Rabu, 18 Mei 2016

Hutang 1MDB ~ Rakyat Yang Bayar...Bukan Najib - Muhyiddin..!


Joli orang lain..! tanggung beban orang lain..! Tak ke bodo namanya..!

Rakyat bertanggungjawab bayar hutang 1MDB, bukan Najib: Muhyiddin

Selasa – Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan rakyat supaya berhenti menganggap syarikat sarat hutang milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sebagai masalah yang tidak berkaitan dengan mereka.
Sebaliknya tegas beliau, rakyat adalah pihak yang bertanggungjawab dalam menanggung beban hutang yang terdapat dalam syarikat tersebut.
“Saya dah pergi banyak tempat, dan ramai yang kata Tan Sri jangan ceritalah pasal 1MDB tak habis-habis. Apa kena mengena dengan saya?
“Dia tak faham? 1MDB banyak kaitan dengan kamu. Sebab kamu bertanggungjawab untuk membayar hutangnya. Siapa yang akan bayar the all those liabilities? Kerajaan.
“Kerajaan siapa? Kerajaan kamu. Duit siapa? Duit kamu! Bukan Najib yang nak bayar tetapi rakyat yang kena tanggung hutang berpuluh-puluh bilion hutang tidak berbayar. RM50 bilion rakyat kena bayar,” katanya ketika berucap pada program Bicara Tokoh di Batu Pahat, semalam
Beliau yang lantang mengkritik salah laku dalam 1MDB berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam satu ucapannya sebelum ini pernah memberi jaminan kepada rakyat untuk menyemak semula akaun syarikat itu secara telus dengan melantik Ketua Audit Negara dan mendedahkan laporan auditnya kepada rakyat.
“Tetapi bila laporan dah siap, bentang pada Jawatankuasa Kira-Kira Wang (PAC), laporan tersebut tidak boleh didedahkan kepada umum dan disimpan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).
“Sepatutnya laporan audit kitan boleh baca, tetapi 1MDB jadi rahsia pula, tak boleh baca. Kalau keluar kenyataan kena tangkap. Kalau tak salah, kenapa nak larang orang baca dan tahu mengenai syarikat itu,” katanya.
Hidup semata mata nak jadi pak sanggup?
Maruah diri mana?
Lu Fikir La Sendiri!!!

16 ulasan:

  1. INI SEMUA KERJA PUNAHSIHAT!!!

    soalan : Pengerusi PAC (Datuk Hasan Arifin) memadamkan dan mengedit laporan rasmi PAC?

    jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Begitu juga dengan laporan audit terhadap 1mdb di OSA kan?

    jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Najib pecat TSMY sebagai TPM hanya kerana bertanya?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Pegawai Penyiasat, AG menyiasat skandal 1mdb di ugut? ditukar jawatan? dipecat?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : skandal 1mdb akibat fitnah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Wang Billion2 masuk akaun peribadi najib?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Jho lo perancang utama, Najib beri kepercayaan?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : WSJ dan media asing mempunyai agenda tersembunyi menghancurkan agama islam negara ini?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Mufti2 dan ostat najib bisu? hanya menjaga tembolok masing2, fitnah jugakah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : terbaru, Tun M mahu menghancurkkan parti "Untuk Macai Najib Only"...betulkah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : terbaru musibah el nino, terdahulu pelbagai bala dan malapetaka terlalu kerap zaman pentadbiran najib?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    .........

    Amacam chai? ok tak? persoalan dilempar oleh anti Najib, jawapan tersedia untuk Pencacai (termasuk bloger proksi najib) makan duit haram. INI KALI, kira tolong percuma je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. He.he.he aku mahu tahu juga Dari muka Surat APA kau tulis itu he.he.he

      PAC tak akan keluarkan soalah bodoh kau cakap itu tak kena mena dengan 1mbd kecuai PAC Dari rafizi Dan Toni Pau itu akan keluarkan solan bodoh itu dah kena tindakan atar rahsia rasmi

      Baca soalah kau pun rasa pelik PAC tak soal tak ADA dalam soal jawab PAC jangan menipu kita orang ini
      Kenapà muhyiddin itu soalan bodoh tak kena mena dengan 1mbd, PAC tak akan panggil orang Muhyiddin tak kena mena 1mbd itu, he.he.he
      Soal kau semua tak boleh pakai,

      Padam
    2. 325 PTG,

      Mengarut, membodoh diri, membangang, mentolol, membaghal sesiapa mengatakan Najib tak tahu berkaitan wang 1MDB keluar.

