat. Org bodoh je yg buat cam tu....tak baca tak tau ujung pangkal tapi ada hati nak komen. Baghal...kaldai.

      Dah tu merapu mencarut, tak kena langsung dgn topik. Agaknya kat rumah dia ni dah memang biasa mencarut.

      Padam
    5. Iring ke, tak iring ke...
      Tun M tetap senyum.
      Kecik punya hal.
      Tu beza org bijaksana berbanding si Hamlau muka asyik berkerut, jari cucuk langit..

      Padam
  2. Polis pengirang nak dia tugas pengiring pergi merusuh 'tak penah di buat orang ,tun m melakukan luar tabie seperti anwar, he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. bezanya tun m tak buat keje jubo menjubo mcm anwar walaupun dia tua kutuk tak sedar diri...kihkihkih

      Padam
  3. Deklarasi rakyat tu kena baca deklerasi boboi.... kikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh nya kamu buat komen bukan saja tak berkaitan dengan tajuk pos, jugak takda isi.

      Asyik mengkikiki. Grow up, boy.

      Padam
    2. Hey anon 1235..come here,come here..!say woff,woff,woff!! Goooood dog!

      Padam
    3. 12.35 Hari2 siang malam pagi petang makan dedak tula akal dah tak macam org.

      Padam
    4. 12.35 pg
      Kalo tak baca deklarasi tu ko tak payah susah2 nak komen pasal deklarasi rakyat. Org bodoh je yg buat cam tu....tak baca tak tau ujung pangkal tapi ada hati nak komen. Baghal...kaldai.

      Dah tu merapu mencarut, tak kena langsung dgn topik. Agaknya kat rumah dia ni dah memang biasa mencarut.

      Padam
  4. Kalau tak silap KM Pulau Pinang pun ada escort polis atas kapasitinya sebagai Ketua Menteri. Kalau ikut seumur hidup Lim Guan Eng menentang kerajaan. Tak pulak dipertikaikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Km menteri ITU tak guna polis pengiring sebagai tujuan untuk merusuh.
      Ketua hanya beri kuasa polis pengiring hanya untuk majis kerajaan je, bukan untuk merusuh, ADA ke polis pengiring didunia digunakan untuk lindungi bekas pm merusuh.
      El baradir menteri mesih tak gunakan polis pengiring untuk dia merusuh.

      Padam
    2. 1253, implikasi kamu Tun merusuh? Siapa cakap? Kalau dia singgah 4-5 minit di himpunan Bersih, dia merusuh?

      Kamu sekolah mana dulu?

      Padam
    3. 1253 faham tak erti merusuh ? G belajar lg...kalau dah pemakan dedak semua Yg dilakukan olih olih pm n geng semuanya betul belaka... Kalau tak dedak tak dapat

      Padam
    4. 12.53 tu dulu university of dedak....tu sebab akal tak macam org. Merusuh pun tak tau nak beza. Apa punya bingaiiii la lu.....

      Pernah dulu Tun M tengah berucap datang polis suruh berenti berucap pun Tun M tak melawan langsung. Terus je dia berenti.

      Ko teruskan makan dedak sampai bangang buta...

      Padam
    5. Biasa la Kerajaan Melayu berani dgn Bangsa Sendir.

      Tapi dengan Cina Kominis da macam2 Anak2 Haram tu lakukan satu tindakan pon tak di ambil.

      Biasa la Cina Kominis Anak Haram dan Kerajaan AhjibNgok Ank Luar Nikah kan satu spesis.

      Padam
  5. itu nmanyavtak faham fakta.... salah tetap salah lah.... kan polis kata perkara ni takbtetap.... setaat ni penarikan adalah terbukti Tun gunakan pengiring untuk gerakan guling kerajaan. Camnilah yer.... Chin Peng dulu tumuhkan JMF sebab nak tentang pemakluman jepun.... lepas tu bilabjepun menyerang dia tubuhkan PKM menentang kerajaan. betul tak tindakan kerajaan menghukum buang negeri terhadap Chin Peng? atas sebab Apa? Mcm Tun dahbterang2 dia nak GULINGKAN PM tidak melalui saluean Parlimen mahupun pilihanraya..... sifir Apa yg dia pakai untuk membolehkan dia langgar perlembagaan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Tun gunakan pengiring untuk gerakan guling kerajaan"? Ada bandingan dengan Chin Peng? Kupra worak kau.

      Aku kata kau bodoh, marah. Tapi kau tak baca pun selama ini Tun kata dia ha nya mahu Najib undur atau di gantikan. Dia berdiri sebaris dengan Pembangkang sebab jalan lain bagi nya asyik di tutup. Menggunakan Pembangkang utk tujuan nya tidak bermakna dia nak gulingkan Krajaan. Kau lupa dia PM negara ini selama 22 tahun? Kau dah nyanyok?

      Tak masuk akal Tun nak guling Kerajaan. Otak kau macam kominis, tuduh yang bukan bukan. Kau macam DAP, bukak mulut keluar kata kata yang melampau, macam yang menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Kau DAP ke? Ejen kominis atau DAP ke?

