Isnin, 30 Mei 2016

Deklarasi Rakyat Mimpi Ngeri Siapa Sebenarnya..!


Jika Deklarasi Rakyat tidak dianggap ancaman yang bakal menyebabkan kehilangan kuasa tentunya ia tidak akan mendapat tindak balas sebegini rupa..! Sesuatu yang hebat pasti menerima tentangan yang dahsyat..! Sebagai rakyat perjuangan tentunya ia perkara biasa yang perlu rakyat hadapi..! Syabas..!

Namun yang semakin terhakis kuasa tentu akan melakukan apa jua cara untuk mengekang kebangkitan rakyat kini..!

Terbaru, dilaporkan..

PKR Wilayah Persekutuan menolak Deklarasi Rakyat yang diterajui bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil mengulangi komitmen mereka kepada gerakan reformasi dan presiden parti itu, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Ikrar itu dinyatakan dalam satu surat yang dialamatkan kepada Wan Azizah, bertarikh 19 Mei dan ditandatangani Ketua PKR Wilayah Persekutuan, Dr Idris Ahmad.
Idris mengesahkan kesahihan surat itu ketika dihubungi Malaysiakini.
Di dalamnya, ADUN Ijok itu memperincikan hasil mesyuarat Majlis Pimpinan PKR Wilayah Persekutuan pada 18 Mei, yang bersetuju untuk:
- Menyokong sepenuhnya Wan Azizah sebagai pemimpin utama parti itu.
- Menolak penglibatan Mahathir dan Umno dalam gagasan Deklarasi Rakyat.
- Mengetepikan Deklarasi Rakyat dan terus menyokong gerakan reformasi untuk menyelamatkan Malaysia, menukar institusi kerajaan, dan membebaskan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Yang mana hadir mesyuarat sebulat suara sokong. Siapa yang tak hadir saya tak tahulah sokong atau tidak," kata Idris.
Sebelum ni dilaporkan bahawa ada dakwaan dikalangan pemakan dedak yang bangkit dengan akuan bersumpah konon ditipu bayaran kerana menyediakan nama bagi penandatangan dekarasi rakyat..! Pihak yang katanya menipu pun dah keluar kenyataan dengan bersumpah laknat..!
Ini semua mainan budak budak yang sebenarnya admint malas nak respond, tapi bila dah melalut hingga ke PKR WP ni kena sentuh juga la..! 
Budak yang mendakwa dia ditipu tu pun boleh ditipu kerana DUIT...! Jadi tak heran kalau kenyataan tersebut juga kerana DUIT..! kerja budak budak pemakan dedak..! gitu ler..! 
Lebih seronok apabila ianya di 'host' kan oleh cikgu bad..! budak ni jugak la dulu yang memaki hamun Najib hingga membuat buku berkaitan isu cincin Rosmah kini telah menjadi juara jurucakap bagi pihak yang membela Najib dan Rosmah..! Macam barua dapig tunku  aziz tu laa..! 
Sekali lagi rakyat yang cerdik akal fikiran serta celik hati perut takkan terpedaya dengan mainan budak budak yang standart barua dan pemakan dedak tegar..! 
Anwar pun nampaknya sudah terkena 'getah' dedak apabila meneruskan serangannya kepada rakyat marhaien dengan menolak deklarasi tersebut..! 
Anwar yang kononnya pejuang rakyat akhirnya tewas dan menjadi penentang rakyat apabila ber'setongkol' dengan barisan penjilat dan pengampu untuk mempertahan individu berbanding rakyat dan negara..!
Ini semua kerana apa?
Cerita tak guna, tembak tak kena..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

36 ulasan:

  1. Al juburi sokong deklarasi rakyat, tapi tak sokong Tun, pencacai plak ada sokong ada tak sokong....

    Walau apa2pun majoriti rakyat tak sokong PKR, yang ada bertaut hanya nak habuan.

    Terimalah hakikat pencacai2, bahawa majoriti rakyat tak sokong peliwat dan penjenayah, begitu juga dengan najib.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam mana rakyat nak sokong PKR sebab depa selalu bergaduh antara puak puak pimpinan. Jijah satu puak mewakili Al Jub, Ajemin satu, Fizi satu. Ketua Wanita PKR pun FiZi ajak gaduh.

      VP Nurul Izzah duduk di kepit bapak dia aje - dreaming bapak dia keluar jel esok lusa, buang masa cakap itu saja. VP yang lain mcm Tian Chua dan apekenama India tuh dah tak kedengaran.

