Selasa, 24 Mei 2016

Baling Gelas Pun Tak Pecah..!


Apa yang gundah gulana? orang tua umor 90 tahun..apa yang nak cuak?

Mahathir akan turun PRK, pastikan BN kalah

Tidak seperti Sarawak, Tun Dr Mahathir Mohamad dikatakan akan turut berkempen menentang BN dalam dua pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar bulan depan.
“Tun Mahathir sudah kata dalam kenyataan terbuka.

“Tun Mahathir kata dia nak turun Kuala Kangsar dan Sungai Besar,” kata bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.
Ditanya sama ada beliau akan berkempen untuk Pakatan Harapan, Khairuddin menjawab:
“Nampaknya begitulah kerana Tun Mahathir sangat konsisten. Dia kata apa pun kena kalahkan BN.
Malah, kata Khairuddin, jika PAS bertanding pun sokongan harus diberikan kepada parti Islam itu.

Kerusi parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar, yang dimenangi BN dalam pilihan raya umum lalu kosong berikutan kematian anggota parlimennya dalam nahas helikopter di Sarawak pada 5 Mei lalu.
Pilihan raya kecil untuk kedua-dua kawasan itu akan diadakan pada 18 Jun depan.
Tidak pernah dalam sejarah seorang Perdana Menteri di turunkan melalui pilihanraya..! Semua PM bertukar dengan baik dengan melepaskan jawatan kecuali satu kematian..!
Tapi apabila menyorok dibelakang kuasa yang rakyat berikan didalam PRU maka rakyat seakan tiada pilihan lain selain menuruti kehendak tersebut. Maka jangan heran kalau UMNO dan BN bakal tewas didalam PRU14 dan 2 PRK yang akan datang menjadi percubaan pertama bagi pengundi untuk merealisasikannya..!
Seperti mana Tun M, begitu juga rakyat terbanyak..! Rakyat bukan menolak UMNO dan Barisan Nasional..! Rakyat menolak orang yang menyorok dibelakang lambang UMNO dan Barisan Nasional..! 
Kalau betul Najib sayang UMNO dan Barisan Nasional..pasti Najib tahu dan mengakui bahawa kekal sebagai Perdana Menteri hanya akan membawa musibah serta merosakkan parti dan kerajaan..!
Najib hanya alat bagi UMNO dan Barisan Nasional untuk terus kekal berkuasa..!!! bukan sebaliknya..!!!
Akai ada ker?
Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Dia "menyorok dibelakang kuasa yang rakyat berikan didalam PRU" sebab dia banyak dosa.

    Dosa dengan Tuhan dan dengan rakyat. Rakyat nakkan dia di ganti. Rasa nya Tuhan akan membantu rakyat ke arah itu. Tak lama lagi.

    BalasPadam
  2. Kamu pun sama bengong juga, ikut bakar kelambu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamu nak bunuh NYAMUKnya ke............?????

      Padam
    2. Gud un, Cik Minah.

      Saya nak bakar kelambu Najib aje. Biar dia di gigit nyamuk macam2 jenis.

      Terutama nya jenis 1MDB.

      Padam
  3. Dulu penjilat Najib kata, kalau nak jatuhkan Najib tunggulah Pilihanraya. Maka mari lah kita menjatuhkan Najib, bermula dengan PRK Kuala kangsar dan Sg.Besar.
    Oleh yang demikian, tiada kena mengena dengan bakar-kelambu.

    BalasPadam
  4. Kalau betul Najib sayang UMNO dan Barisan Nasional..

    Mana nya? Banggakan Melayu pun dia tak. Ngaku dia Bugis, "jugak pendatang". Dahtu ketepikan DEB, hapuskan Kementerian Pembangunan Usahawan yang nak bimbing perniagaan Melayu.

    Di zaman Chedet ada sorang Melayu billionaire - Syed Mokhtar Bukhari. Di zaman Nnjib ada juga sorang - Najib Songlapeee.

    BalasPadam
  5. Jika umno bn memenangi kedua2 prk tersebut maka hancurlah deklasi rakyat tajan Mahathir terlajak tua.Perspeksi walaubagaimanapun akan terus dimainkan sehingga pru 14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah tentu...berani samanlah...biar makamah tentukan...bersihkan diri pm kesayangan bro...jgn asik menyorok je...berani kehadapan

      Padam
  6. Perspeksi? Istilah baru? Najib punya istilah? Tak runding pun dgn Dewan Bahasa? Main sebat saja, macam Gani Pattail di berhentikan serta merta tanpa alasan munasabah?

    Kalau UMNO menang dua2 PRK itu tak bermakna hancur lah Deklarasi Rakyat. Kau tak baca pun berpuluh perkara dalam Deklarasi itu, jadi, mana kau tau?

    Mutlamat nya ia lah Najib di gantikan. Secepat mungkin. Isu 1MDB dan RM2.8 bilion dalam ekaun dia tak selesai selagi Najib pegang jawatan PM.

    BalasPadam
  7. Banyak poster dan sepanduk gambar Najib ke di PRK Sg Besar dan K Kangsar?

    Di PRN Sarawak, tak di beri dek KM Adenan Satem. Menang besau.

    BalasPadam
  8. Momok la nyorok kat sapa ... momok nyorok kat montot anwar.... jaga2 montot sapa yg kena.... kikikiki

    BalasPadam