Selasa, 31 Mei 2016

Tun M Terus Melangkah..!


Layan...

MUKHRIZ DAN SAYA

1. Konco-konco Najib gemar menyatakan bahawa saya mahu menurunkan Najib sebagai Perdana Menteri kerana dia tidak mempromosikan anak saya, Mukhriz, untuk menjadi Perdana Menteri. Wartawan, dalam dan luar negara, juga bertanya soalan yang sama.

2. Saya tahu walau apa pun penjelasan yang saya buat tidak akan menghentikan orang-orang Najib daripada mengulangi dakwaan ini untuk mengalihkan perhatian daripada salah laku Najib.

3. Jika saya mahu, sudah pasti saya boleh semasa saya menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO mempromosikan Mukhriz sebagai pemimpin UMNO. Tetapi saya tidak pun sesekali membenarkan anak-anak saya untuk bertanding untuk jawatan dalam UMNO atau untuk menjadi calon dalam pilihan raya.

4. Mukhriz juga tidak dapat menjadi ahli UMNO kerana bahagian Kubang Pasu yang saya mengekepalai enggan menerima beliau. Adalah hanya selepas Ibu Pejabat UMNO mengarahkan bahagian baharulah beliau diterima sebagai ahli, iaitu sebelum saja saya bersara.

5. Beliau bertanding untuk kerusi Parlimen pada 2008 dan menang. Beliau telah dilantik sebagai Timbalan Menteri.

6. Pada masa itu Kedah dikuasai oleh Kerajaan PAS kerana UMNO di bawah Mahadzir Khalid kehilangan negeri pada tahun 2008.

7. Dalam Pilihan Raya 2013 Mukhriz memilih untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri. Orang Kedah percaya bahawa jika beliau dilantik sebagai Menteri Besar, BN akan mengalahkan PAS dan menawan semula Kedah. Najib nampaknya bersetuju. BN mendapat semula Kedah dalam Pilihan Raya 2013. Mukhriz telah dilantik sebagai Menteri Besar.

8. Apabila skandal 1MDB meletup saya berhenti menyokong Najib. Mukhriz tidak menunjukkan sokongan penuh untuk Najib. Beliau kritis terhadap penjelasan Najib mengenai RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib.

9. Kerana gagal mendapatkan Mukhriz untuk memberi sokongan padu Najib mengatur penyingkiran beliau sebagai Menteri Besar Kedah.

10. Saya sendiri boleh dengan mudah membantu Mukhriz dengan mengabaikan salah laku Najib dan terus menyokong beliau. Tetapi saya tidak berbuat demikian kerana saya tidak mementingkan masa depan Mukhriz. Saya lebih mementing menggagalkan Najib daripada memusnahkan negara ini.

11. Untuk mencapai matlamat ini rakyat Malaysia menandatangani deklarasi untuk penyingkiran Najib sebagai Perdana Menteri.


Akai ada kaa???

Lu Fikir La Sendiri!!!

24 ulasan:

  1. ".. walau apa pun penjelasan yang saya buat tidak akan menghentikan orang-orang Najib daripada mengulangi dakwaan ini untuk mengalihkan perhatian daripada salah laku Najib."

    Betul Tun. Gitu jugak kita orang. Walau apa pun Jibo dan konco konco nya cakap, kita orang tak caya, sebab dah banyak sangat si Bugis Lanun menipu helah.

    Kita orang terus hentam depa. Sekor Projibo di sini? Dia tak masuk buku pun, cakap tersedak sedak aje. Maalom le, asyik makan dedak aje.

    Kesian, melukut pun tak dapat, beras hancur untuk buat bubur pun tak dapat. Tak macam Shahrir KB UMNO JB dapat RM1 juta dia kata, Mat Maslan KB Pontian dapat RM2 juta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerita dengan aku ini macam mana kau nak peruntukan dapat peruntukan,sedangkan negeri kuasa oleh pembangkang seperti di Selangor ITU, cuba cerita dengan aku ini macam mana masa lama peruntukan jika negeri kuasai oleh pembangkang Dan macam mana program parti tak jika tak nak minta peruntukan kerajaan pusat kot, lupa ia pas gunakan tin Milo untuk bayar buat program dia buat Dan sewa tapak tak akan umno minta2 guna tin Milo itu macam pas, berfikir ADA akal ke?

      Kau ingat kerajaan nak keluarkan peruntukan ke untuk progaram Parti, kalau ADA kematian, bencana Dan Kos pembedahan penduduk perlukan Wang dengan segera 'duit ITU lah bakal digunakan dulu nak harap peruntukan dun lambat ke minta dulu pada pada kerajaan negeri kuasai pembangkang ITU pun kalau dia nak bagi Dan kalau minta ambil masa, tak Kira pembangkang mahu kerajaan, aku masih ingat lagi Rakyat kita meninggal Vietnam, duit peruntunkan umno yg najib bagi bawah mayat ITU pulak ke Malaysia, Satu juta atau 2juta kau hina ITU Bantu bawah Rakyat kita bawah mayat Rakyat Malaysia di Vietnam ke negara kita ini

      Padam
    2. Woiii...MR ITU tah apa ITU bahasa yang ko pakai sape yang paham cerita luuuu ITU...???