      UMNO berpuak juga tapi ha nya dua puak besau - Projib dan Protun. Itu patut le begitu sebab si Bugis Lanun melampau melanun. Bila dia di gantikan nanti tak kuat berpuak lagi le.

      Padam
  2. Awar gelisah sebab pertama talian hayat nya Azizah dah tak kelihatan berfungsi( sememangnya tak berfungsi diawal).Maka dia (Anwar)akan dilihat ibarat Ikan kering cencaru..disalai di Hotel 10001 bintang..Pengunjungnya resah (lawyer lawyer botak)sebab tiada good respond apabila perguna nama Anwar disisi kuasa PKR..Kini Anwar amat derita glamour dan tumpuan yg diragut olih Mahathir..Kalau Mahathir diketepikan pun..Anwar still ibarat Ikan kering cencaru menunggu..cahaya matahari untuk kering..Banyak tokoh yg jauh berwibawa untuk disokong rakyat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau Bugis Lanun dah di gantikan, aku tak kisah Al Jub sangat, asalkan dia jangan jadi PM jugak. Jahanam Malaysia macam di buat Bugis Lanun juga. Dulu dia himpun RM3 bilion masa pegang jawatan Menteri Kewangan.

      Tapi kalau dapat Bugis Lanun di dakwa di mahkamah dan sabit kesalahan, aku nak nengok dia di letak dalam cell sabelah Al Jub.

      Apa? Busuk hati? Tak. Saja nak nengok dia berdua cerita kisah lama dan bertaubat bersama.

      Padam
    2. termakan jugak orang bodoh ni dengan tiou daya Tun M.

      Hati busuk ...maka yg keluar pun busuk...

      Termasuk yg punya log ni....terus menerus memfitnah dan manabur penipuan.....Bertaubatlah!!!

      Padam
    3. Apa yang tipunya, bila Tun Dr. Mahathir mendesak Najib jawab pasal isu RM 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib tu, maka Najib masa tu kata itu semua fitnah yang didalangi oleh Tun Dr. Mahathir dengan media asing, tetapi akhirnya Najib sendiri juga yang mengaku ada RM 2.6 bilion dalam akaun peribadinya itu.

      Malahan sekarang ni sekurang-kurangnya 7 buah negara sedang giat menyiasat kes melibatkan penyelewengan 1MDB yang mana bos besar 1MDB adalah Najib selaku Pengerusi Lembaga Penasihat walaupun lembaga penasihat tu haram langsung tak pernah mesyuarat tetiba saja dibubarkan pula lembaga tu.

      Singapura pun dah ambil tindakan terhadap beberapa orang yang bersubahat dengan kegiatan pengubahan wang haram melibatkan wang hutang 1MDB itu.

      Malahan BSI, sebuah bank yang tersohor yang wujud sejak 143 tahun yang lalu, malu besar dan cawangan di Singapura diarahkan ditutup serta ramai pegawai kanan bank itu ditangkap dan disoal siasat hanya disebabkan oleh penyelewengan wang hutang 1MDB.

      Tengoklah betapa bahananya Najib dan kuncu-kuncunya ni, sebuah bank yang tersohor yang wujud sejak 143 tahun yang lalu lingkup disebabkan perbuatan Najib dan kuncu-kuncunya ini.

      Itu lagi kau mau kata blog ini menipu? Sebenarnya kau tu yang menipu, dah tak tau nak menipu maka merapu tak tentu hala pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  3. Anwar aljuburi dah sah memang peliwat tegar... tu pasal tak berani bersumpah mubahalah untun membela diri sendiri... yg bodohnya ada juga melayu2 yg sanggup jadi penjilat lobang taik si peliwat jahanam ni...termasuk blogger

    BalasPadam
  4. He.he.he mampu dekalarasi bertahan, sehingga Sekarang tun m gagal menghantar dekalrasi Rakyat ITU hanya bercakap mahu menghantar Dan ADA puak protun cakap mahu hantar pada 11may dan 12 may tak ada dihantarnya, baru2 terbongkar cerita tun m menipu Dan upah Seorang ahli pakar cyber untuk kumpul data Rakyat Malaysia Dan Cuba copy data dibuat kononya Rakyat setuju jatuh najib, ia bongkar oleh sodalities muda pkr itu, he.he.he, ADA mencabar tun m hantar ke yg pertuan agong sekarang, he.he.he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pasal itu senarai nama yang kononnya tipu tu, kita tengoklah apa reaksi pihak polis terhadap Azharuddin yang mengatakan dirinya telah menjual senarai nama 600 ribu orang dengan harga RM 5,000.00 tu, apahal sampai sekarang tak tangkap Azharuddin tu lagi sedangkan dia dah mengaku buat perkara yang menyalahi undang-undang itu?

      Tindakan Azharuddin ini amat serius dan mengancam keselamatan negara, bayangkan dengan bayaran RM 5,000.00 sahaja dia sanggup jual maklumat yang begitu sulit itu, apa cerita ni?

      Dalam isu Deklarasi Rakyat tidak dihantar lagi kepada SBP YDP Agong, itu kena tanya Pengelola Bijaya Diraja Istana Negaralah, sebab Tun Dr. Mahathir dah buat permohonan untuk menghadap dan mempersembahkan isi hati rakyat seramat 1.4 juta orang sebelum ini kepada SBP YDP Agong untuk pertimbangan baginda selaku Ketua Negara Malaysia, tetapi sampai sekarang tiada kebenaran untuk Tun Dr. Mahathir menghadap SBP YDP Agong lagi.

      Awak kena ingat nak menghadap SBP YDP Agong ni bukanya macam awak jumpa dengan bini atau kawan awak, boleh jumpa suka hati, ada adabnya, Tun Dr. Mahathir orang yang beradab, dia tunggu perkenan dari Istana Negara, baru dia datang menghadap.

      Sila awak tanya Istana Negara pasal apa tak ada kebenaran untuk Tun Dr. Mahathir menghadap SBP YDP Agong, apa sebab sebenarnya?

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Takpa lah kalau Tun belom dapat perkenan Agong jumpa dia serahkan Deklarasi Rakyat yang berita akhir aku baca kata dah 1.4 juta.

      Najib pun nak "settle" issue 1MDB dan RM4.2 bilion masuk ekaun nya dah dekat 1 tahun sejak skandal meletup tak dapat dapat. Mangkin kuat pulak skandal tuh, sekarang 7 negara asing sedang siasat, Singapore dah mulakan tindakan mahkamah.

      Padam
  5. Kah kah kah bila blog batu api sesekali terkena balik semola pada diri sendiri apa2 isu yang dibatu apikan backfire balik ke diri dan montot sendiri mela la meracau cari salah orang pulak .... yg bebal bongok bangang Tun Momok kah kah kah momok ngan budak botak numpang tuiii dng puak haramjadah PKR lancar Deklarasi Selamatkan Malaysia Botak .... kah kah kah.... puak pluralist PKR tu parti yg menjadi musuh tradisi Tun Momok tetiba berlagak hero dlm PKR... kah kah tak ke bodoh name nyer tuu... sekali krna main balik dng puak PKR tun momok lansung tak berani nak jawab deklarasi selamatkan malaysia botak lagi... tun momok tetiba senyap... sunyi kena main balik dng puak PKR iaitu Cikgu Bad... klu nak bising2 buat parti baru la.... Parti Botak Malaysia ka.... tak ke babi name nye tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam isu pengakuan Azharuddin yang mengaku menjual 600 ribu maklumat peribadi rakyat, apahal pihak polis tak tangkap Azharuddin sampai sekarang ni ? Dah terang lagi bersuluh yang dia mengaku dia jual maklumat sulit masyarakat dengan harga RM 5,000.00, maka tangkap sahajalah Azharuddin tu sebab melanggar OSA.

      http://www.sinarharian.com.my/semasa/polis-akan-panggil-azharuddin-bantu-siasatan-1.526744

      Mana dia Peguam Negara Apandi Ali? Ini isu OSA ni, apahal diam saja, apahal tak desak polis tangkap Azharuddin ni segera untuk dipenjarakan selama seumur hidup dan dikenakan 20 sebatan sebagaimana cadangan awak sebelum ini?

      Kalau wartawan laporan kegiatan penyamunan harta negara oleh orang politik yang korup, maka wartawan itu diancam untuk dipenjarakan selama sumur hidup dan disebat 20 sebatan, OSA konon, laporan mengenai kegiatan penyamunan harta negara OSA, tetapi Azharuddin kuncu Chegubard yang dah jadi balaci Najib Najib ni jual maklumat rahsia kategori OSA, maka Peguam Negara Apandi Ali diam seribu bahasa buat tak peduli sahaja, jual maklumat peribadi rakyat ni bukan kesalahan OSA ke, apahal ni?

      Sangat memalukan bila dah terang-terang si Azharuddin tu mengaku dia jual maklumat sulit rakyat yang merupakan suatu kesalahan di bawah OSA, pihak polis biarkan perkara ini sampai berhari-hari, lepas tu hari ni baru kata nak panggil, Peguam Negara pula tak dengar sebutir pandangan pun pasal hal ini.

      Saya pernah tengok filem Kantonis lakonan Stephen Chow dan Ng Man Tat bertajuk 'Justice, My Foot!' atau dalam bahasa Melayu tajuknya bunyinya lebih kurang ' Keadilan, Kepala Otak Awaklah!' mengenai perilaku korup pegawai kerajaan di zaman Dinasti Qing yang mana orang tak salah diainaya dan dibiarkan oleh pihak berkuasa, tetapi orang buat jahat dilindungi oleh pihak berkuasa, samalah apa yang ada dalam filem tu dengan apa yang berlaku dalam negara kita sekarang ni.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abuya orang mencuri kemudian orang bersubahan macam tun m dua2 akan kena sekali termasuk tun m ITU he.he.be apa tungu lagi tun m pergi saman Azharuddin ITU, tun m Sekarang tak ADA kerja

      Padam
  6. Deklarasi rakyat yang mana penandatangannya adalah dari pangkalan data yang dicuri atau dibeli secara barang panas...hahaha. Ini yang nak dibawa berjumpa YDPA? Agak2 kalau YDPA tanya pasal cerita data yang dicuri, bagaimana tun mahathir nak jawab? Jawapan sebenar atau jawapan tipu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa bukti yang nama itu dari pengkalan data yang dicuri?

      Sedarlah kalau nak isi Deklarasi Rakyat secara online kena sertakan sekali alamat e-mel.

      Malahan pasal apa polis sampai sekarang tak tangkap lagi pun si Azharuddin yang kata dia jual 600 ribu senarai nama dan dan maklumat sulit rakyat Malaysia?

      Sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Apa yang pastinya adalah USD 7 bilion bersamaan hampir RM 30 bilion telah lesap disalurkan wang itu kepada syarikat palsu, malahan sampai sekarang tak ada laporan polis oleh pengurusan 1MDB terhadap isu penyaluran wang itu kepada syarikat palsu tersebut.

      Begitu juga terbukti wang milik SRC International berjumlah RM 42 juta dimasukkan ke akaun Najib, diakui sendiri oleh Apandi Ali dan wang itu sampai sekarang tidak dipulangkan oleh Najib, dan peliklah pasal apa SRC International tidak membuat tuntutan kepada Najib supaya memulangkan wang tersebut ye?

      Sila beri penjelasan.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Mana si anarkis tu nak jawab, mana dia boleh kasi penjelasan.

      Dia selalu nya buat dek aje, orang tanya lain, dia cakap lain.

      Namun demikian, kita kena terus soal dan tibai dia tiap kali dia masuk.

      Padam
  7. Bako oo bako apa masalah ko ni...
    yg buat akuan bersumpah budak azamudin tu... yg dah buat sumpah laknat budak ratu naga debab pegi malantak la sapa yg makan sumpah nnti... yg malu besooo Tun Momok yg ko nak sesibuk desak polis dan AG buat lapuran wat ape.... mereka tahu la tugas memasing... yg dah tertonggeng menanggung malu besoo dan besoooo adalah Tum Momok ... ko desak la Tun Momok saman segera budak azmudin dan cikgu bad tu.... momok dah kemaluan besooo tuhh.. desak la Momok saman malu NOW....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bukannya isu akuan bersumpah, ini bukan pasal sumpah laknat, ini soal pasal apa polis tak ambil tindakan menangkap Azharuddin yang dah dengan terang-terangan mengaku dia menjual maklumat sulit rakyat negara ini dengan harga RM 5,000.00 tu, ini persoalan utama.

      Dah jadi kerja polis untuk tangkap penjenayah, si Azharuddin ni dah mengaku buat jenayah di bawah OSA, maka polis kena tangkaplah, bukanya main cak lempong dengan Peguam Negara pula kot.

      Lagi satu Peguam Negara sendiri yang sebelum ini berkobar-kobar nak penjarakan mana-mana wartawan yang membongkar mana-mana dokumen kerajaan walaupun dokumen itu mendedahkan kegiatan menyamun dan salah laku pemimpin atau pegawai kerajaan, tetapi sekarang ni maklumat sulit, kategori OSA pula tu, Apandi Ali buat bengong je, tak komen apa pun, apahal?

      Tak payah nak putar sana sinilah, sila polis ambil tindakan segera menangkap Azharuddin tu, sebab dia dah mengaku lakukan jenayah di bawah OSA, perlu ingat kerja polis tangkap penjenayah, bukannya bermain cak lempong atau main masak-masak dengan peguam negara.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Apahal pula Tun Dr. Mahathir nak saman malu pulak, dah terang-terangan si Azharuddin tu mengaku buat jenayah, tak payah Tun Dr. Mahathir nak saman dia, polis boleh tangkap terus, lainlah kerja polis sekarang ni main masak-masak atau main cak lempong dengan peguam negara.

      Lagi satu, Najib bila nak saman WSJ jika tuduh WSJ buat fitnah pasal isu wang berbilion-bilion dan berpuluh juta ringgit dalam akaun peribadi Najib tu, dah lebih 40 kali selasa sejak bulan julai 2015, apahal Najib tak saman WSJ lagi ye?

      Setahu saya Tun Dr. Mahathir, Pn. Anina dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dah buat saman terhadap Najib yang menyalahgunakan kuasa dan kedudukan serta jawatan untuk mencampuri penyiasatan pihak berkuasa bagi menggagalkan siasatan tersebut kerana kes itu melibatkan Najib.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Projbo tu sekor saja di sini tapi poor choice by PMO Press Secretary. Sebab dia bukan tolong pertahankan Najib pun.

      Dia malas nak cari fakta dan hujah yang munasabah. Main sebat saja, throwing red herring sini sana. Hah kau, kekadang di baling ikan busuk dek puak Protun.

      Padam
    4. Ingat tak kata2 abuya dulu saman malu dapat bersih nama, sila saman Azharuddin ITU ia, kalau tun m betul he.he.he , jangan pula spin cakap najib saman WSJ ITU he.he.he

      Padam
  8. Bakoo ooo bako
    lambat laun budak azsmudin akan dipanggil polis ... yg ko beria ia sgt desak polis tangkap budak azamudin kenapo.... nak cover kemaluan tun momok ka..? Bia polis buat keja depa la... trust them la...!! Yg dah mengelupor kepanasan kerja menipu budak momok tuu... ko desak momok segerakan saman pada budak azamudin tu... mcm dolu dolu ko desak minta najib saman WSJ.... perkara kecil nak saman budak azamuddin tu pun ko tak mampu nak desak momok saman dng kadar segera...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apahal polis biarkan sahaja penjenayah di bawah akta OSA seperti Azharuddin tu bebas riang begitu sahaja?

      Ini jenayah serius, jenayah melibatkan OSA, Peguam Negara Apandi Ali sendiri menggelepar nak penjarakan seumur hidup dan sebat 20 rotan kepada mana-mana orang yang membocorkan dokumen kerajaan walaupun dokumen itu mendedahkan penipuan, rasuah, penyelewengan, jenayah yang dibuat oleh pegawai kerajaan tau menteri atau orang politik.

      Sekarang ni bila Azharuddin ni langgar akta OSA, polis biarkan saja pula, apahal ni?

      Kau ni bengong ke apa, apahal pula Tun Dr. Mahathir atau seketariat Deklarasi Rakyat nak saman si Azharuddin tu pula, dah terang-terangan Azharuddin tu buat salah, polis patut tangkap saja, tak payah tunggu saman dari mana-mana pihak pun.

      Saman konon, Najib bila nak saman WSJ? Drama saja lebih, nak saman hari selasa konon, dah lebih 40 kali selasa sejak ancaman Najib nak saman WSJ tu, sampai sekarang tak saman juga, apa hal ni?

      Najib takut ke? Takut sebab surat dari Bank Negara dah terbongkar ke? Takut sebab BSI dan pegawai-pegawai bank itu diambil tindakan undang-undang ke?

      Sampai bila Najib nak membohong, kelak terbongkar juga.

