Selasa, 22 Mac 2016

Bila Nak Minta Interpol Cari Jho Low..!


Terlalu banyak kaitan budak cina ni dengan skandal 1MDB..! Seharusnya Najib dan pihak kerajaan mengheret budak cina ni ke Mahkamah bagi menjelaskan segala persoalan yang berkaita dengannya..! Secara tak langsung akan 'membersihkan' nama baik Najib dan kerajaan..!

Tak gitu?
Kementerian Dalam Negeri (KDN) sehingga kini tidak menerima sebarang aduan atau laporan mengenai pemilikan dwikerakyatan ahli perniagaan Low Taek Jho atau Jho Low.
KDN dalam jawapan bertulis di Dewan Rakyat memberitahu bahawa Jho Low juga tidak membuat sebarang permohonan pelepasan kewarganegaraan Malaysia.
“Berdasarkan semakan KDN, Jho Low adalah pemegang pasport Malaysia yang masih mempunyai tempoh sah laku,” menurut KDN.
KDN menjawab pertanyaan Wong Chen (PKR-Kelana Jaya) yang mahu kementerian itu menyatakan sama ada Jho Low mempunyai sekurang-kurangnya satu pasport Amerika Syarikat.
Jika benar, Wong meminta KDN melucutkan kewarganegaraan ahli perniagaan itu, selaras dengan Perkara 24 Perlembagaan Persekutuan.
Menurut kementerian itu, selaras dengan peruntukan di bawah Perkara 24 (2) dan 24 (3A) (a) Perlembagaan Persekutuan, kerajaan Persekutuan boleh melucutkan mana-mana warganegara yang menggunakan secara sukarela hak-hak dan keistimewaan sesuatu negara yang diperuntukkan khusus kepada warganegara negara tersebut.
“Oleh itu, mana-mana warganegara Malaysia yang memiliki dan menggunakan pasport negara asing boleh diambil tindakan pelucutan di bawah peruntukan itu,” katanya.
– Bernama
Apa tunggu lagi..! guna lah jaringan antarabangsa..!
Kalau benar dan berani ler..!
Kalau sebaliknya?
Lu Fikir La Sendiri!!!

10 ulasan:

  1. Hassan cari makan pun dah cakap tak ada keperluan untuk panggil budak cina ni dalam prosiding PAC...kebal atau bebal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana mungkin...?? Pasti Rosmah tidak rela si Jolok ini diapa-apakan. Bukankah si Jolok ini pemegang amanah harta berkoyan-koyan luar negara kepunyaan Najib & Rosmah. Mantan CEO Satu emdebik pernah memberitahu TSMY si Jolok punya kuasa eksekutif mengatasi CEO syarikat itu. Itulah sebabnya awal-awal lagi beliau letak jawatan kerana ada kepincangan & carca marba dalam pengurusan Satu emdebik.

      Padam
  2. Hassan cari makan pun dah cakap tak ada keperluan untuk panggil budak cina ni dalam prosiding PAC...kebal atau bebal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lagu dalam kenangan:

      Hassan memang budak jahat
      Suka curi ikan sepat
      Semua orang dah tahu
      Dia memang kaki ampu

      Padam
  3. Tak payah nak cari cina sepet ni la..cari telor sendiri pun tak jumpa

    BalasPadam
  4. Percayalah najib telah dipilih Allah utk menjadi pemimpin malaysia.
    Barangsiapa ingkar boleh terkeluar landasan islam..
    kahkahkah
    Jho low adalah tokoh melayu islam yg berjaya di bawah pemerintahan islamik ala najib.
    Tidak hairan kenapa mamak dan vincent tan jelaous.
    Kahkahkah

    BalasPadam
  5. Janganlah kaitkan dengan si najip...kan dia dah kata TAK KENAL si jolo tu..

    Terang2 kantoi menipu camtu pun masih nak sokong? Bebal ke apa?
    Kah kah kah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bekal....rm100 juta lesap pun tak tau camne...ni mesti kerja toyul...

      Padam
  6. Ikan kalau kepala dah busuk ekor pun busuk juga presiden parti ketua pemuda ketua wanita semua sama aje itu yg kita tahu yg tak ...

    BalasPadam
  7. Dah berkuasa terlalu lama harta negara dibuat macam harta mak bapak sendiri PRU 14 kuburkan United Monkey Nasional Organisation

    BalasPadam