Rabu, 18 Mei 2016

Maklumat Good Star Dalam Laporan PAC Hanya Sekadar Perkataan 'SULIT'..!


Hakikatnya ia sekadar perkataan yang tertera 'sulit'..! Apa yang dibincangkan secara terbuka selama ini dan jawapan didalam dewan rakyat semalam juga menggambarkan bahawa kewujudan dan keterlibatan syarikat Good Star didalam urusan 1MDB..! Dan semua makhluk didalam dunia ni boleh tahu bahawa kaitan Jho Low dengan syarikat tersebut..! Apa yang sulit???

Maklumat Good Star dipadam dalam laporan PAC kerana 'sulit'

Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) memadamkan beberapa kenyataan dalam laporan 1MDB kerana segala maklumat yang diberi oleh Bank Negara adalah berstatus "sulit" dan bukan untuk laporan umum.
"Pengerusi PAC (Datuk Hasan Arifin) menerima maklumat daripada Bank Negara Malaysia yang menyatakan bahawa segala maklumat yang diberi adalah berstatus 'sulit bagi tujuan risikan sahaja dan bukan untuk kegunaan mahkamah atau laporan awam," kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said dalam jawapan parlimen hari ini.
"Untuk makluman, semua anggota PAC telah dimaklumkan mengenai perkara ini melalui surat Pengerusi PAC kepada Timbalan Gabenor Bank Negara bertarikh 6 April," katanya.
"Ini kerana laporan PAC adalah untuk kegunaan awam, maklumat berkenaan tidak boleh dimasukkan dalam laporan itu," katanya ketika menjawab soalan Lim Guan Eng (DAP-Bagan).
Lim bertanya sama ada Hasan boleh memadamkan kenyataan yang dibuat oleh Bank Negara dalam laporan PAC yang berkata pihak berkuasa Malaysia memaklumkan bahawa Good Star Limited (GSL), yang menerima AS$700 juta daripada 1MDB dimiliki oleh seorang individu yang tidak ada hubungan kait dengan rakan kongsi usaha sama 1MDB, Petrosaudi Group.
"Adakah Low Tack Jho (Jho Low) menguasai GSL?" soalnya.
Nampak? maklumat Bank Negara jelas menggambarkan kewujudan GSL dalam laporan 1MDB..! Apa yang sulit?
Rakyat tak bangang..! Siapa yang bangang???
Lu FIkir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. Hanya utk makluman 'Bukan Penyokong Najib'. Lagipun utk makluman saja, bukan utk dipercayai bulat2...

    Jho Low disahkan Sebagai Sole Pemegang Saham Of Good Star - EKSKLUSIF UTAMA!
    https://translate.google.com/translate?hl=ms&sl=en&u=http://www.sarawakreport.org/2015/12/jho-low-is-confirmed-as-the-sole-shareholder-of-good-star-major-exclusive/&prev=search

    BalasPadam
  2. Ini blog memang lahanat memanjangkan fitnah dajjal..laknat Allah lah keatas kamu dn keluarga kamu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.50 mana fitnah tu, mai citer skit...?

      Padam
    2. bleh bagi bukti ape yang dikatakan oleh blog nie sume fitnah....takut2 ko yang dilaknat oleh dengan kebodohan melampau smpai xnampak dah kebenaran

      Padam
    3. Dah mula nak amik tugas Allah plak si anone 11.50.

      Padam
    4. 11:50
      kalau fitnah kasi bukti..kami ok je kalau ada bukti..kalau setakat cakap fitnah je, habis tu dok maki org je, baik duduk diam2..

      Padam
    5. Memang clear sangat dah otak baghal dan bahlol penganut Najib ni. Bukan Melayu dan bukan Islam.

      Jika dia orang Melayu dan Islam tentu dah dia akan bantu kita keluar dari kesesatan, sedarkan kita dari kemungkaran, hentikan kita dari memfitnah. Orang Melayu dan Islam akan bantu saudara sebangsa dan seagama kembali semula ke jalan yg benar.

      Tetapi FANATIKUN HAJIBUN 11:50 ini hanya tahu mencarut-marut dan mencaci-cerca saja. Perjuangannya hanya untuk seorang manusia yg bernama Najib saja.

      Padam
  3. Baru2 telah anwar memutuskan surat pada wan Azizah' anwar telah memberi amarah pada team b yg ketuai oleh tun m itu merupa bahaya bagi bagi pkr , azmin dan rafizi Anak murid tun m mula mengambil langkah untuk merampas kekuasan keluarga anwar, azmin dalam team b Cuba minta Bantu Dari kronima tun m iaitu tun daim,azmin berjanji melantik tun m jadi ketua umum pkr, team c dinasti lim kelihat memberi sokong pada tun m menjadi kerja umum pkr mengikut sumber saya dapat Dari ahli bekas justice for papa itu ahli pkr berkata bahaya tun m itu jadikan ketua umum pkr, pada masa sama dia menasihat pas berhati2 permain tun m itu.

