Ahad, 8 Mei 2016

Malaysia Aman Tak Makmur..!


Malaysia memang aman namun apakah benar rakyat hidup didalam kemakmuran..?

Dua tren KTMB bergesel, 3 penumpang cedera ringan

Dua tren Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) hari ini terbabit kemalangan selepas bergesel di Km322 di Kuala Kubu Baharu, namun tiada sebarang kemalangan jiwa dilaporkan.
Menurut Pengurus Komunikasi Korporat KTMB Siti Badariah Wan Hanafi, kejadian itu melibatkan tren Ekspres Rakyat (Butterworth-Johor Bahru) dan Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS)(Kuala Lumpur-Ipoh) pada jam 1.45 tengah hari tadi.
"Hanya tiga orang penumpang mengalami kecederaan ringan dan semua penumpang lain yang terlibat sedang dipindahkan menggunakan bas," katanya dalam kenyataan hari ini.
Teruskan lah berdoa rakyat Malaysia..! doa agar negara ini dilindungi dari sebarang musibah yang menimpa..!
Kapal terbang hilang dan ditembak..! Helikopter dah 2 buah..! Keretapi bertembung, monorel terbakar..! Negara diserang oleh pengganas yang kita sendiri bagi makan..!
Rompakan, pembunuhan, kecurian jangan cakap ler..! penculikan sentiasa menghantui pemikiran rakyat jelata..!
Alam pun macam bosan bersahabat kata ebit g adie..apabila kemarau, hujan yang mengakibatkan banjir dan bah..! jerebu..!
Ekonomi down, nilai ringgit jatuh dan tidak mengukuh..! Harga barang pula menjerut perut dan kocek rakyat..!
Kalau aman makmur pun hanya sebilangan pemimpin yang kaya raya dengan duit yang bergunung hasil dari derma..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

47 ulasan:

  1. KTM tak payah kita peduli le. Sejak zaman nun pun tak betul, tak pernah untung, harap sebagai gomen kasi kemudahan kpd rakyat pun, aksiden tak tentu arah.

    Tapi bawah Najib macam macam lain tak betul. Nak liberal konon. Buang ISA dan EO, beribu penjenayah di lepaskan dari pnjara Simpang Renggam dll beberapa tahun dulu, bertembak bunuh membunuh antara depa dll, sekarang kadar jenayah naik.

    Itu satu hal lah, tapi apasal songlap wang 1MDB lintang pukang, RM50 bilion hutang, dahtu RM2.6 bilion masuk ekaun peribadi dia - ada yang kata RM4.2 bilion dari 5 punca berlianan, termasuk dari anak syarikat 1MDB - SRC International.

    Najib perlu di ganti dek UMNO, kalau tak UMNO lingkup di PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu ni tak faham apa yg berlaku...Tak baca berita yg sahih ke??

      Jgnlah asyik baca berita palsu ajer...

      Semua tu telah diterangkn dan dijawab...kenapa tak faham faham!!!

      Itulah akibat kalau hati dah dengki/busuk hati dan otak yag dah corrupted!!!

      Padam
    2. 10:24 PG,

      Kamu punya bodoh bangang tak mahu terima bahawa jawapan puak Jib Gor tak boleh di terima rakyat jelata.

      Sorang hamba Allah dulu lagi dah senaraikan 40 jawapan berlainan di beri dek Jib Gor dan kuncu kuncu nya pasal RM2.6 bilion. Ketua Odit Negara punya komen di atas odit Jabatan nya buat tuh di rahsiakan, kepala hotak puak Jibo cakap nak selesaikan isu itu. Hingga Pengerusi "cari Makan" PAC pulak beri tahu depa yang bagi testimony di PAC Hearing bahawa depa boleh tutup mike kalau tak mahu testimony depa di rekod di Hansard Parlimen.

      Kan dah jadi Laporan PAC tuh kartun macam itu. Paling buruk lagi: PAC termasuk wakil2 parti Pembangkang. Semua dah setuju Laporan ynag di derapkan tapi Pengerusi kartun tuh keluarkan 2 ayyat dari derap itu di laporan akhir dia. Kau bodoh, bangan atau buta ke tak baca kenyataan bertulis beberapa Ahli PAC membantah pasal itu?

      Katun mengatun usaha usaha Ah Jib Gor nak selesaikan isu 1MDB dan wang berbilion Ringgit masuk ekaun2 bank dia.

      Padam
  2. Sejak lepas PRN Sarawak .... macai ted manof yg sllu kentut prooottTTT dah lama tak komen.... atau ted terkejut PRN Sarawak team Najib/Adenan menang besar smpi tak bole nk kentut .. .. kah kah kah...prooottTTT. ..oopsss!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa bodo punya komen engkau ni. Tah ted manoff ada hal lain, busy. Kita org kat sini bukan makan dedak. Tak der sape bayar kita org. Tak der sape tabur dedak. So bila kami nak komen kami komen, bila tak der masa tak der la komen. Lain la dedakians memang kena buat kerja sebab diberi dedak.

      Padam
  3. Belum jadi PM perangai sejibik klon bapak... boboi anak bapak.... ada tanah swap dng tajaan....nilai tanah rm60juta... nilai tajaan rm30 juta... makna kata tanah dapat FREE.... bolasepak Malaysia tak kemana pun... sama mcm kes banglo lajak laris.... KFA bukan PKNK yg menguasai hartanah dan pelaburan negeri Kedah.... ini la x faham konsep 'pelaburan' dan 'tajaan' sama kes mcm LGE dan Banglo nya... harap tangkap dan heret boboi ke mahkamah... bahana bila Bakal PM dari utara nih..... bole lingkup org Melayu...

    BalasPadam
  4. Aksiden ketspi takpayah lah jadi isu..kemalangan boleh berlaku jika tidak mengikut sop yg djtetapkan.. Kecuaian dlm tugas..bersikap tidak professiomal dlm bertugas..dan berbagai sebab lagi.. Apa pun semuanya dlm qada dan qadar Allah...manusia mrsncang Allah mnentukan..

    BalasPadam
  5. "Negara diserang oleh pengganas yang kita sendiri bagi makan..!"

    -Admin blog.

    Bukankah najib dan zahid pernah berkata; derma yang diberi adalah untul kegunaan membenteras pelampau ISIS?

    Nah, hari ini pelampau ISIS menjadikan malaysia dan indonesia sebagai sasaran baru mereka.

    Indonesia sudah pun di letupkan oleh ISIS, malaysia bila pula?

    Kenapa Zahid perlu mengatakan "derma" (sebenarnya duit 1mdb yang disonglap najib) yang diterima adalah untuk membenteras ISIS?

    Bukankah ianya membuka pintu negara ini kepada pelampau ISIS?

    BalasPadam
  6. Silap ari bulan ....Momok mati sok pun najib gak yg salah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.33 chai, ada gerenti ke si "momok" mati dulu sebulum orang yang berkata tu?

      Padam
    2. 9.40 ngok, melenting sokong "momok" nampak? umur dah lanjut tu baik ingat Akhirat.. bukan sibuk dok hentam org.. ape dpt?? saham akhirat ke? phuii

      Padam
    3. 10.47

      "bukan sibuk dok hentam org.. ape dpt?? saham akhirat ke? phuii"

      Insya Allah perbuatan baik Dan menentang kabatilan terutamanya Najib yang korup, zalim dan menganayai rakyat amat besar sahamnya.

      Padam
  7. Anak Bukit Jelutung8 Mei 2016 9:36 PG

    Rancanglah sesutu yang dapat akhirnya membantu rakyat.
    Terutama sekali mereka yang berada dalam kelompok "kais pagi makan pagi, kais petang makan petang"

    Banyaklah berfikir tentang "beban" yang terpaksa dipikul rakyat.

    Kerana di tangan rakyatlah yang menentukan di mana "pemimpin" harus berada.

    HIDUP RAKYAT

    BalasPadam
  8. Najib/Adenan menang besar? kah kah kah

    punyalah terdesak sampai sanggup letak nama najib tepi adenan. jangan lupa, gambar najib dilarang dipampang di sarawak tau. apakejadahnya najib pula yang menang besar? itu pun selepas menabur wang dengan begitu banyak..

    dari awal lagi orang sarawak termasuk adenan dah cakap, biar orang sarawak buat the sarawak way.

    kalau nak tengok betul atau tidak najib power. ada dua kerusi parlimen tengah tunggu tu...kah kah kah

    BalasPadam
  9. Artikel yang ditulis oleg orang yang tak faham Islam..

    Mengutuk/mempertikai ketentuan Allah..

    Bertaubatlah!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. pengomen 9.50 ini pula mempertahankan pemimpin yg korup, zalim dan menganaiya rakyat.

