Khamis, 10 Mac 2016

Mari Belajar BerseTONGKOL..!




Fahamkan..! ini bukan bersekongkol..! tahu..!

Mungkin dibawah ni juga boleh dipanggil berseTONGKOL..!


Ini juga boleh dipanggil berseTONGKOL..!


Mungkin cara muhibbah untuk menarik pelancong..! pelancong keluarga namanya..! Jangan lupa berseTONGKOL..!


Ini dah lepas ke sebelum berseTONGKOL?

Lu Fikir La Sendiri!!!

74 ulasan:

  1. abu bakar mana ko ??.. soalan ko dah di jawab oleh azmi fb tu.. ko puas hati ker jawapan dia... kalu tak puas hati ko tibai dia habis habis dgn fakta ko tu.. bela lah sikit maruah adik syed tu...kesian aku tengok dia teruk dikerjakan si azmi tu..... aku nak tengok ko tibai dia pulak dalam facebook dia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaahaa.... dah menyorok lah tu....

      Padam
  2. ProOO00ootTt....arghhh leganya..

    BalasPadam
  3. Ni Kena inform Dewan Bahasa ,tambahan istilah baru der...!!

    BalasPadam
  4. 1.5billion belanja pru13...dah melanggar akta pilihanraya...hmmmmm..interesting

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Najib kata dia belanjakan RM 1.5 bilion untuk PRU 13, bukan setakat melanggar peraturan pilihanraya, malahan dari mana Najib dapat wang lagi RM 930 juta untuk cover RM 1.5 bilion itu?

      Najib dapat wang yang kononnya derma dari Arab sebanyak RM 2.6 bilion, lepas tu Najib pulangkan balik sebanyak RM 2.03 bilion, baki yang tinggal hanyalah RM 570 juta, Najib kata belanja RM 1.5 bilion, sedangkan baki lepas wang derma tu dipulangkan hanyalah RM 570 juta sahaja, mana lagi RM 930 juta untuk cukupkan RM 1.5 bilion itu, siapa pula yang derma? Tok Yahudi mana yang derma pula? Tok Komunis mana yang derma pula kali ni?

      Idris Haron nak bodek Najib kata itu adalah duit parti merujuk kepada baki RM 930 juta itu, kalau Idris Haron ambik penyata kewangan parti tahun 2013, sila semak semua, ada ke wang parti pada tahun itu sampai RM 930 juta? Tak ada pun wang parti sampai banyak tu, kalau gunakan wang parti semuanya bagi tahun itu sampai tak ada satu sen pun, tak cukup lagi untuk cari RM 930 juta itu.

      Persoalannya dari mana RM 930 juta itu datang?

      Idris Haron cuba membodek, cuba nak tikam Datuk Seri Mukhriz yang dedahkan isu ini, akhirnya Idris Haron tertikam diri sendiri lepas tu tertikam Najib juga, kini tak pasal-pasal Najib kena dedahkan dari mana wang parti sampai RM 930 juta seperti yang dikatakan oleh Idris Haron itu.

      Itulah asyik nak membohong, membohong untuk tutup pembohongan tak boleh punya, sebab dah nama pun bohong, nak tutup dengan bohong juga, akan terbongkar juga bila kita kaji semua apa yang dinyatakan itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Apalah punya bodoh si bakar ni. Derma politik yg diterima oleh umno atau mana2 parti politik di Malaysia ni tak perlu diisytiharkan. Siapa pun boleh menderma. Jumlah derma dan sebagainya juga tak perlu diumumkan. Bagi tahu kata sini apa akta yg boleh disabitkan berapa pun derma atau perbelanjaan politik?

      Sumber Umno bukan sahaja dari arab saudi. Malahan setiap kali pilihanraya, Brunei dan beberapa negara asing turut beri sumbangan. Belum kira sumbangan glc, korporat dan orang perseorangan di Malaysia. Semua parti turut membuat hal yg serupa. Termasuk dap yg terima dana dari israel.

      Agak2la nak spin, kencing dan belit. Kalau nak berdebat atau nak fakta2 meh ke http://www.mynation.news/syed-saddiq-an-asia-disgrace-as-a-debater-syed-saddiq-keaiban-asia-sebagai-pendebat/

      Ada berani ke? Tak pun ke google plus aku. Takkan kecut telur kot.....nak post kat admin pemakan najis pemberian tauke ipp ni jer......

      Padam
    3. Memanglah tak perlu ishtihar, tapi kena catat dalam daftar kewangan parti juga, apakah UMNO ni lebih teruk dari kedai runcit dikampung sampaikan kewangan pun tidak didaftar dengan betul?

      Malahan perbelanjaan sebanyak RM 1.5 bilion untuk PRU 13 adalah menyalahi undang-undang, kerana maksimum belanja untuk PRU 13 bagi 222 kerusi parlimen dan 505 kerusi DUN selepas 71 kerusi DUN di Sarawak tidak dipertandingkan bersama dalam PRU 14, jumlah belanja maksimum adalah RM 94.9 juta sahaja, bila dibelanjakan sampai RM 1.5 bilion, maka itu dah 15 kali ganda dari had yang dibenarkan. Itu sudah menyalahi undang-undang pilihanraya.