    1)mampukah tun m memecat wan Azizah selaku president pkr
    2)azmin merampas kuasa Dari keluarga anwar
    3)mampukah tun m jadi ketua umum pkr Dan ketua umum pakatan harapan
    4)mampukah dap melatak proksi kroni dap didalam pkr

    Sila ikut cerita seterusnya team b tun m kronima pkr Dan umno vs team a rejim najib vs team a anwar nepostims vs team c dinasti lim dap vs team d pas alamak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tin kosong 11.59

      Apa kaitan maklumat sulit dipadamkan oleh pengerusi PAC dengan anwar pkr team A hingga team Z?

      Padam
    2. X habis ² team A ,team B. Lbh aku tengok rancangan The A Team kat astro channel 720 Retro.

      Padam
    3. Saja seronok nak ubah topik. Itu saja kepandaian yg dia ada...

      Padam
    4. Tun m merupa punca pepecahan umno
      Tun m merupa punca pepecahan pkr
      Dinasti lim dap punca pepecahan pas

      QalamQabut jawab isu hangat ini ia
      Ramai mahu tahu nya,

      Kalau isu 1mbd itu isu tahun lepas 'orang dah tak nak ikuti dah sebab basi, cerita kutip tahun lepas punya kemudian kemudia tambah sikit cerita bagi sedap

      Padam
    5. Heh heh heh... Nak ubah topik jugak?

      Ektuali aku tak berahi nak sembang pasal Tun M atau DAP. Atau UMNO, PKR atau PAS pecah.

      Kasih sayang aku hanya pada Najib. Aku tak mau dia buat maksiat dan musibat terus2an. Kalau Najib dah selamat berada di tempat yg sesuai dgn statusnya, insyaallah aku akan tumpukan perhatian kepada DAP pulak.

      Kalau 2:52 rasa isu 1MDB ni basi, pergi le ke blog lain... Jangan moyokkan diri sendiri kat sini ok...

      Padam
  4. 11.59
    kah kah kah..kesemua yg korap tu datang dari satu tempat dari utara negeri kedah lama... PKR nk tubuh 100 team termasuk momok...botak ... aljuboori .. tikam menikam ... sondol menyondol... gi mampos la...aljuboori guna ayat power merayu dan puitis Shakespeare lagi dari penjara .... bila dapat bebas semua baka2 nih buat kerja fitnah jijik.. gi mampos semua pemimpin utara nih..

    all northern leaders are totally 'sucks fucking bastard.... yess that's true'

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tin kosong 12.18

      Apa kaitan maklumat sulit dipadamkan oleh pengerusi PAC dengan anwar pkr team A hingga team Z?

      Padam
    2. ADA kaitan nya team b tun m Cuba gunakan isu 1mbd untuk jatuh najib
      Team b tun m Cuba jatuh anwar dengan mengunakan azmin murid tun M itu
      He.he.he

      Padam
  5. Yang KORUP Najib, Yang KURAP nya kau. ( mengelinjang kegatalan. )

    BalasPadam
  6. Dengan adanya pemadaman ini, saya risau sama ada Laporan yang akan dibawa ke Dewan Rakyat itu merupakan laporan yang boleh dipertahankan memandangkan ia berkaitan dengan pinjaman wang oleh 1MDB yang kononnya dibuat bagi pihak negara. Pemadaman tersebut sebenarnya bukan sahaja di luar batasan undang-undang tetapi merupakan juga pemesongan serius terhadap Seksyen 9(i), (j) dan (n)(iii) Akta Majlis Parlimen (Keistimewaan dan Kuasa) 1952.

    Akta Majlis Parlimen (Keistimewaan dan Kuasa) 1952 adalah bermaksud untuk melindungi dan mempertahankan integriti serta nama baik Dewan Rakyat demi memastikan keyakinan rakyat terhadap Parlimen sebagai badan perlembagaan untuk menjamin kepentingan mereka.  Pemesongan terhadap Seksyen di dalam Akta yang saya sebutkan itu merangkumi pengubahan, salah pembentangan dan penipuan terhadap dokumen yang dibentang di Dewan Rakyat. Ini merupakan kesalahan mengikut peruntukan di dalam   Akta ini. Ini juga bermakna apa jua pemadaman yang dibuat boleh mendatangkan keraguan di kalangan rakyat mengenai sama ada Laporan tersebut mencerminkan atau tidak akan  kebenaran keseluruhan kenyataan mengenai isu 1MDB.

    5. Oleh itu, atas sebab-sebab yang disebut saya sekali lagi menyeru agar Laporan Ketua Audit Negara, yang diklasifikasi sebagai “Rahsia Rasmi”,  diubah  kepada “untuk tatapan umum”. Saya juga membuat seruan ini kerana mengikut Perlembagaan, Ahli-Ahli Dewan Rakyat sebenarnya berhak mendapat Laporan Ketua Audit Negara sebelum Parlimen bersidang pada 16hb Mei, 2016. Isu-isu yang dibangkitkan itu amat penting kepada rakyat dan tidak ada sebab kenapa Laporan Ketua Audit Negara diklasifikasikan sebagai rahsia rasmi. Saya mengulangi juga keputusan yang dibuat oleh Perdana Menteri, Y.A.B. Dato’ Sri Najib supaya Ketua Audit Negara menyiasat isu 1MDB dan menyerahkan hasil penyiasatan tersebut sebagai laporan untuk pertimbangan Dewan Rakyat. Dalam membuat keputusan tersebut, Y.A.B. Perdana Menteri memberi gambaran bahawa tidak ada apa yang hendak diselindungkan.

    *PetikanBlog
    Ahli Parlimen Gua Musang
    Kuala Lumpur,
    14 Mei 2016 bersamaan 
    7 Syaaban 1437H.

    BalasPadam
  7. INI SEMUA KERJA PUNAHSIHAT!!!

    soalan : Pengerusi PAC (Datuk Hasan Arifin) memadamkan dan mengedit laporan rasmi PAC?

    jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Begitu juga dengan laporan audit terhadap 1mdb.?

    jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Najib pecat TSMY sebagai TPM?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Pegawai Penyiasat, AG menyiasat skandal 1mdb di ugut? ditukar jawatan? dipecat?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : skandal 1mdb akibat fitnah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Wang Billion2 masuk akaun peribadi najib?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Jho lo perancang utama, Najib beri kepercayaan?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : WSJ dan media asing mempunyai agenda tersembunyi menghancurkan agama islam negara ini?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : Mufti2 dan ostat najib bisu? hanya menjaga tembolok masing2, fitnah jugakah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : terbaru, Tun M mahu menghancurkkan parti "Untuk Macai Najib Only"...betulkah?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    soalan : terbaru musibah el nino, terdahulu pelbagai bala dan malapetaka terlalu kerap zaman pentadbiran najib?

    Jawapan : Najib tidak tau apa2 sepertimana dia tidak tau apa2 apabila tandatangan pengeluaran wang rakyat untuk kegunaan 1mdb.

    .........

    Amacam chai? ok tak? persoalan dilempar oleh anti Najib, jawapan tersedia untuk Pencacai (termasuk bloger proksi najib) makan duit haram. INI KALI, kira tolong percuma je...

    BalasPadam
  8. Lagu: Akulah Penyamun (remake- version B.Malaysia P.Ramlee
    Dari filem: Nujum Pakjibi (coming soon)
    Produksi: Red Lips Entertainment bersama Sykt Produksi Thailand Black Magic Woman.
    Para pelakun: Luke Fly kite, Ahmad Must learn, nastijis, Skrewnone, Saleh Skrewak, Rahman semuatelan,LinaTom, Dina Tuckzina

    Adegan Penyamun baru lepas curi lembu.Dlm Filem asal, (Filem P.Ramlee) lembu diletak belakang pokok. Remake new version, lembu letak dicondo.

    Lirik oleh: fly kite flykite
    Musik arrangement: Ram Bootkledar

    ...scene 1: Penyamun menyanyi sambil tarik lembu,

    " kami lah Penyamun di dalam negeri, (teng teng teng teng- musik)
    " kami penyamun di dalam ini negeri, kerja merompak membohong dan mencuri, semua ku kebas Ku kapur bawak lari, kami Penyamun...Penyamun..

    Next scene: Dari atas pokok seorang budak memandang rendah penyamun2 tersebut. Budak ini membaling dua kerat tebu piap hinggap dikepala penyamun. Penyamun bertekak sesama sendiri kerana salah sangka. Tak percaya parti sendiri.

    next scene: budak atas pokok meniru suara anak jin..

    " hai penyamunnn....aku anak Tun,
    Aku akan makan kamuu...ha..ha..ha..haaa"

    Penyamun ketakutan: "ampun, ampun, bukan salah aku.." (sambil menuding jari ke Penyamun lain)

    Begitu lah sebagian petikan dari filem tersebut. Selamat menonton!

    BalasPadam