      Padam
    2. Pencacai dedak 5ringgit memberi contoh ayat.itu ari bg contoh ayat 'mak bg duit lps tu hilang'.ni contoh bodoh lain pulak..KAHKAHKAHKAHKAH,bodo!

      Padam
    3. 148
      makan dedak byk ni..jatuhkan kerajaan ke atau jatuhkan najib..syg sungguh ye kat org yg nak lingkupkan negara..

      Padam
  6. aku sokong Polis Rider ini dikembalikan pada Tun Madey.. ketika mengiringi beliau ke TANAH PERKUBURAN nanti.!

    wa sokong manyak2 lorr..!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dun worry kerajaan akan datang akan pastikan jibby Dan hyppo beserta konco2 nya diberikan polis pengiring ketika me sungai buloh

      Padam
    2. Tak payah bising la pasal mati... dah tentu mati tu pasti. Mati dia umur lebih 90 tahun.... mati kau umur berapa tahun ?? Mati dia jasa terbilang berdiri sendiri... mati kau masih berkepit celah ketiak mak bapak.... jadi tak payah bising pasal umur dan mati... pikir pasal masa depan kau... bukan setakat dedak yang kau cicip hari ini.

      Padam
    3. 2.09pg tu spesis makan Dedak Cap Badak. Tu sebab ingat org mati dulu dari dia.

      Woooiii ko ingat umor macam ko tak boleh mati ker?? Nyawa ko pegang sendiri ker? Nyawa ko simpan dalam laci ker??

      Silap haribulan ko aksiden kelepup kojol macam pak man tempe....ko dulu yg masuk kubor amacammm??? Janda bini ko. Tun M panjang umor tapi ko yg bermastautin kat TANAH PERKUBORAN dulu.

      Padam
  7. ya lah syoklah sendiri ... cakaplah selagi boleh .. movement madey nyanyok mana ada credibility... takda aura .. muka org tua kecewa ... go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu semalam main kite sampai malam ye? Kena marah emak kau, ye? Nyaris tersumbat dalam tasik, lari menarik kite kau ye?

      Padam
    2. Malam semalam sampai subuh kite dia tak naik2 tu yg terguling2 merapu tuuuu.....

      Padam
  8. Truth or Consequences!

    The opposition (DAP, PKR, Tun ‘M’ and the rest) spent 2015 and the earlier part of 2016 trying to taint Prime Minister Najib Razak in the eyes of the public.

    On almost a daily basis Malaysians were fed a dose of lies or fabrications on what the Prime Minister has allegedly done. If one were to believe all the opposition was saying; it would almost seem like the head of Malaysia’s government was Pol Pot of Cambodia!

    The opposition with its various components literally bombarded Malaysians night and day with repeated fabrications and lies to the point that they (opposition) started to believe that victory was at hand and that the Prime Minister would leave office in disgrace or as another report asserted; that he would flee to another countries with his ill gotten booty!

    One could sense their (opposition’s) premature confidence leading up to the summer of 2015. According to their soothsayers, the Prime Minister was not supposed to last the summer. Later, it was revised to the Fall, but Fall came and went with the only thing falling were the opposition’s aspirations!

    Even then Deputy Prime Minister Tan Seri Muhyiddin Yassin who seldom smiled, had the look of man who knew that he was soon to be the new Prime Minister of Malaysia. He was like someone who was confidently walking across a tight rope without having a safety net below. He made the mistake that many poor tactical tight rope walkers make; he fell!

    Muhyiddin’s fell when he blindly started insinuating in some of his speeches that the Prime Minister was involved with some wrong doings! He thought that he could claim this because he believed that he had enough backers to support him to be the new Prime Minister. Not only was Muhyiddin wrong, he was dead (career wise) wrong! His career was done when he openly turned against number one!

    As for Mukhriz ; he should have realized that if a Deputy Prime Minister could be dismissed, how much easier it would be to do the same of a Menteri Besar who was gifted the position by the very person he was now criticizing!

    If Mukhriz thought that UMNO feared Tun ‘M” and therefore his position as Kedah Menteri Besar was secure; he (as it turned out) was severely mistaken! UMNO viewed Tun ‘M’ as all bark and no bite as his teeth were extracted when he stepped down as the nation’s number one. As a result, Tun could not save his son nor the vision had for his son to someday be number one!

    Looking now at the DAP and PKR; we are beginning to see the results of the untruths they have been flooding the media with for more than a year. Leading up to the Sarawak election; they (opposition) are seeing the results of their untruths as Sarawakians are not so easily fooled by the agenda based lies that the opposition has been forcing down Malaysians throats!

    Had political heads of peninsula DAP and PKR spent more time in Sarawak they (opposition) would have realized that the scare tactics, fabrications and lies which they were attempting to smear the Prime Minister with did not resonate with East Malaysians! In fact, Sarawak’s government is so adamant about maintaining harmony that they refused to allow some opposition peace breaker politicians from entering the State and have only given limited stay permits to others!

    All of those actions and the potential of losing the seats that they (opposition) thought were secure has to leave them wonder what went wrong!

