Khamis, 12 Mei 2016

Rakyat Akan Bayar Semua Hutang 1MDB..? ~ Gabenor Bank Negara...!


Senang cakap yang akan menjelaskan bayaran hutang yang dibuat oleh puak puak jahanam ni ialah rakyat..! Itulah hasil yang diberikan oleh 1MDB kepada negara dan rakyat..! Tak gitu?

K'jaan akan jelaskan semua hutang - gabenor Bank Negara

Gabenor baru Bank Negara Datuk Muhammad Ibrahim yakin kerajaan akan menjelaskan semua hutangnya berhubungan dengan 1MDB.
"Saya yakin kerajaan akan membayar semua hutangnya," katanya kepada pemberita pada Forum Kewangan Islam Global di Kuala Lumpur hari ini.
Katanya sebaik isu 1MDB diselesaikan, sentimen pasaran akan bertambah baik.
1MDB menghadapi kemungkinan bayaran ingkar apabila kupon untuk bon terbitannya yang bernilai AS$1.75 juta matang esok.
Bulan lalu, ia juga gagal membayar faedah AS$50.3 juta ke atas bon lain yang juga berjumlah AS$1.75 bilion.
Kedua-dua bon itu dijamin oleh International Petroleum Investment Company (IPIC) yang berpangkalan di Abu Dhabi tetapi terbabit dalam pertikaian dengan 1MDB berhubung hutang berbilion-bilion dolar kepada firma itu.
Jika 1MDB gagal atau enggan membayar, ini akan mencetuskan satu lagi pusingan kemungkiran silang pada hutang lain, termasuk sukuk AS$1.83 bilion (RM7.4 bilion) yang diterbitkannya itu, lapor Channel News Asia.
Rakyat kena berterima kasih kepada kerajaan Najib yang telah memberikan rakyat BR1M..! Cara berterima kasih ialah dengan membayar pula hutang 1MDB tu..! kan adil..!
Adil?
Lu Fikir La Sendiri!!!

42 ulasan:

  1. Memang benar rakyat yang terpaksa menanggung beban hutang yang dilakukan oleh najib selama berpuluh puluh tahun lamanya. Adalah dianggarkan selama 30 tahun lamanya.

    Perbuatan zalim dan penganaiayaan najib terhadap rakyat dah lama dah...

    Bermula dari negeri pahang seterusnya menjadi menteri kabinet dan terakhir jawatan tertinggi negara.

    Adakah rakyat boleh memaafkan perbuatan najib yang tidak berkesudahaan ini?

    Adakah selepas najib ditangkap perbuatannya rakyat masih boleh menutup mata?

    Kepada pengundi kuala kangsar dan sungai besar lakukanlah perkara yang hak dan menolak yang batil!

    Jangan undi parti bernama Untuk Macai Najib Only...kerana mengundi najib bermakna kita turut bersubahat dengan pemimpin yang korup, zalim dan menganaiya rakyat ini.

    Marilah kita bersama sama menentang pemimpin yang kufur lagi munafik ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lalah menghasut orang yg tun m hutang negara kosis tol jalah sampai 40tahun itu Rakyat tangung hutang ke? 150bilion hutang negara tun m bina itu ini kerugian bank bumiputera, pkfz dan perwaja sebab bailout tun Dan anwar Rakyat tangung hutang ke?, Rakyat kita ramai mati sebab makan berlebihan Dan sebab gula Rakyat tangung hutang ke?

      Taktik sama tun m suruh ahli umno berpaling tadah, kami tak penah Lupa apa tun m buat dulu suruh ahli jangan sokong kepenpinan Pak lah menyebab bn kalah 5negeri Dan ramai kroni bn mejadi pengikhnat ,umno tak lupa dap jual tanah orang melayu di penang, kami tak lupa tun m bersama pembankang nak jatuhkan kepenpinan yg ada di zaman tun ku, Pak lah Dan termasuk zaman najib

      Ini soalan bodoh aku buat Tanya pada macai anda orang melayu tak akan ada tak lihat ke selepas penang jatuh ketangan dap apa mereka buat mereka nak musnah kampung melayu, kau yakin Jika pembankang berkuasa dap nak hormati anwar itu ke.

      Padam
    2. Err..nak undi sapa..takkan nak untu pas?

      Pkr? Dap mmg x lah..amanah? Ni apa punya company daa..

      Padam
  2. tebing tinggi12 Mei 2016 7:42 PG

    Rakyat harus terima dan 'redha' kerana rakyat sudah salah melabur.

    Kerajaan pilihan rakyat,kesilapan kerajaan adalah kesilapan rakyat juga.

    BalasPadam
  3. Assalam Bro,kita tak salah pilih kerajaan TETAPI yang salah ialah NAJIB.Kerajaan tiada kena mengena dalam 1NDB ni.Najiblah sebenarnya Penyangak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju...

      Padam
    2. 1NDB

      1NajibDanBaruah!!!

      Padam
    3. Setuju 7.51.
      Kerajaan tak salah tapi najib yg gagal memacu kewangan dan jentera kerajaan sehingga negara dibebani hutang yg cukup besar.
      Negara2 lain pun berhutang jugak tapi hutang mereka tak macam kita.
      Hutang kita tak padan dgn kita negara kecik.
      Jumlah hutang dan faedah yg sangat besar kena kita tanggung.

      Rasa RUGI pulak sebab dulu2 tak ada 1MDB pun negara boleh SURVIVED.
      Kalau berniaga tapi bawak untung tak kesahlah.
      Ni dah jadi rugi TERUK.

      Memang betul negara lain laksanakan GST tapi pendapatan GST mereka diguna utk pembangunan dan kebajikan rakyat.
      Tapi kita ni nampaknya kutipan GST yg dibayar rakyat dibuat utk bayar hutang bertimbun.
      Hmmmm....tak taulah sampai bila hutang tu nak langsai......
      Jangan negara muflis sudahlah sebab kebanyakan kita, anak keturunan kita semua akan tetap di tanahair hingga akhir hayat.
      Kalau apa2 hal jadi pada tanahair....kita bukan org kaya yg mampu berhijrah ke negara omputih.
      Tak gitu??

      Padam
    4. Geng....kpd yg nak ngundi nanti tolong JANGAN ROSAKKAN UNDI.
      RUGI kalau rosakkan undi sebab pihak lain tetap pangkah parti mereka.

      Bila kita TAMBAHKAN UNDI pada calon kita.....satu undi akan BERKURANGAN pada pihak parti lain.

      INGAT....JANGAN ROSAKKAN UNDI sebab undi yg rosak TAK DAPAT MENGURANGKAN bilangan undi di PIHAK LAWAN.

      Cukup-cukupla kita diperbodohkan dgn pembohongan, kepincangan, pura2 dan munafik.
      Buktikan yg kita TAK BODOH.

      Padam
  4. Salam. Turun ramai ramai, Kempen Anti UMNO n Najib di Kuala Kangsar n Sungai Besar. Tunjukkan kesatuan bahawa Melayu tak mahu dipimpin oleh Pemimpin Korup

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tolak semua pemimpin yang korup, tak kira dari mana-mana parti pun.

      Padam
    2. Anda BIJAK!

      Padam
    3. Yg kurop dap itu patut di tangkap, sampaikan tanah orang miskin mahu di jual, sejahat2 najib tak jual tanah orang miskin

      Padam
    4. Aku cadang kita sokong CALON BEBAS.

      Semua pengundi kena turun biar peratus keluar mengundi tinggi tapi jangan undi BN atau PR. Biar satu negara tau RAKYAT dah meluat dengan dema ni dgn peluang yg ada ni...

      Insyaallah bila PRU14 nanti kita akan lebih bersatu.

      Padam
    5. Jom jom kita musnahkan parti mangkok hayon umno pkr dap amanah.

