Jumaat, 13 Mei 2016

HOT ~ Pendedahan Hubungan SRC Dengan 1MDB..!


Jeng..jeng..jeng..!

Tuduhan baru dedahkan kaitan SRC dengan isu 1MDB

Tuduhan terbaru yang dilemparkan oleh pihak berkuasa Singapura terhadap bekas pegawai bank swasta Yeo Jiawei mendedahkan kaitan SRC International dengan skandal isu 1MDB.
Menurut Today Online yang berpangkalan di Singapura, Yeo didakwa membantu pemindahan AS$11.95 juta (RM48 juta) daripada SRC International ke Affinity Equity International Partners, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Tan Kim Loong.
The Wall Street Journal sebelum ini melaporkan bahawa Tan adalah pemilik benefisiari daripada Tanore Finance apabila ia mula-mula ditubuhkan, entiti di British Virgin Island yang sama memindahkan AS$681 juta ke akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Akhbar yang berpangkalan di Amerika Syarikat juga melaporkan bahawa Tanore Finance adalah benefisiari sebahagian daripada wang AS$3.5 bilion 1MDB yang sepatutnya dibayar kepada Aabar Investments PJS tetapi dilencongkan ke sebuah syarikat di British Virgin Island yang mempunyai nama sama - Aabar Investments PJS Limited.
Wang dari Aabar Investments PJS Limited itu melalui beberapa perantara sebelum berakhir di Tanore Finance.
Siasatan di Singapura adalah penting kerana ia mendedahkan buat kali pertama kaitan antara SRC International dan mereka yang mempunyai hubungan dengan isu 1MDB.
Sebelum ini, selain daripada SRC International yang adalah bekas anak syarikat 1MDB, ia tidak pernah dikaitkan terus kepada aliran urus niaga bernilai jutaan ringgit oleh firma pelaburan negara itu yang kini menjadi siasatan antarabangsa.
Urusniaga kontroversi oleh SRC International yang kini diletakkan di bawah kementerian kewangan, sebelum ini dilihat bebas daripada 1MDB, yang antaranya adalah mengenai pemindahan RM42 juta dan RM27 juta, melalui perantara, ke akaun bank peribadi Najib.
Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali telah ‘membersihkan’ Najib daripada sebarang salah laku urus niaga berkenaan atas alasan bahawa perdana menteri tidak menyedarinya.
Today Online melaporkan pendakwa raya Singapura sebagai berkata bahawa tuduhan terbaru terhadap Yeo yang ketujuh terhadapnya, hasil daripada penyiasatan republik itu ke atas 1MDB, membuka lembaran baru.
Ingat SRC..ingat 3 ekor kat atas tu..!
Ingat SRC dan 3 ekor maka ingat Najib..!
Ingat Najib???
Lu Fikir La Sendiri!!!

34 ulasan:

  1. Tidak....nii semua fitnah....mohd najib takkan buat kerja kotor tuu...kata macaii...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku tak kata fitnah ITU kerja macai WSJ huru hara kan dunia termasuk kau sekali he.he.he

      Padam
    2. ko terase ke tedmabok psl keje2 kotor ni sinonim dgn pemimpin poojaan ko..nuar ketom.. hahahaa

      Padam
    3. Pededahan baru apa cerita tahun lepas ITU macai kitar semula, semua orang diatas dah Disiasat dah

      Padam
    4. Kerja2 kotor ni sinonim dgn najis..
      Kahkahkah..

      Org siasat pegi kacau.
      Pastu mngaku suci murni.
      kahkahkahkah

      Celaka punya najis

      Padam
  2. MANA 3 ekor tu? apasal macai najip chicken tak paksa najip chicken cari sampai dapat 3 orang tu..? jika betul2 jujur dan mahukan kebenaran dan benci fitnah, mesti paksa orang2 terlibat hadir ke mahkamah..jadi saksi. kasi settle semua in once for all. tapi apsal kerajaan najip chicken buat tatau je?

    takkan macai najip chicken terlalu lembap sampai tak boleh fikir semua ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ooooo deklabasi rakyat 1 jootaa... tolak stgh jootaa... hohoho.. mockeris masih kekal bodoh xleh ikut rentak daddy nya.. kah..kah..kah.. si botak yg blurr n slow.. boleh kalah dgn uncle pas LCE kaki tido??

      whad da hell mockeris boboiii haaa???

      Padam
    2. Uncle pass LCE kaki tido yg ko cakap di atas tu mission chief penyamon dan 40 penyamonnya dan ditabor pulak dgn dedak cap badak.

      Padam
  3. Momok dulu dipaksa turun naik mahkamah kes liwat montot sesama jenis aljuboori... tapi masa tu PeyM adalah momok nyorok bawah hakim takut gi mahkamah..... tuduh orang dulu pun momok sama perangai haprak.....SUCKS.....!!!

    BalasPadam
  4. kah..kah..kah tenyeh lagi lepas temolok di sumbat dedak tamat tempuh..
    woii xbace statement BNM ke bahawa siasatan ke atas IMDB telah DITUTUP..maksudnye xde kes lagi.
    kaedah mengulangi fitnah utk kasi lekat dlm otak rakyat dh tak terpakai lagi dh.. malah membuatkan rakyat meloya dgr

    arahan jeneral madeytountaik spy ulang lbh intensive dgn harapan momentum anti DSN naik semula dijangka GAGAL. PRK Sungai besar dan K.Kangsar tak berpaksi pd isu imdb lagi..

    anyway bagus jgk kalau di war2 kn dlm kempen PRK nnt supaya backfire pd geng mamaktoun n pakatan haprak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko ingat tutup kat Malaysia ada bawak apa-apa kesan kepada siasatan antarabangsa ke. Sekadar nak sedapkan hati sendiri boleh la. Kau bukan faham pun apa halnya dengan 1MDB ni. Sama bengong dengan mamat yang hanya tau sain tapi tak baca apa yang dia sain. Dokumen jual bini dia pun dia akan tersain, kalau macam tu punya perangai. Mwahahaha.

      Padam
  5. 8.28
    sokong 100% ... momok ingat zaman ini mvm zaman 22 tahun dulu.... mind set rakyat Malaysia dah lam berubah.... fitnah dan fitnah jadi santaopan basi selama 22 tahun memerintah mvm kuku besi... bailout anak beranak dan tipu muslihat dah tak laku... hingga melayu ada pulau batu putih aje yg tinggal sebab kebodohan pemimpin mvm ini lah kita ditindas dan tergadai singapura dan pulau pinang ...

    BalasPadam
  6. SOALAN : mana 3 ekor itu?

    jawapan : boboi la..pulau batu putih la..prk kuala kangsar la..
    bangang nak mampos! hahahahaha

    BalasPadam
  7. kalau fitnah terhadap najib kenapa 1mdb bergolak? banyak mana 1mdb untung ?.1mdb dah selesai ke bayar hutang? berapa aset malaysia terjual kat syarikat dari negara china?
    tolong jawab mai!! kalau semua tu kata fitnah...kenapa dulu takder gst negara boleh tadbir?..kenapa sekarang kalau takder gst negara tak boleh tadbir?

    BalasPadam
    Balasan
    1. cerita dengan aku ini ingat aset negara hanya 1mbd be ke dijual, kerana bodohan tun m ITU buat projek bakun ITU. Lah syarikat sime daby terpaksa jual sime tayar pada syarikat germen tun m ambil tahu ke benda ITU dia siap je takut di persalahkan, ketika dia jadi penasihat petronas pun logi minyak kita Vietnam pun di jual petronas kena korang diam ia hanya tahu jaga fanatik tun m itu, lagi pun llp ITU projek penipu tun m itu until kayakan apek, ADA faham. Syrikat jepun di Malaysia pun jual aset dia lah , syrikat jepun Nissan pun dah jadi milik perancis, syrikat Sweden saab jual aset kereta Saab Dan volvo pun dah di pada China sebabnya tak mampu nak tangung kerugian syrikat ITU. Kalau syarikat rugi 1mbd masih boleh di betul kan jual aset TamK akan pertahankan nya, nanti kau bailout macai cakap najib bailout, sebab aku cakap 1mbd hanya salah urus takbir lagi ia syarikat besar baru 7 tahun ia belum tunjuk keuntungan lagi, felda ambil masa 20tahun baru tunjuk untung,

      Padam
    2. Oo Mat Maslan bongok weh. Toloooong la amek cytro yang reti menulis dalam bahasa Melayu. Takkan orang kampung Rahman Dahlan je yang ko mampu angkut. Duit dah habis ke?

      Padam
    3. sedih bro lihat si mamak gadaikan harta2 negara dgn mudah.

      SIME TYRES skrg milik penuh asing..Continental AG.. sedangkan itu aset strategik penting negara di tubuhkan 1979.. Sime Tyre International dgn kepakaran teknologi Sumitomo Rubbers Japan.

