Isnin, 29 Julai 2013

Zahid Hamidi Tak Kolop..!


Ramai yang sangsi mengatakan selama ini Zahid tak bersunat..Zahid kolop..! Ada yang menelah mengatakan bahawa Zahid tak bertelor...nampakya semua telahan silap..! semua dakwaan terbukti meleset..!

Baca lanjut di gerakan-anti-pkr.disini

Lu FIkir La Sendiri!!!

Filem kontroversi The New Village yang dijadualkan ditayang pada 22 Ogos depan, ditangguhkan sementara Lembaga Penapisan Filem (LPF) menjalankan penelitian plot dan jalan cerita serta mesej tersembunyi di dalam filem itu.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, filem tersebut dikatakan memuatkan unsur-unsur komunisme dalam beberapa babak selepas dibangkitkan dalam blog tempatan, http://mymassa.blogspot.com.
Justeru katanya, kerajaan memandang serius perkara tersebut kerana dilaporkan filem itu terlalu mengagung-agungkan perjuangan haluan kiri Parti Komunis Malaya (PKM) pada zaman pemerintahan British.
"Beberapa penulisan dalam media sosial mempersoalkan bahawa filem tersebut mempromosi perjuangan haluan kiri PKM dan kita tidak mahu perkara ini menimbulkan isu sensitif lebih-lebih lagi filem itu dijadual akan disiarkan menjelang hari kemerdekaan negara.
"Jadi kerajaan mengarahkan agar penayangan filem itu ditangguhkan dan mengarahkan LPF yang berada di bawah pengawasan Kementerian Dalam Negeri untuk mengadakan penelitian semula," katanya kepada pemberita dalam majlis berbuka puasa di Kompleks Jabatan Penjara Sungai Buloh dekat sini hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan