Rabu, 11 Mei 2016

Bangsat..!


Kepada umat Islam diluar sana..jika terserempak dengan haiwan di atas tolong jangan di tampar..! di tumbuk..! di pukul..! di sepak..! di ludah..! dan di apa apakan..! Tolong yer..!

Alvin Tan muat naik gambar hanya untuk jenaka

Vivian Lee, bekas teman wanita blogger Alvin Tan, memberitahu Mahkamah Sesyen di sini, hari ini bahawa lelaki itu memuat naik gambar berserta kapsyen yang mempersenda umat Islam hanya untuk berjenaka dan melihat reaksi masyarakat.

Vivian Lee atau Lee May Ling, 27, berkata, Alvin memberitahunya sedemikian selepas dia (Alvin) menyunting gambar berserta kapsyen bertajuk 'Selamat Berbuka Puasa (with Bak Kut Teh...fragrant, delicious and appetising ('Selamat Berbuka Puasa (dengan) Bak Kut Teh, Wangi, Enak dan Menyelerakan').

Vivian berkata, Alvin kemudian memuat naik gambar berserta kapsyen itu ke laman Facebook miliknya tanpa mendapat kebenaran daripadanya terlebih dahulu walaupun Vivian merupakan seorang daripada pentadbir bagi akaun Facebook berkenaan.

Dia berkata, pada mulanya Alvin enggan memadam atau menukar kapsyen itu tetapi selepas menerima kecaman dan penghinaan pelbagai kaum dan masyarakat, Alvin menulis kapsyen baharu iaitu 'Ampunkanlah kami' 'Selamat berbuka puasa dengan rendang ayam'.

"Kapsyen baharu itu digantikan selepas melihat sentimen negatif daripada masyarakat yang boleh menimbulkan kemarahan. Kapsyen itu diharap dapat memperbetulkan dan menjadikan keadaan lebih baik," kataya.   

Ketika pemeriksaan utama oleh peguamnya Chong Joo Tian semasa membela diri di hadapan Hakim Abdul Rashid Daud, Vivian berkata, dia dan Alvin bergaduh berikutan tindakannya memuat naik gambar berkenaan.

Wanita itu berkata, Alvin turut menolaknya ketika cuba mengambil komputer riba milik Alvin.

"Kami bergaduh. Saya rasa sedih, tidak gembira dan marah dengan tindakan Alvin. Saya suruh dia padam kesemuanya namun Alvin enggan dan memberitahu itu hanya untuk jenaka dan mahu melihat reaksi masyarakat," katanya.

Menurutnya gambar itu diambil secara 'selfie' di sebuah kedai makan di Jalan Ipoh pada 10 Julai 2013.   

Vivian, saksi tunggal pembelaan, berkata demikian dalam perbicaraan kesnya dan Alvin Tan atau Tan Jye Yee yang didakwa menyiarkan gambar mereka sedang menikmati hidangan dengan kapsyen bertajuk 'Selamat Berbuka Puasa (with Bak Kut Teh...fragrant, delicious and appetising)' dan mengandungi logo halal di laman Facebook mereka.   

Mereka didakwa bersama-sama melakukan kesalahan itu pada 9 pagi, 12 Julai 2013 mengikut Subseksyen 4(1)(c) Akta Hasutan yang membawa hukuman denda RM5,000 atau penjara tiga tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Pada 14 April lepas, Hakim Abdul Rashid memerintah Vivian membela diri terhadap pertuduhan itu.

Pada perbicaraan kes itu yang bermula pada 23 November lepas, hanya Lee yang hadir manakala Alvin telah melarikan diri ke luar negara.

Ketika pemeriksaan semula Timbalan Pendakwa Raya, Wan Shaharuddin Wan Ladin, Vivian menafikan dia bersama-sama Tan memuat naik gambar itu.

Vivian juga tidak bersetuju dengan cadangan Wan Shaharuddin bahawa dia boleh memuat naik gambar itu kerana dia tidak memiliki akaun facebook, komputer dan telefon bimbit pintar bagi membolehkan gambar itu dimuat naik.

Mahkamah menetapkan esok untuk hujahan kedua-dua pihak selepas pihak pembelaan menutup kesnya hari ini. – Bernama


Rasanya pandangan kita yang awam ni...dah halal kot darah dua ekor bangsat ni..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

9 ulasan:

  1. Memang c¡Ba¡....dah cabut luar negara baru nk dakwa..Bongok

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg si tua bangkai dlm negara tak kena tangkap langsong.. amacam haaa

      Padam
  2. Alvin penyokong pembankang Dan penyokong team b tun m itu dia juga yg mahu tandatanggan dekalrasi Rakyat itu, apa kata macai tun m minta tandatanggan Alvin itu he.he.he, maklumlah tun m itu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape kena mngena alvin dgn sheikh al jho low?
      Alvin derma dkt najis jgk ke?

      Padam
  3. Alvin vivian ni kawan sapa dulu... nurul... aljunoori.. yg sokong pluralist. ... LGBT... sex bebas... smpi PAS pun yg nnpk islamik tak leh wat apa apa dng couole ini.... skg momok dah satu kapal dng pluralist...syiah dan komunis ..... blog batu api putra merdeka mcm tersedar dari di rasuk 1mdb oleh ganng ProTun momok..... bagus la dah sedar dari disampuk momok mudah lupa... cuma bole caye ke blog batu api ni dah sembuh dari kena sampuk momok... kita next siaran kita pastikan tiada berita dari WSJ.. SR... Bank Singspork...Bank Swiss... Daily Australia dan Panama News.. pasal momok dan fitnah 1mdbnyer ... klu ada siaran pasal 1mdb sah lah bloger batu api ni kena sampuk momok balik... ahakasss...kikikiki

    BalasPadam
  4. Haa..itu macam lah admin posting..boring lah asykk mdb sajer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang jgn percaya dgn admin blog haram jadah ni..
      dia konar kejap dr citer bab balun DSN sbb dia tau perjuangan dedak tamat tempoh dh nak mampos dh.

      admin haram jadah ni mmbuat tuduhan kalau kita tak sokong Tuntaik ibarat kita sokong/ taksub Najib.. itu pasal lah DAPig rakan sepelok Madeytaik kalah terok di Sarawak dgn slogan yg sama..

      admin haram jadah mahabodoh ni terkinja2 lah pakai slogan yg sama!

      Padam
  5. BANGSAT.. mamakdey sokong puak yg sama didokong Alvin.. DAPig LGBT..

    apa mau bising maaa... lu gua sama maaah.. kah..kah..kah

    BalasPadam
  6. admin bongok ni nk troll spy masok bace blog die.. dia tahu blog dia dh nakmampos.. rating bawah dr loji kumbahan so nk tk nak kena 'sua' kepala kejap pura2 tarik org masuk balik..

    pasni tgk le entry dia akan sambung balun imdb najib.. spesis meroyan xboleh nk diubati..

    BalasPadam