Sabtu, 14 Mei 2016

Macai Penjilat Jangan Baca..!


Ish..ish..ish..!

Siapa bersekongkol dengan Najib bakal dapat pembalasan, kata Tun M


Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengingatkan pemimpin dan wakil rakyat UMNO yang bersekongkol dengan Datuk Seri Najib Razak untuk memusnahkan parti keramat bangsa Melayu bahawa mereka akan dikutuk oleh anak cucu mereka.
Sambil mengingatkan bahawa UMNO adalah parti yang mengalahkan Malayan Union, memerdekakan dan membangunkan negara, beliau berkata, pengkhianatan mereka yang bersekongkol dengan Najib akan mendapat balasan setimpal di dunia dan akhirat.
Beliau mempersoalkan apakah ketua-ketua bahagian dan Ahli Parlimen UMNO pekak serta buta hingga tidak menyedari salah laku Najib.
“Tetapi mereka terus sokong Najib dan mempertahankannya. Tidak berasa malukah mereka mengetahui PM mereka sebegini buruk, dihina secara terbuka oleh dunia tanpa disangkal oleh Najib.
“Tetapi nampaknya mereka tidak tahu malu dan lebih utamakan kepentingan diri daripada kepentingan dan maruah negara,” katanya menulis dalam blog beliau, hari ini.
Bekas Perdana Menteri yang juga bekas Presiden UMNO itu berkata, rata-rata rakyat berhimpun dan mendesak supaya Najib disingkirkan daripada jawatan Perdana Menteri. 
Dr Mahathir berkata, ahli dan pemimpin UMNO tahu parti mereka akan kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti jika Najib terus memimpin Barisan Nasional (BN) dan UMNO. 
“Hanya yang bisu dan pekak sahaja yang tidak ambil kesah akan kehancuran UMNO yang tetap berlaku. UMNO adalah parti yang mengalahkan Malayan Union dan memerdekakan negara. UMNO juga berjaya membangunkan negara.
“UMNO juga yang memberi kepada negara Perdana Menteri, Perdana Menteri yang memajukan negara sehingga ke tahap yang tinggi.
“Tetapi hari ini kerana UMNO mempertahankan Najib sebagai Perdana Menteri walaupun jelas dia terlibat dengan skandal yang amat buruk, dan menjadikan UMNO parti yang terburuk di Malaysia, pemimpin-pemimpin bahagian dan Ahli Dewan Rakyat UMNO masih bersekongkol dengan Najib untuk musnahkan UMNO. Anak cucu mereka akan kutuk mereka kerana ini.
“Wahai pemimpin UMNO, ingatlah akan masa depan kamu. Pengkhianatan kamu akan dibalas dengan cara yang setimpal di dunia dan di akhirat,” katanya.
Selain itu, Tun Dr Mahathir berkata, keengganan Najib untuk menyaman The Wall Street Journal dan Sarawak Report kerana membuat pelbagai tuduhan termasuk RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadinya, menunjukkan laporan itu adalah benar. 
“Sekarang dunia tahu dan percaya Najib sudah selewengkan banyak daripada modal 1MDB. Dan dunia ketawa sinis terhadap Malaysia yang sudah jadi negara rasuah yang terbesar di dunia. Dan Najib didakwa adalah Menteri Kewangan yang terburuk di Asia,” katanya.
Ini bukan lagi versi anak kecil main api..! Ini kategori Bapak besar main api..! tergadai negeri dan maruah diri..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

35 ulasan:

  1. Fuyooo .... no wonder blog batu api ni kata macai jangan baca.... kah kah... rupanya depa nk spin konon umno ni depa punya yg jadi kan umno parti keramat... klu dah keramat kenapa nak kuar umno... nk hancurkan umno balik... ni la perangai pemimpin dari UTARA pokimakq... Depa dah sebat semua pas depa bagi batu aje oada org melayu... pulau2 dan tanah nilai tinggi depa sedekah pada orang asing... kroni anak beranak.... ko bagi orang melayu umno lain "Batu".. bila anak dah kena tendang mamak lupa haramjadah sekongkol dng pluralist/syiah/komunis nk bagi hancur orang melayu
    Haramjadah momok tua dah bailout beratus billion duit petronas..kwsp..tabung haji... pastu kata orang lain .... haramjadah pemimpin orang utara ni
    Pemimpin dan bakal PM dari utara ni la yg nak jual maruah dan peliaq depa pada orang asing..... puiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau asyik puiii dan pokimakq aje. Babi sial celaka kamu DAP hamjadah. Jenis Cina Bukit, biadap dan kurang ajar. Mampos lah hendak nya kamu di langgar kereta bila keluar di jalan. Tak guna satu sen pun sebab tak reti berhemah masa mengomen.

      Takda jalan lain dari memaki hamun kamu semula.

      Padam
    2. Tahap ni la pemakan dedak..maki dan carut ja boleh sebab memang tak ada modai nak jawab pasai penyelewengan pak ajib ni. Pastu maki Tun plak. Hahaha... kena tulis jugaklah baru leh claim dedak. Betoi tak cai?

      Padam
    3. Tahap ni la pemakan dedak..maki dan carut ja boleh sebab memang tak ada modai nak jawab pasai penyelewengan pak ajib ni. Pastu maki Tun plak. Hahaha... kena tulis jugaklah baru leh claim dedak. Betoi tak cai?

      Padam
    4. 3.49 ko tak payah menyamarla aku tau sape ko. Dia ni memang dilahirkan untuk mencarut dan maki hamun. Apa tak guna nama glamour ko tuuu??? Dah takot kena bambu dgn org ker????

      Padam
    5. Tak memaki hamun tak boleh ke?

      Padam
    6. Tak memaki hamun tak boleh ke?

      Padam
  2. Anon 3:49, hang dah makan ubat lum? Apa hang meghapu ni labu??? "Rasuah DiDahulukan Penyamun DiUtamakan". Slogan UMNO skrang..

    BalasPadam
  3. Mesti lah siapa yang bersekongkol engan najib akan dapat setongkol. Yang bau busuk ke setongkol kayu yang di hadapan Hakim di mahkamah ke.

    Tak salah dan tak bukan. Najib bersalah, yang sekongkol pun bersalah. Takda sebab tak bersalah bila apa 1MDB perlukan di buat semua nya hendakkan kebenaran bertulis si Najib.

    Malahan, kebanyakan keputusan di buat oleh Najib sendiri. Entah entah, oleh Rosmah. Contoh nya topping up credit cards Najib hingga berjuta Ringgit untuk menanpung shopping Rosman di Hawai yang berjumlah beratus US dollar.

    Maka termasuk "tangan ghaib (hidden hands)" jugak. Yang berhentikan Gani Pattail dengan serta merta tanpa alasan yang munasabah itu Najib sendiri. Yang menukarkan tempat kerja Pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion itu rasa nya orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. dia ingat dia blh lari...tggu ja masa
      kita tggu dan lihat

      Padam
    2. Bukan beratus tapi beratus ribu US dollars.

      Padam
    3. 14 keturunan makan tak habes. Boleh bawak masuk kubor lagi...

      Padam
  4. jilat selagi boleh..maaf kami cari makan
    peduli apa rakyat dan negara..
    yg penting PM sayang kami..dapat dedak..jawatan..kedudukan
    puiiiiiih

    BalasPadam
  5. Ingat pembaca sekalian,

    Rakyat kerugian BERATUS RIBU JUTA DOLLAR!

    Rakyat juga terpaksa membayar HUTANG SELAMA 30 TAHUN LAMANYA!

    Semuanya hasil perbuatan NAJIB, PUNAHSIHAT DAN PENCACAINYA.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg nak MENGUNDI tu tolong BERINGAT sikit.

      Padam
  6. Ari ni video macam nk mampuih momok yakinkan reporter dah capai 1.27 mil tandatangan... yg pelik kamdin jaapa CEO IKD pengasas pluralism di Malaysia tak ada sedangkan dia pengerusi sekteriet selamatkan boboi.... kamdin jaapa masih ckp belum cukup 1 juta lagi.... nk bohong pakat2 la dulu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kontol kamu le, cakap nak bohong macam Najib dan kamu smeua selalu buat ye?

      RM50 bilion pigi ke mana? Tanah 500 ekar di Sg Besi apa jadi?

      Padam
  7. 1) itulah cara pencacai Najib
    memaki mencarut hingga bercicit
    sokong pengkhianat dah memang wajib
    hatinya hitam bukan sedikit

    2) kita menentang dikata DAP
    siap kominis red bean army
    satu dunia siasat emdibi
    2.6 masuk fitnah ke lagi?

    3) umno dulu memang di sokong
    kini umno banyak melencong
    sebab pemimpin cakap nya bohong
    tembelang pecah terbukalah pekong

    4) hari hari meroyan bukti
    siapa dia nak kena bagi
    depan mata bukti berlori
    tak dapat terima buta dan tuli..

    5) antinajib komen berfakta
    pencacai pulak banyak yang auta
    otak diletak di dalam seluar
    hanya memaki mencarut keluar

    6) satu dunia emdibi dikata
    nak salahkan Tun anaknya juga
    Anwar di dalam turut dicerca
    Emdibi jahanam siapa ketua?..





    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro no 2, 4, 6 tu kena sedepek atas muka.
      Bagi pedas melantun bro....terrrrbaekkk dari ladang.

      Padam
  8. Mcm TSM cakap rosmah patut saman WSJ sebab memburukkan anaknya konon DOJ America sedang menyiasat anaknya yg menggunakan Wang 1MDB membeli berpuluh million USD hartanah di new York dan Beverly hills .Service fee & tax apartment nya sahaja sebulan USD 20K.Apa kerjaya nya boleh hidup sebegitu mewah ? Bertuah dia born with a silver spoon.IBU nya seorang billionaire. Entah tersenarai yg ke berapa terkaya di Forbes magazine ya ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila anak nya - anak tiri Najib - Reza Aziz di kutuk dek mereka yang nak tahu punca alih alih dia jadi kaya, Prime Minister's Office keluarkan kenyataan akhbar mengatakan ada "legacy of wealth".

      Tapi semua adik2 Najib keluarkan kenyataan bertanda tangan mengatakan bapak mereka, Tun Razak, tak kaya.

      Tersenyap kena tempeleng sebiji Najib dan Rosmah berdua. Tapi dah jadi macam DAP Cina Bukit mereka tuh - muka tebal, tak reti malu.

      Padam
    2. Mana Najib dan Rosmah berani nak saman SR, WSJ, NYT dll? Sabenar nya mereka menanti saja di saman. Sebab boleh keluar lagi bertan malumat menunjukkan mereka seleweng duit berbilion.

      Masuk ke ekaun ekaun Najib saja mula mula di katakan RM2.6 bilion. Terakhir di ketahui berjumlah RM4.2 bilion, dari 5 punca yang berlainan.

      Mana tahu kot ada RM10 bilion. Ha nya Tihan dan najib yang tahu jika sampai ke jumlah itu.

      Kotor, amat kotor si Najib ini. Mesti di gantikan, kalau tak, UMNO akan lingkup di PRU14.

      Padam
  9. Wahai semua ahli UMNO, segala masalah yang sedang kita hadapi sekarang ni BUKAN datang dari Tun Mahathir tetapi dari Perdana Menteri Malaysia dan Presiden UMNO yang bernama NAJIB.

    Sedarlah UMNO BUKAN NAJIB tetapi NAJIB ADALAH UMNO. Singkirkan Najib. Insyaallah kita semua akan bersatu dan berjuang dalam satu pasukan menjelang PRU14 nanti. Hanya dia yg menjadi PENGHALANG perpaduan kita. Hanya dia yang membawa musibah buat agama, bangsa dan negara kita.

    Tegakkan AGAMA utk cari Kebenaran.
    Satukan BANGSA utk teruskan Perjuangan.
    Insyaallah NEGARA kita akan beransur2 pulih semula dari bencana yg dilakukan Mohd Najib bin Abd Razak ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro setuju.
      Kerana hal najib nilah org umno dah berpecah.
      Tapi dedak punya pasal ada yg sanggup jadi buta, bisu dan pekak.
      Pangkat, kuasa dan wang ringgit lebih utana dari RAKYAT.

      Tu sebab tak risau hilangkan berjuta2 duit RAKYAT.
      Apa kesah sebab yg LUAK duit rakyat bukan duit dia org.
      Yg susah tu rakyat tapi dia org tetap kaya-raya.
      Masing2 pikirkan temolok memasing.

      Inikah org2 yg kita harapkan utk MEMBELA agama, bangsa dan negara??

      Cakap macam petir tapi ekor bermain dgn taik.
      Alasan demi alasan....penahkah kita ditunjukkan bukti hitam putih??
      Berkali2 tukar cerita...hari ni lain esok lain.
      Yg mana satu kita nak percaya pun tak tahu...semua keliru.

      Kalau satu2 hal tu berjalan LURUS tentulah lurus dari pangkal hingga ke hujung.

      Renung-renungkan semua.
      Yg nak NGUNDI tu BIJAKLAH sikit.

      Padam
  10. Brother QQ, thank you..!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro, aku cadang kamu guna nama samaran supaya kita dapat kenal dgn lebih mesra, appreciate antara satu sama lain, bantu membantu di mana perlu.

      Jika tak baca komen kamu, kamu seolah2 serupa dgn 'dedakian' yg Tanpa Nama tu.

      Kamu Bro Pantun ke?

      Padam
  11. Si tua kutuk tak sedar diri.
    Nak ingat kan org. Kau sendiri di tua jahanam yg menjahanamkan parti UMNO. Mankuk ayun punya tun tua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu sendiri pun akan jadi tua sikit. Oleh itu aku cadangkan kamu sedar awal sikit dari Tun M. Jangan tunggu dah nyanyuk baru nak sedar. Teruk nak kutip pahala supaya nak seimbang dgn dosa.

      Ada gaham?

      Padam
    2. QQ, dia budak kecik, belom ada gaham. mana dia nak paham, hehe.

      Puak Projib membuta tuli sokmo. Sedap cakap loghat kelantan bermakna se umur tuh.

      Bukan saja buta tuli, jugak pekak berpekong. Mana nak dengor orang cakap sebab telinga nya bernanah, berbau jauh berbatu.

      Yang sedih nya kerana mereka macam itu maka kemungkinan besar UMNO akan tewas di PRU14. Pengundi dah jijik melihat telatah si Najib nih.

      Kalau di sukai puak pendatang, lain le. Tapi di beri Tsunami Cina di PRU13. Walau pun dia membongkok ke belakang nak cuba ambik hati diorang.

      Mana boleh, kalau Rosmah pun tak menolong - pendek kata, menyorong perasaan benci dengan kisah cincin RM24 juta, mutakhir ini, cerita dia shopping di Hawai beratus ribu US dollar = juta Ringgit.

      Duit dari mana macam itu? Orang kampong pun dah tahu - duit 1MDB le.

      Padam
    3. 6.56
      Kalau Tun tak masuk campur pun rakyat tetap tak percaya cerita kartun 1MDB ni...berbelit2.

      Bagi yg berpengetahuan memang susah nak terima jalan cerita 1MDB ni....yg kurang pengetahuan tu bolehlah terima cerita yg disajikan.

      Jadi tak payah tuduh Tun atau sesiapa sebab sendiri yg buat.
      Bukan Tun yg tubuhkan 1MDB yg jadi penyebab org sana sini kena pecat, tukar, tangkap.

      Perpecahan berpunca dan bermula dari tindakan pecat, tukar dan tangkap, buang nilah....apabila penyokong2 mereka yg kena pecat, buang, tukar ni mula buat kem masing2.

      Ada pahammm??

      Aku tercari2 mana bro A ba ta (dah hilang balik ke) dan bro othman menghilang.
      Salam perjuangan.
      Wassalam.

      Padam
    4. Tanpa Nama 14 Mei 2016 7:56 PTG
      ...dia budak kecik, belom ada gaham. mana dia nak paham, hehe...

      Heh heh... Ayat ni pun dah cukup utk sengat ponggong dia... Maklumlah budak kecikkk...

      Padam
    5. Yes, we miss Abu Bakar dan Othman. Tapi alhamdulillah, kita juga semakin ramai. Ramai yg ada nick dan ramai lagi yg bagi komen yg bernas. Dan terima kasih juga juga kawan2 yg balas balik carut penyokong Najib tu dgn carut jugak. Kalau tak ada korang tentu dema melampau2 lagi. Ini yg dikatakan team work...

      Padam
  12. Pencacai najip chicken kata tun m nyanyuk..itu logik la 90tahun.

    Ni si najip chicken ni...kejap kata derma peribadi dari individu..kejap kata kerajaan arab..kejap kata derma politik...dahla nyanyuk..bangang pulak tu..kah kah kah

    BalasPadam
  13. Najib yg memberikan imej buruk pd UMNO dan Malaysia... sewajarnya Najib perlu letak jawatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sepenuh nya dengan apa yang di kata 748 dan 756.

      Najib tak akan letak jawatan punya. Rosmah tak beri. Kalau buat, nanti macam macam Rosmah tak beri dia. Merana lah dia.

      Jadi, takda jalan lain dari UMNO gantikan dia. Tun dah dapatkan 1.27 juta Deklarasi Rakyat di tanda tangan. Dia nak bawa sendiri kpd YDP Agong. Dan minta Raja Raja "beri perhatian" kapada perlu nya "Selamatkan Malaysia" dari Najib.

      kita tunggu lah perkembangan nya.

      Padam