      Sila jawab perkara ini, apahal nak ke goole plus kau pula, di sini kau tak boleh jawab ke? Jawablah, di mana-mana pun bolehlah, tak payah putar lagilah, jawablah soalan tu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Kesimpulannya kerajaan bn ni tak sah. Sebab semuanya sepatutnya terlucut kemenangan..betul tak?

      Apsal SPR diam je? Siasatlah cepat...

      Padam
  5. Tanpa Nama10 Mac 2016 7:59 PG, aku dah jawab pun, tapi aku ingat reti sangat si Azmi tu jawab pasal 1MDB, dia sendiri pun tunggang langgang, beri jawapan merapu nampaknya.

    Seperti soalan aku mengenai isu wang RM 2 bilion dari Ananda Krishnan yang 1MDB kata wang itu adalah langganan semula saham Powertek oleh Tanjong Plc, Azmi tu sendiri tak dapat jawab apakah Tanjong Plc tu benar-benar langgan saham itu dan apakah yang terjadi dengan saham yang kononnya dilanggan oleh Tanjong Plc itu apabila China General Nuclear beli Edra dengan segala stesen janakuasa yang dimiliki oleh Edra itu.

    Malahan dalam isu USD 1.83 bilion 'wang pinjaman murahabahah' oleh 1MDB kepada Petrosaudi yang diminta oleh Bank Negara supaya wang itu dibawa pulang ke Malaysia, walaupun 1MDB kata wang itu dah dibayar oleh Petrosaudi beserta keuntungan USD 488 juta, tetapi pasal apa 1MDB tak gunakan wang itu untuk bayar hutang kepada kumpulan perbankan asing sebanyak USD 975 juta hinggakan 1MDB terpaksa buat hutang baharu sebanyak USD 1 bilion dari IPIC Abu Dhabi yang kononnya pelaburan sedangkan 1MDB gunakan 97.5 peratus wang itu bersamaan USD 975 juta untuk bayar hutang, hanya tinggal USD 25 juta sahaja bersamaan 2.5 peratus dari USD 1 bilion itu, pelaburan jenis apakah itu? Itu pun Azmi Arshad tak dapat jawab, apa cerita ni?

    Malahan saya bertanya mengenai isu USD 7.43 bilion hutang Edra semasa Edra dijual kepada China General Nuclear, apakah hutang itu adalah hutang baharu Edra atau hutang yang berasal dari RM 6 bilion hutang warisan masa 1MDB ambil alih stesen-stesen janakuasa berkenaan, itu pun Azmi tunggang langgang jawabnya, kononnya 1MDB hanya bayar RM 12 bilion sahaja, bukannya RM 18 bilion, itu saya faham, RM 12 bilion tu dibayar kepada syarikat pemilik stesen-stsesen janakuasa itu yang sebelum ini, tetapi Arul Kanda kata hutang 1MDB sebanyak RM 42 bilion, itu RM 12 bilion digunakan untuk beli stesen janakuasa dan RM 6 bilion untuk bayar hutang warisan, maka selama ini hutang warisan itu dibayar atau tidak? Pasal apa tak bayar hingga hutangnya mencecah USD 7.43 bilion? Lagi satu yang Arul Kanda kata RM 6 bilion itu digunakan untuk bayar hutang warisan itu, mana perginya wang itu jika hutang warisan itu langsung tak pernah dibayar?

    Macam-macamlah si Azmi gu gunakan jargon seperti consolidated debt la, reconciliation la, tapi dia sendiri tak faham pasal apa hutang warisan stesen janakuasa itu tak dibayar walaupun Arul Kanda kata hutang warisan itu dah dibayar gunakan wang hutang 1MDB yang berjumlah RM 42 bilion itu.

    Kesimpulannya si Azmi ni pun bukannya reti sangat pasal isu 1MDB, dia hanyalah tukang jawab seperi para cybertrooper belaan Najib jugalah, hanya tau komen kemudian reka cerita itu dan ini, bila dah terbongkar penipuan mereka, mulalah putar cerita tak tentu hala.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masuk la ke fb. Tak nampak pun abu bakr kat sana. Kat sini tak best. Jom. Tak payah banyak cerita. Kita tengok siapa yg merapu.

      Kalau ada telur la....ulang la soalan2 tu....

      Padam
    2. Kat atas ni ...sebenarnya sampah ja...tapi takpa kalau aku kata sampah confirm korang marah.

      Kenapa aku kata sampah?

      Agak2 la kalau dah betuldan lama Nurul Izzah yg berdegar2 bkn Abu Bakar..walaupun bagaimanapun kita tunggu laporan dari PAC..ingat ya PAC ada wakil si bangang DAP.


      Kepada ABu Bakar ingat sekali lagi kami bercakap hanya berdasarkan bukti dari institusi negara.Anda terserah kalau anda anggap bukti dari Justro dan Sarawak Report lebih berharga ...nak kata camna kan..

      Padam
    3. Bukti apa lagi? Sedangkan RM 2.6 bilion ada dalam akaun peribadi Najib, lepas tu duit RM 42 juta milik SRC International ada dalam akaun peribadi Najib, ini disahkan oleh Apandi Ali Peguam Negara, itu pun kau mau kelentong lagi ke?

