Sabtu, 25 April 2015

Bebal & hamPAS Bagai Tidak Boleh Di Pisahkan..!


Apa punya kenyataan puak hamPAS ni..! dah takde modal la tu..! Tuan Ibrahim ni macam menghina Kelantan pulak..! Masa di Pengkalan Kubor dia kata perjuangan PAS bukan mengejar pembangunan kebendaan tapi pembangunan rohani..! banyak kau punya rohani..! 

Tup tup kat Rompin...nyanyi lagu pembangunan pulak..! Cuba tanya dikawasan pilihanraya Tuan Ibrahim tu sendiri...pembangunan apa yang dia bawa? cuba lihat kawasan yang diwakili oleh pembangkang..berapa juta peruntukan untuk pembangunan yang dibangunka setahun? sepenggal? nak selesai masaalah longkang pun tak mampu..! pigidah..!

Calon Barisan Nasional (BN) Datuk Hasan Arifin menyangkal dakwaan PAS bahawa beliau gagal membangunkan Rompin semasa memegang jawatan sebagai timbalan menteri besar Pahang dan wakil rakyat di Tioman dan Bukit Ibam.
"Semasa jadi wakil rakyat saya habiskan masa untuk bangunkan Rompin. Jadi saya ingat hanya orang Rompin yang lebih tahu.
"Kalau rekod saya tak bagus mungkin dah dengar sana sini bercerita tentang saya. Tapi alhamdulillah belum dengar lagilah," katanya selepas menghadiri persidangan Umno Cawangan Selendang 1 di sini, Jumaat.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Pesuruhjaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mendakwa Rompin sebagai sebuah daerah terbiar walaupun calon BN pada waktu itu adalah timbalan menteri besar Pahang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tioman dan Bukit Ibam.
Hasan yang juga Pemangku Ketua Umno Bahagian Rompin berkata, semasa beliau menjawat jawatan timbalan menteri besar Pahang antara sumbangan yang dilakukannya adalah menukar sistem saham ke konsep hak milik (geran tanah).
"Proses menukar sistem saham ke sistem hak milik (geran tanah) bukan satu perkara mudah. Semua dah saya lakukan semasa jadi wakil rakyat suatu ketika dulu," katanya.
Beliau berkata antara tanah rancangan Felda yang berjaya ditukarkan dengan sistem hak milik adalah Felda Selendang 1, Felda Selancar 3 dan Felda Keratong 6.
Justeru itu, beliau meminta pengundi terutamanya golongan peneroka agar berfikir terbuka dan terus memilih BN bagi membolehkan kerajaan melakukan lebih banyak pembangunan di kawasan Parlimen itu.
"Selalunya di kampung-kampung hanya ada balai raya tapi dekat Felda kita dapat lihat dewan seperti ini. Yang penting generasi pertama diberi asas ekonomi yang baik dan kita lihat banyak perubahan hasil kestabilan peneroka.
"Ekonomi mereka diurus dengan baik... boleh hantar anak belajar dengan sempurna. Tapi itulah yang jarang dilihat masyarakat... sumbangan yang dilakukan Felda," katanya.
Berhenti bercakap la puak hamPAS ni..! lain audien lain cerita..! depan belakang sama sahaja..! bercakap macam pakai ky jelly..! ajaran anwar la tu..!
Bakal Timbalan Presiden hamPAS tu..!
Lu Fikir La Sendrii!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen