Rabu, 22 April 2015

Gereja Haram Rupanya..!


Patut ler..! dah tu buat kat kampung Melayu..! apa hal??? Memang cari penyakit la..!

Gereja Taman Medan tiada lesen dan tidak pernah mohon permit - MBPJ

KUALA LUMPUR: Para pegawai Majlis Bandaraya Petaling Jaya telah mengklasifikasikan gereja di Taman Medan sebagai tidak sah kerana ia beroperasi tanpa lesen dan tidak pernah menghantar permohonan bertulis untuk beroperasi sebagai tempat ibadat.

Portal berita The Star Online melaporkan bahawa Pegawai Perhubungan Awam MBPJ Zainun Zakaria berkata pemeriksaan data lesen selama tiga jam menunjukkan bahawa premis rumah kedai yang dijadikan sebagai gereja itu ‘tidak mempunyai lesen untuk dijadikan tempat ibadat’.

Data juga menunjukkan bahawa gereja yang mencetuskan kontroversi di Metro Square PJS2B/3 itu tidak mempunyai permit untuk menaikkan tanda salib di premis berkenaan.

Pada Ahad lalu, sekumpulan 50 orang penduduk telah berkumpul di luar premis tersebut untuk memprotes tanda salib yang telah dipasang dan mendesak agar menurunkannya.

Zainun berkata gereja itu perlu membuat permohonan bertulis untuk mendapatkan lesen.

“Premis rumah kedai yang ditukar menjadi tempat ibadat atau pusat meditasi perlu patuh pada Akta 133 Seksyen 70(12) dan permohonan bertulis bersama perincian aktiviti perlu dihantar untuk mendapat kelulusan.

“Pihak kami memerlukan pematuhan ini demi keselamatan orang yang menggunakan bangunan tersebut,” jelasnya.

Tambahnya, semua rumah ibadat yang mahu memasang logo atau simbol pada bangunan perlu mematuhi peraturan dan mendapat permit daripada pihak majlis bandaraya.

“Ini termasuklah lambang bunga teratai, salib atau lain-lain. Semuanya memerlukan permit majlis bandaraya,” ujar Zainun.

Para pegawai MBPJ telah mengunjungi premis rumah kedai tersebut semalam untuk menemui wakilnya namun tiada siapa berada di lokasi.



Ini kerja anak haram..! yang bermotifkan perkara haram..! untuk menyesatkan umat Islam..! 

Jelas musuh Islam sedang menjalankan dakyah jahat mereka..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Peliknya ramai jugak yg ngaku Islam dok bela benda haram ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu.. termasuklah pemimpim melayu.
      Apabila agama Islam dipertikaian mereka semua diam
      tetapi apabila agama lain dijentik.
      Mereka pulak berlebih-lebih.
      kakadang mereka nampak lebih kristian daripada islam.

      Padam
  2. Sekarang isu ini untuk mengalih perhatian persoalan yang diajukan oleh tun m!!!agak janggal tiba2 najib respon dari negara dekat2 negeri setan!!!biar polis selesaikan masalah ini....fokus utama mana Wang 1MDB....rakyat tak bodoh!!!!

    BalasPadam
  3. Aku dah komen dalam blog helenang... ternyata betul lah haram operasi nya. Dalam kawasan majoriti Melayu pula. Papar lambang salib sebesar-besar nya. Kemudian di curah minyak oleh wartawan The Star pula... terbakar lah. Ini yang aku faham...

    Kemudian ada haramjadah melayu / melayu mamak mengaku Islam lebih dari Islam lain nya, tetap salahkan Melayu di Kg Medan, suka jadi ekstremis di kait IS konon nya tidak faham ajaran agama dan tidak belajar dan hayati Al Quran konon nya !!! MasyaAllah ! Begitu hebat suara-suara himar ini....

    Aku baca blog OSTB - dia sokong kenyataan kawan nya staf kerajaan - seperti biasa kondem Melayu Islam itu dungu, gaya biasa cara professional nya, paparkan ayat-ayat Al Quran dan MALANG nya beliau "sembunyikan" sebahagian ayat yang menyatakan "kebenaran" dari Allah, kenapa seseorang Islam di benarkan, juga bila perlu menjadi wajib bertindak balas menjaga maruah dan kesucian Islam itu apabila musuh Islam melampaui batas ! Ada kah perlu teori sains dan kejuruteraan membuktikan ini ? Setahu aku, sains dan ilmu-ilmu yang terbit dari nya, semua nya itu haq Allah SWT ! Ibnu Sina dan lain nya perintis, mendapat hidayah memperkembangkan Ilmu-Imu ini dan akhir nyai di ciplak kafirun sehingga menyembunyikan "kebenaran" nya apabila kajian demi kajian menemukan jawapan.. akhir nya secara total menafikan Nabi Muhammad itu Rasul Allah. Satu kebenaran yang di tutup rapat. Sama cara apabila Islam munafik melakukan kemungkaran.

    Al Quran itu sempurna. Tiada soalan yang tidak berjawab. Tiada masaalah yang tiada penjelasan. Umpama Hudud itu tetap hukum Allah. Kenapa ragu-ragu sehingga di wujudian pula versi politik ? Mahfum nya, bagaimana menyempurnakan nya, itu bergantung itjmak ulama dalam maqasid syariah amalan Malaysia. Ulama dan Ilmuan Islam itu juga pakar dan di beri keupayaan bertanggung jawab dan berupaya menjawab menjawab persoalan.
    Dalam rujukan ayat-ayat terdapat ayat-ayat mutasyabihat dan ayat muhkamat dan di situ juga di jelaskan kedudukan tafsiran nya.

    Maka jika OTSB itu mengaku "pakar" Al Quran, kenapa ujub dan takbur ? Islam jenis apa itu mengabaikan "the root caused" dalam menjawab permasalahan ? Kenapa jawab setengah-setengah dan salahkan penduduk di situ dengan rujukan sahih ayat tanya dan tanpa ayat jawab, juga tiada keterangan rujukan hadith ? Keliru aku....

    Saya memang tidak pandai, tetapi Islam itu memandu dan mensyariatkan kita belajar, menjadi berhemah, bijak dan berfikiran terbuka selari ajaran NYA. Bukan untuk jadi wali syaitan !
    ( Maaf agak kasar sedikit. Bila di kaji balik, orang-orang sebegini lah mewujudkan kumpulan Islam kiri kerana mereka di anggap "golongan Islam yang tidak di bela" tuduhan tidak hayati Al Quran sedangkan mereka solat berjemaah, mengaji, bersosial dan berkebajikan. Menjaga nusa dan bangsa dan agama nya ! Konon nya juga mereka itu jumud dan tidak maju sebagaimana puak liberal / sekular mengejar kemajuan "westernised" konon nya sungguh berjaya ! )

    Islam itu tidak mengajar jumud dan menjadi pengganas. Tidak mengajar mencampurkan haq dengan yang bathil. Semua fahaman salah itu wujud sebab musuh-musuh nyata dan tidak nyata Islam itu sendiri sehingga di ciptakan perkataan "islamophobia" dan cara mereka menepis dengan perkataan "anti semitic" atau "racist" Betapa bijak musuh Islam menggunakan kesempatan, jika kita sebagai penganut Islam gagal bersatu dalam saf dan lemah pula akidah dan keimanan dan tiada pula platfom berdiri teguh !

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju dgn anda. dah lama tak baca blog ostb sbb cara dia tulis mcm dia tau semua dan dia saja yg betul

      Padam
  4. Mana MAIN/JAIN? Apahal ISLAM serta undg-undg Perlembagaan diPERLEKEHkan sampai mcm. ni - kerana KEDAULATAN Agama Islam di NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ni, adalah di bawah KUASA EKSEKUTIF DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. KETUA NEGARA/KETUA AGAMA!

    Maka, HALANGAN penyebaran agama lain, apalagi membina rumah ibadah HARAM, juga berada bawah KUASA EKSEKUTIF DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita ni!

    Kat Barat-HIPOKRIT/PENIPU pun yg. asyik melaungkan “hak asasi/demokrasi“-ala Barat/Zionis depa, masjis-masjid bukan main susah nak dibina (kebanyakan terpaksa membeli gereja yg. dah ditutup) dan makin di BAKAR serta umat Islam diBUNUH contohnya 400 masjid telah di bakar di Jerman dan 9 usahawan Islam Turki dibunuh termasuk oleh perisik Jerman sejak beberapa tahun ni! ISrael-JAHANAM pula, beratus juga masjid telah diBOM dan Masjid Al-Aqsa suci kita makin diceroboh dan mahu diJAHANAMkan di masa akan dtg - BUMIPUTERA Islam Palestin termasuk anak-anak kecil/wanita/or. tua yg. diBOM/diBUNUH dg. amat KEJAM oleh rejim PENGGANAS Yahudi ini, jgn. cakaplah!!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam