Selasa, 17 Mei 2016

HOT ~ Dedak Jugak..?


APa nak jadi la Malaysia hari ni???

Dr M – Makan dedak, sampai polis tak nampak Najib seleweng duit?

Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan sama ada pihak polis sudah menjadi pemakan dedak (rasuah) sehingga tidak dapat menghidu jenayah menyeleweng yang dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Berucap dalam program Selamatkan Malaysia semalam, bekas perdana menteri itu membidas pihak penguatkuasa yang sepatutnya menjaga kepentingan rakyat sudah menjadi pelindung kepada penjenayah.
“Kita dapati agensi-agensi yang kita tubuh untuk jaga kepentingan rakyat seperti wakil rakyat, polis, AG (Peguam Negara) dan lain-lain, mereka bukan jaga kepentingan kita rakyat, mereka jaga kepentingan penjenayah.
“Oleh sebab itu tidak ada tindakan diambil terhadap Najib biarpun kita semua tahu jenayah yang beliau lakukan,” kata Dr Mahathir dalam program semalam di Stadium Melawati, Shah Alam.
Dr Mahathir kemudiaan menanyakan soalan kepada pihak polis sama ada mereka sudah mendapat dedak sehingga tidak nampak jenayah penyelewengan duit yang dilakukan oleh Najib.
“Saya nak tanya anggota polis, awal tidak tahu ke Najib itu sudah menyeleweng duit, takkan awak bodoh sangat.
“Atau dedak sudah masuk dalam mulut telinga sampai jadi pekak bisu dan buta,” soal beliau.
Dr Mahathir menyifatkan tindakan polis yang membisu membabitkan jenayah yang dilakukan Najib sebagai tidak masuk akal walhal seluruh rakya mengetahui penyelewengan dilakukan oleh beliau.
“Semua dunia tahu, seluruh dunia tahu, tapi jentera yang ditugas untuk tentukan jenayah tidak berlaku tapi mereka lah yang melindungi penjenayah,” katanya.
Beliau juga membidas tindakan pihak polis yang memberi tekanan dan mengancam gerakan rakyat bagi mendesak peletakan jawatan Najib.
“Kita dapati polis sekat gerakan rakyat untuk bersihkan negara.
“Mereka sekat mereka buat macam-macam intip dan buat laporan untuk menakutkan kita,” katanya.
Dr Mahathir yang suatu ketika dahulu menjadi penyokong kuat Najib menukar untuk tidak lagi menyokong pentadbirannya dan menuduh banyak rasuah dan salahlaku yang terpalit dengan Najib mencemarkab imej negara.
Najib kini bergelut dengan dakwaan skandal kewangan apabila menerima RM2.6 bilion ‘derma politik’ dalam akaun peribadinya serta terbabit operasi meragukan dana sarat hutang milik negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Dr Mahathir antara pemimpin yang ketara mengkritik Najib dan pentadbirannya berhubung cara mereka menangani skandal itu dan beliau berhenti menjadi ahli Umno sebagai tanda protes terhadap Najib dan parti.
4 Mac lalu Dr Mahathir mengetuai sekumpulan bekas menteri, pemimpin pembangkang dan wakil pertubuhan sivil menandatangani satu deklarasi menuntut pengunduran Najib.
Lebih senang jadi barua dari menjaga dan mempertahankan maruah..!
Siapa?
Lu FIkir La Sendiri!!!

35 ulasan:

  1. $$$$$$$$$....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Deinasi dedak di Kamus DBP 1970:

      I. Kulit padi yang menjadi serbok; orang yg suka menolak pemberian yg baik, lebih suka membuat pekerjaan burok

      II. mendedak - bersesak2, berapat2

      III. berdedak, berdendam, sakit hati

      Tapi tak payah kita bincang apa itu dedak.

      Penyokong Najib memang dedak I,II dan III itu sekali.

      Padam
  2. bukan polis..tapi kepala polis..kalau x ikut arahan..kena tukar orang lain..x merasa lak pencen sbg KPN...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maalom lah, ada "tangan ghaib (hidden hands)", kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas, yang kena tukar tempat kerja nya dengan serta merta, jugak Pegawi Pegawi tinggi SPRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 billion masuk dalam ekaun peribadi Najib.

      Tapi setaf SPRM sembahayang hajat, arahan tukar serta merta itu di tarik balik.

      Jadi, bagus lah kita sembahyang hajat banyak banyak mintak Najib di gantikan dek UMNO secepat mungkin, kalau tak, lingkup UMNO dan kepentingan Melayu di PRU14.

      Padam
  3. Ko tak baca ke surat anwar ibrahim kan dia dah tulis dalam surat dari penjara hati hati dengan penguasa elit..momok dan daim bekas/mantan menteri kewangan yg paling korup.... baca sapa yg korup dimata anwar ibrahim... lu fikir la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nk baca ikot mata anwar ibrahim buat apa.
      Kahkahkahkahkah..

      Kena tangkap liwat 2X
      Kahkahkahkah..

      Sekali kena mungkin konspirasi
      Kahkahkahkah..

      2x kena tu xle blek thn ereksi
      Kahkahkahkah..