      Tak kurang dari Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan sendiri memberi testimony di PAC bahawa Memorandum & Articles of Association 1MDB mengatakan segala yang mustahak mau di lakukan mesti ada kebenaran bertulis dari si Najib.

      Walau pun Kementerian itu mempunyai 1MDB, M&A itu juga tidak memerlukan Wakil Kementerian itu di letak sebagai Ahli Lembaga Pengarah, 1MDB tidak mintak demikian, bila Kementerian meminta briefing, tak 1MDB tak jawab.

      Seolah olah macam Tokong. Kot lebih teruk dari Tokong Lim DAP.

      325 PTG ini lebih bodoh dari semua yang bodoh berkaitan 1MDB.

      Padam
    3. Caii...ko merapu apa nii...nk kata ko bongok marah pulak..ADA dan ITU apasal huruf besar..gila apa ko nii..ProOO00ootTt

      Padam
  2. Dah agak dah...rakyat juga yg kena..berniaga secara online pun hendak dikenakan cukai..kata dapat rada denyut nadi rakyat..bagi rakyat 100 tapi ambil dari rakyat 1000..macaii berbayar bila nk sedar...

    BalasPadam
  3. Si suci murni tu mana ada silap....kan caiiii.....elok sangat2. Dan kau yg makan Dedak pun baik sangat2....negara kita maju betul...semua ada! PENYAMUN,PEMBODEK,PENJILAT,PEMAKAN DEDAK,KILANG NASI KANGKANG, PENERBIT FILEM LUCAH,DUIT BERKOYAN2. PANJANG KATA BERMCM2 LAGI LAH! Kan cai kan....maklum lah cari makan mesti jadi barua,tak gitu cai? Petua nak nak jadi macai satu je...kena bodoh piang gila....wajib layak,mcm go fly kite tu...kan ada sikit2 mcm anjing perangainya takde otak!

    BalasPadam
  4. Siapa yang tubuh 1MDB ? siapa jadi Pengerusi Lembaga Penasihat ? Kelulusan dari PM di perlu, siapa PM ? Siapa Menteri Kewangan yang luluskan pinjaman dan gerenti ? Siapa yang sain semua dokumen 1MDB ? Semuanya NAJIB !

    GST diwujudkan, duit rakyat diambil untuk bayar hutang 1MDB, duit subsidi ditarik, duit biasiswa ditarik,duit Tabung Haji, duit KWAP
    Semuanya NAJIB !

    Siapa yang berjoli sakan dan main Golf di Hawaii takala negara dilanda musibah banjir besar 2014 ?
    NAJIB !

    Najib Bukan Pahlawan Bugis Tapi Lanun Bugis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lanun berkanun. Sebab dia ada kuasa. Dan gunakan kuasa itu sepenuh nya melanun untuk dia, bini dia, anak tiri dia dll.

      RM4.2 bilion dalam ekaun bank dia. RM2.03 di pulangkan kpd Pak Arab? Maka bukti nya?

      Pengsolapan wang oleh si Lanun yang amat sangat.

      Padam
    2. Najib n the Geng Sapu Tabung aka Gasak Sampai Tulang...

      Padam
  5. Masa bailout company anak beranak dan kroni dulu sapa yg bayar...? Petronas.. kwsp.. TH... kwap.. jadi mangsa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Caii..atok ko yg bayar..

      Padam
  6. Chai, bailout apa chai? Ada Tun nyusahkan rakyat? Petronas kwsp th kwap bailout 1mdb memang betul la...bailout syarikat masa zaman Tun... bukti mana? Ada link? Najib berkuasa tentu ada maklumat...tabur fitnah ke chai?

    Ada Tun susahkan rakyat macam hari ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu2 tak pernah aku rasa tertekan dengan kos sara hidup....sakit hati dan meluat macam sekarang ni.....memang haramjadah punya penyamun.

      Padam
    2. penyamun najib

      Padam
  7. tazkirah israj miraj..nabi Allah mnyaksikan ada dikalangan penghuni neraka mngankat beban yg berat walau tak terdaya di tambah dan di tambah lagi,rupanya di sebabkan trlampau banyak setuju memikul tanggunjawab di dunia...pangkat,poligami pun termasuk skalilah tu
    tapi tak mampu menunaikan amanah....itulah golongan manusianya ...jawab malaikat jibrail pd rasullullah ...eee ngerinya hukuman
    ,,,,aduyai rasa nak masuk perut ibu semula...tak nak kuar2
    ya Allah di saat itu aku hanyalah mentimun yg .....nk pi my moyanglah
    hijrah ke darus salam....ngeri penuh berkah

    BalasPadam
  8. Penyamun Berkanun
    El Bugis the Najis

    BalasPadam