      Padam
  5. Kepada pengundi2 kuala kangsar dan sungai besar, renung dan pandanglah wajah anak2 yang kita sayangi.

    Bertanyalah pada hati kita,

    Adakah begini masa depan anak2 aku dengan mempunyai pemimpin bernama najib yang korup, zalim dan menganaiya rakyat?

    BalasPadam
  6. Najib sila berambus...khaaakkk ptuuiihhh

    BalasPadam
  7. Najib kata rakyat sarawak yg undi bn menyokong gst. Maknanya kalu sokong bn, maka sokong segalanya. Dari brim sampai la kemasukan duit ke dalam akaun najib sebanyak 2.6 ribu juta. Tu tak boleh tahan, sakit tekak sebab dedak dan racun masuk sekali

    BalasPadam
  8. Wah!......Hebat Gabenor Bank Negara.
    Dia MELEDAKKAN SATU BOM NEUCLEAR!........KIHKIHKIH.
    Dengan ledakkan ini, adakah rakyat Malaysia akan bersyukur.....????
    Jangan terkejut ye, selepas ledakan ini,
    kerajaan akan meledakkan satu lagi bom -
    GST AKAN DINAIKAN JADI 10%!!!!!!!!!
    ALHAMDULLILAH..............BERSYUKURRRRR.....

    BalasPadam
  9. Duit Jho Lo tonggak arak, berpesta ngan hooker, rakyat Msia yg jadi balaci bayar, bagus la, tu ada seorang wakil rakyat yg ckp Najib ketua pejuang islam, memang bangsat

    BalasPadam
  10. Alamak!
    Salah Ejaan Neuclear.
    Buang E ye jadi NUCLEAR.....KIKIKIK
    Excited sangat mendengar announcement ini
    sampai buat typing error......KIHKIHKIH

    BalasPadam
  11. MASA TUN M JADI PM HUTANG NEGARA SIAPA BAYAR BUKAN KAH RAKYAT
    BIARKAN NAJIB URUSKAN NEGARA. JANGAN KERANA DEK TUN M YG DENGKI KAT NAJIB KITA PUN SAMA DENGKI KAT NAJIB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAU MEMANG BONGOK DAN BAHLOL!!!

      APA KENA MENGENA TUN M DALAM CERITA INI??

      LU MACAM SIAL!!!

      Padam
    2. Laporan dipetik dari Channel News Asia bukan dari Tun M!!!

      Confirmed Kau spesis BODOH MACAM LEMBU/BAGHAL!!!

      Padam
    3. Keldai pun pandai marah ke ?

      Padam
    4. Tun M buat hutang faedah rakyat dapat rasa. Najib wat hutang wang 1mdb masuk akaun dia. Hutang kita tanggung.
      Cai dapat makan dedak hasil duit orang lain sebab tu cai jadi buduh.

      Padam
    5. "JANGAN KERANA DEK TUN M YG DENGKI KAT NAJIB KITA PUN SAMA DENGKI KAT NAJIB."

      Tak bersebab Tun M nak dengki kat Najib. Di bawah Tun M, Malaysia terkenal dan dihormati di mata dunia sementara di bawah Najib, sebaliknya pula yang berlaku.Kita jugak tak dengkilah kat Najib tapi kita SANGAT BENCI kat dia. Ada faham?

      Padam
  12. "MASA TUN M JADI PM HUTANG NEGARA SIAPA BAYAR BUKAN KAH RAKYAT"

    Masa zaman Tun ada GST dikenakan terhadap rakyat tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zaman tun m sst 6+5+10 di kena pada Rakyat tapi ramai kroni apek tun melak cukai he.he.he
      Zaman tun m Gaji 500. Tea ice rm1.20sen he.he.he zaman najib gaji 1.2k tea ice rm1.50-1.80sen he.he.he jadi tak ada bezanya.
      He.he

      Padam
    2. 10.45 mana dapat 6+5+10? Adakah dikenakan terhadap peniaga atau rakyat?

      Persoalannya, rakyat ada dkenakan GSt zaman Tun atau tidak?

      Zaman Tun tea ice dikenakan hanyalah 50 sen, kemudian meningkatkan sedikit sahaja Dan yang pentingnya tidak membebankan rakyat, begitu juga dengan gaji...Adakah gaji rakyat tidak meningkatkan zaman Tun?

      Padam
    3. Tak ada 'kenapa sst lebih buruk dari gst kenapa, kroni apek tun m elak cukai kenapa? Kau jawab lah
      Gaji meningkat ikut zaman, peniga Dan Rakyat kena sst yg kau pergi makan mcd tak kena sst ke, tak salah aku MCD Dan kfc zaman tun m lebih mahal dari MCD zaman najib itu , sehinggakan siapa tak makan nasi boleh makan fastfood itu.
      Zaman tun m tea ice 50sen sampai ke tun m berhenti 1.20sen baru 600rm boleh ke kau turunkan hanga 50sen dengan gaji sekarang rm 1200 itu ,sila jawab

      tak tahu ekonomi baik jangan jawab, kalau

      Padam
    4. Chai 12.08, lu faham tak perkara yg Lu nak pertikaikan? Ayat berterabur tak kan kami nak perbetulkan lu punya ayat chai?

      Memang betul lu cakap, tak tahu ekonomi lu jangan nak komen chai.

      Padam
    5. 12.08

      Kenapa GST jerut leher semua rakyat sehingga peminta sedekah, fakir miskin pun kena GST?

      Kalau ko kata, SST ramai peniaga yg berjaya lari cukai, kenapa semua rakyat yg kena sakau dek GST?

      Kenapa peniaga dapat rebet, rakyat marhaen yg tercirit?

      Padam
  13. "BIARKAN NAJIB URUSKAN NEGARA."

    Kerana biarkan najib uruskan negaralah jadi porak peranda, dengan ekonomi negara tak menentu, kualiti kehidupan rakyat menurun, dilanda musibah dan dihina oleh masyarakat dunia dengan panggilan malaysia mempunyai pemimpin korup.

    BalasPadam
  14. "JANGAN KERANA DEK TUN M YG DENGKI KAT NAJIB KITA PUN SAMA DENGKI KAT NAJIB."

    Kami menyokong Tun yg dengki kat najib kerana najib telah melakukan pelbagai kesalahan,korup, menzalimi dan menganaiya rakyat, wajib dihadapkan ke mahkamah seterusnya dihumban ke dalam penjara bersama sama dengan punahsihat dan pencacai2nya.

    BalasPadam
  15. yayyy!!!....tak sabar nak bayarkan duit hutang 1MDB, PM n Jho Low

    seluk poket, seluk wallet...Dato' Seri 20sen ok tak?

    I LOVE PM, I'AM FOR U, JUST FOR U 1MDB

    BalasPadam
  16. Kenapa kerajaan kena bayar hutang 1mdb . Itu hutang peribadi .

    BalasPadam
  17. Losmah badak soping bagai nak rak rakyat kena bayar hutang..
    BABI tul!!!

    BalasPadam
  18. Kahkahkah.
    Xpatut kerajaan kena tanggung hutang 1mdb.

    kahkahkah..
    Yg sepatutnya adlh kerajaan buat tabung kutip derma.

    kahkahkah..
    Siapa yg ikhlas nk tolong selesaikan hutang 1mdb.

    kahkahkah..
    Pasti joe labu bodoh, go fly kite, bangla dan nek tempoyak berlari lari nk g derma.

    kahkahkah..
    Tp syg duit kocek dia pun najis yg bagi, sapu br1m lg. Lps tu nk derma utk 1mdb.

    Kahkahkah..
    Hero tamil arulnikanth pulak dh resign. Dh xde tmpt cai najis nk bpaut.

    Kahkahkah..
    Sementara tu alih tiang gol dl. Buat cerita psl yahudi, dap, pkr team b boboi, mak bg 5hinggit ilang tepi jln, nabi musa lwn firaun.

    Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

    BalasPadam