Sabtu, 4 April 2015

Mana Pergi Panglima Najib..!


Tidak boleh tidak kita pasti akan mengulas isu panas yang sedang menjadi bualan hangat dipasaran..! Isu GST yang mula mengambil tempat ternyata tidak mampu membendung kenyataan panas yang Tun M sebutkan sejak 2 hari lalu...

Hari ini Tun M bersuara lagi..!

CYBERJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad secara terbuka mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk meletak jawatan demi menyelamatkan negara dan Umno.
Beliau berkata prestasi Najib sebagai Perdana Menteri lebih teruk berbanding Tun Abdullah Ahmad Badawi.
"Sekiranya Umno mahu diselamatkan sudah tiba masanya untuk menukar kepimpinan parti itu. Siapa yang akan menggantikannya terpulang kepada Umno tetapi beliau harus letak jawatan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan kepimpinan 'What Youth Should Know' di sini Sabtu.

Bekas perdana menteri itu berkata beliau sudah melepasi tempoh senyapnya dan perlu lantang bersuara kerana reputasi negara di peringkat global semakin buruk semasa di bawah pemerintahan Najib.
"Saya tidak marah. Saya hanya fikirkannya demi negara kita. Saya berdiam diri sejak beberapa tahun tetapi sekarang saya sudah melepasi tempoh senyap saya. 

"Negara kita terkenal sebagai salah sebuah negara yang memiliki pentadbiran yang baik. Tetapi sekarang tidak lagi. Sekarang akhbar luar negara melabelkan Malaysia sebagai sebuah negara paling korup," katanya.

Dr Mahathir turut mengkiritik Badawi semasa beliau menjadi Perdana Menteri.

Terdahulu, Dr Mahathir menjawab pelbagai isu kontroversi semasa sesi soal jawab diadakan.

Antara isu yang dibangkitkan adalah hukum hudud, kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu dan hubungan antara kaum.

Kadang kadang kita heran juga...kemana perginya para panglima Najib..! Mana perginya suara Ketua Ketua Bahagian..! Mana perginya suara Wanita & Puteri..! 

Pemuda melalui Ketuanya KJ sudah menyatakan pendirian bahawa Najib perlu menjawab segala persoalan yang Tun M bangkitkan..! 

Jawapan KJ tu boleh ditafsirkan bahawa Najib perlu menjawabnya sendiri..! Maknanya Najib tanggung sendiri ler ..! tak gitu KJ?

Ingatkan nak menghurai..! rupanya makin terbelit..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

20 ulasan:

  1. ketua bhg mana berani tuan. kalau bersuara $$$$$ tak masuk lah tuan. kalau nak bersuara pun dlm grup whatsapp saja. nak cakap dlm press takut pokok tumbang. kena beli insurans... kalau buat komen terbuka takut tak sempat nak capai dahan lain, sebab dahan dah sesak orang bergantung

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak jawab pun mesti ada kemampuan atau ketokohan. Tak ada kualiti...Yang ada otak pun senyap atau dah pindah kem, ini kan pulak setakat ketua bahagian.

      Padam
  2. Yang menyalak hanya blogger bangang yg memperlekeh persoalan yg ayahanda Tun lontarkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Begitu juga dengan para jemuan yang bergentayangan di sekeliling Najib, bila Najib dikritik, bukannya mereka nak nasihatkan Najib supaya muhasabah diri, tetapi mereka akan menjadi penyokong membawa rebah dengan membela perbuatan bodoh dan dungu Najib kerana ditabur wang ringgit hasil ampuan dan bodekan mereka kepada Najib selama ini.

      Mereka pun tahu bahawa Najib ni kalau menasihatkannya, ibarat menasihatkan lembu yang sedang makan rumput, tak ada respon, hanya buat tak peduli sahaja. Begitulah sikap Najib bila diberi nasihat selama ini.

      Tun Dr. Mahathir dah bertahun nasihatkan Najib, secara bersemuka, beri nasihat dengan lembut, nasihat berlapik, tapi mana ada Najib peduli, sebab dia ni perangai macam lembu sedang makan rumput, kalau perkara yang tak syok sendiri padanya, dia tak akan peduli punya.

      Padam
    2. Termasuklah theunspinners yg mempromosi memburukkan Dr. M.

      Apa salahnya Najib menjelaskan sendiri, perilaku Njajib seolah2 beliau memamng membuat SALAH

      Padam
    3. Bila tanya jawapan yang mudah bagi BLOGGER bab! ialah menghina TOKOH Negara itu..

      Padam
  3. Yang menyalak hanya blogger bangang yg memperlekeh persoalan yg ayahanda Tun lontarkan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Termasuklah theunspinners yg mempromosi memburukkan Dr. M.

      Apa salahnya Najib menjelaskan sendiri, perilaku Njajib seolah2 beliau memamng membuat SALAH

      Padam
    2. Bacalah salleh keruak...paling kuat kipas nya...selepas najib jatuh mmg aku nk tgk sama ade salleh keruak tu resign bersama sbg tanda org yg berperinsip & bermaruah,semangat setia kwn dgn najib, atau trus berada di politik tp tunduk bos baru...org mcm lalang mcm ni la yg merosakkan parti

      Padam
  4. Najib seharusnya sedar di mana skang ni ramai yg dah tak backup dia. Ketua2 Bahagian yg menyokongnya tempohari hanya berlakon saja sbb mereka juga bukan tau sgt apa isu sbnar pasal 1MDB. Kalo mereka jelas tahu pasal perkara tersebut, sepatutnya mereka sudah lama memberikan kenyataan akhbar atau sekurang2nya menjawab dakwaan Tun M. Najib harus sedar yg mereka2 ni hanya menyokongnya sbb beliau seorang PM buat masa ni.