    Perhaps the answer is as simple as; tell the truth or suffer the consequences! The opposition and its components did not tell the truth regarding Prime Minister Najib Razak so now they are suffering the consequences!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib has been using all the power available to him to support his tottering position. Including suddenly sacking Gani Pattail without any valid reason and appointing a new AG who soon after declared Najib has done nothing wrong on the RM2.6 billion in his bank accounts - later revealed to be RM4.2 billion from 5 different sources.

      The new AG instructing SPRM to cease investigations. Not only his former boss of 10 years while working in the AG's Chambers - Abu Talib - but also the former Chief Judge Tun Zaki Azmi said that was wrong for him to do so.

      But who knows, Najib's luck may run out and he might get prosecuted at a later time. Remember, the investigations have been confirmed to be continuing.

      Agree with you: tell the truth or suffer the consequences! Those not telling the truth regarding 1MDB and the RM4.2 billion in personal bank accounts may, some time later, suffer the consequences!

      Especially if UMNO loses at PRU14, which is likely to happen if Najib is not replaced well before that.

      Padam
    2. Jawapan mudah sila bagi bukti seperti macai ini cakapkan.
      Duit 1mbd JP Morgan masuk ke dalam akaun ambank najib bukti ITU ramai perlukan ,kalau ADA hari juga tandatangan Dekalarasi rakyat itu

      Hanya dua muka Surat je ITU gagal bagi oleh tun m ITU

      Padam
    3. 6.50 am...agreed...u are right.

      9.20am....mana bukti black n white duit berbilion tu dah dipulangkan balik....mana butir kira2 berapa dah dibelanjakan...belanja utk apa...kpd siapa...berapa baki???

      Setakat cakap pakai air liur berbuih je boleh jadi BUKTI ke?? Air liur tak boleh nak tegakkan benang yg basah.

      Padam
    4. Bukit mana duit tu dibelanjakan sudah di terangkan oleh AhJiBnGok.

      Pak Arab derma RM2.6 Billion
      Belanja utuk Pilihan Raya RM1.5 Billion
      Pulangkan balik pada Pak Arab RM2.03 Billion

      Kiralah sendiri... Hehehehehe

      Padam
    5. Hitam putih mana?

      Padam
  9. Kahkahkah..
    Mcm mn plk dgn peg kerajaan yg disuruh melakukan kerja yg melanggar undang2?

    Ada plk peg kerajaan buah kerja mngikut aturan kena tukar dept..
    Kahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan saja tukar, tapi Najib guna "tangan ghaib" (hidden hands)" yang buat gitu serta merta, tanpa notis apa apa.

      Sebab mereka - Pegawai2 Tinggi SPRM dan PDRM - menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion dalam ekaun perbadi Najib.

      Tak pernah berlaku dalam sejarah negara ini. Dan sejarah banyak puluh negara lain.

      Padam
    2. Sprm bukan lagi bawah kuasa jabatan pedana menteri,dizaman tun m dulu bpr bawah kuasa jabatan pedana menteri ADA faham

      Polis di bawah kementerian dalam negeri '

      Sprm Dan polis berhak tangkap PM ADA faham tak

      Ketika era tun m bpr bawah jabatan pedana menteri sebelum tukar menjadi suruhanjaya sprm dibawah kuasa yg pertuan agong, ADA faham tak

      Padam
    3. Hidden hand tu kita dah memang maklum walaupun dedakians nak DENY. Tengok je cara bersungguh2 ye ye tukar org sana sini, pecat org, gantung org, tarik itu ini, itu pun dah nampak PEKUNG yg disembunyikan. Tepis sana tepis sini pastu kata nothing to hide.....

      Padam
    4. Jom kita perhatikan sorang lagi kakitangan kerajaan ni.

      Tg. Sariffuddin Setiausaha Akhbar PM ialah seorang penjawat awam yg dilantik dan dibayar gaji oleh JPA.

      LARANGAN PENGLIBATAN DALAM POLITIK KE ATAS PEGAWAI KUMPULAN PENGURUSAN TERTlNGGl DAN PEGAWAI KUMPULAN PENGURUSAN DAN PROFESIONAL

      3. Secara khususnya pegawai dalam kategori tersebut tidak boleh:
      3.1 Membuat apa-apa pernyataan awam, sama ada secara lisan atau bertulis, yang memberikan suatu pandangan yang berat sebelah atas apa-apa perkara yang menjadi isu antara parti politik...
      ruj: docs.jpa.gov.my/docs/se/2009/se06042009.pdf

      Apa agaknya Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam kena buat / nak buat / boleh buat / mampu buat?

      Padam
    5. Bro QalamQabut...sekarang zaman org sain buta je, mana ada baca2 lagi. Jadi tak heranlah kalau tak tahu rules n regulations.
      Teringat kata omputih....rules are made to be broken.

      Salam perjuangan.

      Padam
  10. Kes anak ko tu apa cerita Khaled? Pun dok cerita taichi...kononnya sebelum jadi ketua polis... masa company tu register ko jadi prebet ke?

    BalasPadam
  11. Ya..mungkin juga khalid ditekan oleh seseorang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah tentu...aku cover kau... Kau cover aku...cari makan

      Padam
  12. Kalau sah najib betul apa nak takut? Ambil je cuti panjang rehat sebentar bagi peluang pihak2 bekerja tanpa prejudis.Sanggup ke dia lepaskan buat sementar dari kuasa dan wang yang ada ditangan tu? Tun mahadhir sanggup tau retire walaupun dia masih bolih jadi pm dulu. Kalau berani lepas la jawatan tu buat sementara saje, baru la sama platform dengan mahadhir. Ada berani ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. AhJibNgok kompom berani Bro!!!

      Kan ada Losmah backup!!!

      Hehehehe....

      Padam
  13. Kalau sah najib betul apa nak takut? Ambil je cuti panjang rehat sebentar bagi peluang pihak2 bekerja tanpa prejudis.Sanggup ke dia lepaskan buat sementar dari kuasa dan wang yang ada ditangan tu? Tun mahadhir sanggup tau retire walaupun dia masih bolih jadi pm dulu. Kalau berani lepas la jawatan tu buat sementara saje, baru la sama platform dengan mahadhir. Ada berani ke?

    BalasPadam
  14. Kalau sah najib betul apa nak takut? Ambil je cuti panjang rehat sebentar bagi peluang pihak2 bekerja tanpa prejudis.Sanggup ke dia lepaskan buat sementar dari kuasa dan wang yang ada ditangan tu? Tun mahadhir sanggup tau retire walaupun dia masih bolih jadi pm dulu. Kalau berani lepas la jawatan tu buat sementara saje, baru la sama platform dengan mahadhir. Ada berani ke?

    BalasPadam
  15. Kalau sah najib betul apa nak takut? Ambil je cuti panjang rehat sebentar bagi peluang pihak2 bekerja tanpa prejudis.Sanggup ke dia lepaskan buat sementar dari kuasa dan wang yang ada ditangan tu? Tun mahadhir sanggup tau retire walaupun dia masih bolih jadi pm dulu. Kalau berani lepas la jawatan tu buat sementara saje, baru la sama platform dengan mahadhir. Ada berani ke?

    BalasPadam
  16. Kalau sah najib betul apa nak takut? Ambil je cuti panjang rehat sebentar bagi peluang pihak2 bekerja tanpa prejudis.Sanggup ke dia lepaskan buat sementar dari kuasa dan wang yang ada ditangan tu? Tun mahadhir sanggup tau retire walaupun dia masih bolih jadi pm dulu. Kalau berani lepas la jawatan tu buat sementara saje, baru la sama platform dengan mahadhir. Ada berani ke?

    BalasPadam
  17. Kasihan baca komentar penyokong DSN kat sini. Cetus provokasi dan ejekan budak-budak sahaja. hihihi..

    seharusnya mendatangkan fakta untuk sama-sama difikirkan. kalau begini bentuk tulisan saudara, sudah pasti lebih ramai yang membenci DSN dan menjadi simpatis kepada TDM.

    Isunya mudah. Pengiring ditarik atas sebab TDM dituduh hendak menumbangkan kerajaan. Tetapi adakah saudara tahu, tindakan unilateral DSN selama ini terutama dalam kes 1MDB yang tidak merujuk kepada kabinet menjadi duri dalam daging kepada ekonomi Malaysia?

    Belajarlah untuk matang. Saudara itu penyokong DSN.. jgn buat malu beliau ada anak buah yang berakal cetek macam saudara.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju dan sokong apa 851 kata.

      "..kalau begini bentuk tulisan saudara (penyokong DSN), sudah pasti lebih ramai yang membenci DSN .."

      "DSN selama ini terutama dalam kes 1MDB .. menjadi duri dalam daging kepada ekonomi Malaysia"

      Padam
    2. Kau Tanya pada mereka Dan orang umno kenapa mereka benci tun m itu, tun m ulang sejarah dia balik dengan Cuba jatuh PM , kalau tahu sejarah tun m tentu kau tahu ,tun m àmbil kesempatan jatuh tun ku ketika 13mei dengan guna buku malay delima atas sebab ITU dia dibuang Dari umno oleh tun Dr Ismail Dan tun ku, tun m dah peluang 22tahun majukan bumiputera tapi dia gagal orang macam ITU kau hormati, ia berjaya bangun Malaysia, tapi asas yg perjuangkan dia gagal 'kami cakap gagal.

      Tun m hanya ulang sejarah sebanyak tiga jatuhkan PM
      1)Cuba jatuhkan tunku
      2)cuba jatuhkan Pak lah
      3)Cuba jatuhkan najib

      Orang macai ini kita nak hormati, kalau macai ini Negara kita tak amam, dia nak kita ikut cakap tun m ITU dia bukan PM lagi kenapa kita hormati dia

      Belajarlah keluar kepopong fanatik

      Padam
    3. Kalau macam tu tak perlu nak batalkan saman Tun M, teruskan prosiding mahkamah, kita tengok dengan telus semua butir2 dan bukti2 perbicaraan dgn terang dan jelas. Kemudian baru kita boleh buat kesimpulan yg betul dan adil.

      Buangkan DEDAK....baru jadi BIJAK.

      Padam
    4. Betul tu CiiLi PaDi.

      Sepatutnya rakyat patut minta saman TDM terhadap Najib ni diteruskan supaya semua bukti dapat dikeluarkan oleh kedua pihak. Bukan saja Hakim dapat putuskan dgn adil tapi rakyat juga dapat aku di mana kebenaran berada.

      Yang aku teringin sangat nak tengok ialah ke mana baki 2.6b tu dikembalikan. Adakah ke Tanore Finance Corp (BVI) Acc No: 8550299001 (rasanya itu syarikat Tok Arab yg bagi derma ikhlas tu) atau tersesat ke tempat lain pulak.

      Heh heh heh... Jangan syak wasangka yg bukan2 pulak jika Tok Arab pun ada syarikat BVI jugak. Dan takde masalah guna Falcon Bank cawangan Singapore tu nak hantar derma dekat Najib. Dekat sikit. So jika dari akaun tu derma datang, maka ke akaun itulah sepatutnya dikembalikan. Itu logik aku lah... Mungkin Najib ada magik lain...

      Padam
    5. Bro...sebenarnya ramai yg nak tahu ke mana perginya wang yg dikembalikan tu.
      Jugak semua perkara2 lain yg berkaitan.
      Mana hitam putihnya?
      Berapa jumlah baki yang sebenar seperti yg tertera atas transaction details?

      Sebenarnya magic2 ni tak wujud.
      Semua benda akan ikut procedure yg NORMAL yg dipraktikkan, melainkan wujudnya perbuatan yg ABNORMAL atau yg menongkah arus procedure yg sepatutnya.
      Maka itulah yg kita nampak sebagai "Magic".

      Itu sebab untuk merungkai semua spekulasi dan tuduhan adalah lebih baik dihujahkan di mahkamah secara telus, terang dan adil.
      Setelah itu barulah boleh dibuat kesimpulan yg tepat ke atas semua perkara yg menjadi tanda soal sekarang ni.

      Padam
    6. Tak payah banyak muka Surat atau banyak file
      Hanya dua muka Surat je kami minta
      Duit Dari 1mbd bank JP Morgan masuk ke ambank najib ITU je

      Besok juga aku tandatangan Dekalarasi rakyat ITU

      Ini tak gagal bagi apa kami dua muka surat minta 'tun m hanya penipuan

      Jangan ubah tiang gol jika minta file atau akaun pebelanjan seperti di minta,

      Kami minta dua muka Surat je duit 1mbd masuk akaun najib ITU gagal bagi tun m itu

      Padam
    7. Aku nak tengok semua hitam putih bukti derma dari pak arab, bukti duit dah dipulangkan, jumlah yg tepat, semua transaksi urusan 1Mdb, unit, bon, tarikh2 surat menyurat dan accounts details. Kala tak....ko memang penipu, penyamunnnnnn.......

      Padam
  18. 8.51"sudah pasti lebih ramai yang membenci DSN dan menjadi simpatis kepada TDM."

    Dari dulu dah cakap dah....perbuatan2 pencacai dan pak menteri ini hanya menaikkan kemarahan rakyat.

    BalasPadam
  19. Chai yang ni lebih baik taburan fitnah tu....

    Tun m hanya ulang sejarah sebanyak tiga jatuhkan Presiden amerika
    1)Cuba jatuhkan jimmy carter
    2)cuba jatuhkan bill clinton

    Dan terbaru

    3)Cuba jatuhkan barak obama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baca sejarah tun m ITU, macai mana berani berdebat secara fakta

      Tiga PM tun m Cuba jatuhkan

      Tun m gagal dalam perjuangan asas dia dalam buku malay delima, tun razak lebih berjaya bangunkan bumiputera Dari tun m itu

      Setelah gagal berdebat Cuba ubah tiang gol

      Padam
    2. Chai 9.33,

      Lu citer skit kat mana Tun M cuba jatuhkan 3 PM tu?

      "Kritik" dan 'jatuhkan" PM dua perkara berbeza chai...

      Begitu juga anwar gunakan wang untuk jatuhkan ghafar baba ketika PAU....ini fakta!

      Tun razak bapa pembangunan, Tun Mahathir bapa pemodenan nak nafikan kenyataan dan hakikat ini chai?

      Chai lu memang pakar alih tiang gol dan lu juga memang kaki tabur fitnah....sekarang lu kena minta ampun maaf kepada kumpulan anti najib termasuk lim kit siang dan lim guan eng.

      Kerana,

      Tiap2 hari menabur fitnah, pembohongan dan tidak ada fakta.

      Belum citer diakhirat nanti...siapa nak maafkan lu? Jika lu menganut agama hindu sekalipun.

      Padam
    3. Dia dah termakan Dedak Cap Badak tu yg biol tu.

      Padam
  20. MasyaAllah...yg kamu kutuk,yg kamu hina,yg kamu aibkan tak kiralah najib ka mahadhir ka....mrk kan saudara seagama kamu.
    Apa kamu fikir kamu bebas dr dosa atas apa yg kamu taip..
    Kembali lah kepada islam...
    Ayuh kita jadikan islam sebagai agama dunia dan akhirat dan bukannya islan sebagai kulit buku pemuas hawa nafsu politik kamu sj.InnShaaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sdr 9.37,

      Dari dulu lagi Tun M dah suruh najib letak jawatan dan bersara secara senyap2.