      Padam
    3. Cerita dengan aku macam mana jika Ros sekat akaun bank cawangan parti,faham Tak, APA maksud peruntukan ketua umno bahagian ITU, undang2 Ros boleh menahan Dana parti jika terdapat masalah dalam parti atau pergaduhan dalam cawangan parti ITU malah boleh hentikan Dana parti, sebab itu Dana parti bagi pada ketua cawangan akaun pribadi untuk memasti kan program parti bergerak, khairuddin pun penah dapat Dana parti umno masuk ke dalam akaun pribadi dia sebab najib tak bagi lebih Dan gunakan Dana parti bagi kepentingan dia bermewah2 dan belot pada kepenpinan ada, sebab ITU najib pecat dia

      Lupa ia khairuddin sudara Mara anwar, padanlah perangai dia sama macam anwar ITU

      Padam
    4. kos perhantaran Pulang Jenazah tu RM 40 000.. apa ko citer sampai Juta2.. Tun M pernah cakap... dana politik dr dlm negara dibenarkan... so pandai pandai la ko nak niaga ke kutip derma ke... ramai ahli UMNO kan kaya..
      ROS mmg la boleh bekukan duit dana parti... tu sebab duit parti perlu di istiharkan... ko cerita dgn bdak tadika boleh la... kalau duit masuk ke akaun peribadi dan tak di istiharkan... kalau duit tu duit rasuah sapa tahu...

      Padam
  2. Sokong penuh Tun kata dia lebih mementing menggagalkan Najib daripada memusnahkan negara ini. Saya sendiri mahukan si Bugis Lanun tu di ganti secepat mungkin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tun Mahathir ni dah boleh duduk rilek2 main golf, pegi melancong overseas sana sini, pegi jln2, makan2, Tun Siti pon boleh pegi sana sini beli handbag, beli gelang cincin.

      Kalau nak senang Tun M boleh butakan mata sokong najib dalam sume hal. Dah tentu Mukhriz selamat dari takuk bawah lama2 naik ke takuk atas.

      Kalau Tun M sokong najib dah tentu sume jawatan2 penasihat sume masih Tun pegang termasuk polis pengiring yg mudahkan perjalanan Tun kesana kemari. Satu kabinet senyum, sokong dan puji memuji Tun.

      Tapi nape Tun pilih sume jalan susah?? Sedangkan ada jalan yg paling mudah untuk Tun dan keluarga duduk rilek goyang kaki??

      Padam
    2. Alah...mcm nak percaya, tapi malangnya tak percaya. Kalau begitu bnyk strateginya dlm mengatur politik malaysia, setakat nak atur politik anknya, macam kacang je. Konon tak benar anak ikut berpolitik selagi beliau jd pm, tapi tak halang pulak anak ambil kontrak kerajaan dan beri advantage menang tender? Itupun korang payah nak faham ayat2 manis tun. Itulah strateginya. Jadi kaya dulu baru berpolitik. Ada beza tak dgn 'cash is king'?. Jgn lupa ye, tok guru politik najib ialah tun sendiri. Cumanya sekarang anak murid dah derhaka, itu sahaja.

      Padam
    3. 9:25

      Dan rakyat tak bodoh utk menilai, yg mana intan ,yg mana kaca.

      Semua guru/ustaz mendidik pelajar ke arah kebaikkan dan masa depan yg cemerlang.

      Jika pelajar tersebut, 'memilih' utk jadi perompak, perogol, pembunuh, adakah itu salah guru/ustaz.

      Akai ada, sila guna, sebelum Allah tarik dan ko jadi bengong.

      Padam
  3. Tun m bijak dalam politik menipu, berpura2 dengan tak meletakan Anaknya kemudian bila berhenti dia suruh Anak masuk umno dengan bagi jawatan penting, taktik sama macam Lee kuan yew LKW CAI lantik orang lain jadi PM kemudian arah kan PM Singapore ITU berkuasa sepenggal letak jawatan sebab kekalahan beberapa kerusi dengan melatik Anak dia sendiri Lee kuan yew sendiri
    ITU taktik tun m kabur Mata orang ,sama dengan paragai LKY itu nak lantik Anak sendiri jadi PM

    BalasPadam
    Balasan
    1. calon bahagian.. dia di tolak..... calon ketua pemuda dia kalah.... calon naib presiden dia Tewas juga. pendek kata Texas memanjang .... dapat JD MBA sebb bapak ada nama..... apa barang Tun.... ni strategi nak kasi tau orang yg anak dia tu pemimpin sumalajadilah tu.... piiiieah Tun. masih nak rasa dia hebat boleh Arah tu Arah ni..... lama sangat jadi PM sampai mabuk bila tak Arah itu ini..... YTL apa cer YTL.......

      Padam
    2. Duit 42 juta yg hilang tu apa cerr....?? Yg bayar bilion2 kat syarikat penipu tu apa cerr...?? Tak nak cari ke sape dalangnya??

      Padam
  4. Dekalrasi Rakyat dah hantar ke belum?

    Jangan pulak buat alasan bodoh
    Kena buat temu janji dengan agong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak jumpa agong bole main ketok pintu macam ketok pintu rumah ko ker??

      Tun dah cakap terang2 dia nak jumpa agong tapi tak dapat. Bukan sorok2 cakap. Ni cakap terang2. Apa yg tipu??

      Padam
    2. Ok2, katalah agong perkenan nk jumpa. Yg disogokkan kpd agong tu apa? Jumlah tandatangan tipu yang didapatkan secara haram ala2 barang panas? Depan agong, sanggupkah tun menipu? Kalau agong tanya pasal kontroversi jumlah tandatangan 1.2 juta tu, apa yang tun nak kata? Adussss....kantoiii all d time.

      Padam
    3. 9:30 PG.

      Tak jumpa Agong, no hal bro.

      Simple math...

      JIKA setiap individu drpd 1.4 juta yg menyokong DR, berjaya mempengaruhi 3 org pengundi berdaftar PRU, bayangkan apa akan jadi kpd kerajaan Najib n the Geng Sapu Tabung.

      Itu 3, kalau dapat close 4,5,...mau mati berdiri si Najib n the Geng Suka Tipu.

      Matematik DR, dah berada di landasan yg betul.
      Tu pasal anak2 ikan Najib makin meroyan, menyalak, menghina Tun M.

      Kontrovesi tu, kacang je nak jawab.
      DR online, perlukan nombor telefon peribadi.
      Contohnya, jika aku ada dlm senarai yg dicuri data utk DR, boleh tak cagu Bard tunjukkan aku nombor hp mana yg aku letak di borang DR tersebut.
      Utk makluman, aku ada 3 nombor hp utk tujuan yg berlainan.

      Seperkara lagi, jika cagu Bard berani, sila paparkan senarai nama dlm database yg dicuri.
      Rakyat bukan bodoh utk menilai bro...

      Padam
  5. Dah saman WSj ke belum, jangan bagi alasan bodoh tersedak dedak sudahlah wahai macai Jibon RosakmanSure.

    Anti PM Bota Najibon.

    BalasPadam
  6. Oiii macai keldai dungu... Suh najip pulang balik duit juta juta milik src jgn buat lupa plak eh

    BalasPadam
  7. anon 8.27 & 8.43.. jangan loklak ler..... report polis mana report polis. Tu paling mudahkan? nak saman apa barang kalau setiap tuduhan WSJ bleh dipatahkan ngan jawab kat paper jer..... korang nak tau tk... WSJ mmg saja nak gomen atau Najib saman dia... tp masih gagal.... kenapa depa nak suruh paper mereka kena saman? kamu cari sendiri...jangan semua benda nak kena suap... Duit SRC? yg hag sibuk nak suruh Najib pulang tu ngapa? ni tau kes ker idak? naper...tu syarat untuk kamu sokong Najib semula ker? weiiiii.. cerita kat sini bukan cerita nak suruh Najib pulangkan ler.... ceritanya bukan nak suruh Najib jelaskan.. Tun nak Najib turun tak kira apa cara pun.. sebab berbakul pun Najib jelaskan.... Tun tetap akan tolak... Dan korang smua dah kena tipu ngan mamak karala tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "Tun nak Najib turun tak kira apa cara pun."

      Memang benar tun maukan najib turun,

      Sebabnya?

      Kerana menyeleweng, menyamun dan mengsonlap duit rakyat.

      Padam
    2. " sebab berbakul pun Najib jelaskan...."

      Apa penjelasan najib dah berikan? Ayuh chai, jelaskan diruangan ini bagi pihak najib?

      Padam
    3. 9:15

      Inilah komen paling bengong drpd pemakan dedak expired Najib.

      Najib tak berani saman WSJ sebab dia tahu kalau masuk court, semua bukti akan terburai.
      Sama mcm saman Tun, tengok betapa gelabah puyuhnya Najib nak minta batalkan saman tersebut.
      Kalau masuk court, Najib kena declare semua harta dan semua punca hartanya.
      Tu yg buat menggigil kepala lutut Najib tu.

      Usaha Tun membuka mata rakyat cuma pembuka jalan utk rakyat menilai situasi kepimpinan negara.
      Selebihnya, rakyat semakin 'berakal' utk memilih yg mana intan, yg mana kaca.

      Rakyat yg menyokong DR, adalah 1000 kali lebih berakal drpd pemakan dedak expired Najib n the Geng Sapu Tabung.

      Padam
  8. Bukan isu Pro Najib atau Pro Tun. Isu skrg duit amanah negara (Malaysian Sovereign Funds) di curi. Isu sebenar adalah Rakyat Malaysia vs Geng Pencuri. Harap maklum.

    BalasPadam
  9. mangkuk.......unit kat bsi apa cite? bsi dah kena tutop......unit jadi dedak kot? tanya la 681 pie emm ko tu.......mana pegi unit tu......

    sekarang kita ada macai baru......mr ITU.....he he ...the more the merrier.......gooday mate!

    -anti jub-

    BalasPadam