Selasa, 31 Mei 2016

Khalid Abu Bakar Tunggu Apa Lagi..???


Keadilan itu buta..! Tegakkan la..! 

Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng hari ini membuat laporan polis terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) 1MDB Datuk Shahrol Azral Halmi ekoran pendedahan bahawa Jho Low merupakan pemilik syarikat berpengkalan di Seychelles- Good Star Limited.
Beliau menggesa satu siasatan polis dilakukan terhadap Najib selaku penandatangan tunggal kepada dana 1MDB dan bekas CEO 1MDB Shahrol Azral kerana meluluskan pemindahan dana kepada Good Star.
Katanya, polis perlu menyiasat kedua-duanya kerana melakukan penipuan, pecah amanah dan bersubahat untuk menyembunyikan keuntungan haram, di bawah Seksyen 411 dan 414 Kanun Keseksaan.
Beliau membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.
Laporan itu dibuat selepas The Wall Street Journal melaporkan Bank Negara Malaysia mengesahkan Good Star, yang menerima AS$1.03 bilion daripada 1MDB, adalah milik Low.
Kerajaan sebelum ini berkata Good Star milik syarikat minyak PetroSaudi International, yang merupakan usaha sama dengan 1MDB.
Bagaimanapun, akhbar harian Amerika Syarikat itu melaporkan bank pusat itu memberitahu Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) bahawa Good Star dimiliki oleh Low.
Menurut anggota PAC, Tony Pua, Pengerusi PAC Datuk Seri Hasan Arifin tidak mendedahkan maklumat itu kepada jawatankuasa tersebut.
Good Star sejak itu telah dibubarkan, manakala usaha sama antara 1MDB dan PetroSaudi tidak lagi berfungsi.
Gabenor dah report..! sekarang MP pulak report..! berapa banyak report sebelum ni..! PAC punya report tu buat apa? Kenyataan Ketua Audit Negara yang merujuk siasatan lanjutan ke atas beberapa individu didalam 1MDB macam mana pulak?
Tunggu apa lagi???
Siasat la..! panggil mereka yang terlibat..! Jangan sebok siasat orang yang buat report sudah ler..! Pandi mana Pandi???
Berani kerana benar..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

49 ulasan:

  1. Nak suh KPN siasat? Nak mampuss!!! Baik2 dapat pencen KPN..x pasal2 nnt x merasa sbb kena turun pangkat...mana berani dia....

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah boleh agak dah..

      Padam
    2. Ada berani ke nak siasat?

      Padam
    3. bukan takut turun pangkat... tempias dia dapat sekali tu...

      Padam
  2. Tan Sri Khalid banyak lagi kerja lain drp nak Layan kau Blogger Haramjaddah pukimak celaka sial

    BalasPadam
    Balasan
    1. Awak di bayar untuk MAKI HAMUN .
      Boss awak ahlak nya tinggi.
      WOW

      Padam
    2. Tanpa Nama31 Mei 2016 12:31 PTG, lepas ni jika ada laporan polis dibuat oleh mangsa kejadian jenayah, apakah polis akan beri jawapan yang Khalid Abu Bakar tu banyak kerja lain dan kata tunggulah dulu, biarkan suspek bebas sana sini dulu, nak cakap macam tu ke?

      Komen bodo dari cybertrooper seliaan Ahmad Maslan sudah diketahui tahap kebengongannya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. 12.31 orang yang suka menyumpah tu akan termakan sumpahnya sendiri.

      Dah banyak benar makan duit haram. Dah jadi darah daging, tu yang mulot asik maki hamun jer.

      Silap haribulan nak mati esok ko sudahkan dengan "haramjaddah pukimak celaka sial" yang ko sebut kat atas tu.

      Tak boleh nak ngucap sebab lidah dah keras sebab masa hiduo asik menyumpah maki hamun jer. Tak pernah belajar agama agaknya.
      Kesiaaannnnn ko.......

      Padam
  3. Sekiranya terdapat laporan kepada pihak polis mengenai sesuai perlakuan jenayah, suspek jenayah selalunya akan ditangkap oleh pihak polis untuk disoal siasat di balai.

    Dalam kes Najib ini, Najib adalah suspek jenayah, maka polis perlu tangkap Najib dan soal siasat beliau di balai jugalah.

    Jika Najib dibiarkan bebas tanpa ditangkap oleh pihak polis walaupun telah ada laporan polis mengenai tuduhan jenayah terhadap Najib itu, maka akan dijadikan rujukan di masa akan datang oleh suspek-suspek jenayah yang lain untuk mengelak diri mereka dari ditangkap dengan menggunakan alasan kebebasan yang diberikan kepada Najib ini.

    Maka jika pihak polis tak tangkap Najib untuk disoal siasat, nanti jika ada kes penyelewengan ke, kes rasuah ke, kes ugut ke, kes rompak ke, mencabul kehormatan ke, merogol ke, walaupun terdapat laporan polis oleh mangsa, maka suspek jenayah itu akan gunakan alasan bahawa Najib walaupun terdapat laporan polis terhadapnya, tapi polis tak tangkap, maka mereka (suspek-suspek jenayah itu) juga tidak mahu mereka ditangkap malahan mahu mereka bebas ke sana ke mari termasuk pergi ke luar negara seperti Najib juga, maka apa jawapan pihak polis terhadap perkara ini?

    Jika polis menangkap juga suspek jenayah itu, maka mereka boleh bawa perkara ini ke mahkamah dan mendakwa polis pula dengan menggunakan alasan tindakan polis yang tidak menangkap Najib walaupun ada laporan polis terhadap Najib dibuat.

    Kepada kuncu, tukang jawab, cybertrooper Najib, silalah jawab isu ini.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu pengampu najib 12.31 dah jawab dgn gaya haramjadah mereka tu,maki hamun dan mencarut! Diorang mana ada otak bang. Isu ni pun mereka bukan paham atau tahu kesan dan akibat tindakan boss mereka tu....
      Kesian dedakman......

      Padam
    2. Jawapan biasa dari para cybertrooper yang diketuai oleh Ahmad Maslan memang sudah dijangka hanya bertaraf sampah sahajalah, lain yang kita tanya, lain yang mereka tu merapu pula.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    3. Yang pasti satu dalil baru akan dicari untuk dijadikan alasan bodoh bagi melepaskan tukang samun. Itu memang sudah pasti...!!

      Dengan demikian rakyat akan bertambah tidak percaya dengan sistem perundangan Malaysia sekarang ini.

      Dunia pula bertambah curiga dengan Malaysia sebab kita negara ke2 tertinggi rasuah.

      Negara2 luar akan ragu2 dgn perundangan kita yg takut untuk bertindak mengikut lunas undang2 yg sepatutnya dijalankan dan didokong secara adil tanpa pilih kasih, tanpa melihat pangkat.

      Dunia akan melihat negara kita sebagai tempat yang penjenayah mudah melepaskan diri dari dakwaan.

      Inilah Malaysia hari ini....syabas diucapkan....!!

      Padam
    4. KPN bukan lagi akronim untuk Ketua Polis Negara, tetapi Kuli Pensubahat Najib atau Kuli Pecacai Najib, baru sesuai untuk Khalid Abu Bakar KPN itu.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. mereka ni semua dah buat fulltime job sbg cybertrooper, kena buat keje jugak walau tak tau dah camna cara nak defend najib, buat la asal buat keje takut miss soru. itu la nasib kita dari zaman penjajah dulu ada je org kita yg rela jadi pengkhianat asal perut sendiri kenyang, tak payah la kita cite kat mereka ni pasal halal haram, takde makna kat diaorg.

      Padam
  4. Apandi.....
    A Aku
    P Pembodek
    A Asuhan
    N Najib
    D Dan
    I Isteri.....huhu.. patut pun !

    BalasPadam
  5. Heh heh
    Marah bebeno 12:31.

    Tak lama lagi bekalan dedak expired ko terputuslah gamaknya.

    Belajo2 la mintak sedekah ye...

    BalasPadam
  6. makan dedak tak per daripada jadi pencacai dapig.harammm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menteri Dalam Negeri, Ketua Polis Negara, Ketua Polis Negeri Kuala Lumpur, dan Ketua Polis Daerah Dang Wangi perlu menjawab pasal apa mereka tak ambil tindakan, kerana laporan polis itu di buat di Balai Polis Dang Wangi, IPD Dang Wangi di bawah IPK Kuala Lumpur, Ketua Polis Negara adalah pegawai tertinggi dalam PDRM di negara ini, dan Menteri Dalam Negeri adalah menteri yang bertanggungjawab terhadap polis, mereka ini perlu memberikan penjelasan mengenai perkara ini kerana ia melibatkan mereka.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Makan Dedak itu HARAM
      HARAM = NAJIS
      NAJIS itu siapa ?

      Padam
    3. Bro Abu Bakar, perkara ini akan didiamkan dengan harapan rakyat akan lupa berkenaan dengan repot tu.

      Padam
    4. Apakah mereka ingat rakyat bayar cukai yang mana wang cukai itu bayar gaji mereka itu untuk menafikan hak negara dan hak rakyat?

      Memalukan bila Ketua Polis Negara boleh diam dalam isu jenayah yang begitu serius kerana yang buat jenayah tu adalah Najib.

      Gaji Khalid Abu Bakar selaku Ketua Polis Negara dibayar menggunakan wang cukai yang dibayar oleh rakyat, tetapi Khalid Abu Bakar mengkhianati hak rakyat dan mengkhianati hak negara, manusia seperti Khalid ini tak layak jadi Ketua Polis Negara, dasar pengkhianat, pengkhianat mana layak jadi Ketua Polis Negara.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    5. Akhirnya mengaku jugak dia pemakan dedak

      Padam
  7. Lama abu bakar x muncul. Syabas muncul kembali. Saya suka komen & ulasan kamu. Berasas. Logik akal.
    Nak harap siasatan? Yang nak siasat pun ramai org kurang yakin.

    BalasPadam
  8. 1.53 bro "Lama abu bakar x muncul..."

    Apabila sdr. Abu bakar muncul je, dedaki al harami bertempiaran lari.

    Itulah kenyataan dan hakikatnya.

    BalasPadam
  9. no locus standi ... btw PDRM has their own procedure... protun just have to wait .. no preception game ... else go fly kite !!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Locus standi apa pulak ni? Locus standi macam laporan audit sebuah syarikat GLC yang tetiba je boleh jadi dokumen OSA sedangkan laporan audit jabatan-jabatan serta kementerian-kementerian tak pula dijadikan OSA selama ni, itu macam ka?

      Polis dah ada locus standi untuk tangkap Najib sebab laporan polis telah dibuat terhadapnya berhubung pemilikan harta curi dengan bersubahat bersama Jho Low, itu sudah menjadi locus standi untuk polis bertindak kerana polis perlu bertindak selepas menerima aduan dari rakyat.

      Tunggu dan lihat konon, blah la. Tak reti nak berhujah pun gatal nak berhujah pulak.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. 2.23 "btw PDRM has their own procedure.."

      Laporan polis sudah dibuat, tetapi sehingga hari ini tiada tindakan.

      Malahan khairudin dengan peguam2nya disumbat kedalam

      Padam
    3. Itulah yang pelik tu, orang yang melaporkan kegiatan jenayah pula yang ditangkap dan dilokapkan, sedangkan suspek jenayah dibiarkan bebas ke sana ke mari, malahan boleh pula bergelak ketawa dengan Ketua Polis Negara.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Mr Fly Kite...yessss....own procedure is by putting the report under the carpet. Keep it quiet, no one will see.

      Or make it a kite n let it fly......

      Padam
    5. good day herr fly kite....

      wondering where you have been......seems so quite when you are not around......your revered 681 pie emm needs you....the room is full of blood mongering dudes....you know who......

      ha ha.....now you are talking law......this really scare the shit out of me......could you enlighten us on the term of 'no locus standi'.....u know, we are a bit dumb, not like your revered 681 pie emm.......brave, a warrior, a centurion, u know...not a single dungus in umno ( ajib's ) dare say anything when 681 pies delivered to him......they are just salivating....

      i bet u don't know shit 'bout locus standi........just to pretend, u have brain....so u use these words......so u seem intimidating, just like what your 681 pie emm did.......so u 'berangan' that u have won......r u kidding me? the moment i read your comment....i really felt like to pee, sir......pee on your face.......bank negara use that letter to make a police report.......this dude mp also using that same letter to make a police report.......mmm.....no locus standi? so u r saying the police will not investigate this case.....mmmm.....as a matter of fact u are also saying your revered 681 pie emm stupid for backing this report by bank negara ....bank negara also stupid for making a police report......then u are also stupid...for backing your stupid 681 pie emm.....my say.....u are really a dumb ass!! no locus standi?

      ain't it ironic, herr fly kite?