      Hari ini apa dah jadi?

      Majoriti rakyat dah marah sama najib, nak lepaskan najib dan pencacainya begitu sahaja? Dengan beban hutang 1mdb rakyat kena tanggung berpuluh puluh tahun dipaksa bayar ansuran.

      Jika tidak hari ini PRU akan datang tetap menanti, kami boleh sabar.

      Tetapi penyamun dan sekutunya pasti tidak akan terlepas!!!

      Padam
    2. Bersamalah kita menentang rasuah. Jangan kita halalkan rasuah sehingga menjadi barah dalam masyarakat. Jangan bertuhankan pangkat, wang ringgit dan kuasa.

      Padam
  21. yang pengiring penyamun terbesar di dunia tu leh pulak ek..tu belum lagi pengiring yang dijadikan tukang angkat barang shopping..huhuhu

    BalasPadam
  22. KPN SIAL!!!

    Buang Najib Bongok dan Musibat2nya Cepat!!!!

    BalasPadam
  23. Rakyat cuma mampu naikkan kemarahan tapi AhJibNgok dah naikkan Harta Benda.

    RM2.6 Billion.. Pengang duit sebanyak tu tangan menggegellllll.....

    BalasPadam
  24. Dah mati akal tak tahu nak buat mcmana dah.

    BalasPadam
  25. Apa apa pun satu jer kesimpulan semua pemimpin dari Utara Semenanjung tak boleh disokong jadi PM lagi... sejarah dah terbukti kesemua pemimpin PM dari Utara dan Kerabat Utara ternyata HAPRAK dan tidak layak jadi PM


    PM mesti dilantik dari Selatan Semenanjung

    FAKTA sejarah sudah buktikan...


    FucccccCCKKKKK.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apasal tak lantik dari Malaysia Timur.

      Pemimpin kat sana lagi HEBAT DAN PINTAR. Ada pembangkang TAK BERANI.. eh silap... TAK BOLEH masuk.

      Padam
    2. Mr. FucccccCCKKKKK,

      Rasanya tahun sudah aku dah baca komen camni. Kamu ciplak ke kamu recycle? Anyway tak relevan dgn tajuk. Sekarang ni komen ttg orang biadap dgn Tun M. Cuba picit2 sikit kepala lutut tu, kot keluar idea nak komen camne...

      Padam
    3. Mr FucccCCCKkkkk
      Aku pun nak tanya teori apa yg kau guna pakai ni....org utara org selatan.....utara selatan tak bawa apa2 erti kalau pikir pakai kepala lutut. Kerja tau membelit je tak guna walaupun dari selatan atau tengah tanahair. Tempat tak menunjukkan apa2 makna. Fakta sejarah mana yg kau pakai ni.

      Lagi satu hal kau dulu sekolah cikgu ajar buat essay ikut tajuk ke keluar dari tajuk? Tak pun dalam essay kau tulis FFucCCCKKKkk je, patut tak cerdik....

      Buangkan DEDAK....baru jadi BIJAK

      Padam
  26. Ah Jib telah berjaya mencapai target sebagai negara dengan rakyat berpendapatan tinggi..sudah tentu yang paling tinggi adalah dia..dengan pendapat berbillion2...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro sekarang zaman org sain buta je, mana ada baca2 lagi. Jadi tak heranlah kalau tak tahu rules n regulations.
      Teringat kata omputih....rules are made to be broken.

      Salam perjuangan.

      Padam
  27. Salam sdra sdri semua.

    Nampaknya banyak yang membahas topic kali ini. Tapi agak hambar kerana kurang isi...kebanyakannya main cakap lepas je...munkin sebab terlalu emosional...baik yang menyokong mahupun yang menentang...tak kurang juga yang bercakap dengan hujah yang baik...

    Begini pendapat saya.

    Kita di zaman informasi global tiada batasan ni perlu membaca dan menyelidik. Buat analisa dan bezakan fakta dari auta. Saya utarakan persoalan berikut:

    1. Adakah anda masih menaruh penuh kepercayaan dan menyokong kerajaan Najib sekarang ini?

    2. Sudahkah anda membaca laporan PAC sepenuhnya beserta hansardnya sekali? Laporan PAC ni adalah maklumat rasmi dari sebuah badan Parlimen bukan dari kerajaan. Itu saja maklumat rasmi yang dapat kita tatapi kerana laporan dari SPRM, BNM dan Auditor General semua OSA. Walaupun pengerusi PAC telah didapati menyunting beberapa ayat penting dari laporan tersebut tapi bukti bukti lain masih tidak berubah.

    3. Apa yang anda faham dengan bukti dan kenyataan laporan PAC tersebut?...baca lagi dengan teliti...dan kalau kurang faham...minta pencerahan dari kekawan yang tahu.

