Isnin, 28 Mac 2016

Kuli Sudah Pusing..!


Tiada musuh sepanjang hayat..! tiada kawan sepanjang zaman..!

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa bahawa Tengku Razaleigh Hamzah merupakan individu yang memberi cadangan untuk menyingkirkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan cara undi tidak percaya di Parlimen.
Walaupun memberi cadangan sedemikian, namun kata Dr Mahathir, Tengku Razaleigh atau Ku Li kini dilihat telah menukar pendiriannya untuk menyokong Najib.
"Dia dah tukar dia punya pedirianlah.
"Dia ingat kalau satu orang hilangkan RM42 billion itu perkara baik, dia harus sokong, itu hak dia.
"Akhirnya dia yang cadang jatuh Najib ini, dia sokong Najib," katanya.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas soalan pemberita berhubung tindakan Tengku Razaleigh yang menandatangani Deklarasi Kelantan bagi menyatakan sokongan terhadap kepimpinan Najib.
Selain itu, Mahathir turut memberitahu Tengku Razaleigh sebelum ini memberitahunya bahawa undi tidak percaya dapat menjatuhkan Najib.
Tengku Razaleigh kemudian mengedarkan deklarasi undi tidak percaya di kalangan wakil rakyat namun tidak mendapat sokongan majoriti, kata Mahathir.
"Walaupun dia kata dia boleh dapat majoriti, (tetapi) dia tak dapat. Itu saja dia tau. Dia pun tak buat apa dan dia pun suruh orang yang buat," kata Mahathir tanpa menjelaskan lebih lanjut mengenai perkara itu.
Banyak kali dikhianati Ku Li
Sehubungan itu, ditanya sama ada beliau rasa diri dikhianati oleh Tengku Razaleigh, Mahathir berkata ia bukan pertama kali yang dilakukan oleh anggota parlimen Gua Musang itu.
Menceritakan kembali, Mahathir berkata sebelum ini Tengku Razaleigh pernah mengkhianatinya selepas kalah dalam pemilihan parti dan menyaman Umno sehingga menyebabkan mahkamah mengisytiharkan parti Melayu itu tidak sah.
"Saya dikhianati oleh dia (Ku Li) banyak kali. Bila dia kalah dalam pemilihan, dia saman parti dan bawa ke mahkamah. Dan mahkamah isytiharkan parti tidak sah. Saya perlu menghabiskan masa saya untuk bangunkan semula parti.
"Tetapi dia tidak sertai (Umno), tetapi menubuhkan Semangat 46. Jadi, daripada seseorang seperti itu apa yang kita boleh harapkan?," katanya.
Kenyataan bekas perdana menteri selama 22 tahun itu dipercayai merujuk peristawa pada 1987 apabila Tengku Razaleigh tewas menentangnya bagi jawatan presiden Umno.
Ekoran kekalahan itu, Tengku Razaleigh kemudian menyaman Umno supaya mengisytiharkan pemilihan parti itu terbatal dan tidak sah.
Mahkamah Tinggi kemudian mengisytiharkan Umno sebagai sebuah pertubuhan tidak sah
Lepas ni boleh u-turn balik..!
Tak gitu?
Lu Fikir La Sendiri!!!

12 ulasan:

  1. Sedihnya.....banyak kali si mamak kena main dengan ku li. Tapi si mamak lupa plak nak bagitau berapa ramai dah kena main dengan dia. Kihiihiihiih.....rumah kata pergi...kubur kata mari. Yang muda pun mati...apa lagi si tua mamak sekor ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mamak tu da rogol mak kau ka??

      Padam
    2. Abis tu macam mana..dah hantar orang tu ke hispital ke.. ada bawak cash US$ tak.. cash dah tukar ke.. Ke unit apa.. Unit Wad Bersalin? Pulak dah......!!!!!!

      Padam
    3. Sdra 9:27....