      Bertaubat kepada kamu pencacai yang makan duit haram.

      Padam
    2. Bettaubatlah sebab menuduh orang tanpa bukti kukuh..

      Siapa yg korup,alim dan menganiaya rakyat?? Otak kamu yg dah dikorup (corrupted) sebenarnya..

      Tak habis habis pasal dedak!! Nak muntah

      Padam
    3. 10.05

      Jika Najib bukan korup tunjukkan sedikit teloq Najib dengan menyaman media2 asing yang menghina Malaysia ini.

      Boleh chai?

      Padam
  10. BN menang besar...yg dipimpin oleh Najib

    BN still the best!! Bukan macam DAP, PKR, Amanah...gagungan penipu rakyat!!

    Tak salah org Sarawak pilih parti yang the best!!

    Nak bagi pada pembangkang??? Parti carcamarba...Sarawak akan hancus!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. BN the best? Kalau the best suruh najib buat PRU mengejut seperti di singapura!

      Padam
    2. So, siapa the best???

      Nak buat PRU, tunggulah PRU 14. Tunggulah masanya. Kenapa nak buat sekarang??....Gunalah otak sikit.

      Dulu pun masa PRU 13 kata confident menang, tapi Kalah jugak.


      Apa masalah kamu?? Inilah akibat kalau hati dengki dan otak yg dah korup

      Padam
    3. BN besar tapi kalau terus di pimpin dek Najib sampai PRU14, akan lingkup. Perlu ganti dia. Banyak sangat baggage.

      Padam
    4. 10.08 "Nak buat PRU, tunggulah PRU 14. Tunggulah masanya. Kenapa nak buat sekarang??....Gunalah otak sikit."

      Bukankah Najib menang PRN Sarawak? Tunjukkan lah kejantanan kamu semua, dan jika ada otak, kemenangan PRU hari ini melambangkan Dan menunjukkan Najib tak bersalah, bukan zalim, bukan korup Dan tidak menganaiya rakyat.

      Amacam?

      Padam
  11. Harap orang Semenanjung ikut orang Sarawak...

    Malaysia ni rasanya mungkin dah lebih makmur dari sekarang kalau semua
    negeri dibawah BN...

    Tengoklah di Selangor....tak ada yang menyerlah!!.
    Rugi besar sebab dibawah pembangkang yang tak pandai memerintah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 9.56, kesan domino pasti akan berlaku apabila umn dan bn najib tewas di semenanjung.

      Padam
    2. Kalau nak tewaskan BN, bawakkan satu parti yang boleh diharap.

      Masalah sekarang tak ada parti lain yg boleh diharap.!!

      Parti harapan yg tak ada harapan!!! pemimpin bertelagah, masing masing tak boleh bertolak ansur, tikam menikam, masalah peribadi pemimpin, etc...

      Parti macam ni ke yg kau nak sokong??? Org gila yg sokong parti mcm ni...Tengoklah d Selangor....PKR/DAP/Amanah. PKR/PAS. PKR sokong PAS dan DAP. Tapi DAP tak sokong PAS. Parti carcamarba

      Padam
    3. Anon 10.04.......kamu duduk di mana.....???
      Selangorkah untuk buat rumusan BN akan menang besar
      dalam PRK Sg.Besar......????
      Arwah Datok Noriah pun menang dengan majoriti 399
      bukan 39999.........HAHAHA
      Saya sekarang dah pindha ke Melaka.
      Kalau nak bandingkan hidup di bawah kerajaan BN di
      Melaka dengan hidup di bawah Kerajaan PKR di Selangor,
      jauh bezanya.
      Di selangor, AIR FREE.
      Rumah low cost tak perlu bayar cukai pintu.
      Ada bas percuma di kawasan-kawasan sesak dan sibuk.
      Melaka......????
      Tiada air free.
      Bayar cukai tanah 2 kali - I) kepada Pejabat Tanah
      2) kepada Majlis Perbandaran Hang
      Tuah. Sebab taksiran cukai
      harta atau cukai pintu dikira
      bersama nilai tanah.

      Jadi cukai tanah DUA KALI BAYAR. Adakah orang Selangor
      Di Selangor, Majlis Perbandaran terutama MPSJ, cepat buat
      kerja. Komplen saja, esok sudah beres. Di Melaka, saya komplen pasal daun penuh dalam parit, dua-tiga minggu
      masih menunggu orang datang buang. Akhirnya, saya
      buat sendiri sebab tak tahan tengok air bertakong

      Padam
    4. Yg ko bodoh duk melaka watpa?? Cik mnah ooi..