    4. Apakah pendirian anda dalam soal AMANAH, TANGGUNG JAWAB dan KETELUSAN dalam sesebuah pentadbiran dan kepimpinan...terutamanya pentadbiran kerajaan...Kita tak perlu berkelulusan Degree, Master atau Phd untuk memahami sesuatu kerana setiap orang adalah pemimpin dan juga pengikut...Ketua keluarga...ketua kelas...ketua sektor...dan seterusnya. Kita dikurnia AKAL untuk membolehkan kita memahami, mempersoal dan menilai mana yang betul dan sebaliknya.

    Pastinya AMANAH, TANGGUNG JAWAB dan KETELUSAN amat kita perlukan.

    5. Adakah anda rasa kerajaan pimpinan Najib ini Amanah, bertanggung jawab dan telus? Begitu juga UMNO...masih dapatkah kita dokong UMNO untuk menjamin prinsip amanah, tanggung jawab dan ketelusan?

    6. Kita juga harus terbuka dengan laporan dari agensi luar negara yang sedang menyiasat 1MDB ni. Kalau kita sangsi dengan SR atau WSJ... cuba kita fahami tindakan perundangan yang telah di ambil oleh negara luar UAE, Singapura, Swiss AG, FBI, DOJ dll...yang berkait dengan kemelut 1MDB.

    Dalam negara seperti yang kita maklum...AG Pandi tak mahu ambil tindakan walau pun beliau telah "menunjukan" bukti ditangan. Baru baru ini BNM telah mensabitkan dan mendenda 1MDB mengikut kuasa pentadbiran BNM. Apa arti semua ini?

    Adakah Najib masih suci dan bersih?

    7. Soal Tun M...walaupun Najib menghina beliau dengan pelbagai tindakan...Hakikatnya Tun M tidak hilang sokongan...malahan bertambah...kerana Tun memperjuangkan keadilan untuk rakyat.
    Apa yang Tun lakukan tiada unsur kepentingan peribadi...kalau kita fikirkan...apakah Tun yang telah berumur masih gila kuasa?...kalau beliau gila kuasa...dia boleh pegang terus jawatan PM sampai sekarang...tak perlu dia lepaskan...ternyata beliau mampu kalau dia mahu.

    8. Najib...banyak bukti yang menjurus kepada kesalahan. Terima duit dalam akaun peribadi(bukan sedikit RM 2.6 billion) walau apa jua alasan...tidak wajar sama sekali kerana beliau adalah Perdana Menteri Malaysia. Begitu juga wang dari SRC dan kuasa mutlak beliau dalam pengurusan 1MDB mengikut Artikel 117...ternyata menimbulkan konflik.

    Anda fikirlah sendiri dan bertindaklah sewajarnya.
    Bukalah minda...jangan terlalu taksub dengan idelogi kepartian politik. Hari ini kita pegang kuasa...esok munkin kita dipihak lawan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang menjadi masalah ialah sikap taksub kpd pemimpin hingga gagal mentafsirkan yg salah dan betul.
      Sikap taksub yg disemai telah menghalalkan sesuatu yg salah menjadi benar.
      Dgn mengolah erti kebenaran mengikut fahaman dan fikiran sendiri telah mencampur-adukkan kemungkaran dalam kebenaran.

      Inilah yg kita takuti.
      Perkara ini umpama BARAH yg menular dalam masyarakat dan pastinya membawa impak NEGATIF.
      Aura negatif yg kita semai dalam masyarakat kita hanya akan melemahkan bangsa sendiri.
      Menafikan kemungkaran yg berlaku spt rasuah, tidak amanah tentunya umpama membenamkan kepala ke dalam air.
      Yg lemas kita juga.
      Sedangkan kebenaran tidak boleh kita ubah bentuk dan sifatnya.
      Ia tetap berdiri atas nama KEBENARAN.

      Padam
    2. Kami minta bukti dua muka Surat
      Duit 1mbd JP Morgan seperti macai cakapkan masuk ke dalam akaun ambank najib

      Tak payah berdolak dalik minta file pebelanjan

      Hanya dua muka boleh menbukti najib bersalah Wang JP Morgan 1mbd masuk ke dalam ambank najib

      Besok juga aku tandatangan Dekalarasi rakyat ITU

      Jadi rakyat tak pening

      Padam
    3. 423 PTG... err sori yer.. tandatangan PEMAKAN DEDAK tak di perlukan, carry on jer lar ngko makan dedak..

      Bukti?!!..bukti abah ngko!!.. ngko tak percaya..takder saper pun kesah.. huhuhuhuhu!!!

      Padam
    4. Betul 5.59.....setuju

      Jangan kita campur spesis dedak dalam kumpulan kita.....kang tak pasal kena virus samun....

      4.23 kami tak perlukan ko punya sign dedak. Sign dedak memang tak laku....tak rugi tak dapat sign ko.

      Lagi baik ko duduk diam2 kat reban tunggu derma dedak ko ditaburrrr.....dari ko umpan sign ko yg tak laku tu....buat loya jer woiii.....

      Padam
  28. Ramai2 berhujah sampai macam berkilat berapi ni sudah ke sign 'Deklarasi Makyat' tu?

    BalasPadam
  29. Dunia ni mcm roda.

    Tunggu hari je khidmat pengiring pemimpin yang banyak skandal serta kroni tu akan ditarik.. oleh orang lain pula.

    BalasPadam
  30. Najib kata dia dengar rakyat punya nadi
    Rakyat tanya, Najib, you bila mahu berenti
    hari2 mereka cakap pasal 1MDB
    habis 1MDB mereka cakap pasal GST
    rakyat suruh you cepat pergi
    kubur panggil you segera mari
    tapi Najib buat pekak serta tuli
    nantilah rakyat tendang kamu bila mereka mengundi.

    BalasPadam
  31. Kesimpulannya DSNRM B.2600 merupakan sepasang manusia yang tidak punya peribadi yang mulia lagi layak dihormati. Hidup dan mati mereka semata-mata penghambaan kepada nafsu besar kepada kemewahan dunia. Sanggup pejam mata tanpa menghiraukan segala macam akibat buruk yang melanda ekonomi dan imej Negara malah akhlak rakyat makin merendah dengan maki hamun tanpa adab sopan. Pasangan ini merupakan musuh kepada Islam juga kerana hanya membawa imej buruk kepada agama Islam akibat kelakuan mereka yang kontra dengan apa yang diajar oleh agama Islam yang Maha Suci. Jatuhnya DSN&RM merupakan satu rahmat, manakala pegangan kuasa yang berterusan oleh mereka hanya akan menjahanamkan masa depan Negara tercinta ini.

    BalasPadam
  32. Kalau bole jangann ada polis barkawal kat umah momok skali dia bole upah security guard sendiri... momok tu nak buat deklarasi selamatkan malaysia kita kena baca selamatkan kan botak boboi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cukup terserlah kebodohan (terang dan jelas) pemakan dedak 539 PTG

      Padam
    2. Bro...dia dah banyak termakan dedak cap badak...tu yg biol tu. Kesiannnnn.....

      Padam
  33. yg penting hajat madey nyanyok tidak kesampaian ... dari mula kempen sampai sekarang ... fitnahlah dan spin lah berbagai cara ... sorry to say .. go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kesiannnn sakitttt......banyak temakan dedak cap badak ker????

      Padam
  34. Patuh dan sayanglah kepada agama, bersetia kepada negara dan kasih kepada bangsa. Kalau dah cuba menghasut, memfitnah dan menggugat keamanan manalah patut kita hormat dengan malaun itu. Ya malaun yang konon berjasa tetapi kini jadi pengkhianat. Tak payah lah nak diberi penghormatan apatah lagi kemudahan kepada yg tidak menghargainya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 642 PTG antara contoh terbaik SI BANGSAT yg tak sedar diri, cukup BIADAP menggelar negarawan sebagai malaun!.. hanya manusia yg di besarkan di lorong 'hanyir' sahaja yg mengungkapkan perkataan sebegitu kpd negarawan berjasa!!

      Padam
    2. Setuju dgn 6.42, kalau menentang rasuah dan duit haram tu kita namakan pengkhianat. Tapi yg rembat duit haram, menipu, munafik tu kita patut beri penghormatan yg tertinggi dan kita sembah macam Tuhan.

      Padam
    3. 6.42 kecik2 tak nak mampos dah besar susahkan orang. Agama ko yg ajar hormat pada penyamun ye?? Agama Islam tak kata cam tu. Dasar tak mengenang budi penyamun2 ni...!!

      Padam
  35. Tupasallah tun mesti buat parti baru ...tolongla lupakan umno...penyokong ajib diaorang dah tak bole buat apadah, semuanya masuk takkan diaorang nak lepaskan.bodohla....tupasal salah ke betul ker lantakla,,ada diaorang pikir Melayu nk dok mana bila rumah murah ajib ckap 200 ribu atas kt sini pun dah nampak ...bunga bank nak bayar brapa plak itu baru contoh jer banyak lagi masaalah tk selesai,,1mdb, kes lembu, kbs, jakim , tabung haji semua ni jawapan dia kelongkang , tulah nak cakap kita ni membesar zaman tun, tun telah menjadikan kita bijak dengan sekola dan unoversitinua kebanyakkan dari kita sebenarnya berpelajaran tu pasallah kalau nk bagi jawapan biar lojik,.umno sudah tak relevan lagi mereka merojakkan umno tengok keadaan sekeliling berapa banyak warga asing , siapa yang ada kuasa panggil mereka datang,,,masyukkan ,,siapa yang masuuk, tu pasalaah tun kena buat parti baru untuk selamat kan Malaysia...kerana apa Melayu cuma ade Nalaysia jer..kuburkan umno,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tun m bikin parti baru,cpt2 mohon jd ahli..hehe..kalau nk stay dgn umno,pastikan mn2 ketua bhg dan MT skali perlu disamak agar tak meninggalkan kerak2 kotor yg dah lama melekat..umat melayu masih mengharapkan parti yg benar2 ikhlas membela nasib agama,bangsa dan tanahair..bkn membela seseorang yg korup spt pencacai dedak yg bersepah sambil memberi komen bangang dlm blog ni..semak!!!

      Padam
  36. Sy cadangkan IGP hentikan juga polis pengiring pada pemimpin UMNO yg buat kerja untuk parti mereka.biar dia orang drive sendiri.kerja parti x de kena mengena dengan kerajaan pun.

    BalasPadam