      Lagi satu semalam, Najib dalam jawapan bertulis mewakili Kementerian Kewangan tak mengaku pula wang SRC International sebanyak RM 42 juta tu masuk akaun peribadi Najib, hari tu yang Apandi cakap dalam sidang media tu apa? Apandi menipu ke?

      Sila jawablah pasal hal ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Kalau betul dokumen dari Justo itu dipalsukan, maka pasal apa tak saman sahaja The Edge yang mempamerkan dokumen dari Justo itu? Apa dah jadi dengan dokumentasi yang diserahkan oleh The Edge kepada pihak PDRM untuk siasat kes itu? Sampai sekarang pihak The Edge tidak didakwa di mahkamah, pasal apa?

      Teruskan putar wahai macai-macai Najib, tapi sampai bila korang nak bohong, orang dah tahulah perangai bohong korang tu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Empunya dokumen justo sahkan maklumatnya telah diubah.

      Akaun najib yg menerima rm42 juta dari src international diuruskan oleh orang lain. Najib tidak tahu menahu hal itu. Manusia berkenaan sedang disiasat.

      The edge telah digantung. Maklumat sedang diteliti. Perlu kerjasama justo. Malahan kerjaan Thai sedang siasat perbuatan jenayah mensabotaj 1mdb. Beberpa orang akan dipanggil ke Thai....


      Lagi apa mau kincing la bakar?

      Padam
    6. OK kalau Justo dah sahkan maklumatnya diubah, pasal apa tak dawak sahaja The Edge itu?

      Justo ditahan di penjara Thailand bukannya kerana dia mengubah suai maklumat, tetapi kerana peras ugut.

      Kalau maklumat itu dikatakan diubah suai, tak perlu tunggu Justo, 1MDB dan Petrosaudi sendiri boleh bawa maklumat yang kononnya tulen dan bandingkan dengan maklumat yang ada dalam simpanan The Edge itu, tak perlu pun Justo dalam hal ini, hanya 1MDB dan Petrosaudi sudah mencukupi untuk berikan bukti dokumen asal, kita tengoklah, di manakah yang dipalsukan itu.

      Sudah-sudahlah membohong Keris Berayon, kau nak putar soalan saya, akhirnya kau yang terputar pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. abu bakar aku tanya ni... ko kalu tak puas hati jawapan si azmifb tu ko tibai lah dia kow kow dalam fb dia... tak perlu ulas kat sini.. ko msuk balik fb dia .... tibai si azmi tu biar betul betul sampai jadi belacan .. kesin aku kat budak tu.. aku nak ko bela sikit maruah dia...

      Padam
    8. Tanpa Nama10 Mac 2016 11:06 PG, teruskan merapu, kesian kat kau, terdesak sampai macam ni sekali.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    9. abu bakar aku bukan merapu... aku nak ko ulas jawapan ko dlm fb dia .. nak tengok macam mana si azmi tu respon komen ko... lepas tu ko sendal lah dia kow kow... kasi bela sikit budak tu.. aku tak merapu ni.. aku betul betul nak tengok ko lunyai dia habis habis.. jawap dlm fb dia lah..

      Padam
  6. Fitnah 1
    Monyet bukan peduli dunia ni jadi apa..! yang penting pisang ada..! Cukup..! Dedak ada fullstop..!

    Keputusan Ketua Audit Negara untuk mengklasifikasikan laporan audit berkaitan 1MDB di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) merupakan satu halangan kepada keadilan, kata sebuah NGO anti-rasuah.

    Fakta dari Link yang Benar
    http://politikputramerdeka.blogspot.my/2016/03/lawak-petang-minggu.html


    Jawapan kepada Penfitnah 1

    KLUANG: Timbalan Menteri Dalam Negeri I, Datuk Nur Jazlan Mohamed menegaskan hanya dokumen sokongan dari Jabatan Audit Negara (JAN) yang mengiringi rumusan laporan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) berhubung kawalan pengurusan urus tadbir 1Malaysia Development Berhad ( 1MDB), diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia rasmi di bawah Akta Rahsia Rasmi 1972.

    Fakta dari Link yabg bensr
    http://www.astroawani.com/berita-malaysia/hanya-dokumen-sokongan-dari-jabatan-audit-negara-iringi-laporan-pac-bawah-osa-97504

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diharap tukang-yukang komen dari RBA...DAP agar jgn pusaing bgtahu disebabkan engkorang menjerit maka OSA dibatalkan.

      Sekali dingatkan jgn fitnah. Baca laporan yg benar dan fahami Tugas PAC dan Audit berbeza dan bukan disatu bumbung.

      Audit ada hak utk memastikan dokumen di OSA agar penfitnah-penfitnah kebulur nak buat fitnah.

      Tavik spring kpd Audit negara akhirnya semua terkulai tidak berani nak buat dajjal

      Padam
    2. Bukannya blogger Putra Merdeka yang buat fitnah, tapi Hasan Cari Makan yang kata dokumen laporan siasatan 1MDB telah diklafikasikan sebagai dokumen rahsia rasmi kerajaan berdasarkan OSA 1972, kau tak payah putar lagilah.

      Bila dah kantoi putar pula jadi cerita lain, kononnya sebelum pembentangan di parlimen sahaja jadi OSA, tapi sebelum tak pula cakap macam tu, apa cerita ni?

      Malahan pasal apa tak panggil suspek kes utama 1MDB iaitu Najib serta rakan subahat utama kes 1MDB iaitu Jho Low untuk beri keterangan kepada PAC?

      Korang tu yang putar alam, penipu tak sudah-sudah, lepas tu tuduh orang lain pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Abu bakar saya minta jgn samakan cara kami taat dgn anda taat.Ketaata kami pada institusi negara bermaknan menerima keputusan walaupun kami tak suka.

      Untuk pengetahuan anda abu bakar kalau dibuat statistik 100% ahli UMNO menentang keputusan audit negara tetapi disebabkan Datuk Sri Najib menasihatkan ahli UMNO menjaga institusi Negara maka lahirlah sistem ketaatn.

      Padam
    4. seperkara lagi Abu bakar bila hendak berdebat satu2 perkara bkn asyik nak kornar baring..bila kita bercakap soal ketaatan selesaikan bab itu dulu baru cerita jh low kau tu ada faham?

      Padam
    5. Najib tu tuhan ke sampai kau dan ahli-ahli UMNO yang taat membuta tuli walapun dah jelas Najib ada buat perkara yang salah berdasarkan undang-undang?

      Najib menyalahgunakan kuasa pecat orang itu, pecat orang ini, gantung jawatan orang itu, gantung keahlian orang ini, sedangkan orang yang diainaya itu hanya bertanya pasal isu RM 2.6 bilion, RM 42 juta dalam akaun Najib serta isu 1MDB, pasal apa sampai mereka perlu diperlakukan sedemikian?

      Sistem ketaatan kerana 'dedak' sahajalah. Sudah-sudahlah membohong, insaflah, bertaubatlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    6. Kepada Ingat sekali lagi kami ahli2 UMNO berpegang kpd perlembagaan.Kami percaya kpd institusi negara.

      1,PDRM
      2.Bank Negara
      3.SPRM
      4.AG
      5.Mahkamah
      6.PAC.
      7.Audit Negara


      Kepada geng2 Abu Bakar cerita Najib bersalah dah hampir 3 tahun..buktinya dari mna?

      1.WSJ...artikelnya tiada bukti yg ada " dari maklumat yg dipercayai"
      2.Sarawak Report..hanya akhbar internet ja mana ada polis utk buat siasatan. semua dokumen dicuri dari justro
      3.blog tun Mahathir..Tun M buktinya dari mana?

      Padam
    7. Pasal wang rm2.6b....jom ke sini http://www.mynation.news/syed-saddiq-an-asia-disgrace-as-a-debater-syed-saddiq-keaiban-asia-sebagai-pendebat/

      Tak pun baca balik kenyataan kerajaan arab saudi mengesahkan pemberian wang kepada najib atas kapasiti sebagai pm dan pemimpin islam.


      Pasal dokumen audit dibawah osa. Selepas pembentangan, dokujen itu secara automatik jadi kenyataan awam. Kau ni bodoh atau nak memperbodohkan orang? Dijadikan osa supaya maklumat itu tidak bocor sebelum pembentangan dan mengelakan orang macam kau menulis cerita separuh masak.


      Kalau betul ikhlas, jom ke google plus atau fb. Kat situ ramai gak rba macamkau.

      Padam
    8. Abu Bakar isu 2.6B ada masa saya akan jelaskan bagaimana kaedah fitnah korang sehingga najib dikatakan menjelaskan duit itu dimasukkan ke akaunperibadi utk kegunaan peribadi.


      Sebelum sembang panjang Aku cabar bg link Najib bercakap duit itu masuk ke akau peribadi bkn utk tabung derma...Ingat yag bg la link dari pemerintah bkn video sekerat2 diedit lepastu buat fitnah,

      Bkn juga video tahun2 lepas.. yg Najib bgtahu nak buat undang2 duit derma..

      jadilah bijak sikit...baca kenapa pada najib berkata tentang soal undang2 derma.

      Padam
    9. "Untuk pengetahuan anda abu bakar kalau dibuat statistik 100% ahli UMNO menentang keputusan audit"

      Lawak ke chai? 100% atau 10%?

      Padam
    10. Tanpa Nama10 Mac 2016 10:08 PG, apahal tak dedahkan sekarang, tengah cari alasan untuk menipu lagi ke?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    11. "najib dikatakan menjelaskan duit itu dimasukkan ke akaunperibadi utk kegunaan peribadi."

      Semasa PAU, Carilah sendiri chai dah bagi klu.

      Padam
    12. Siapa yg menipu ni bakar? Panas ke? Jom la ke fb atau google plus aku. Meh tengok kehebatan kau. Larata ke tidak kau nak mengencing. Satu soalan satu jawpan. Mesti berfakta dan bukti.

      Takkan kecut teluq kot....

      Padam
    13. "Sebelum sembang panjang Aku cabar bg link Najib bercakap duit itu masuk ke akau peribadi bkn utk tabung derma"

      Tak dengar ucapan najib masa PAU? Tak tengok gambarajah AG tunjuk?

      Padam
    14. "Bkn juga video tahun2 lepas.. yg Najib bgtahu nak buat undang2 duit derma.."

