Jumaat, 5 Julai 2013

DAPig Mahu PAS & Anwar Sokong Pinda Perlembagaan Hina Islam..!


Belum pun dapat memerintah negara Melayu Islam ini komunis DAPig terus menerus menidak dan menafikan hak agama dan hak orang Islam untuk beragama..! 

Separate mana kata Teresa Cock yang tidak mengiktiraf Islam sebagai agama Persekutuan maka DAPig yang disokong kuat oleh PAS sesat yang ditunjangi oleh penyubur LGBT dan pluralisme agama si ANwar Ibrahim kali ini akan berpakat untuk mengubah Perlembagaan Persekutuan agar Islam boleh berada didalam genggaman dan didalam kasut DAPig seperti mana ANwar dan PAS...!

Kerajaan digesa melakukan pindaan terhadap Perkara 12(4) Perlembagaan Persekutuan bagi mengelakkan berlakunya'salah tafsir' berhubung kebenaran menukar agama kanak-kanak kepada Islam.
Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, Perlembagaan Persekutuan versi bahasa Inggeris tidak memberi tafsiran jelas mengenai maksud 'ibu bapa' yang menjadi syarat membolehkan penukaran kanak-kanak berumur 18 tahun ke bawah.
"Maksud ibu bapa dalam Perkara 12(4) mestilah secara tatabahasanya bermaksud kedua-dua ibu dan bapa sekiranya masih hidup.
"Salah tafsir terhadap perkataan 'ibu bapa' boleh membawa kepada penyalahgunaan dalam kes penukaran agama kepada Islam," katanya pada sidang media di bangunan Parlimen di sini, Khamis.
Perkara 12(4) Perlembagaan Persekutuan versi bahasa Melayu menyatakan agama seseorang di bawah umur 18 tahun hendaklah ditetapkan oleh ibu atau bapanya atau penjaganya.
Bagaimanapun Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu mempertikaikan maksud 'parent' dalam Perlembagaan Persekutusan versi bahasa Inggeris yang bermaksud 'ibu bapa' dan bukannya ibu atau bapa.
Pertikaian berhubung isu berkenaan timbul berikutan kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa penggubalan peruntukan Seksyen 107(b) Rang Undang-undang Pentadbiran Agama Islam (Wilayah Persekutuan) 2013 berhubung persetujuan salah seorang ibu bapa memadai untuk menukar agama kanak-kanak di bawah umur kepada Islam dibuat berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.
Selain itu Muhyiddin berkata, penggubalan RUU itu juga dibuat berdasarkan keputusan Mahkamah Persekutuan berhubung kes pertikaian kanak-kanak 'diislamkan' tanpa persetujuan kedua-dua waris.
Umat Islam negara ini tak rasa apa apa ke?
Lu Fikir La Sendiri!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan