Sabtu, 14 Mei 2016

Kejayaan Suara Rakyat..!


Sudah lebih satu juta..! 

Dr M sendiri akan serah 1.27 juta tandatangan pada agong

Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan lebih 1.27 juta tandatangan menuntut pengunduran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah berjaya dikutip di seluruh negara.
Beliau juga berkata akan menyerahkan sendiri dokumen dinamakan Deklarasi Rakyat itu kepada Yang di-Pertuan Agong dan sedang mendapatkan perkenan untuk mengadap.
Katanya, walaupun sasaran sejuta tandatangan pada tahun ini berjaya dilaksanakan lebih awal, tandatangan lain akan terus diterima.
Mahathir berkata, sebanyak 1.07 tandatangan dikumpul melalui atas talian dan 200,000 lagi melalui pengedaran borang secara fizikal.
Sebanyak 50,000 lagi direkodkan di laman alternatif Change.org.
“Kami bukan hanya terima saja. Kami periksa setiap nama, tandatangan dan kad pengenalan.
“(Terdapat juga) sesetengah borang di atas talian, yang tidak diisi dengan betul. Kami rasa ini mungkin tidak asli.
“Kami tolak 253,000 borang, yang kami fikir tidak asli.
“Bila saya sebut 1.27 juta tandatangan, ini yang telah disemak dan ada di sini,” kata perdana menteri paling lama dalam sejarah Malaysia itu.
Beliau merujuk longgokan kertas yang diletakkan di tempat itu.
Baca juga...

Deklarasi Rakyat Catat Lebih Satu Juta Tandatangan 


WALAUPUN diancam, diherdik, disindir, dipersenda dan dimaki hamun, seramai 1,271,997 rakyat jelata telah menandatangani Deklarasi Rakyat untuk menyelamatkan Malaysia.

Sambutan rakyat jelata yang pedulikan kesejahteraan negara adalah di luar dugaan. Pengasas Deklarasi Rakyat menganggarkan seramai satu juta akan menandatanganinya menjelang akhir tahun ini. 

Tetapi bilangan itu dicapai dalam tempoh lebih sikit dua bulan sejak deklarasi itu dilancarkan pada 4 Mac lalu.

1 juta tandatangan bukti rakyat berani
Mengumumkan hal itu di Putrajaya hari ini, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kempen itu akan diteruskan walaupun angka satu juta sudah dicapai.

Sekalipun kempen itu dengan sendirinya tidak dapat mengusir atau memaksa Perdana Menteri (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone), Mohd Najib Abdul Razak, meletak jawatan, namun ia membuktikan betapa ramainya rakyat jelata yang mahu beliau berundur.

Dr Mahathir memberitahu sidang akhbar beliau sudah pun memohon menghadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bagi melaporkan hasil kempen itu dan menyampaikan harapan rakyat jelata.

Menurut beliau, maklumat yang diterima mengatakan Yang di-Pertuan Agong telah pun dimaklumkan mengenai pengubahan haram wang awam yang melibatkan Mohd Najib.

Sebagai salah seorang pengasas deklarasi ini, saya mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua yang menandatangani dokumen ini, khususnya pembaca dan pembahas blog kita.


Perjuangan kita belum selesai dan saya memohon agar kita terus menghebahkan kempen ini supaya lebih ramai menandatanganinya.


Kita telah mencipta sejarah dengan mengambil bahagian dalam pungutan suara rakyat terbesar yang pernah diadakan di negara kita malah di seluruh dunia.

Insya-Allah usaha kita tidak sia-sia.

kadirjasin

Kertas takkan mampu membungkus api..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

53 ulasan:

  1. In Sya Allah, the beginning of the End for the Chief-Bugis-Pirate. And, the rest of the corrupted hordes will follow suit. Amin.

    MLN

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amat lah gembira bila membaca bahawa Deklarasi Rakyat dah dapat lebih dari 1.25 juta tandatangan.

