Khamis, 26 Mei 2016

Selesai..?


Tuanku Sultan dah tarik segala gelaran...takkan tak faham faham..! Atau sengaja buat buat tak faham..! lepas tu nak suruh rakyat faham..! Itu namanya tak faham faham..!

Faham???

Menteri Besar, Ahmad Razif Abd Rahman meminta agar isu pertukaran Menteri Besar Terengganu tidak lagi dibangkitkan kerana perkara itu telah dianggap selesai.

Tegas Ahmad Razif yang juga Pengerusi Umno Terengganu berkata, perkara itu jelas setelah diumumkan sendiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika mengadakan pertemuan secara tertutup dengan barisan kepimpinan dan ahli parti sempena lawatan sehari ke Terengganu Isnin lalu.

“Sebagai Perdana Menteri dan Presiden (Umno)...beliau telah memberi pengiktirafan dan menyatakan isu di Terengganu (membabitkan pertukaran menteri besar) telah berakhir dan tiada lagi isu-isu ini.

“Sekarang ini, kita moving foward (bergerak ke depan) untuk hadapi PRU-14 tidak lama lagi dan saya minta agar perkara ini tidak lagi dibangkitkan,” katanya ketika diminta mengulas mengenai laporan sebuah portal berita yang memetik ucapan Najib ketika mengadakan pertemuan tertutup bersama kepimpinan dan Umno yang meminta semua pihak menghentikan spekulasi pertukaran Menteri Besar Terengganu.

Ahmad Razif yang turut menyifatkan perkara itu telah selesai sepenuhnya kini sedang memberi fokus kepada usaha untuk menjalankankan tanggungjawab yang diamanahkan demi kepentingan rakyat secara keseluruhannya.

“Finish already...semua sudah berakhir (isu pertukaran menteri besar). Saya hendak buat kerja dan saya akan move foward,” katany kepada pemberita ketika hadir merasmikan Karnival Myskill Fest & Dapur Terengganu di Quinara Al-Safir Resort, Seberang Takir, di sini, malam tadi.

Kemelut pertukaran menteri besar hangat diperkatakan setelah Istana Terengganu menarik kesemua darjah kebesaran yang diberikan kepada Adun Seberang Takir itu berkuatkuasa 22 April lalu.

Ahmad Razif dikurniakan Darjah Datuk Paduka Mahkota Terengganu Kehormat (DPMT) yang membawa gelaran Datuk pada 2012 dan Seri Setia Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZ) yang membawa gelaran Datuk Seri pada April 2015.


Tanya tuan punya badan..itu ler jawabnya..! Tanya ler kepada rakyat Terengganu..! 

Menyorok belakang jibby? Baru betul layar dikembang, sauh di labuh..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

11 ulasan:

  1. Ekoran kegagalan guru-guru bertepuk tangan ketika Menteri Besar Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman berucap sempena sambutan hari guru peringkat negeri 24 Mei lalu, semua guru-guru di negeri itu diarah berlatih tepuk tangan setiap hari.

    Arahan itu dikeluarkan oleh pengarah pendidikan Terengganu, Shafruddin Ali Hussin melalui sistem pesanan Whatsapp yang kemudiannya di print skrin dan kini menjadi viral.


    "Saya sudah sampai rumah tetapi otak saya masih terkial-kial (mendengar) kata YAB MB tentang cikgu-cikgu kita yang tidak tepuk tangan kepada YAB MB.

    "Saya minta esok tolong buat latihan tepuk tangan selama 5 minit untuk membiasakan tepuk tangan di kalangan guru-guru.

    "Setiap perhimpunan pun latih mereka tepuk tangan dengan tunjukkan bukti bergambar kepada saya.

    "Mohon tindakan tuan puan, tiada pengecualian," tulis Shafruddin dalam arahan itu dengan disambut oleh pegawai-pegawai kanannya akan dilaksanakan segera.

    BalasPadam

  2. U earn d respect not demand it from others yoo!

    BalasPadam
  3. woi penjilat..deklrasi madir yg ko jilat tu rupanya kene bayo ke??kahkahakaha..deklrasi pon menipu ke adoiii kesian kikiki..patutlah puak ni bodo tak sudah..malu la weii..

    Lelaki dakwa ditipu berhubung tandatangan 'palsu' Deklarasi Rakyat- malysikini

    baca tu putra..tu kn berita paling ko suke..maluuuu weiii jilat lagi..jilattttt wakkaakkakaakaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy dh habaq kat depa ni..tp xmau dengaq..depa igt madir tu suci bersih..baru setahun jmpa kot..ape2 hal padanla muka..ketegaq bigai!

      Padam
    2. Sendiri taruk komen kemudian sendiri jawab. Dah tak siuman ke sebab kena penangan Mahathir.

      Padam
  4. Tak cukup dedak le tu asyik meroyan je..pegi main Pele kat portal Mykmu tu..tu tempat simpanan dedak..sini tmpat org Ade akal

    BalasPadam
  5. Inilah amibat taktikal kebinatangan mathir..menghalalkn cara demi capai sesuatu.

    BalasPadam
  6. Seorang pengaturcaraan komputer bebas secara sambilan, Azharuddin bin Othman @ Abdullah, nombor kad pengenalan 861022465285 telah membuat Akuan Bersumpah hari ini, bahawa beliau telah dihubungi oleh Facebooker bernama 'Ratu Naga' pada 27/04/2016 untuk membeli maklumat data (database) penduduk Malaysia bagi tujuan untuk mendapatkan 1.2 juta tandatangan untuk keperluan Tun Mahathir bagi tujuan Deklarasi Malaysia.

    Beliau juga mengaku akan dibayar RM5,000 oleh Ratu Naga untuk mendapatkan 1.2 juta 'database' pilihanraya. Walau bagaimanapun, beliau hanya dibayar RM 1,000 dan sehingga kini tidak mendapat baki bayaran yang dijanjikan.

    Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2016/05/akaun-bersumpah-berkenaan-tun-dr.html#zIzvsdRjWjkGRJz8.99

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke? Hebat Tun Mahathir, ye? Jom berDeklrasi Rakyat kita. Selamatkan Malaysia dari Lanun Bugis. Tentukan Lanun Bugis di ganti awal sabelom PRU14. Kalau tak, lingkup UMNO.

      Padam
  7. bab yang libat tdm percaya sangat. kalu guan eng kutuk tdm, dah sah disanjung bagai nak rak. tapi duit src masuk akaun peribadi dan najib pun akui terima duit itu tak mau terima sebagai satu kesalahan pulak. salah atau tidak duit syarikat kerajaan di bawah kendalian mof masuk akaun peribadi pm. itu pun tak boleh nak jawab. itu baru satu. mana lebih besar salahnya, tipu jumlah deklarasi rakyat atau tibai duit berjuta syarikat kerajaan, src. pengarah src pulak pakat menghilangkan diri sampai sekarang tak jumpa, penyiasat pulak alahai ... termakan dedak, gelap mata dan tuli. lepas tu suruh kita go fly kite. apa cer ...

    BalasPadam
  8. Takde sebab Tun nak tipu Deklarasi Rakyat.satu dunia tahu dan akui kehebatan tun dlm membena negara Malaysia. Kini satu dunia juga tahu ' 'kehebatan' jibbo dlm merosakkan negara malaysia. kalau bab tipu, dunia sdg dan akan sentiasa menuding jari
    Kat Jibbo BUKAN Tun M. Jadi cai2 terutamanya flykite, ' bukti' yg kau ada tentang Deklarasi tu besar kuman je jika dibandingkan dgn bukti kesalahan bos kau semua. Cai,azharuddin bin othman tu siapa jika dibandingkan dgn negara2 yg siasat bos kau?

    BalasPadam