Isnin, 30 Mei 2016

Ini Namanya Seni Memancing..!


Zaman ni semua boleh berlaku...! Al maklum Sarawak ada kekosongan jawatan..! Wahid pun dah nak berhenti..! Selain itu sekurang kurang 2 Timbalan perlu di isi..! Tak pun boleh cipta baru..! Apa ada hal..!

Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) mahu semua pihak tidak teregsa-gesa membuat kesimpulan tentang cadangan pindaan bagi meluaskan bidang kuasa Mahkamah Syariah yang dibentangkan di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Presidennya, Datuk Seri Tiong King Sing, berkata usul Rang Undang-undang Persendirian bagi meminda Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) yang dibentangkan Anggota Parlimen Marang dan presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 26 Mei tidak sepatutnya mencetuskan spekulasi tidak berasas, tanpa memberi peluang kepada Hadi memberi penjelasan terperinci tentang pindaan dicadangkan itu terlebih dahulu.

“Beliau (Hadi) masih perlu membentangkan rang undang-undang itu untuk bacaan seterusnya, jika anggota dewan mendapati pindaan itu bercanggah dengan kepentingan orang Islam atau ia dikuatkuasakan terhadap bukan Islam, sudah tentulah dewan tidak akan membiarkan rang undang-undang itu diluluskan," katanya dalam kenyataan di sini, Ahad.

Kes PKFZ dah selesai ke?

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Deklarasi Rakyat macam mana? Dah selesai ke belum?

    BalasPadam
  2. Memang Sial Haramjaddah Pukimak Celakalah Mak Bapak yang melahirkan kau anak sial.

    Semua kau nak politik Babi celaka kau haramjaddah harap2 mampus kena penyek lori ker bas ker kereta kebal ker..

    menyemakk sial kau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau maksudkan Projibo sekor di 10:58 PTG tu, aku setuju.

      Memang Sial Haramjaddah Pukimak Celakalah Mak Bapak yang melahirkan dia.

      Padam
    2. Ngape teruk sgt ni bro. Maki hamun org dh mcm makan kuaci bagi lu. Mak bapak lu tak ajar adab ke bro. Sian mak bapak lu tak ajar anaknya dgn baik. Wa simpati bro...

      Padam
  3. Tun m lepaskan apek ITU kes pkfz, tun m sangup Bela apek rasuah ITU he.he.he, kalau ikut kes pkfz pasti amat tUN m pergi jadi saksi untuk lepaskan apek ITU, dah lah macai protun pergi baca fakta pkfz ITU ia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak habis habis tulis ITU, entah apa makna nya Anjing Projibo sekor nih.

      Tapi bila dia sebut "apek rasuah ITU", kita tahu le maksud dia ia lah si Bugis Lanun yang songlap RM4.2 bilion masuk ekaun ekaun bank dia tuh.

      Memang dia apek pun, dudlu di kasi nama Ah Jib Gor mengelenot bontot dia ingat di sayangi, tapi di kasi Tsunami Cina jugak di PRU13.

      Kalau dia tak di ganti awal sabelom PRU14, lingkup lah UMNO/BN di buat nya.

      Padam
  4. Kah kah Deklarasi dah makan diri momok sendiri.. tetiba momok sonyap tak berbunyi lansung.. agaknya dia baru perasan kena main dengan rakan sekongkolan momok... botak lagi kantoi tweet dia nak perli pemakan dedak sambil beri makan carrot kuda peliharaanya... ini la pemimpin yg lidah bercabang.... rich n famous tatang kuda peliharaanya... tanah nilai tinggi tukar tajaan dng value yg rendah atas dasat tajaan bolasepak... tanah utk pengswastaan utk kroni dan anak beranak dah lama lingkup dan telungkup... orang melayu dapat batu...Pulau Batu Putih... pulau2 lain dah lingkup sedekah orang asing... bahana pemimpin PM dari Utara... bakal PM dari utara dah nnpk kecenderungan tsb..... tak ke babi nama nye tuhhh..

    BalasPadam
  5. Tun m dah ketakutan he.he.he kenapa tum m tak saman malu pada Azharuddin kerana kait dia dengan pencurian data Rakyat Malaysia he.he.he. bilalah tun m nak saman malu Azharuddin.

    Tun m sangup jual aset petronas pada syrikat Anak dia ketika minyak naik 95 setong hebatkan tun m itu, tun m juga telah menhadiahkan perurusan tendar litar sepang pada Anak dia hebatkan tun m ITU, tun m cakap orang tapi dia sendiri lakukan nya, sebab ITU dasar DEB gagal sebab tun m suka rebat harta Rakyat Dan harta bumiputera

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan coba nak lari dari kes kes sekarang le, Dol. Bugis Lanun masukkan beratus juta US dollar ke ekaun anak tiri dia di US. Yang kita tahu sekarang dari kes Spore (kalau tak, ABC Australia) ia lah US$250 million. Yang itu saja, ikut pertukaran matawang asing sekarang, dah melebihi RM1 billion.

      Ada banyak lagi yang kita belom tahu. Kot kes kawan musibat Jho Lo di mahkamah Spore itu akan keluarkan lagi banyak fakta. Kalau tak, tunggu kes yang pihak pihak US bawak ke Mahkamah - depa pun siasat di sana. Yang US250 juta tu bukan saja kesalahan di Spore, juga kesalahan di US sebab bank ekaun si Reza, anak tiri Jibo tu, di US.

      Padam
    2. Hebat lu...ilmu siasatan dah level CIA. Semua tahu bro, itu ini begitu begini. Harap lu tak kutip hasil tulisan WSJ atau SR sudah. Dua2 portal tu dulu amat dibenci oleh Tun, tapi sekarang dah sayang amat2. Ok bro, teruskan siasatan sampai tulang sum2.

      Padam
  6. Mr flykite Al jadahi wal harami,
    Hidup lg kau ye. INI lah setan jibbo yg dah ketinggalan keretapi. Dunia cerita pasal bau bangkai Bos dia, lagi mau sebut Tun? Dunia sudah tuduh jibbo lagi mau kait Tun? Binawe lu, kecik2 taknak mam, dah besar jadi jijik penjilat bontot jibbo..tuii! Perahak lu, jijik, Ada ka betina mau lu? Kalau Ada, betina jenis apa tu? Binawe lu flykite, bodoh tak reti diajar, dahlah buta, bodoh pulak tu. Dah makan ubat? Berapa Kali fly hari ni?

    BalasPadam