Rabu, 15 April 2015

Jangan Jadi Batu Api..!


Musuh musuh Melayu / Islam akan mengambil kesempatan untuk menyuburkan perpecahan sesama kita..! Musuh Melayu dan Islam akan terus melemahkan perpaduan umat dengan pelbagai fitnah dan tipu daya..! Hati hati bangsa Melayu dan umat Islam..!

Kebijaksanaan perlu dalam apa jua situasi dan suasana..!

Lu Fikir La Sendiri!!! 

21 ulasan:

  1. Fokus.....fokus......yang kita nak najib turun bukan kerajaan turun!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Adalah lebih baik difokuskan kepada mencari persefahaman dan menjadi jambatan sesama Melayu dan Islam..kedua2 ada kelebihan masing ,kerugian apabila permusuhan berlaku...akhir DAP dah sampai ke tanah arab mencari orang Melayu yng kecewa dan tidak tahu apa ttg politik negara

      Padam
  2. Jangan salahkan orang lain,kalau Melayu sendiri yg jadi puncaya.Aku pun nak jadi batu api gak.TM akan tongkat langit dia betul sokmo,mari kita desak semua pemipin lain ikut telunjuk TM sampai mati.Baru betul.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bkn masalah Tun M nak tongkat langit atau semua perkara dia betul...tp apa yang dia suarakan adalah apa yg golongan marhean ingin tahu...suara kami tidak di dengar...nak salurkan ke mana...kepada ketua cawangan...ketua bahagian...wakil rakyat...semuanya jemuan

      Padam
    2. Kes altantuya rasa kita boleh nilai sendiri, malu ditanya sinator kenapa org Islam tak percaya sumpah yang dibuat atas nama ALLAH. Isu 1MDB untuk faham kena faham ttg isu ini,terutama dunia perniagaan....pemahaman berbeza2....ini bagi aku...sekarang ini PM dah serahkan kepada audit dan kemudia kepada PAC,...kalau betulah PM sangkut dalam 1MDB,tak berani nak mintak audit dan PAC cek, kalau pun dituduh audit itu orang kerajaan PAC pula anggotanya pembangkang pun ada...jadi boleh dinilai sendiri kalau kita berlapang dada....tunggu sehingga selesai siasatan.....

      Tun memang tak keseorangan,zaman reformasi pun dia tak dibiarkan berseorangan. Tu najib sebahagian dari nya,ingat lagi pusing satu Malaysia menjelakan apa yang berlaku..sama jugak lah dengan najib sekarang..biasa lah tu..kita kat bawah kena berfikir dan tidak terperangkap dengan main politik ini

      Padam
    3. Altantuya ni fitnah besar grand design PKR pd Najib.
      Tapi kenapa skrg baru Mahathir bising? bukan 2007 dlu?
      Nampaknya Tun pakai lidah biawak?

      dan Tun juga menafikan keadilan sistem Kehakiman dan Mahkamah Malaysia?

      Tun juga tidak beriman dengan Sumpah Muhabalah dalam Islam?

      Tun nak apa sebenarnya? puas hati timbulkan perpecahan sesama Melayu dalam UMNO, dan kelirukan rakyat sekian kali?

      Tun rasa amalan ibadah sudah hebat setaraf wali Allah pada usia 80-an ini dengan lebih sibuk buat fitnah dan isu?

      Allahu Akbar.. zaman fitnah.. sangkaku lepas Anwar masuk penjara Malaysia akan aman..rupanya ada lagi perosak yang bertopeng..

      Padam
    4. najib bsumpah dgn mengatakan dia tdk tlibat dlm pembunuhan altantunya.. malah dia jg mengatakan tdk mengenali altantunya..

      bagus la tue.. jelas menunjukkan najib berani mengatakan dia tdk bsalah!

      namun begitu, sumpah yg dibuat najib masih lg tdk mnjwab siapa yg arahkan sirul mbunuh altantunya?

      jd tdk tepat la dgn mengatakan tun juga tdk beriman kpd sumpah muhabalah dlm islam.. kerana soalan pokok nye, adlh siapa arahkan sirul mbunuh? bkn menuduh atau btanya adakah najib tlibat dlm pembunuhan tsebut.. yg ini kena jelas..

      maka, siasat la balik..

      jika tbukti dakwaan sirul itu benar.. mahkamah mengatakan ia benar.. maka, siapa yg mengarahkan sirul mbunuh harus menerima hukuman yg setimpal dgn nya!

      jika dakwaan sirul itu tbukti menipu.. maka, kekalkan la hukuman bunuh ke atas beliau..

      tdk ada salah utk pihak tbabit meneliti semula kes ini utk mndapatkan jwpan pd soalan tsebut.. buktikan dakwaan tbaru sirul itu benar atau salah! tun m dan rakyat akhirnya pasti akan terima..



      Padam
  3. tun m ni pilih orang dah berapa kali silap tak kan nak percaya gak. mula anwar, dia kata silap dia buang, ganti pak lah, silap gak dia buang, skrg najib lak dia kata silap dia suruh buang dia suruh ganti ngan muhyiddin lak. ni kalau silap gi mcm mane. berapa kali nak silap ni. kita yang baral ni ikut je. tun m ni pun lebih kurang pkr gak. bila buat silap mudah lupa tapi kita rakyat ingat. dah lah, dah tua tua tu duk rumah makan pencen. nak pebetul ape lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Tu!!!, apa yang dia mahukan sangat jambatan bengkok tu, ada apa-apa ka, tua2 ne berehatlah anak2 dah berjaya & kaya, baik bagi bimbingan dekat anak perempuanya kan lebih baik.