      Tapi terbongkar di negara luarlah, sebab di Malaysia, Peguam Negara dan polis tugas utama adalah main cak lempong dan main masak-masak sahajalah, dah ada penjenayah mengaku buat jenayah pun tak ambil tindakan lagi, dah ada bukti buat jenayah pun boleh tutup kes.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abuya 'Tun m dah ketakutan he.he.he kenapa tum m tak saman malu pada Azharuddin kerana kait dia dengan pencurian data Rakyat Malaysia he.he.he. bilalah tun m saman malu Azharuddin ITU maklumlah tun m akan rajin tiru gaya anak murid pertama dia anwar saman menyaman sana sini

      Padam
  9. kalau admin dah kata ini hal bebudak, aku setuju .. sumpah laknat pun cam budak2 ...main kutip signed DR pun cara bebudak terencat akal... yg sokong madey pun sama cam budak takda akal... so elok benarlah go fly kite !! ... btw Abu Bakar ko sorang jer gi main bakar sampah !!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada akal sangat ke bila wang SRC International entah prosedur gila macam mana boleh tetiba masuk akaun peribadi Najib lepas tu kes dibuang kononnya Najib tak tau duit tu duit SRC International dan SRC International pula langsung tak mintak balik duit tu dari Najib pulak.

      Orang yang menyokong perbuatan macam ni memang bengong, kutuk deklarasi rakyat kononnya terencat akal, tapi yang menyokong Najib ni bodo piang tahap gaban, dah terang-terang perbuatan jenayah pun sokong lagi, manusia macam ni kalau Najib berak dalam pinggan dan suruh manusia macam ni makan, tentu manusia macam ni makan sebab bongok sangat.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Ko pula anon Tanpa Nama30 Mei 2016 8:22 PTG boleh pergi mengemis dedak dari Najib, dah jenis low class, nak buat macam mana.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Tun m saman lah Azharuddin kaitkan dengan tun m pencurian data Rakyat Malaysia ini,
      He.he.he

      Padam
  10. Saudara Abu Bakar bukanlah berseorangan.. Majority rakyat Malaysia yang menjadi pemerhati penuh minat dan teliti sangat bersetuju dengan komentar Saudara Abu Bakar, faktanya lengkap dan tepat ke butir pangkal segala isu iaitu penyalahgunaan kuasa oleh mamanda Perdana Menteri iaitu Raja Ulung Cai Dedak si Raus Masin Najibul Bugishi bersama pasangannya.,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abu bakar sokong diri sendiri itu. Kami tahu taktik ,Cara profokasi anda itu

      Padam
    2. Chai 11.23 mana ada manusia beri komen balas balik untuk diri sendri....

      Lu sorang je chai buat komen balas balik untuk diri sendri.

      Ini bermakna kamu ada masalah mental.l kronik.

      Padam
  11. Lupakanlah Anwar tu. Dalam politik hari ini dia lebih membawa mudarat dari faedah kepada perjuangan rakyat.
    Pakcik-pakcik dan makcik-makcik reformasi yang sentimental sangat dengan Anwar kena sedar dan realistik.

    Kami pengundi muda tak rasa Anwar dan keluarga dia tu penting sangat sampai gerakan rakyat tidak boleh maju kedepan tanpa dia. Dia pun sepatutnya boleh korbankan cita-cita nak jadi PM demi kepentingan rakyat. Kalau asyik nak bergaduh kerana kepentingan peribadi sampai berpecah belah memang sampai bilapun rakyat tak akan dapat tumbangkan lanun bugis dan konco-konconya.

    BalasPadam
  12. Deklarasi Rakyat selamat kan boboi dan rakyatnya sinonim dng momok.... skg kantoi macai bako terkinja kinja nak selamaykan air muko momok yg kantoi menipu.... peranan azimudin kecik jee... yg paling kemaluan dan kekantoian adalah momok... pelik dan hairan momok lamsung tak bersuara lagi ...tak terkinja kinja terpekik terlolong lgi setelan DR kantoi menipu.... kah kah kah dolu mcm murai tercabut ekor momok hentam najib... sejak DR kantoitetiba senyap macam tersampuk momok kah kah kah .... sejak momok senyap tak berbunyi ... kontut momok pun bole dengar kah kah kah.....puiiiii

    BalasPadam
  13. Mamat Ptojibo sekor nih, kalau lah dia gunakan masa hentam DAP kan bagus. Tak guna punya benda Allah.

    BalasPadam
  14. Anuwar hampir menjerumuskan negara ketangan pihak asing apabila segala rahsia peribadi nya atau lebih tepat 'teloq" nya di pegang negara luar.Kita selamat apabila dia dipecat lebih awal.kini Najib mengulangi benda yg sama.Sebab ITU penyingkiran Najib adalah WAJIB Di usahakan Samara melalui DK atau PRU akan datang

    BalasPadam