      Padam
  12. Ya, betul dalam sesetengah persoalan kita boleh mempersalahkan tindakan pengundi yang masih lagi memangkah BN sebagai parti yang memimpin mereka tetapi tak adil meletakkan beban kesalahan ke atas pengundi secara solid apabila parti yang diharapkan untuk mengantikan BN pun terumbang-ambing dan takde permuafakatan. Bergaduh sesama sendiri, ada isu peribadi, ada masalah kepimpinan ada ahti nak suruh orang pangkah parti kau. BODOH gile.

    Apa-apa pun. Bertabahla geng2 yang menjadi pembangkang tegar/taksub. Apa yang korang alami pada hari ini bukanlah kegagalan korang sebaliknya pemimpin2 korang yang mengagalkan harapan dan impian korang. Jauh lagi la nak ke Putrajaya. U-turn la gamaknya. Dah kalah kan.
    KAH KAH KAH

    BalasPadam
  13. Inilah cerdiknya pembangkang. Terlalu cerdik sampai tak terdaya kita nak mengajar mereka.

    Dan paling cerdiknya tu ;


    PKR hilang deposit. DAP pun sama hilang deposit. BEBAS lagi hebat kot. Itupun ada ahti nak berlawan sesama sendiri. Nama parti Pakatan Harapan. Ada perkataan PAKATAN disitu. Time PRU/PRN, bukan sahaja tiada persepakatan bahkan siap bergaduh, serang menyerang sesama sendiri dan main blame game lagi. Itu PAKATAN kah? PAKATAN yang macam mana? Bagaimana? Bullshitlah jela korang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chai 10.03,

      Kita lihatlah nanti dua kekosongan kerusi di sini.

      Padam
    2. Kita tengok dah lihat...

      Satu di Selangor dan satu di Perak

      Insya Allah , BN akan menang lebih besar!!!

      Sebab sekarang ni kat Selangor pun tak tahu diperintah oleh pakatan apa??? Pakatan Rakyat atau Pakatan Harapan...

      Org bodoh ajer yg akan sokong parti macam ni!!!

      Di Perak, Kuala Kangsar....Amanah dan PAS , undi PAS sebelum ni akan berpecah...dan BN akan menang dgn majoriti lebih besar

      Padam
    3. YE KE?

      Try pampang gambar najib dalam di setiap tempat mengundi...boleh menang ke tak..hehe

      Padam
    4. Terima lah hakikat yg masa ni tak ada parti alternatif yg bagus mcm BN...parti yg sepakat dan bermuafakat yg diterajui oleh Oarng Islam parti UMNO.

      Parti harapan/rakyat tu diterajui oleh siapa??? Saipa yg dominan??? Rasanya macm DAP ajer yg berkuasa

      Apa masalah kalau nak pampang gambar Najib??? Kan dia PM kita. PM kepada semaua rakyat Malaysia tak kira DAP/PAS/PKR/BN etc

      Kau ajer yg syok sendiri...kata org benci Najib.

      Hakikatnya, masih ramai yg suka....

      Allah masih melindunginya dari semua fitnah..

      Tabik pada dia!!! Di zaman internet yg peniuh dgn berita palsu/fitnah, tapi dia masih in power dan steady ajer...

      Mahathir dulu pun berkuasa 22 thn sebab masa tu tak ada internet dan semua media dia kontrol...kalau ada internet, pasti tak boleh bertahan selama tu

      Padam
    5. 10.32,

      "Allah masih melindunginya dari semua fitnah.."

      Kalau fitnah saman je lar, kenapa Najib takut? Takder TELOQ ke? Najib memang takde maruah, rakyat Malaysia dihina masyarakat antarabangsa kenapa?

      Gambar Najib tak dibenarkan digunakan untuk PRN Sarawak kenapa?

      Pemimpin pembangkang pula tak dibenarkan datang ke Sarawak kenapa?

      Orang Sarawak sendiri pun bukan bodoh, macam pencacai paksa abu bakar kutuk Tun.

      Orang Sarawak pasti akan memilih pembangkang apabila kerusi parliman pula dipertandingkan nanti.

      Tak percaya chai? Kerana apa?

      Orang Sarawak pasti menunjukkan tidak puas hati mereka terhadap Najib apabila tiba PRU akan datang.

      Tak percaya lagi chai?

      Adakan lah PRU mengejut hari ini? Jimat Kos chai....tak payah buat prk untuk dua kerusi yang kosong.

      Lagipun bukankah parti pembangkang berpecah belah sekarang ni?

      Bukankah Najib yg menang di PRN Sarawak?

      Najib ada berani? Ada teloq? Pencacai bleh kasi nasihat sama Najib?



      Padam
    6. Anon 11.02......janganlah menakut-nakutkan chai dedak.
      Biar mereka ingat BN Sarawak menang besar kerana NAJIB.
      Kembanglah bontot , b arulah dia berani buat PRU14
      dalam masa terdekat ni.
      Kita tengok, bolehkah BN menguasai kerusi Parlimen bukan jah
      di Sabah dan Sarawak tapi juga di Semenanjung.
      Tak sabo aku nak mengudi.

      Padam
  14. Tak sabau PRK di Sgor dan Perak terutama di Sgork.. team A PKR jijah..nurul dan ezam lawan Team B PKR assmin/momok mudah lupa n gangs....kita tengok sekutu depa nak sokong mana satu....DAP dan PAN Team A atau B dalam parti PKR.... tungu sapa yang kena...... BN insyalllah menang dengan majoriti yg lebih besar lagi insyallah.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju...BN akan menang lebih besar

      Padam
    2. Kami rakyat marhaen pun tak sabar menunggu PRK ni...lihatlah nanti ye chai.

      Najib tewas nanti pencacai masih lagi cari rezeki haram, betul tak?

      Sumbat sebanyak mungkin chai, selagi boleh bernafas.

      Padam
  15. Bodohnya penyokong pembangkang ni dia ingat pada setiapa masa dia boleh jadi kerajaan pada bila2 masa.Dia tak pikir akan kemampuan pemimpin mereka,dia orang tak pikir akan kemampuan parti yang mereka dokong walhal bila berjaya menjadi kerajaan gelagatnya mengalahkan seekor kera mendapat sekuntum bunga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.52

      Bodoh juga kepada pemakan dedak haram jadah (Najib cakap) kerana tidak berfikir dengan lahapnya mengambil punca rezeki tidak mengira halal haram.

      Sebelum fikir kemampuan pembangkang, sekelip mata mereka boleh kembali
      bersatu semula.

      Sebelum fikir kemampuan pembangkang, lihat dulu Najib Dan rosmah tu.

      Chai boleh fikir tak? Kenapa gambar Najib tidak dijaja di merata Sarawak?

      Padam
  16. Sekelip mato mereka bersatu..sekelip mato bole bercakaran dan berperang sesama sendiri.... rakyat tak bodoh nk menilai pemimpin yg boleh diharap... tunggu BN dengan majoriti yg lebih besar... tunggu yerrr....sabarrr jerr..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 11.21

      Soh Najib buat PRU hari ini gak? Chai ada BRANI nak bagitau sama Najib tak?

      Ataupun sama je takder TELOQ?

      Padam
  17. Orang sarawak kena sekolah pandai2 dulu, baru minda terbuka untuk pilih pembangkang. Sekarang mereka bodo2 makan dedak gred e tu sbb masih pilih umno BN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro... kalau takde najib aku pilih UMNO gak... so no point nak kata org bodoh.. cuma mungkin penerangan dan kefahaman di srawak berbeza... tak kirala pemimpin pembangkang ke kerajaan ke.. yang korup kita tolak..

      Padam
  18. Ada 2 tahun lagi nk PRU.... utk apa nk kecoh kepoh pasal PRU tunggu la 2 tahin lgi.. memacam adengan dan aksi PKR... DAP..PAN.. PAS dan gang momok mudah lupa akan kuar lepas PRN dan PRK nnti....

    BalasPadam
  19. 12.06

    Betul gak pencacai dedaki al harami ni cakap, dalam masa 2 tahun PRU akan diadakan, pelbagai maksiat, jenayah Najib Dan rosmah terserlah dan tak dijawab.

    Rakyat umpama gunung berapi, dalam masa 2 tahun itu juga apabila tiba PRU, akan memuntahkan lahar PANAS BERAPI terhadap Najib Dan pencacainya.

    Ok gak idea pencacai makan duit haram ni.

    BalasPadam