Rabu, 11 Mei 2016

Hadiah Ulangtahun UMNO Tun M Kepada Najib..?


Ucapan ulangtahun UMNO yang paling rare kepada Presiden...

Mahathir fail permohonan soal balas Najib


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed dan dua lagi memfailkan permohonan untuk memanggil dan menyoal balas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung afidavit bagi menyokong saman fitnah yang difailkan terhadapnya.
Saman itu berhubung dakwaan bahawa Najib membuat salah laku dalam jawatan awam berhubung siasatan kes 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) dan dana 2.6 billion.
Selain Mahathir, bekas Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Kahiruddin Abu Hassan dan bekas ahli Umno Langkawi, Anina Saadudin selaku plaintif pertama hingga ketiga memfailkan permohonan itu melalui firma guaman Tetuan Haniff Khatri di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini.
Dalam permohonan itu mereka memohon perintah mahkamah bahawa sekiranya Najib gagal hadir untuk disoal balas pada masa yang ditetapkan mahkamah, afidavit sokongan itu tidak dibenarkan untuk digunakan dalam prosiding saman itu.
Mereka turut memohon prosiding interlokutori bagi permohonan Najib membatalkan saman berkenaan ditangguhkan sehingga 14 hari daripada tarikh Najib disoal balas.
Mahathir, Khairuddin dan Anina mengemukakan alasan bahawa defendan telah mengeluarkan kenyataan yang samar, bercanggah dan tidak konsisten dengan fakta.
Dalam saman yang difailkan pada 23 Mac lalu, mereka mendakwa Najib sengaja menganggu siasatan berkenaan 1MDB dan syarikat- syarikat berkaitan, serta siasatan aliran masuk wang RM2.6 bilion dan RM42 juta daripada SRC International ke dalam akaun peribadinya.
Mereka juga mendakwa Najib telah melakukan penindasan sehingga menyebabkan beliau dapat mengelak daripada berhadapan dengan kesan dan akibat di sisi undang-undang atas segala dakwaan salah laku atau perbuatan jenayah.
Plaintif-plaintif turut mendakwa Najib menggunakan menggunakan kedudukannya sebagai Perdana Menteri, Pengerusi BN dan Presiden Umno bagi melakukan salah laku berkenaan.
-Sinar Harian
Berani kerana benar..!
Dalam ucapan sambutan 11Mei UMNO tahun lepas bukan main berdegar degar lagi Presiden membayangkan akan menyambut ulangtahun ke 70 secara besar besaran..! Malangnya apa yang dirancang terus kecundang dan terhalang..!
Lebih menjengkelkan apabila tarikh keramat kelahiran UMNO yang sentiasa mengambil tempat utama pemimpin negara sejak dahulu lagi telah di 'hijack' oleh majlis santapan Majlis Raja Raja..! 
Apakah sudah tiada lagi kehalusan budi dikalangan pemimpin yang bertanggungjawab? Atau apakah ini juga satu manifestasi bahawa penjawat awam sudah tidak meletakkan UMNO utama seperti mana ahli dan orang melayu teramai..!
Pemimpin? mana peduli..! Happy birthday..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

32 ulasan:

  1. pagi2 dah hidang dedak campor maha-Tahik dh..
    blog yg xpernah insaf.. syaitan beraja di hati.. mati kau merangkaklah utk 'cuci' dosa bermain blog. kau takkan sempat bertaubat.. mati mengejut.. Allahu Akbar manusia2 yg sombong dimuka bumi Tuhan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg tak insaf tu engkau laa ayg sombong pun engkau jugak... Cuma mati mengejut tu mintak jauh laa cai.. Taubat cai... Allahu Akhbar

      Padam
    2. Itulah FANATIKUN NAJIBUN...

      Padam
  2. admin blog syaitan..(semuga hang kena LAKNAT DENGAN TUHAN ATAS DUNIA LAGI)... hang cari lah topik yg cerdik sikit.
    makan dedak sakan tp duk recycle najis2 dlm tong jamban. mcm mana tuntaik tak bengang DSN tak jatuh. cacai buat keja main2.

    mana tentera hang admin? azzam abu dedak tedmabok sume2 tu.. tkkn buleh habuan pkt kerat teloq dh kot.. bodoh sgt aihh rba2 mamaktuntai ni.. semboyan perang tak tiup lg lagi lari mencicit dh mcm pondan..


    opss lupa.. hangpa pkt2 jangkit penyakit LEMBIKK AWWWW....BOBOI MoCkeriss anak daddymamak.... kah...kah..kah..


    HAKKKKK TUIHHHHHHHHH...!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah FANATIKUN NAJIBUN...

      Tak berani nak cari KEBENARAN.

      Padam
    2. 8.11
      Buangkan DEDAK....baru jadi BIJAK

      Padam
  3. aku sign deklarasi tu tapi aku boh nama TUN BOBOI M.... boleh terimaka PUT Merdeka

    BalasPadam
  4. Pagi2 lagi dah muncul bodoh sial yg takde otak tapi nak menulis. PASAL AWAK DI LAHIRKAN DUNGU BODOH DAN HARAMJADAH KATA BOSS KAMU? DEDAK,TAIK ATAU BULU BOSS KAU DAH HIDU ATAU JILAT? CUBA LA KELUARKAN FAKTA2 BERNAS UTK BERHUJAH....NI SEMUA MCM SIAL,BAHALOL NAK MAMPUS.TU JE BAHASA YG LAYAK UTK KALAIN SBB BODOH SANGAT2,MMG BAHALOL DARI LEMBU!
    Ni bukan soal sokong siapa,soal salahlaku dlm pentadbiran negara,paham tu bangang? Tapi bangang mana buleh fahamkan.....baik mencarut dari pikir maklum lah bodoh sial

    BalasPadam
    Balasan
    1. FANATIKUN NAJIBUN...

      Butthurt!

      Padam
    2. waoi Qalam Qabut.. hang tak sedaq diri kaa yg hang tu la tgh FANATIK TAKSUB jd penyembah penjilat MadeyTonTaik..
      tu yg panaihh butt hurt ligan semua posting yg sentuh mamakgila tu..

      BODO TAK BOLEH NAK DIAJAQ.. KALAU STUDENT JENIS NI MASUK KELAS AKU BUH PENAMPAQ 3X.. SBB BODO BANGANG!

      Padam
    3. Tambah lagi BALA untuk Malaysia bila ada cikgu macam hang. CIKGU PENAKUT. Menyorok belakang Tanpa Nama.

      Tapi aku tau cucu2 aku akan terajang cikgu semacam hang ni kalau depa tau hang ni FANATIKUN NAJIBUN teloq kesit.

      Padam
    4. Aku heran dgn kau 8.54pg.
      Kau yg sibuk pepagi buta masuk sini buat apa?
      Ada sesiapa yg panggil kau masuk blog ni ke?
      Tak ada siapa yg suruh kau baca blog ni
      Jangan nak jumping n shouting here.
      So go fly kite.

      Buangkan DEDAK......baru jadi BIJAK

      Padam
    5. bukan main nak terajang org. budaya samseng protountahik ugutan hasil mencintai dn menyembah diktator Mahazalim..


      kau rasa muka kau takkn kena penerajang org laik pulak ke bro... kt sini blh sembang kenchang... cer kuar tnjuk muka sikit.

      Padam
    6. 6.40. Lu apa apasal kurang ajar biadab. Cakap macam gangster. Sampai nak suruh org kluar tunjuk muka pehal. Ni blog nak terajang org pesal??? Biadab tak ada pelajaran agaknya.

      Mentaliti jenis apa nak terajang2 org ni?? Kalu nak terajang2 ko pegi masuk muay thai la. Ini blog la, blog tahu tak woiiiii....bukan gelanggang pukul org....baghal..!! Dedakians memang cam ni agaknya dah biasa pukul terajang org.

      Padam
    7. Makkkk garangnya 6.40 dah bese sepak terajang org kot. Makkkk takot....takotlaa sangaaaaatttt.

      Padam
  5. Baru2 ini saya bercakap dan telah berjumpa bekas ahli semangat46 Dan bekas ahli team b ketika era 80an dulu, beliau bercakap tun m tak ada idea ,kata beliau lagi tun m Cuba tiru gaya team b, antara idea yg tiru salam menyaman kepimpinan ada, cuba mecetuskan fenomena team b balik di dalam umno Dan pkr, beliau bercakap tun m tak ada idea, lain dengan menghasut para ahli umno dan ahli pkr menbenci najib Dan menbenci anwar dalam pkr, tun m Cuba memaksa para ahli umno buat undi tak percaya pada najib telah gagal 'itu kata para ahli semangat46

    manakala tun m Cuba memaksa azmin Anak murid kedua nya berlawan dengan anwar dalam team b, azmin bertindak bijak menyebelahi tak menyebelahi mana2 pihak team b walau dia ahli team b, tun m Cuba memaksa azmin memujuk pas ketua nya hadi awang, tetapi hadi awang tak berminat team b tun m itu bagi pendapat dia tak nak pisang dua kali, sebab pas tahu tun m hanya tahu pergunakanya sehaja, azmin bergitu kecewa sebab gagal pujuk pas menyetai team b pkr Dan team b umno yg buat oleh tun m itu.

    Sila Ikuti cerita seterusnya team b pkr and umno tun m vs team a najib vs team a anwar

    BalasPadam
  6. APA pendapat anda tentang team b umno and pkr tun m itu, kenapa tun m tak ada idea Cara untuk jatuhkan najib,

    Kami sudah bosan 'tun m sering Kali tiru idea team b kuli tahun 80an,

    Kalau ada idea baru mungkin tun m mampu jatuh najib
    Ini kami lihat tun m hanya gunakan idea kuli tahun 80an Dan tiru gaya Anak murid anwar,
    Sepatutnya ada idea baru tun m untuk jatuhkan najib
    Ini balik2 idea 1mbd dan gst ia tak berkesan di serawak, mungkin tun m perlukan penasihat baru ,kalau harap khairuddin idea tak ada dan berkesan lagi untuk jatuhkan rejim najib

    Sila ikuti cerita seterus nya team b pkr and umno 'tun m kroni vs team a anwar nepostim vs team a rejim najib

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pagi pagi dah besusun komen... Kena marah ngan bos ke cai... Hahahaha tu laa lain kali keje bebetul lawan hujah dgn fakta bukan auta.. Tapi dah bos ko pun auta kan ikut aje lah...

      Padam
    2. Heh heh heh... Itulah FANATIKUN NAJIBUN... Dedak punya pasal beb... Nak bela anak bini...

      Padam
    3. hehehehehehhehehhehe bongok
      yg hang sendiri tu dok tunjuk fanatik taksub tu apa..

      BODO campoq BANGANG lepaih tu ckp org lain yg bangang..

      Padam
    4. Ni CIKGU TELOQ KESIT tadi jugak ka?

      Padam
  7. Bala hutang bilion2 1mdb ni sepatutnya dihempuk atas kepala botak najeep dan family nya,collect sorang sikit dari puak pemakan dedak pun belum tentu lepas interest loan.

    BalasPadam
  8. BOBOI mokceris nak tak nak mesti jatuhkan DSN sbb daddynya 'berhutang' besar yang perlu di cover. ia bukan melibatkan Daddy punya case shj tp effected kpd abng2 BOBOI yg billion2 aire tu...

    kah..kah..kah... DSN semakin kemas BOBOI dn daddy semakin hilang arah..

    we see next stage of their games... tk sabaq la nk tgk BOBOI nangess... hahaha...

    BalasPadam
  9. Manusia2 sombong yg menyokong kemungkaran najib rosmah setakat ni dah 3 orang meletup kat udara.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rosmah bagi kemungkaran apa kau maksudkan, Rosmah bagi budak kecik belajar itu kemungkaran ke? ,buat program budak kecik belajar itu kemungkaran ke? ,siti asmah buat program main badminton ada ke kemungkaran? Bagi peruntukan berjuta2 pembagunan badminton adake kemungkaran, kami cakap program itu baik negara Dan untuk kesihatan Rakyat untuk bersukan,

      Macai terang aku kemungkaran macai cakapkan, aku tengok Anak kecil semua beminta pergi ke taska Dan nak belajar semua program permata dibuat Bini najib kau hina itu, Anak kau pergi taska itu pun belajar program permata di buat oleh Bini najib itu.

      Bila rosma Naik jet peribadi pergi ke UAE untuk rasmi program permata cakap menbazir, untuk mengajar Dan ajak kanak kecil negara 2 Islam pergi belajar task pun cakap menbazir

      Yg program menteri Dan Bini main badminton guna duit rakyat ketika era tun m tak ada orang cakap menbazir, kami cakap bagus untuk kesihatan menteri tahu duduk je tak tengok Rakyat, Lupa progaram Sukan permotoran hanya tahu bina litar sepang untuk anak tun m tak ada pun kami cakap menbazir

      Padam
    2. bab kematian dgn sokong kemungkaran ni tak yah la kita ulas.. kalau nak ikutkan.. simpan duit dlm bank yg ada faedah (bkn bank islam) pun ada terbabit dgn kemungkaran.. kita ulas salah laku pemimpin.. lebih manafaat..

      Padam
  10. Mampus cepat kau empunya blog sampah putar merdeka ngai tiaw ham kar chan..tiaw nama kahai

    BalasPadam
  11. Admin,nasihat sbg pembaca..tolong remove komen2 pendedak, pengampu,pembodek najib ni..atas dasar pemerhatian,masih ramai pembaca yg boleh memberikan hujah atau komen yg bernas,berfakta dan bermaklumat..komen2 pencacai ni langsung tak bermanfaat utk dibaca,apatah lagi utk dihadamkan dlm akal manusia waras..para pencacai sudah melampaui batas dgn mencarut dan melucah yang agak keterlaluan..sudahlah panjang berjela carutan nya,xbernas,bodoh pulak tu..harap admin dpt mengambil perhatian ttg perkara ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya laa itu namanya PENGECUT.. BACUL.. mcm TounTahik laa.. chedet.cc hanya upah lepas komen2 pendedak expired.. jilat sampai tapak kaki..

      tpkn2.. ada hati plk nk guna segala media tapak org lain ckp bkn2..

      BACUL mcm boboi botak.


      Padam
    2. Yg pengecut tu ko 6.45 komen tak der fakta....cam citer pak pandir hahaha.

      Padam
    3. Yang bacul tu Perdana Menteri Malaysia yg bernama Najib idola 6.45

      Padam
  12. Wahai pemakan Dedak sekelian....sudah kah makan dedak2 kamu? Maka segera lah dgn komen2 tak berguna dan maki hamun serta mencarut2. Bak kata qalamqabut...FANATIKUN NAJIBUN...CIT!

    BalasPadam