      Kisahnya... Arkib negara patut catat ini dalam sejarah negara. Sekarang fahamlah kami kenapa Keris Tumpul berayun-royan bagai beruk ma'rip terhadap Tun Mahathir kerana dia anak mangsa rogol..kira anak luar nikah le tu. Orang utara sebut anak haramjadah, Melayu Johor pula sebut anak gampang....!!!!

      Padam
  2. sedih nye tgk blog ni...hmmmm...byk lagi dedak bapak bilionaire tu kene tabur nie...

    BalasPadam
  3. Orang saperti Kuli yang macam "kuli" memang sajak digelar Ular Tedang berkepala dua!!!

    BalasPadam
  4. Kalau Tun mengaku betapa mudah nya dia dipermainkan oleh Ku Li rasa nya tidak sukar untuk mempercayai betapa dia kini sebenarnya sedang dipermainkan oleh orang2 disekeliling nya yang ingin mengambil kesempatan diatas sifatnya sebagai bekas PM dan bekas Presiden Umno..Malah lebeh mudah untuk mempercayai bahawa LKS dan rakan juga sedang menggunakan Tun secara maksima dalam isu menjatuhkan Najib ini.Dengan pengakuan Tun ini juga nampaknya keadaan lebeh jelas betapa Tun sebenarnya sudah lemah dek kerana faktor usia tapi kerana minat nya yang begitu mendalam dalam politik terutama dalam hal menurunkan orang2 yang tidak disukainya maka kesempatan ini digunakan sepenuhnya oleh musuhnya dahulu dan musuh kerajaan.Kesempatan yang terhidang ini pasti tidak akan dilepaskan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kisah Benar:

      Perkenalan saya & isteri bermula ketika adinda kesayangan berkhidmat di Jabatan Perbendaharaan di Wisma Persekutuan Jln Duta pd awal 1980an. Ketika itu Kuli @ coolie menjawat menteri kewangan & bendahari UMNO pusat. Dia memang bercita-cita untuk menjadi PM & beranggapan hanya kerabat di raja & puak bangsawan layak menerajui pemerintahan negara seperti Tunku, Tun Razak & Tun Hussein. Akan tetapi Tun Hussein memilih Tun Mahathir sebagai Timbalannya bagi memenuhi wasiat Tun Razak. Kemarahan si kuli memuncak bila Tun Mahathir melantik Tun Musa sebagai timbalannya. Si kuli ini terus membara dendam terhadap Tun Mahathir kerana bersikap berkecuali ketika kuli & Tun Musa bertanding bagi kerusi Timbalan President UMNO. Sesudah kalah, kuli sebenarnya sudah tidak ada apa2 jawatan di peringkat pusat. Tapi atas kebijaksanaan Tun Mahathir & demi perpaduan, si kuli dikutip, dipungut & dilantik semula sebagai Bendahari & Nenteri Kewangan. Sejak itulah politik duit/suap-menyuap bermula dgn si kuli menyogok perwakilan bagi meraih undi untuk mengalahkan Tun Musa dlm episode berikutnya bagi perebutan jawatan Timb Presiden UMNO.

      Ada baiknya si coolie ini tunjukkan tembelangnya kerana dikhuatiri tragedi S46 berulang. Begitulah munafiknya si coolie bahkan beristeri pun tak memilih perempuan Melayu. Wassalamvadanya.

      Padam
  5. Telor berayun pun kena main dengan Najib jugak tapi masih tak sedar2 sebab mungkin dapat dedak sikit kot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku rasa dedak yang Peler Berayun makan tak sikit tapi banyak Bro!!!

      Padam
    2. padan muka madir kikikiki..kesian dulu kencing org skng kuli kncing dia kahakahakahakah

      Padam
  6. Sokong najib digelar makan dedak, sokong che set Pulak penjilat kahak, sokong pembangkang elok digelar puak laknat Allah sebab liwat pun OK...

    BalasPadam