      Lebih gembira lagi bila membaca bahawa Tun Dr Mahathir sendiri akan menyerahkan nya kapada DYMM YDP Agong.

      Rakyat sangat sangat berharap supaya Raja Raja Melayu akan "memberi perhatian" kapada suara rakyat itu.

      Majlis Raja Raja telah bermesyuarat di antara mereka sendiri - tanpa PM dan MB2 di masa yang lalu dan telah mengeluarkan kenyataan akhbar mahukan isu 1MDB itu di selesaikan secepat mungkin.

      Mereka juga telah mengadakan mesyuarat kali kedua bersendirian di Pengerusikan oleh DYMM Sultan Selangor tapi tidak mengeluarkan kenyataan akhbar.

      Sekarang rakyat berharap mereka akan berbuat demikian lagi dan mengeluarkan kenyataan akhbar.

      Padam
    2. Ooo senan lah camtu..kalu ada satu juta setuju turunkan tanda tangan nak msia mghalalkan lgbt..kawin sejenis..maka angka satu juta tu boleh lah dijadikan sandaran tuntutan.... Hee..pelil pelik sumgguh...

      Padam
    3. Oiii mat maslan, mai sat tengok anjing hang nama joe labu ni... Hang train dia macam mana?

      Betapa punya bodoh anjing hang yang nama joe labu nih...

      Tapi aku syukur jugak hang rekrut anjing2 macam joe labu ni, kutip lagi banyak2. Sekurang2nya tak la tersesat masuk geng kami... Alhamdulillahhhh...

      Heh heh heh... Patut la penyokong Najib semua dok puji sangat dia... Aku rasa BABI pun boleh jadi Prime Minister kalau ada penyokong standard macam ni...

      Labu oiii Labu, kesian dekat hang...

      Padam
    4. Kelammabuk..kalu asas tanda tangan nak dijadikan sandaran tuntutan...camna gamaknya kalau satu juta turun tanda tangan mintak berbagai tuntutan ...yg myalahi norma norma kebiasaan..sandarannya sebab satu juta t.tangan berjaya dikumpul....

      Padam
    5. Kalau hang dah rasa tandatangan tu tak laku, diluar norma2 kehidupan, hang kelam kabut pasai apa? Biaq pi la kami nak kutip sejuta atau sebilyon pun...

      Hang susah hati sangat ka? Pasai apa? Takut Najib kena turun? Takkan kot. Itu bukan proses demokrasi. So why worry? So why dengki? Kami takdak pun nak paksa siapa2 sain. Semua secara suka dan rela. Itu yang hang nak DENGKI sangat?

      Padam
    6. Yang pasti kami sign petisyen tu tak dapat secubit dedak pun.

      Kami sukarela je nak sign sebab lepas baca isi kandungan deklarasi..takde yang salah pun..

      So suka hati kitorang la nak sign..

      Sekadar nak bgtau je..kami pengundi bn. Salah ke sign deklarasi sebab bagi kami isinya betul..

      Padam
    7. Salahnya tidak lah ..berapa juta pun ko nak kumpul..dibibambangi satu hari namti kaedah sama diguna pakai oleh puak berkepentimgan menuntuk yg bukan bukan besandarkan jumlah tanda tangan yg berjaya di kumpul..haru biru jadinya... Boleh jadi kes rujukan untuk tuntulan yg lain lain..

      Padam
    8. Elo penyokong Najib, mai tengok kawan kita Tanpa Nama 14 Mei 2016 7:56 PTG ni. Aku yakin dan percaya kawan kita ni menceritakan KEBENARAN...

      Bukan aku nak puji sebab dia sain DR, tapi aku puji sebab dia bijak berfikir...

      Dia baca DR. Dia faham yg nak diturunkan hanyalah Najib. Dan dia sain dgn sukarela tanpa secubit dedak. Dan dia masih mengaku dia PENGUNDI BN.

      Tak ada siapa yg sain DR dipaksa undi PR, atau jadi penyokong komunis / syiah / yahudi / lgbt.

      Hangpa yg jadi penyokong Najib saja yg sengaja buat FITNAH macam tu.

      Padam
    9. Kes rujukan?

      Kes si najip chicken kau tak peduli pulak pasal rujukan atau tidak...

      duit masuk akaun peribadi cakap TAK TAHU..tapi dia belanjakan pulak duit tak tahu tu..pastu ag cakap takde apa2..case closed. Itu confirm akan jadi rujukan! Kah kah kah

      Padam
  2. Yessss yessss dari 500 ribu dlm masa 1 ari shja sudah dapat 1.27 jota ... begitu la hebatnya rakyat Malaysia mudah ditipu...dan me.fitnah ...syabas rakyat Malaysia. ... mintak selonggok dari kertas sampah tu didedahkan senarai nama tandatangan tsb... mintak blog batu api ni siarkan senarai nama yg tandatangan.... ko orang kan baik nkan gang botak dan momok mintak la senarai nama dan tolong siarkan.....pleaseeee.... klu tak mmpu nnpk ssgt pembohong fitnah....kami desak blog batu api ni siatkan NOW...

    BalasPadam
    Balasan
    1. >> Dari 52% yg keluar mengundi di PRN Sarawak pada jam 4.00 petang tiba2 naik kepada 70% pada jam 5.00. Hingga lidah Pengerusi SPR beku terkejut dgn sambutan hangat di jam terakhir pilihanraya. Waktu tu beberapa pusat mengundi dah ditutup.

      Satu lagi rekod dunia dari Malaysia, semakin hampir tamat waktu mengundi, semakin ramai orang berebut2 utk pangkah BN.

      >> Dari derma peribadi Putera Arab dah bertukar kepada sumbangan politik Kerajaan Arab Saudi (kepada individu yg bernama Najib). Patutlah Menteri Luar Arab Saudi Al-Jubeir sahkan 'genuine donation'...
      https://www.youtube.com/watch?v=-jqz3ts32Ls&feature=youtu.be&a

      Padam
    2. Perdana Menteri Malaysia lidah bercabang...
      Sekejap kata derma peribadi
      sekejap kata dana pelaburan
      sekejap kata dana politik

      Sekejap kata penderma itu, putera ini dan sekarang dah jadi KERAjaan Arab Saudi pulak.

      Kemudian Najib pulangkan dana tersebut kepada KERAjaan Arab Saudi pulak?

      Ada Najib berani tunjukkan bank statement pulangan baki 2.6b tu kepada KERAjaan Arab Saudi? Atau kepada KERAjaan mana? Atau hanya kepada KERA yg bersekutu dgn serakah dia?

      Hebat Najib... Semoga Najib dapat mintak Al-Jubeir buat statement sekali lagi. Kali ni mintak MenLu itu tunjukkan bank statement tanda terima balik 2.03b.

      Statement kedua haritu pun dia lupa nak bagitau 'genuine donation' tu dari KERAjaan Arab Saudi sendiri, bukan individu.

      Statement pertama dulu Menteri Luar tu tak sedar KERAjaannya yg beri 2.6b itu, sebab tu dia agak2 saja itu dana pelaburan. Heh heh... Lebih kurang macam KJ jugak... saya tidak tahu...

      Padam
    3. Setuju dgn pendapat QalamQabut 14 Mei 2016 8:37 PG.

      500,000 tanda tangan itu dah dapat saperti di umumkan dek Marina China, Pengerusi Bersih. Beberapa lama salepas itu bahru dapat 1.27 juta jumlah - bukan 1-2 hari saja. Si Mamat 14 Mei 2016 7:51 PG itu sudah bingong, konfiuskan jangka masa.

      Mungkin salepas di umumkan dek Maria Chin ramai rakyat yang dapat salinan Deklarsi Rakyat itu dan menanda tangan nya.