      Padam
    2. Isteri yg aku kawen skrang adelah girlfren aku yg ke-8!
      Tah brapa byk kali lg aku tersalah pilih nk jadikan jodoh..
      Misti ko x pernah buat silap kan?
      Ke x pernah bercinta??

      #weallmakemistakes
      #wealltunmahathir
      #pilihkronilagiterok

      Padam
    3. itu makna ko bodoh tak habis madu sepah dibuang
      nak pilih PM bkn mcm pilih girlfriend yg ko sorng akan pakai
      Ini PM untuk satu negara..
      Tun M pikir Mukhriz n Mokhzani dan sekor dua kroni2 beliau yg ngadu Najib tak bijak 'membela' mereka..

      bukan soal Agama atau Negara.. Tun ada kisah ke MArina separa Mabuk dgn puak sesat anti Islam tu?

      Padam
  4. MahaFiraunTheReturn15 April 2015 10:45 PTG

    Tun M skrg jd syaitan yang berkata2.
    Dia buka ruang kepada iblis untuk runtuhkan negara.
    Siapa sebenarnya yang Tun nak?

    Dari zaman Tunku sampai Pak Lah semua tak kena. DIa shj yang kena?
    Macai pun berduyun2 menyokong beliau.. tanpa fikir jauh.

    Jika berjaya Najib turun..next siapa? TS Muhyiddin? atau Mukhriz lembik tu?

    Kalau TS Muhyiddin naik confirm lebih pendek beliau jd PM dari Pak Lah sbb Tun M lagi tak suka TS Muhyiddin

    Atau Tun sedang tanpa segan silu mahu si Mukhriz MB Kedah yang 10x lembik dan lembab dari Najib tu naik jd PM?

    Please lah.. fikir elok2 pencacai Tun M.. nk korban UMNO demi Tun dengan menipu rakyat konon nak selamatkan UMNO dan Malaysia?

    Bodoh sgt tak boleh fikir game plan Tun M.. berapa ramai lagi 'korban' politik Tun M seterusnya?

    Mempertahankan Najib bukan bermaksud menyokong jika ada kesilapan yang beliau mungkin lakukan tetapi untuk menyelamatkan Negara dan UMNO dr roh kukubesi Tun M yang penuh dengan muslihat dan putar belit.

    Apakah Tun tak percaya dengan Mahkahmah Negara atau Sumpah Mubalah? Dua2 sekali Tun nafikan bila mempersoalkan kes Altantunya-Sirul.

    Nampaknya Tun lebih jaguh dr Anwar dan Mahfoz PAS level SPM itu demi menjatuhkan Najib!

    BalasPadam
  5. malas aku nak layan kisah najib dan tm....yg aku perasan kenapa Dapigs dan puakliberal kurang hina islam sekarang ni...sebab anakmuda ISIS dah balik msia ke...

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAPigs kurang hina Islam? Ha ha ha Dapigs senyap pasal tengah buat projek di Mesir dan Jordan. Merekrut para pelajar Msia di sana. Dengar cerita ... dapat sambutan baik di Jordan. Belum berapa nak jadi di Mesir. Kepala 'dang'nya si Zairil ... dan dibantu oleh TKok dan Steven Sim.
      EVLee

      Padam
  6. sy perhatikan dan tfikir..

    kenapa gaya penulisan dan bahasa yg digunakan oleh komentar yg agak pro najib, bhasa yg digunakan agak kasar, emosi, kurang beradab dan kesat..

    nampak jelas bagaimana tahap sokongan atau mentaliti pro najib..

    sudah seperti bahasa yg kerap kali digunakan pro pembangkang..

    teruk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betoi, bahasa hang cukup elok?

      Padam
    2. hidup penuh dengan penafian..

      Padam
  7. Bodoh betul lah orang melayu. Sebenar nya mush melayu islam sudah pun berjaya "recycle" cerita Altantuya dan 1MDB. Berpecah lah lagi melayu. Matlamat musuh pancing Tun M dan Tun Daim serang Najib dan memecahbelah UMNO. Berpecah lah lagi sampai hilang kuasa kepada kaum pendatang.

    BalasPadam
  8. Tun sebenarnya sudah fedup dgn Najib, Sudah sepenggal lebih Najib jadi PM, Tun mula tegur pada hujung tahun lepas sebab Tun lihat rakyat banyak mengeluh terutama kawasan bandar, kos hidup semua naik, ringgit begitu rendah sekali. Banyak orang mula tertanya-tanya fasal kes altantuya & isu 1MDB. Itu je...pasal jambatan bengkok dulu kenapa tak buat bila Najib jadi PM. Beli jet baru berjuta2, isu isteri PM pun satu hal.

    BalasPadam
  9. BACA PENGAKUAN AHMAD RAZALI DALAM BLOG BADUT RAKYAT. MELAYU CEPAT SEDAR.....

    BalasPadam