      Kenapa plak?

      Padam
    15. Najib nak buat akta pengisytiharan derma politik. Tapi dapat bantahan dari pkr dan dap. Jangan la jadi bodoh....tahun ni insyallah,akan dibentangkan di parlimen sekali lagi. Sokong ye....jangan tak sokong.

      Padam
    16. Keris Berayon kau jawablah soalan aku tu dulu, tak payah nak cabar ke fb atau google plus kau, apa kejadahnya, kat sini pun kau boleh jawab, apahal tak jawab?

      Aku tau lah, kau ada niat buruk, tapi tak apalah, itu dah jenis perangai kau, lantak kaulah, sini pun boleh jawab, kalau tak reti tanya si Azmi yang kononnya Chief Financial Officer yang hebat sangat tu, berlagak bukan main, bila kau tanya soalan, putar belit sana sini pula si Azmi untuk beri jawapan merapu.

      Sudah-sudahlah menipu, bertaubatlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    17. abu bakar .. ko nampak macam tak pus hati jawapan si azmi tu... ko masuk fb dia lah kasi balun dia habis habis dgn segala fakta ko tu... britahu aku kalau ko dah sendal dia kow kow... ulas jawapan dia dekat fb dia sendiri... jangan pukul curi... berdepan sebagai jagoan.. sekurang nya bela lah air muka syed tu teruk kena tiow dgn netizen fb azmi tu.. aku tunggu ko di fb dia..

      Padam
    18. Tanpa Nama10 Mac 2016 11:17 PG, sudahlah, si Azmi dan pengikut dia pun merapu tak tentu hala jawab soalan aku, lain aku tanya, lain yang mereka merapu, jawapan pun macam Arul Kanda, Arul Kanda ada jawab juga ke?

      Kau suruhlah Azmi dan pengikut dia masuk ke blog ni, dan debatlah dengan aku, di facebook dia pun dia tunggang langgang.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    19. abu bakar .. ko sekali dah masuk fb azmi tu ... jangan lah ko tibai dia diluar gelanggang dia.. tibai lah dalam gelanggang dia sendiri... alang alang celuk pekasam biar lah sampai ke lengan..aku tunggu ko di fb dia nak tengok ko tibai dia kow kow...

      Padam
  7. Siasatan belum bermula tapi kertas pendakwaan telah disiapkan..ini telah didedahkan sendiri oleh si Muhaiden..pe citer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila masa Tan Sri Muhyiddin kata kertas siasatan telah disiapkan sebelum penyiasatan dibuat? Malahan Azalina tu dapat maklumat dari mana yang kertas siasatan itu disiapkan pada bulan Mei 2015? Azalina ada tau apa-apa ke tapi sorokkan kerana dah dapat habuan jadi timbalan menteri ke?

      Sudah-sudahlah bohong, tak baik, lama-lama nanti jadi pencuri pula.

      Bertaubatlah, insaflah, bersikap jujurlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Eh...takkan kau tak baca pendedahn bodoh si jidin tu? Bukan ke dia ada berbincang dengan ghani empat tail kes 1mdb. Nak pusing cerita pulak bila dah kantoi? Apa hak si jidin nak bicang dengan ag? Kenapa tak bersuara masa mesyuarat kabinet?

      Adehhhhh....nampak sangta kaki belit kau ni bakar.

      Padam
    3. Ab bakar skroll sampai bawah tajuk2 putramerdeka ada citer psal pendakwaan tersebut

      Padam
    4. Saya baca artikel itu, saya lihat kenyataan dari Tan Sri Muhyiddin Yassin, dia tak pernah sebut pun yang kertas siasatan itu disiapkan pada bulan Mei 2015 seperti yang didakwa oleh Azalina itu pun.

      Korang tu yang nak menipu, dah terbongkar menipu pun masih nak menipu juga, inilah yang dikatakan dasar penipu, kaki penipu, menipu tak sudah-sudah. Bertaubatlah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  8. Dalam isu 1MDB itu, Azmi itu sendiri tidak menerangkan mengenai mengapakah 1MDB gagal untuk membawa pulang wang USD 1.83 bilion 'pinjaman murahabahah' yang diberikan oleh 1MDB kepada Petrosaudi. ...........

    atas ini abu bakar yg cakap...

    http://kadirjasin.blogspot.my/2015/05/soalan-penyiasat-1mdb-wajib-tanya.html

    Saya tujukan rencana ini khusus kepada para penyiasat Pejabat Ketua Juruaudit Negara, Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM), polis dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Awam Parlimen (PAC) yang sedang dan akan memulakan siasatan ke atas 1MDB.

    "Kalau kita tak buat sesuatu dengan segera untuk atasi masalah 1MDB ia akan muflis dan kita serta anak cucu akan tanggung beban dan bala yang dahsyat."

    komen dari blog kadir jasin

    4. PAC pula kononnya akan memanggil KSU Perbendaharaan, CEO dan bekas CEO 1MBD pada akhir bulan ini Mei 2015. Apakah sandaran soalan pihak PAC sedangkan auditan akaun 1MDB sedang berjalan. Saya harap walaupun tidak dapat mengesahkan status sebenar 1MDB, akan ada keputusan untuk membenarkan audit forensic dilaksanakan. Masalahnya PAC ada kuasa dan budgetkah untuk mengarahkan badan bebas membuat audit forensic?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepada ABu Bakar yg sentiasa angkuh mengatakan mendapat bukti 1st calss...tunggu laporan Audit Negara..