      SIME INAX division ceramic juga hancor..

      apa ITU mamak puas 22 tahun Piemm yg berjaya...? imdb sudah gadai apa yg meloncat mcm org gila geng tounmadey??

      Padam
    4. Ko dah lupa ker Tun rampas Guthrie dari tangan British dalam operasi Dawn Raid 1981?? 22 tahun Tun jadi PM duit negara tak penah hilang 42 juta. Oooopssss lupa....masa tu belum wujud Ali Baba dan 40 penyamunnya. Baik gila dari makan duit haarrrrrammmm.

      Padam
  8. jangan jadi bodoh ditipu oleh najib!!!sanggup jadi pencacai memaki hamun orang semata mata bela najib..sanggupkah biar diri di tipu serta diperbodoh oleh najib

    BalasPadam
    Balasan
    1. bahasa kaum penjilat madey.. aduh.. habis modal fitnah pastu maki hamun

      Padam
    2. 12.20 kenyang makan dedak cap badakkkk...

      Padam
  9. Kalau tidak bersalah kenapa tidak dibuat saman malu terhadap Wall Street Journal dan Sarawak Report yang membuat laporan berkenaan 2.6 billion Ringgit yang berada dalam akaun Najib. Saman malu boleh dibuat di Britain atau Amerika jika yang didakwa enggan dibicara di Malaysia. Tetapi Najib tidak membuat saman malu, selain daripada bertanya kenapa laporan itu dibuat. Ini bermakna laporan Wall Street Journal dan Sarawak Report adalah benar dan berasas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saman boleh di buat sangup kau tahan hinaan media mereka cakap Malaysia tak kebebasan bersuara lagi media mereka dilidungi aktar kebebasan bersuara oleh media. Boleh tak boleh tak kau turun naik mahkamah 100kali Di British Dan amerika semua perjalanan tangung oleh Rakyat , anwar boleh kau buat sebab dia bukan PM hidup senang lelang tak payah kerja dapat 2juta sebagai penasihat turun Naik mahkamah tak ADA kerja, nanti pakai jet pribadi ke amerika semata2 saman WSJ itu, tun m kehulu kehele naik jet pribadi tak macai ini bising ia

      Padam
    2. Mahal tak mahal kos saman kenala harung. Kalau tak nape mulut najib yg keluar cakap nak saman WSJ hari Selasa?? Ooo...PM kalau becakap tak payah pakai kepala ye...main cakap ikut sedap mulut je ke....sain dokumen pun tak payah baca ye...main sain buta je ke?

      Saman ajela...yg penting bersihkan nama Malaysia yg jatuh no 2 terkorup di dunia.

      Padam
    3. saman atau tak saman justifikasi ikut track mahadey jgk kn..

      sbb madey tk pernah berani saman satu habuk pun pasla dia songlap berbillion wnag pertonas utk Mokhzani..??

      WSJ pernah tuduh madey kutty hilangkan 100 billion wang negara spnjng dia jd PM..

      kenapa tk saman? sbb mmg betul dia penyangak kan..kan..chaii kn..

      Padam
  10. Berita dari Jernal tembok jalanan memang suka hentam untuk porak perandakan negara Islam terutama negara Islam yang celik sikit, mahunya biar Islam hancur. Kalau soal duit mereka tak heran.

    BalasPadam
  11. syabas bro sekolahkan chaii mamakdet 1 jootaa deklaabasiii.. opppss mlm ni dh jadi 1.27 joootaaa...
    2mlm lps 0.5 jooootaa.. ari jd 1.27 joootaaaa...

    hngpa pcaya lgkaaa kt tounmadet nyanyok??

    dia rasa Sultan Kedah xmau tanya kaa.. awat hang kalut sgt ni Dett..nk kumpul 1jootaa tndatgn.. hng LuPa kaa hng dlu cabut hak kami sbg Raja Melayu...

    madeyy oh madeyy

    BalasPadam
  12. 1.27 joota ari ni dah dapat... smlm budak barya yahudi institut kajian dasar IKD (prnganjur pluralisma agama)aljuboori pluralist kamdin jaapa yg ditendang dari PAS baru 500 ribu tanda tangan... tak sampai 1 ari momok kata 1.27 jota .... kah kah kah... nak fitnah bohong pakat pakat la dolu..... kah kah kah
    Momok senditi nak anta kat agong.... semua tandatangan utk selamat kan boboi.... kah kahakkktuiii.... bukak 1 booth deklarasi rakyat dah kumpul 1.27 joota... kah kah klu puiiii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan nak selamatkan boboi tapi nak selamatkan malaysia dari melingkup.
      Kau tak reti kira ke berapa hutang negara hasil beniaga buluh kasap 1mdb kebanggaan kau ITU??
      Kau ingat sikit ke nak bayar??
      Bila tahun nak abis hutang ITU?
      Faedahnya pun tak terpikul.
      Asal boleh kau nak kata 1mdb ITU tak bermasalah kan??
      Dah tu spin cerita lain dan cari kambing itam yg kau boleh blame.
      Kesian dgn keadaan kau ITU hari2 pikir cari excuses.

      Padam
    2. mcm lah rakyat yg tak makan dedak expired ni terlalu BODOH.. dgn logik bongok mcm tu bro.

      nk selamatkan Malaysia dr apa?
      cer citer citer skit rakyat sblh mana yg sedang ditindas UMNO BN skrg?

      atau nk selamatkan bapak boboi dan kroni2 bapak boboi yg amat SAKIT BERNANAH hati... kah..kah..


      Reminder..: 1.27 joooootaaaaa ITU...... kah..kah..kah

      'negarawan olong' desperate.. kira undi boleh error 727,000 dlm masa 36 jam.. kah..kah...

      bail out anak billion2 takpaaaa...
      imdb tak kacau petronas pon.. 'hokom' HARAM.. mesti tangkap Najib.. ITU... apakah.. ITU..

      kah..kah..kah..

      Padam
    3. kah kah kah.. macai macai... ko nak cerita salah laku Tun M lantak la... masa dia dah berlalu... yg jadi PM yg tak tau duit SRC mcmmane ada dlm akaun sendiri, tapi tak nak pulangkan balik.. apa hal.. ini yg berlaku sekarang.. kalau PM mcm sekarang masih tak bole di jadikan teladan.. masa depan macam mane?? Tun M mase jadi pemimpin dulu ada, kalau salah laku yg spt macai2 cakapkan..sepatutnya masa dia jadi PM dulu korang hebohkan.. lihat sekarang PM masih ada salah laku.. dan bertambah teruk... duit dr SRC yg masuk ke akaun sendiri..boleh di cop sbg pecah amanah.. kalau PM mcm ni masih tak di ambil tindakkan.. PM masa depan masih di takuk sama.. sampai bila??

      Padam
  13. Najib ubah skrip lagi!!!

    Cari Putera Arab Saudi tak jumpa, dia kata SUMBANGAN POLITIK dari KERAjaan ARAB SAUDI pulakkkk...

    Takkan korang miss dalam Berita TV3 Kot????????

    >> Dana RM2.6 billion adalah sumbangan politik oleh Kerajaan Arab Saudi dan tidak menyalahi undang-undang di negara ini.

    Malah, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, ketika beliau ingin memperkenalkan kod sumbangan dana politik di Parlimen, ia ditolak pihak pembangkang. <<
    https://www.youtube.com/watch?v=-jqz3ts32Ls&feature=youtu.be&a

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa dah jadi dengan Menteri Luar Tok Sheikh Al-Juberi? Mula2 dulu kata dana pelaburan kot? Lepas tu kata derma ikhlas Tok Arab. Takkan sama standard dgn menteri2 Malaysia?

      Kisah fakta sejarah yg berlaku tahun 2013 dulu pun boleh berubah2 pulak... Nak kata cerita dongeng rekaan yahudi pun tak patut pulak, sebab Najib dah mengaku. Duit pun dah masuk akaun bank dia.

      Wat hepen Najib? Takkan dah nyanyuk macam Mahathir jugak? Macam mana virus klentong ni dah berjangkit kepada Menteri Luar Arab pulak? Takkan mainan yahudi jugak? Ini Islam sama Islam punya cerita, takde campur dedak yahudi pun...

      Padam
  14. Kahkahkah..
    Cai najis panas punkoq

    Kahkahkah..
    Ada org siasat jumpa bukti pun salah

    Kahkahkah..
    Xtunjuk bukti pun salah

    Kahkahkah..
    Yg betul najis suci murni. Jgn siasat jgn soal. Percaya je. Masukkan dlm list rukun iman.

    kahkahkah..
    kalau court spore bjaya buktikan duit masuk akaun najis dr src, cai najis cnfrm kena histeria. Xle caya sbb mnyalahi rukun iman cai najis.

    Kahkahkah..
    Joe labu bodoh, go fly kite, bangla dan nek tempoyak. MOF ambil alih 1mdb, lepas ni hutang 1mdb siapa yg tanggung?

    BalasPadam