Rabu, 18 Mei 2016

HOT ~ TV UK Siar Dakwaan Najib Rasuah..!


Rasuah itu kotor lagi menjijikkan..! 

Sayang bertompok tompok..! benci merata rata..!

TV UK siar dakwaan rasuah Najib

Apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diraikan pada persidangan pelaburan berprestij di Sekretariat Komanwel di London, penyiar UK, Channel 4 mempersoalkan kehadiran pemimpin yang dikaitkan dengan sekurang-kurangnya tujuh siasatan antarabangsa berkaitan rasuah.
Najib menyampaikan ucaptama di Pameran Pelabur Malaysia-UK yang dianjurkan bersama oleh Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia dan Majlis Perusahaan dan Pelaburan Komanwel.
Segmen berita Channel4, yang mana wartawannya dihalang menemubual Najib semasa pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini selepas bertanya mengenai 1MDB, mengulangi dakwaan rasuah terhadap Najib dan mempersoalkan mengapa perdana menteri Malaysia itu perlu menjadi hos di bangunan Komanwel.
Menurut segmen berita itu, Channel 4 juga tidak dibenarkan masuk ke persidangan pelaburan itu walaupun membuat permintaan berulang kali kepada pihak penganjur.
Pada awal Mei lalu, seorang wartawan Channel 4 dan jurukameranya dihalang daripada membuat liputan terhadap Najib selepas pilihan raya Sarawak apabila mereka cuba untuk menanya Najib tentang jutaan ringgit dalam akaun peribadinya.
Tetapi pegawai-pegawai UK yang bercakap kepada wartawan Channel 4 seolah-olah bimbang dengan tuduhan terhadap Najib, dengan mengatakan bahawa hubungan yang sah dengan Malaysia perlu terus berjalan.
Mereka menegaskan siasatan rasuah ke atas 1MDB dan wang dalam akaun peribadi perdana menteri tidak menunjukkan ada kaitan dengan sebarang kesalahan.
Cubaan Channel 4 untuk menyoal Najib lebih lanjut juga gagal apabila perdana menteri berdiam diri ketika penyiar itu bertemu beliau di luar hotelnya.
Dalam mana-mana kes, laporan itu menyatakan bahawa Malaysia merupakan pelabur kedua terbesar dalam pasaran hartanah komersial di London selepas Amerika Syarikat, dengan pembangunan semula loji kuasa Battersea dengan kos melebihi AS $11 bilion.
Ironinya wartawan Channel 4 dalam segmen berita itu berkata, Najib menjadi hos di bangunan sama yang hanya seminggu lalu merupakan tapak persidangan anti-rasuah.
Najib menafikan semua dakwaan salah laku dalam isu-isu berkaitan 1MDB yang dibebani hutang dan jutaan ringgit yang masuk ke akaun peribadinya. Beliau juga dibersihkan daripada salah laku oleh Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali.
Ada juga tuduhan bahawa beberapa media asing merupakan sebahagian daripada konspirasi yang dimulakan oleh pihak tertentu untuk memburuk-burukkan Najib dan menjatuhkan beliau daripada kuasa.
Layan video..
Buek malu orang kampung yor..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

25 ulasan:

  1. Berita gempar..diatas salah laku 1mdb datuk sri Najib pm Malaysia telah ditahan di Britain semasa lawatan kerja dn akan di transfer ke Us..lapor wsj..hehehe.

    BalasPadam
  2. Ko tgk betul2 nnok ssgt privokasi dari reporter tu... orang politics UK pun x nak campur... butuh la...blog ni jer yg busy jadi batu api.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'orang politics UK pun x nak campur'

      Maksud kamu yg ini ke?

      >>> Lord Price, Trade Minister deliberately make a show of steering clear of Najib, but his two more senior colleagues, the Foreign Secretary, Phillip Hammond and Business Secretary, Sajid Jarvid both pulled out of their anticipated presence at the opening of the conference, where the key note address was to be given by Najib!

      Padam
  3. 8.08 & 8.21,

    Tak perlu berkhayal najib kena tangkap la, sendri buat cerita.

    BalasPadam
  4. Tolong jawab soklan aku ni.

    Najib mengatakan tak tahu, SRC ada masukkan RM42 juta ke dalam accnya.

    Najib kata tak tahu, tapi dalam tak tahu tersebut, duit dah licin dibelanjakan dan acc tersebut telah ditutup.

    Bila mintak bukti perbelanjaan, minta bukti ke mana menghilangnya duit tersebut, sampai sekarang masih senyap sunyi.
    Ada sesiapa boleh jawab?

    Dan aku suruh jawab, bukan mencarut, caci maki dsb.
    Tunjukkan diri korang adalah profesional cybertrooper.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua dah jawab cuma macai je ulang2 cerita ,mana kena maki,
      pembangkang Dan macai tun m bagi bukti palsu kami dah teliti bukti macai protun Dan pembangkang,
      Kami bukan fanatik sangat pada najib itu, kami tahu APA itu salah Dan bukan .

      Kami minta bukti duit 1mbd masuk kedalam ambank seperti cakap protun itu gagal bagi, kalau saksi pun tun m tak ada, yg ADA saksi dithailand menipu kerajaan Arab suadi, dah tentu saksi itu tak boleh pakai

      Padam
    2. 10:53

      Apa jawabnya.

      Aku tanya duit SRC, bukan 1MDB.
      Tolong hadam betul2.
      Jangan alih tiang gol.

      Perkara ni ada dlm laporan pada AG Apandi.

      Aku bukan tanya bukti duit 1MDB dan kaitannya dgn 2.6b.
      Tapi aku amat yakin, duit tu mmg dari 1MDB.
      Hanya masa yg akan menentukan bila ia akan terlondeh.

      Kalau Najib berani, tubuh Suruhjaya Diraja dan audit yg betul2 bebas drpd pengaruh kerajaan serta Najib n the Geng Sapu Tabung, utk siasat.

      Kalau tak salah, mengapa ramai sangat yg dipecat?

      Padam
    3. 10.53

      Jangan lupa selain jawapan standard "semua dah jawab" ada satu lagi jawapan standard pencacai.....semua dah checkmate dah.

      Padam
  5. Pelik TV4 tu..benda yg dalam penyiasatan dan tak pasti ... boleh disiarkan..tidak beretika...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saman sajalah.

      Padam
    2. Betul 10.10

      Saman ajelah.

      Kalau WSJ tak bongkar rakyat tak tahu.
      Kalau TV4 tak siar, rakyat melahu.

      Nak harap TV3 suku, Utusan, BH siar, ke laut la nampaknya..

      Padam
  6. 9.39 pelik juga ngan najib ni, kalau TV4 tak beretika....saman aje la.

    Nak berkhayal kena todi dan ketum baru nak buat citer baru ke? atau pergi fly kite? Dah puas fly kite baru dapat ilham Pembohongan baru?

    Kalau ugama hindu sekalipun, pembohongan dan fitnah tidak dibenarkan chai, inikan pula mereka beragama islam.

    BalasPadam
  7. 8:08

    Hopefully mulut awak masin, menjadi Doa dan kenyataan.....In Sya Allah. (Sometimes it pays even when you are being sarcastic)

    Anyway, just in.....

    - its confirmed that Bugis-Pirate wasn't on official state visit to UK

    - the stone-cold face invited himself via proxy-connection

    - the headless-chicken-PM timed his 'butted-in' private visit just so the 2 weeks short sitting of Parliament coincidental?

    - Nothing2Hide.....sounds familiar?

    So, lickers and donkeys to lanun-bugis its been exposed the guy put in 10 inch layered invisible slabs onto his face just so he travelled to make it look 'official' yet delegates and host are just being polite knowing the 1MDB shit is all over his face.

    Don't count your chicken yet, before your eggs hatched all donkey dudes!

    MLN

    BalasPadam
  8. rejim pembangkang malaysia paling korup dalam dunia..mereka2 cerita kemudian membesar2 sepertinya benar dan bersekongkol dengan pihak2 laknat yahudi asing semata2 tamak kuasa..puak2 yang cuba menghuru-harakan negara dengan demo haram dengan kartun bodohnya pun di beri anugerah pihak asing..memang bangsat perangai puak2 ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10.42

      Laknat yahudi tu la najib ambil goldman sach sebagai penasihat, bayaran sebagai perunding 1mdb 1 billion ringgit malaysia.