      Kita tengok siapa bodoh..

      Link kat atas itu aku baru ambil dari kadir jasin belum che det lagi...Walaupun isu ni dah bertahun tetapi semua artikel masih ada di internet.

      Insyallah saya akan bongkar semua penipuan putramerdeka,chedet,kadir jasin..Abu bakar seperti biasa hanya pemakandedak kpd pemimpin bohong ini.

      Cuba tanya kat Abu Bakar 42B lesap tak,,,dia akan kata salah najib kerana tak nak menjelaskan...terpaksa itu la jawapannya.

      Padam
    2. Tanpa Nama10 Mac 2016 9:54 PG, saya bukan angkuh, saya bertanya, tapi Azmi tu sendiri yang merapu tak tentu hala.

      Tun Dr. Mahathir tak pernah kata pun wang RM 42 bilion hutang 1MDB itu hilang, Tun hanya kata tak munasabah sebuah syarikat yang bermodalkan RM 1 juta, tapi buat pinjaman sampai RM 42 bilion, iaitu 42,000 kali ganda dari modal asal kerana macam mana nak jana aliran tunai dan untuk membayar hutang serta faedah bank? Ini yang dipersoalkan oleh Tun Dr. Mahathir, tak ada pun Tun kata RM 42 bilion hutang 1MDB itu lesap semua.

      Malahan daripada RM 42 bilion itu, sekurang-kurangnya RM 27 bilion didapati telah lesap, kerana walaupun dikatakan beri pinjam murabahah kepada petro saudi, buat pelaburan itu dan ini, tetapi hakikatnya wang itu tidak dapat dibuktikan di mana beradanya, sampaikan bila Bank Negara arahkan wang itu dikembalikan, itu pun 1MDB tak dapat ikut, soalnya kini apakah wang itu masih wujud atau dah lesap, ini yang ditanya.

      Tetapi pertanyaan tidak dijawab, Arul Kanda pun merapu ke sana ke mari, orang tanya pasal isu beli stesen janakuasa lebih dari harga pasaran dia kata 1MDB membida harga bekalan elektrik pula, bida harga tu selepas pembelian stesen, tak ada kena mengena pun dengan keputusan 1MB beli stesen janakuasa dengan harga yang lebih mahal itu.

      Sebab itulah cybertrooper Najib semuanya merapu tak tentu hala, lain ditanya lain yang mereka merapu, tak reti jawab maka asyik salahkan Tun Dr. Mahathir pula, tuduh macam-macam Tun Dr. Mahathir, itulah cara mereka larikan diri dari isu.

      Bersikap jujurlah, buat apa nak membohong, berdosa, tak baik, jadilah orang jujur.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Belit lagi si bakar ni. Banyak link ada tuduhan si mamak tu. Kat youtube pun bersepah. Nak jilat lagi?

      Padam
    4. Apa yang belitnya, jawablah soalan aku, kau putar sana sini pun tak guna keris berayon, jawab soalan, bukannya merapu tak tentu hala.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Jom la ke fb. Aku boleh post gambar, kertan akhbar dan macam2 lagi baru best. Kat sini tak boleh buat gitu. Jom ler. Link aku dah bagi. Kecut ke?

      Padam
    6. Keratan akhbar apa lagi ni? Dari utusan malaysia, berita harian, video dari TV 3? Sudahlah membohong, dalam isu wang 1MDB yang disyaki lesap itu, sebanyak hampir RM 17 bilion telah dikesan oleh pihak berkuasa Switzerland telah dilesapkan apabila wang-wang berkenaan masuk ke akaun-akaun orang-orang pegawai-pegawai kerajaan di Malaysia dan pegawai-pegawai swasta di Abu Dhabi.

      Itu baru melibatkan wang masuk ke akaun, tak termasuk lagi pembelian hartanah di Amerika lagi, itu pun berlambak-lambak juga, tak cukup dengan itu, di Hongkong pun, wang yang masuk ke akaun Jho Low pun berlambak-lambak juga, di Singapura, akaun yang dibekukan oleh Penguasa Kewangan Singapura pun berlambak-lambak juga.

      Jadi apa lagi yang kau mau tipu keris berayon?

      Bersikap jujurlah.

      Saya tak takut dengan kamu pun, malahan saya dari awal hingga sekarang konsisten dengan hujah-hujah saya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  9. Sekysen 19 Akta Pilihan Raya 1954 yang hanya membenarkan belanja RM200,000 bagi calon Parlimen dan RM100,000 bagi calon Dewan Undangan Negeri (DUN).

    Mengikut Seksyen 19 Akta Kesalahan Pilihanraya 1954 juga, calon bagi setiap kerusi Parlimen dan kerusi negeri, masing-masing tidak boleh berbelanja melebihi had yang ditetapkan itu.

    Mereka yang didapat bersalah, boleh dihukum denda RM5,000 oleh Mahkamah Sesyen, terbatalkan kelayakan sebagai wakil rakyat dan kehilangan hak seorang pengundi.

    RM1.5 Billion tu.. cuba bahagi dengan 222 Parlimen dan 576 Kerusi DUN..

    Parlimen.. 222 x 200,000 = RM44,400,000.00
    DUN 576 x 100,000 = RM57,600,000.00
    Jumlah keseluruhan = RM102,000,000.00

    Tapi BN dah habiskan lebih dari RM1,500,000,000.00?.. pergh!! berapa kali ganda lebih ni?.. tunggang langgang akta pilihanraya kena langgar..

    Ini semua gara2 nak cover 2.6 Billion.. #REJECTMYPM

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya percaya dan yakin bahawa perbelanjaan Barisan Nasional untuk hadapi PRU 13 tak ada pun sampai RM 1.5 bilion tu, itu hanyalah penipuan oleh Najib untuk tutup isu RM 2.6 bilion ini sahajalah.

      Kerana mana datangnya RM 930 juta lagi selepas Najib kata dia dah pulangkan RM 2.03 bilion, maka baki dari RM 2.6 bilion itu hanya tinggal RM 570 juta sahaja, nak cukupkan RM 1.5 bilion, kena tambah lagi RM 930 juta, mana datangnya RM 930 juta ini?

      Kalau kita semak penyata kewangan UMNO tahun 2013, kalau ambik semua duit UMNO bagi sepanjang tahun itu untuk cukupkan RM 930 juta ini tak akan cukup pun, UMNO tak ada pun wang sebanyak RM 930 juta pada tahun itu, maka dari mana datangnya RM 930 juta itu?

      Silalah juak-juak Najib jelaskan padal hal ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Baca balik undang2 derma pilihanraya yg diperjuangkan oleh UMNO tetapi dibantah oleh DAP...


      Masalah geng kau Abu bakar hanya baca link pakatuun ja bila suruh baca blog pro UMNO dikatakan akan naikkan rating...



      INI lah ayat sombong bodoh dan bangang ..alahai setakat naik rating semua pakat geng Abu Bakar jadi bodoh...

      Tolong jgn plak korang bgtahu aku fitnah ayat rating tu ya....


      kepada puta merdeka jadilah cerdik sedikit bacalah blog2 pro najib ada faham...kalau tak bododh ja memanjang.

      Padam
    3. Ini bukan soal derma pilihanraya, sekarang ni perbelanjaan melebihi had dibenarkan oleh SRP adalah salah, itu isunya.

      Lagi satu, dari mana RM 930 juta itu diperolehi oleh Najib, sebab RM 2.6 bilion dikembalikan RM 2.03 bilion, baki yang ada hanyalah RM 570 juta sahaja, nak cukupkan RM 1.5 bilion, kena tambah lagi RM 930 juta, maka dari mana RM 930 juta itu datang, sila jawab isu ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  10. Kesian plak aku tengok Abu bakar kena tibai

    geng2 kau ptg baru masuk kot..

    ...yg lawaknya bila ABu Bakar fitnah komennya di MYKMU didelete..Alahai bangang betul la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa kena tibai? Soalan yang saya tanya korang tak dapat jawab, lepas tu korang tuduh saya kena tibai pula? Apa punya tiga suku kenyataan sebegini?

      Lagi satu, MYKMU.net sekat komen saya sebab mereka tak pernah dapat jawab soalan saya, sebab itulah mereka sekat.

      Cybertrooper seperti system baru, sman, memang terok, dina, hadi, adi, meriam buluh, semangat dato' haron, anak nogori, musang hitam dan beberapa orang lagi tu, mereka tak dapat jawab soalan saya, maka sebab itulah mereka berpakat dengan blogger MYKMU.net tu untuk sekat komen saya, sebab mereka malu tak dapat jawab soalan saya, tapi mereka tak reti malu pula bila berterusan membohong dan menjadi balacai belaan Najib yang menyebarkan pembohongan.

      Sedarlah, jadilah manusia jujur.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Jom ke fb aku atau ke google plus. Kita tengok siapa yg sekat siapa. Jom.....

      Padam
    3. Jawab di sini pun boleh, pasal beri akhbar, sila nyatakan akhbar apa, bila tarikhnya, nanti saya semak di online, itu pun boleh. Tak payah nak ke facebook atau google plus kau tu pun.

      Jawablah soalan saya tu, kalau kau melalut tak tentu hala pun, tak ada gunanya, jawablah soalan saya itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. abu bakar ko kalu tak pus hati jawapan si azmi tu.. ko ulas lah dlm fb dia... kat situ ko lunyai lah dia habis habis... baru lah gentlemen.. kat sini ko tak payah ulaslah jawapan dia.... ko masuk dalam gelanggang dia lah... kasi air muka dia pulak drop... kesian kat budak hingusan tu....

      Padam
    5. Masuk sajalh Bakar org dh pelawa tu.selama ni ko tuduh org pengecut kerana mereka tk dapat jawab soalan ko tapi sekarang ko pulak yg bagi berbagai alasN..masuk ajalah Bakar org dg pelawatu.