      Mak bg 5hinggit hilang tgh jln. Mcm tula jdk pd 1mdb
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. alaahaai...kata2 anuar brahim kau boleh percaya dan jadikan Hujah2... Inilah standard pemakan dedak yang paling haprak .... mhau ha ha ha

      exPAS 2012

      Padam
    3. Hahaha...

      Kata2 anwar tetiba boleh pulak mereka mempercayainya..

      Tetiba kenyataan anwar dijadikan sumber rujukan..

      Hehehe

      Padam
    4. Dah aku kata macai najip ni sebenarnya pengikut nuart. Dah terbukti hanya dgn surat dr penjara suh orang pecaya. Bos dah tak ada apa salah ikut tok jib sbb lg... masyuuukkk

      Padam
  4. Emmmmmm sedapnya dedak sehingga tertido lena dalam belaian pangkat

    BalasPadam
  5. oran tua ni dah giler...... mulut sama busuk ngan Lim Kit Siang...... tak lama lagi Allah akan bongkak dosa dia Kepada rakyat InshaAllah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pemakan dedak yg dah biol..
      #undurnajib

      Padam
  6. Tun M baru merasa kepedihan menjadi rakyat biasa. Masa dia jadi PM, banyak sangat keputusan yg kerajaan buat memihak kpd korporat, bukan rakyat. Kalu nak disenaraikan, boleh mencecah 22 muka surat. Sekarang baru perihatin. Hari dah petang Tun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kahkahkahkah..
      22 muka surat je?

      Kahkahkahkah..
      Ada lapora pac skali?

      Kahkahkahkah..
      Cai laporan pac psl 1mdb brape muka surat?

      Kahkahkahkahkahkahkah..

      Xde ke komen yg cerdik dr cai najis. Go fly kite pun bkn bleh hujah sgt. Smp dead end dia kata ikot suka aku la.
      Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    2. ketawa syok sendiri .. tuduhan tak berasas dia kata fakta ... madey nyanyok tua tu dia percaya bulat2... yg dah tua nak mampos itu yg ko ikut ... ikut suka ko lah .. go fly kite !!!

      Padam
    3. anon 9:33 pg
      tududah x berasas..kalau x berasas tak kan le PAC akan buat 1 laporan khas tentang 1MDB..kalau x berasas tak kan perkara/artikel 117 dalam M&A keluarkan perkataan PERDANA MENTERI..kalau tak berasas tak kan arul kanda akui ada something wrong lebih2 lagi berkaitan dengan payment to IPIC..jgn makan dedak tuan..makan le nasi..ini masalah najib..bukan masalah umno..saudara dah terikut rentak najib

      Padam
    4. Amat bodoh le kamu, Mamat 835 PG. Tak sedarkan bahawa kemajuan korporat membawa banyak faedah kpd rakyat. Lebih peluang kerja, contoh nya. Kamu sekolah mana dulu?

      Tun telah bikin Melayu dapat 23% kekayaan korporat dan seorang Melayu, Syed Mokhtar Bukhari, jadi billionaire. Najib ada buat apa? NEB pun di ketepikan, nak angkat kontol Cina, buang ISA yang DAP Lim Kit Siang dan Guang Eng benci sebab depa dah kena ISA.

      Najib buat keputusan buang Akta Hasutan yang melindungi Ketuanan Melayu dan Kedudukan Istimewa Melayu dalam Perlembagaan, yang DAP juga benci.

      Najib ketepikan DEB, tak berani nak kira % kekayaan Melayu di bawah pemerintahan dia. Dia ha nya bikin seorang Melayu jadi Billionaire - dia sendiri, dapat RM4.2 billion masuk ekaun peribadi dia.

      Gantikan Najib ni cepat, kalau tak UMNO lingkup di PRU14 dan kepentingan Melayu di ganyang dek DAP yang anti-Melayu, anti-Islam dan menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969.

      Padam
  7. orang tua ni dah gila..... semua orang salah..... kalau Mukriz jadi inspector sahab baru semua ok..... baju perang...talipinggang coklat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon,kau pakai kalung kat leher,lps tu nanti ade sorang menteri akan cangkok kalong leher kau bwk pegi mkn dedak..ddk dlm kandang diam2 dlu eh..jgn nk menyalak sini.

      Padam
  8. yg pasti madey will do anything.... dia akan cakap segala macam tomahan ... kalau boleh suruh polis tangkap dia dan tumbuk mata kasi lebam... saya mintak sgt najib dan kepimpinan tidak ambil tindakan sebegitu. Biarkan saja madey meroyan ... org dah tak percaya cakap dia ... biar dia sakit jantung stress ... itu mmg balasan utk pengkhianat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Balasan bagi orang yang songlap RM4.2 bilion masuk ke ekaun peribadi dia dari 1MDB yang di londeh nya hingga terhutang RM50 bilion sekarang jadi bebanan rakyat

      - tiada maaf bagi mu
      - pandai pandai tupai melompat, nanti jatuh ke tanah
      - bila jatuh, di hempap pelepah kelapa

      Baik pilih negara mana yang suka nak diam, arrange dengan pengganti mu supaya benarkan kamu keluar sabelom kena tangkap dan kena tindakan mahkamah.
      -

      Padam
  9. Orang yg senyap2 dapat duit berbillion2 masuk akaun peribadi pastu dah kantoi baru nak mengaku tak dianggap pengkhianat. Orang yg membongkar kemungkaran yg dilakukan oleh seorang pemimpin dipanggil pengkhianat.
    Dunia akhir zaman...
    Dah tak lama lagi dah tu...

    #dedakohdedak
    #dimana2.6bintang
    #cashisking

    BalasPadam
  10. Kesian aku tengok orang tua nyanyuk ni. Biar lah BN kalah di Kuala Kangsar dan Sg Besar sekurang-kurangnya kalau di mati sebelum PRU 14 dia boleh mati dengan aman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. teruk geng pemakan dedak ni..aku setuju dengan 9:58 pg..betul le kata tun M...bila dapat dedak, otak jadi jem, mulut jadi bisu, telingan jadi pekak..org lesapkan berbillion2 duit, masuk dalam akaun berbillion tak salah lagi..habis le anak bangsa malaysia kalau semua berfikiran macam korang..aduhai..

      Padam
    2. Kau puak HARAPANTAT, ye? Apa Harapan yang kau ada? Memantat (backside kata orang NS) aje, ye? Dah lama tak dapat dari Nuor Al Jub ke?

      Aku tak suka Najib aje tapi sayangkan UMNO. Kau HARAPANTAT tak lihat bahawa Cina pun dah berpaling tadah di PRN Sarawak, dah kencingkan DAP. Kau nak kepala kau di ramas ramas, di perli dek DAP, ye? Hamsat punya orang.

      Padam
  11. protun dan madey ini dah masuk fasa meroyan ... buat macam2 kerja gila buang masa tapi PM masih tak turun ... cakap ikut suka je yg terbukti tiada asas kukuh (sebab fabricated nak sedapkan cerita dan nampak meyakinkan). Semua org dia tuduh makan dedak .. to them time is running out .. lagi cepat PM turun sempatlah kroni madey ambil alih dan buat onar sebelum PRU14... maka kekal lah cengkaman legasi madey crony capitalisme... but too bad ... they fail .. syok sendiri dan terdesak .. so go fly kite !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Undur najib.

      Padam
    2. Kahkahkahkah..
      Go fly kite malu mngaku terima dedak.

      Kahkahkahkah..
      Konon sokong atas dasar prinsip

      Kahkahkahkah..
      Tp dia sendiri hipokrit

      Kahkahkahkah..
      Relek la go fly kite. Mngaku je terima dedak mcm nek tempoyak dan bangla.

      Kahkahkahkah..
      Xnmpk la bodoh sgt sokong sbb xtau apa. Sokong sbb duit nmpk demi tuntutan hidup walau terpaksa gadai maruah. Mcm pelacor la.

      kahkahkahkahkahkahkahkah

      Padam
    3. 11:15
      sape yang meroyang sebenarnye..tiada asas kukuh?? adohai...duit hilang berbillion2 tak berasas ke? habis tu pe yang berasas? bila buat program nothing to hide, Tun M ada je terus hide..hehehehe...kurang2 Tun M ada telur..pieem korang? ada telur..dok pergunakan korang je untuk kepentingan diri dia sendiri..bukan untuk parti..bukan untuk negara..yg sedihnye..x nampak langsung benda tu..dok nampak salah kan org lain sebab kritik pieem korang...go fly kite..

      Padam
    4. Go fly waw... Kahkahkah kau yg meroyan xde fakta ckp tun m pulak....bila makan dedak otomatik jadi bodoh.

      Padam
  12. Go fly kite.
    Salman putera raja saudi kata xtau menau psl derma.
    Mcm mn ni?

    Hang terima dedak ke terima prinsip?

    BalasPadam
    Balasan
    1. His Excellency Putera Sultan Abdulaziz, Menteri Pelancongan dan juga anakanda Raja Salman Abdulaziz Al-Saud, Raja Arab Saudi tak tau sebab derma/dana tu bukan datang dari Kerajaan Arab Saudi di Timur Tengah sana, tetapi dari 'KERAJAAN ARAB SAUDI BVI'

      Padam
  13. Aku tak berani nak ulas tentang polis makan dedak ni. Tapi aku percaya polis 1 batelion dah bengong dgn perkembangan isu dana 2.6b yg Najib dah mengaku masuk ke dalam akaun peribadi dia.

    Entah versi apa lagi yg dia nak ceritakan kepada rakyat Malaysia, yg boleh bagi rakyat faham, percaya dan dapat terima dgn hati yg ikhlas. Tapi mana mungkin jika Najib sendiri tidak ikhlas.

    Nampaknya Malaysia semakin menuju kepada kehancuran jika semakin hari semakin jelas segala institusi yg mendaulatkan negara ini semakin mereput dilumur dedak.

    BalasPadam
  14. John labu bodoh mana?
    Xnk komen ke psl pengakuan king salman?
    Anak king aziz ni

    BalasPadam