      Laknat yahudi tu la najib bersekongkol dengan jho lo.

      Laknat yahudi tu la najib ambil punahsihat bekas pekerja apco bernama paul stadlen

      Padam
  9. Mereka adalah proksi untuk menyerang dan menjahanamkan para pemimpin serta negara Islam keseluruhannya. Sasaran mrk mendunia, tajaan tidak terkira. Malangnya terdapat juga gulungan yang fikirannya tak sampai kesana atau kerana kepentingan versi yang berbeda sehingga ungkapan demi agama, bangsa dan negara diabaikan sahaja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib kena jawab dgn bukti, bukan asyik alih tiang gol mengatakan konspirasi la, itu la, ini la.

      Ini zaman celik, jawab dgn bukti, bukan pongpang2 dgn air liur semata2.

      ISA dia mansuhkan, Akta Hasutan 1948 pun nyaris2 terkorban.
      Nak bayar hutang 1MDB, aset strategik negara dijual kpd cina komunis.

      Duit masuk dlm acc sendiri, RM42 juta, dia pukul tak tahu.
      Tapi duit tak dipulangkan,disapu licin tanpa sebarang penjelasan dan rekod2 ke mana menghilangnya duit tersebut.
      Acc pulak dah ditutup.

      Tu yg ko nak gebang cerita agama, bangsa, negara, Umno/BN.

      Padam
    2. 10.42,

      Nama negara islam malaysia sudah dijahanamkan oleh najib yang korup, zalim dan menganaiya rakyat

      Padam
    3. Jangan sampai masuk geng hati yahudi. Nauzubillah.

      Padam
  10. Mmg bernas adzzam,tahniah. Cuma pro najib ni tahap miskin minda kaya dedak...sampai tak boleh fikir dah. Nak tolak mana benda FAKTA? Spin je la sana sini dgn hujah paling hina....kesian.
    Agaknya boss banggang diorang bagi pelepasan cukai utk cai2 yg maki hamun,mencarut dan alih isu kot! Mcm apa yg di nikmati si roki blue....porsche cayane dan hutang keliling pinggang dibayar kan....FAKTA.

    BalasPadam
  11. Hoi 6 Jahanam cai cai jibbo the hippo..kalau tak carut tak boleh kaa, "saya suka carut, hari hari saya mencarut. " nek moyang, tok nenek. Mak bapak kau tak ajar kaa, agaknya kaplabut dlm seluar kau takde sejak lahir,cacat.nak beli pasang siap takde, jadi kau meroyan lah CAI, kesian kau..Gian sgt nk ada mcm org lain, hari2 sebut..tak hidup kau kalau tak sebut!

    Eh lupa lak nk cakap, aku bukan pembangkang la cai, aku rasa lebih berjasa dgn umno dulu drp kau..lebih banyak aku buat untuk masyarakat dan umno drp kau dan pencacai2 pee Emm yg lain...kalah kau cai..Tapi ITU masa umno dulu.bukan umno jibbo the hippo CAI, tak sokongah jibbo..sorry!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bravo 2:33. Aku bangga...

      Memang ramai orang kuat UMNO (United Malays National Organisation) kat sini. Yang ikhlas perjuangkan agama, bangsa dan negara.

      Tetapi yang ada di dalam UMNO (Untuk Mohd Najib Only) ni sudah cukup bangga menjadi cybertrooper Najib. Sesetengah tu bukan saja buat kerja buta tanpa upah tetapi juga buat kerja buta tuli.

      Tapi dema ni takut nak terima hakikat yg kita ni bukan pembangkang, bukan penyokong DAP, PKR, PAS, PAN dll. Atau percaya kita bukan sokong komunis / syiah / yahudi / lgbt dan lain2.

      Dema juga takut nak mengaku rela dan sanggup terima KEBENARAN. Agama, bangsa dan negara diletakkan ke tepi semata2 utk kekalkan kuasa Najib, tiada sesiapa lain kecuali Najib.

      Padam
  12. Adzzam..keep on trashing, biar berdesing...cai pening..

    BalasPadam
  13. Brother QQ..agree with you fully!

    BalasPadam