      Padam
    6. Aku masuk facebook Azmi Arshad tu ingatkan bolehlah dapat jawapan mengenai perkara ini, tapi dapat jawapan bertaraf sarkas sahajalah, merapu tak tentu hala, kononnya hutang warisan RM 6 bilion itu termasuk dalam RM 42 bilion wang hutang 1MDB sedangkan hakikatnya masa Arul Kanda terangkan pasal carta tu, pasal apa ada baki RM 900 juta tunai? Ini menunjukkan Azmi tu bohong, dia tak tahu pun pasal isu RM 42 bilion itu adalah hutang dengan bank, bukannya termasuk dengan hutang warisan itu, malahan hutang warisan itu adalah dikatakan dibayar menggunakan RM 6 bilion dari RM 42 bilion yang dihutang oleh bank itu.

      Lepas tu mulalah merapu dengan jargon kononnya nak tunjuk pandai macam consolidated debt la, reconciliation la, entah apa itu semua jika Azmi pun bohong, kononnya hutang RM 42 bilion itu termasuk tanggungan RM 6 bilion hutang warisan, sedangkan hakikatnya RM 42 bilion adalah hutang dengan bank, RM 6 bilion itu adalah hutang lain dan gunakan wang dari RM 42 bilion itu untuk bayar kata Arul Kanda.

      Sudah-sudahlah bohong, meluat bila mereka beri jawapan bohong begini.

      Suruh Azmi tu jawab di sinilah.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    7. masuk lah abu bakar .. sahut cabaran.sebagai anak jantan

      Padam
    8. abu bakar ulas komnen ko tu dlm facebook azmi sendiri... tengo apa respon dia pulak... jangan pukul curi.. jawap dlm fb dia...

      Padam
    9. patutnya cai najis jawab lah kat sini supaya pembaca putra merdeka dpt tengok jawapan2 cai najib bole terima ke tak..tp sibuk kononnya nk jawab kat tempat lain..pelik gila babi

      Padam
    10. ko pun aku undang sekali masuk fb azmi tu...www.facebook.com/azmi929

      Padam
  11. Abu Bakar , kau teruskan ajer balun pemakan pemakan dedak bugis penyamun yg cukup terdesak 'memutihkan' najib!!..
    Ajakan dan cabaran mereka terutamanya di Telo Berayon Poyo tak usah di layan.. cabaran si pemakan pemakan dedak ini saje menunjukkkan mereka sendiri da tak terdaya nak menyakinkan netizen konon kononnya si najib ni pemimpin suci lagi zuhud!!..

    Utk Telo Berayon Si Poyo .. memetik kata kata pujangga mad maselan.. ' perdana memteri bodoh manakah yang memasukkan RM2.6 billion ke dalam account sendiri.. jika benar ini adalah KEBEBALAN YG TERAMAT SANGAT'..

    Buat bro abu bakar, keep on taruk pemakan pemakan dedak bugis penyamun!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. masuk lah fb azni tu... ko lunyai lah dia cukup cukup bab mdb ni.. nak tengok azmi plak terkedu..

      Padam
  12. abu bakar mane ade telo nk ulas kt Fb azmi,sebab tu la dia sembang kat sini sebab pjilat jubo madir bodo2 belake..pak anguk dr dulu lagi

    BalasPadam
  13. Hoooi Abu Bakar aku dh lama sedar najib tu jahat, waktu dia ber setongkol dgn losmah bini org tu lg aku dh sedar, waktu dia bersetongkol dgn ziana tu aku pun dh sedar, waktu dia bersetongkol dengan altantuya tu pun aku makin bertambah sedar, skrg dia bersetongkol dgn jholo 2.6b dgn
    42juta aku dh taubat tau tak...
    Ko baru skrg sedar ye Abu Bakar!
    Dulu ko ber SETONGKOL dgn najib jugak kan....
    Hahahahaaaaaa
    Lagi satu Abu bakar ko tau tak najis tu ank bapak dia yg paling bangang sekali tau...
    Tomboy tu sekolah sampai srp aje ke
    Kuikuikui...



    BalasPadam
  14. Kalau najib tak bersalah dalam isu 1mdb n src, kenapa dia takut untuk disiasat? Selain dari rakyat malaysia yg tidak berpuas hati dengan najib dan 1mdb, terdapat juga 5 negara lain yang menyiasat penyelewengan 1mdb. Kalau conspiracy nak menjatuhkan najib tentulah diantara rakyat malaysia dan negara Amerika contohnya, mcm afghanistan n america dalam September 11. Dalam kes najib entiti negara2 adalah sangat berbeza Hong Kong, Singapura, Switzerland, England n Amerika.

    BalasPadam
  15. Cayalah saudara abu bakar...punyalah ramai dok hentam hang sorang..hang tetap maintain jawab. Depa takdak pun dapat jawab secara tuntas soalan hang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. teruskan berjuang saudara abu bakar...Allah bersama org yg benar

      Padam
  16. saudara Abu bakar. saya sokong anda. saya faham kenapa anda tidak ke FB Dan Google plus. saya faham sebab, diorang semua boleh trace maklumat anda. silap2 anda boleh dikenakan akta hasutan atau kena konkrit dalam tong. teruskan berjuang kat sini. ramai yang akan sapot anda. pejuang jibby ni semua tahi kuman je. ajak bertempur, keris pun meroyan. zul Dari Melaka.

    BalasPadam