      Padam
  10. PDRM dah leh buang dah title Diraja tu..patut taat setia kepada YDP Agong...tp nmpknya taat setia skrg dah lebih kpd ah jib gor

    BalasPadam
    Balasan
    1. PDRM boleh tukar jadi PDRN pula, Polis DiRosmah Najib, boleh la lepas ni Khalid Abu Bakar menghadap Rosmah dan Najib, lepas tu ambil spender Najib dan coli Rosmah untuk buat jadi panji PDRN yang baharu.

      Sangat memalukan, undang-undang pun dah tunggang langgang, pihak berkuasa yang dipertanggungjawabkan untuk melindungi undang-undang telah mencabuli undang-undang, pihak berkuasa yang menerima gaji dari perbendaharaan negara hasil dari cukai rakyat untuk melindungi kepentingan rakyat dan negara kini sudah mengetepikan pihak yang membiaya dan membayar gaji mereka selama ini.

      Hoi Khalid Abu Bakar!, kau ingat rakyat syok bayar cukai untuk kau jadikan pihak polis sebagai alat pekakas kepentingan nafsu serakah Najib sampai mengetepikan rakyat dan negara ke?

      Blah la, Ketua Polis Negara konon, tapi menjadi pembela suspek jenayah pula.

      Lepas ni tentu cybertrooper yang diketuai oleh Ahmad Maslan akan mengamuk sakan menuduh yang bukan-bukan terhadap saya, tapi lantaklah, itulah mentaliti mereka, low class, dasar pemakan dedak, macam itulah jadinya.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    2. Abuya 'Tak ADA menuduh yang bukan-bukan mengamuk bukan dah macam abuya, dah dapat elaun dah dari dap ITU cukup tak, kita tak ambil elaun haram dari dap Dan tun m ITU. Maklum abuya hanya padai komplan pada hari dia berkerja je, lepas hari berkerja tak dapat elaun dari dap, lupa tun m tak bayar habis cybertrooper curi maklumat dari data Rakyat Malaysia ,hutang ITU kena bayar nanti akhirat kena tuntu he.he.he , selamat ini Abuya menghilang dap tak bayar elaun itu,.. Kita orang tak minta balasan APA kita penting kebenaran, tak seperti cybertooper RBA macam dap Dan cybertooper protun m itu, tak bayar elaun langsung ikianat tun m dengan mendedah rahsia tun m bayar cybertooper he.he.he

      Padam
    3. Apa dah jadi dengan pihak berkuasa di Malaysia, sedangkan di Israel, sebuah negara yahudi zionist pun bila ada penyelewengan yang dilakukan, tanpa mengira kedudukan, penyeleweng itu didakwa.

      Sedarlah bahawa isteri kepada Perdana Menteri Israel telah diambil tindakan oleh pihak polis berhubung penyelewengan wang kerajaan yahudi Israel Zionist itu.

      Itu di Israel, sebuah komuniti yahudi zionist, ada salah laku dan penyelewengan, mereka ambil tindakan, tetapi di negara kita pula yang ramai orang Islam, yang Perdana Menterinya pun orang Islam, tetapi bila ada penyelewengan oleh Perdana Menteri, polis tak ambil apa-apa tindakan terhadap Perdana Menteri yang menyeleweng itu, malahan Ketua Polis Negara boleh bergelak ketawa dengan Perdana Menteri penyeleweng itu pula.

      Apa dah jadi ni, apakah kedudukan penguatkuasaan undang-undang di negara ini lebih buruk jika dibandingkan dengan negara yahudi zionist iaitu Israel itu?

      Sila Tanpa Nama31 Mei 2016 3:23 PTG beri ulasan atau penjelasan mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
    4. Weiiiiiii....MR ITU, apa ko merapu cakap tak der fakta. Yang ada cuma excuses jer.....lu carila fakta ITU dengan bukti ITU dulu. Ni cari benda lain untuk tutup fakta seleweng juta2 ITU.

      Padam
  11. Hari ini kredibiliti pihak polis amat meragukan, berpuluh puluh laporan polis sudah dibuat, malang sekali tiada satu pun tindakan terhadap skandal 1mdb.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju.
      Kita semua sudah hilang kepercayaan pada mereka.

      Padam
  12. Di negara yahudi zionist iaitu Israel, isteri Perdana Menteri yang menyalahgunakan / menyeleweng dana awam telah diambil tindakan oleh pihak polis negara yahudi zionist itu.

    Lihat di link ini: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/polis-ada-bukti-isteri-netanyahu-seleweng-dana-awam-1.336832

    Tetapi di Malaysia, dah ada laporan polis, dah ada laporan oleh pihak audit negara, dah ada laporan oleh pihak PAC, malahan terbukti ada duit milik syarikat milik kerajaan berada dalam akaun peribadi Najib dan penggunaan duit syarikat milik kerajaan untuk bayar kad kredit peribadi pun pihak polis tak ambil tindakan, malahan kalau ada orang yang melaporkan perbuatan jenayah Najib itu, maka orang yang melaporkan itu pula yang akan ditangkap, malahan wartawan yang melaporkan bukti-bukti penyelewengan juga akan ditangkap dan dipaksa mengaku dari mana mereka mendapat sumber itu jika enggan wartawan itu diugut untuk dipenjarakan selama seumur hidup dan dikenakan 20 kali sebatan.

    Ada seorang timbalan menteri yang mencanangkan Najib adalah panglima orang Islam kononnya, tetapi tengoklah apa dah jadi dengan polis negara kita, apa dah jadi dengan peguam negara negara kita, lebih teruk dari polis dan peguam negara di negara yahudi zionist, amat memalukan, tetapi Ketua Polis Negara dan Peguam Negara memang jenis tak sedar diri sebab tu mereka buat bengong semacam je.

    Sedarlah semua.

    Salam perjuangan A Ba Ta,

    Ikhlas daripada,

    Abu Bakar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sungguh memalukan kita menggelarkan Malaysia sebagai negara Islam, PM orang Islam, majoriti rakyat pun beragama Islam tapi dengan megahnya menjadi negara kedua paling tinggi rasuah haram.

      Padam
    2. He.he.he ambil cerita yahudi kemudian ulang tayang di Malaysia he.he.he tak payah nak jadi bodoh lah abuya

      Padam
  13. Korang tak tahu ke aku sibuk! Baru habis melancung eh eh eh tersasul.... Baru habis melawat Italy bawa isteri bersama dibayar oleh kerajaan belajar bagaimana Italy melawan Mafia....

    BalasPadam
  14. Sekarang ni kalau keluar dlm TV muka Najib, Rosmah, Maslan, Keruak, T,Adnan,IGP, aku terus tukar channel. Meluat gila..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khalid Abu Bakar perlu tukar jawatan dia, KPN bukan lagi akronim bagi Ketua Polis Negara, tapi Kaki Pensubahat Najib, itu lebih sesuai dengan pensubahatan dia dan Najib selama ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Padam
  15. Begitu jelas sekali satu demi satu terbongkar, apa alasan lagi Polis & Najib tidak siasat. Mempunyai pemimpin yg pembohong & merompak duit rakyat, apa lagi balak dari Tuhan yang akan menimpa negara Malaysia ini

    BalasPadam
  16. Berkhidmatlah untuk negara. Benda yang buat rakyat resah, letih dan dah tawar hati. 1MDB sangat memalukan.

    BalasPadam
  17. Kita tunggu saja lah bila Khalid xpakai uniform lagi..kan dia KP Selangor sbelum di naikkan IGP

    BalasPadam
  18. Kita tunggu saja lah bila Khalid xpakai uniform lagi..kan dia KP Selangor sbelum di naikkan IGP

    BalasPadam
  19. Apa kata kita buat report ramai2 seperti deklarasi rakyat.. 1 juta report?

    BalasPadam
  20. hasan budak jaga lembu pun patut dilaporkan sebagai bersubahat dalam kesalahan menyembunyikan fakta kes curi lembu..

    BalasPadam