      Bukan bingong sahaja, tapi baghal dan goblok si mamat itu. Mahukan tanda tangan itu di siarkan tapi tak mahu tunjuk bukti sikit pun bahawa wang Pak Arab tuh dah di pulang. Keluar pulak surat palsu Pak Arab konon nya memberi wang sebagai derma. Tapi ada 5 punca bagi wang berjumlah RM4.2 bilion yang masuk ekaun Ajib tuh.

      Padam
    4. Bro 9:37 PG,

      Jangan cerita pasal RM4.2 bilyon tu. Satni depa kata kita ubag tiang gol pulak. Bukan hang tak tau otak depa macam mana. Betoi Bongok Bendoi... Kalau dah kata 2.6 bilyon, nombot tu saja yg depa tau dan faham...

      Tengok saja la surat Tok Arab yg bagi derma haritu... Pakat dok sorak seronok kata Najib ikhlas, suci, cerita yg benar... La ni apa dah jadi? Aku rasa depa potostet sorang satu simpan dalam poket. Bangga Tok Arab sanjung tinggi pemimpin depa yg tegakkan syiar agama Islam...

      Itulah otak jumud penganut Najib.

      Padam
    5. Tanpa nama 7:51 PG. Zaman peperangan dunia ke2 disebuah pusat tahanan Jerman, seorang warden Nazi ketika waktu christmas eve, ingin berbuat baik kpd tahanan2 yahudi dibawah kelolaan nya. Oleh sebab warden nazi nie minat dgn sejarah, diberitahu kpd tahanan yahudi sesiapa diantara 3 tahanan dapat menjawab 3 soalan sejarah akan dilepaskan dari tahanan. 3 orang tahanan dipanggil sambil warden bertanya soalan kpd tahanan pertama: " A passenger liner named Titanic sank in the north atlantic ocean after hitting an iceberg, vat vos the date? " Tahanan pertama jawab 15 April 1912. " Correct " kata warden lalu melepaskan tahanan itu sambil berkata merry christmas. Dipanggilnya tahanan kedua lalu diajukan soalan " on April 15, 1912 the Titanic sank, how many people died? 1517 jawab tahanan kedua. " Correct " kata warden sambil membuka pintu besi dgn berkata " merry christmas ". Tahanan ketiga yg berketurunan asia tersenyum lebar apabila dipanggil untuk menjawab soalan terakhir. On April 15, 1912, the Titanic sank wif 1517 passenger died in that tragedy. Vat vos their names? ..................kah kah kah

      Padam
  3. game old school madey ... bolayan !!!

    no credibility as mostly those people dont realy read everything stated online before signing.

    Go fly kite !!


    BalasPadam
    Balasan
    1. Sour grapes.

      Go fly your bols!!

      Padam
    2. 8.24 go fly your shit !!

      Padam
    3. 8.24
      Najibun pun sign buta je tak baca pun.
      Satu PM tak baca apa yg dia sign???

      Go fly yourself...!!

      Padam
  4. Sudah kalah kalah laa..terimalah kenyataan itu..zaman anda telah berlalu..

    BalasPadam
  5. #alhamdulillah.....apabila rakyat marhaen memahami isu yang sebenarnya..rakyat akan bangkit memberi sokongan....ianya dipermudahkan..... syukur

    BalasPadam
  6. sokongan tanpa di sogok oleh 'cash is king'..

    BalasPadam
  7. Klu semua pemimpin dari utara semenanjung tak kira pemimpin pembangkang atau kerajaan... lelebih lagi Ex PM dari utara ( kedah lama) ... mme dari dulu kerja depa nih membelit.... menipu... membohong... smpi semua pulau stratigik trrgadai semua kerja pemimpin utara ( kedah lama)... yg ada di tangan org melayu Pulau Batu Putih... org melayu dapat "BATU" ... intan...berlian.. tanah.. pulau.. depa dah rembat anak beranak dan kroni cina babi....
    setakat kumpul 1.27 juta d lm masa 1 ari dah dari dulu depa ni cekap sungguh putaq belit nih....

    cukup2 la lantik pemimpin dari Utara nih... Depa nih semua kaluttt..... bohong cukup pandai smpi ke peliak....!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Komen Yg paling bangang.. Kalau paklah hilang batu putih..
      Najib malaysia hilang...


      Padam
    2. 833 ni jeles sebab orang utara saja dapat jadi PM. Itu saja yg dia tau nak komen2, dok ulang2. Modal lain tak ada dah...

      Padam
    3. 8.37 nak tambah sikit.
      Najib maruah pon hilang.

      Padam
    4. Madey hilang pewaja. Hilang nyawa di hong Kong...

      Padam
    5. Madey hilang pewaja. Hilang nyawa di hong Kong...

      Padam
  8. Bukti pemimpin utara ( terutama dari kedah lama ) mme jenis kimakqq
    Pulau Singapore ilang sedeqah LKY = TAR
    Pulau Pinang tggu nk mampuihh = kerabat TAR
    3 negri ke prmbangkang termasuk negeri sendiri = Tun Dr M
    5 negeri serah ke pembangkang = Tun Zzz.zz..krohh
    Pengasas pluralism murtad smpi akidah iman pun tergadai = DSAI
    Pengasas SYIAH murtad/kafir = mat sabun
    Sekongkol pluralist/syiah/komunis pakej 3 dlm 1 = momok mudah lupa

    FAKTA tu....

    Depa ni klu dah marah gila babi semuaqqqnya norr
    abih depa belit ke anak cucu bangsa depa putakqq
    Sampai ke peliakkkqq


    Mereka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wowww... Pejuang AGAMA dan orang kanan PANGLIMA ISLAM saja yg boleh berhujah macam ni...

      Kalah anjing makan dedak.

      Padam
    2. 9.00
      Ini bukan alih tiang gol tau tak.
      Tapi kau sendiri pun dah banyak kali alih tiang gol termasuklah posting 9.00 tu.

      Aku nak tanya mana hilangnya duit 42 juta tu?
      Duit tu end up kat siapa?
      Serah pada siapa?
      Apasal 1MDB yg dipacu oleh satu kementerian yg berpengaruh dgn penasihat yg sangat bijak, awat tak sisasat dulu sebelum bayat sama ada company yg nak dibayar tu betul atau tak?
      Kenapa tak usaha cari siapa dalang Fake Aabar tu?
      Dakwa mereka yg jadi dalang fake Aabar tu sebab itu duit negara, duit rakyat.

      Bahaya sungguh macam ni, risau aku esok tah apa pulak yg hilang sebab tak siasat dan tak baca.

      Padam
  9. Awat dedakians nak marah tun m dpt kumpul tanda tangan sokong deklarasi rakyat sebnyk 1.2 juta. Yg piem Bugis kumpul duit berbiliun biliun dalam akaun pribadi ,x pula dedakians bising2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak bisingla sebab depa ada share dlm jumlah berbillion tu.

      Padam
  10. Yang menarik 'kuasa' Tun Mahathir shj. yg boleh atau mampu mewakili suara dr pelabagai pertubuhan politik,NGO dan individu lain.
    Itulah proses check and balance. Sukarnya rakyat untuk menerima perbuatan seseorang adalah kerana sudah hilang kepercayaan.

    BalasPadam
  11. Kahkahkah..
    Kalau joe labu bodoh, go fly kite, bangla dan kwn2 dia sign trs jdk 4.3juta.
    Sbb 3 juta ahli umno sokong najis.

    Kahkahkahkahkahkah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa cakap 3 juta ahli UMNO sokong Najis? Ramai yang merongot di cawangan cawangan tapi yang dah keluar suara belom ramai.

      Ramai lagi yang menunggu masa yang paling sesuai untuk mengeluarkan suara. Aku dah juma begitu ramai yang pendirian saperti itu - khuatirkan Najib akan menyebabkan UMNO lingkup di PRU14 jika Najib terus memimpin.

      Padam
  12. Aduiiihhh... Kutip tandatangan 1.27juta dari rakyat secara sukarela dan percuma pun korang bising. Dengki turun temurun tak habis lagi ke?

    Yang Najib rembat berbilyon tu orait je kan? Sebab bersekutu? Sebab bersetongkol? Sebab suka kongsi mengongsi pahala?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaha "suka "bersetongkol" .....banyak tongkol... bahu busuk ...... maalomlah, Najis ......

      Padam
  13. Hari tu pencacai dedak ni 'PPUUIIHH' kan deklarasi rakyat ni..hari ni,mari kita berjemaah menge 'PPUUUIIHH' kan pencacai2 ni..

    Woi pencacai dedak..!! PPUUUIIHH!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong mari kita berjemaah pijak dia orang. Hakkktuii

      Padam
  14. Pemimpin dari Utara ni klu dah marah... bukan saja bangsa dan agama saja depa juai.... telo dan peliak depa pun dia nak gadai noorrrrr.... kimaq sungguhhh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn layan dia ni,,, dalam ramai2 ayam yg mkn dedak dia ni ayam bulu putih dedak yg dia sedut ada campur sikit jagung sbb tu dia masuk dlm pot kita
      bodek lebih dpt dedak ada jagung ,,,,, kok tecekek kojol

      Padam
    2. 10.47 ko kena hempap dengan badak ker yg ko tak sudah2 asik meroyan pemimpin utara. Ko tak der fakta ker?? Kimaqq luuu...

      Padam
  15. Pukimakqq sungguh semua pemimpin dari utara nii...skg sibukqqq sungguh nok letak bakal PM malaysia dari Utara jugakqq noorrr...botakqq pukimakqq ni baru jer swap tanah 60jutaqq dng tajaan Dherbs 30jutaqq ... makna kataqq tanah dapat free teruihh... caman bapakqq buat kerja dulu2 mcm tu la bakal PM dari utara Kedah Lama ni punya style... suma tanah pi juai sama kroni mcm bapakqq kimaqq dia.... orangmelayu dapat BATU... Pulau Batu Putih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puki makkk ko la. Mulot longkang tak sudah2 mencarut maki orang. Kecik2 tak nak mampos, dah besar susahkan orang. Duit hilang 42 juta tu awat tak bising?? Kimaqq Happrakk !!

      Padam
  16. Boleh ke tt dlm gelap? Tepi jalan Bangla pun tt..
    Indon pun tt.. Bodohlah Malaysia ni.. 1.27 juta? Masa ceramah tak dedak pun?

    BalasPadam
  17. Boleh ke tt dlm gelap? Tepi jalan Bangla pun tt..
    Indon pun tt.. Bodohlah Malaysia ni.. 1.27 juta? Masa ceramah tak dedak pun?

    BalasPadam
  18. Masa ceramah tak le ramai. Tapi dapat 1juta lebih tt? Bangla Indon pun ada. Jadi kena celup ke tak dakwat? Boleh dipertikai....!

    BalasPadam
  19. Masa ceramah tak le ramai. Tapi dapat 1juta lebih tt? Bangla Indon pun ada. Jadi kena celup ke tak dakwat? Boleh dipertikai....!

    BalasPadam
  20. Hahaha...kena lebong idup idup..

    BalasPadam
  21. 1.27 juta tt itu hanya untuk menunjuk sama seperti mengarak masuk tilam yg diselaputi sperma masa perbicaraan liwat... Ia kelakar stand up comedy.

    BalasPadam
  22. 1.27 juta tt itu hanya untuk menunjuk sama seperti mengarak masuk tilam yg diselaputi sperma masa perbicaraan liwat... Ia kelakar stand up comedy.

    BalasPadam