    Saya rasa tujuan Tun M membangkitkan isu2 tersebut ada beberapa sebab tp yg utamanya adalah untuk DS Najib menyedari hakikat bahawa beliau sudah kehilangan byk sokongan di kalangan pemimpin2 UMNO di mana kita dpt lihat sejak dr dulu lg byk isu2 yg diketengahkan tidak mendapat maklum balas drp menteri2 beliau sendri hinggakan beliau sendri terpaksa menjawabnya sendri.

    Seterusnya tujuan Tun M di sini adalah utk menyelamatkan UMNO drp terus lemah sekiranya tiada kesedaran utk menukar kepimpinan di mana sekiranya DS Najib terus menerajui UMNO/BN, dikhuatiri isu2 berbangkit menjelang PRU-14 tidak dpt dijawab oleh pihak kerajaan lantas kerajaan yg baru bakal dibentuk dan UMNO bakal menjadi pihak pembangkang buat pertama kali di Dewan Rakyat. Pada waktu itu, Kemungkinan besar BN juga sudah tidak wujud lg pada waktu itu dan UMNO akan dibiarkan berjuang berseorangan di pihak pembangkang.

    BalasPadam
  5. GERAKAN ETD Najib.
    Sudah sampai masa untuk lancarkan GETDN.(gerakan estimated time of Departure Najib)
    Mesti daftar.
    Semua mesti ikut undang undang.
    Pemimpin dan pelapis ramai.
    Blogger pun ramai.
    Syarat Aliff BA TA.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    BalasPadam
  6. Tunku Abdul Rahman Putra meletakkan jawatan Perdana Menteri. Tun Hussein Onn meletakkan jawatan juga. Tun Dr. Mahathir meletak jawatan. Tun Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan. Semuanya berjiwa besar untuk meletak jawatan Perdana Menteri apabila dirasakan masanya telah sampai. Najib mungkin berjiwa berbeza dengan pendahulu2nya. Yang lain boleh letak jawatan dengan selambanya, Najib nampak terus berdegil dan percaya kepada pandangan segelintir yang mengatakan dia tidak buat sebarang kesilapan dan masih layak untuk terus menjadi orang nombor satu kerajaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Najib ni jiwa syok sendiri, jiwa gila ampu dan jiwa gila bodek, dia akan berpaut pada jawatan walapun hingga menjahanamkan parti dan menyebabkan parti kalah pilihanraya.

      Memang pantatlah Najib ni, blah la Najib, kami tak rela Barisan Nasional tertiarap kerana Najib gila syok sendiri dan diampu serta dibodek macam mangkuk itu.

      Padam
  7. Pemimpin yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang tinggi akan sedar dan tahu bila dan bagaimana dia seharusnya berundur dari jawatan yang dipegangnya. Sepatutnya bila tahu kita sudah tidak disukai lagi....tidak diperlukan lagi, berundurlah...kecuali kiat mempunyai agenda yang belum selesai....

    BalasPadam
  8. Saya bukan orang UMNO tapi rakyat biasa.....don't waste time. Tukarlah berapa kali pun PM selagi Tun M ada mesti tak betul. Mesti tak baik macam dia dulu. Apa susahnya, IMDB tu lantiklah anak2 dia in charge - Baiklah Najib. Altantuya tu dah nak muntah dengar kes perempuan simpanan Mongolia ni. SIAPA nak tahu tak percaya juga PDRM apa susahnya? Sertai dia di alam Barzakh, dia akan beri tahu segalanya!!

    Bosanlah....Malaysia aman damai tak ada isu, Kerajaan bertungkus lumus untuk kesejahteraan rakyat tak dilihatnya tak Nampak Nampak juga. Asyik asyik nak bertekak sesama Melayu sesama Islam. Sejarah Melaka cuma belajar di sekolah je, setakat nak pass exam.

    Dah 90 tahun, umur bonus sebesar-besar bonus tu. Fikir akhirat sajalah, Politik memang kotor jangnan cemari jalan ke liang lahad, kalau tak insaf sekarang bila lagi? Biarlah orang ingat kita masa zaman kegemilangan kita dulu bukan sebagai pengadu domba.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai penjilat najib ni...malu2 kucing declare mcm rakyat biase tp duk hentam tun..
      Isu sebenarnya rakyat & realiti...bukan psl tun betol atau salah..
      Isu najib isu rakyat...yg merase sakitnya keadaan sekarang rakyat..bkn si penjilat org kaya mcm ko anon 5;53...
      Itu realitinya!!
      Tun hanya suarakan apa yg rakyat rs skrang...mana penah slm sejarah umno,pemimpin bn sampai ketahap "terpakse" rahsiakan weding anak sendiri...di zaman ini paling bodoh adelah melarang merakam gmbr & share di media sosial...soalan...knp takut?takut dgn rakyat ke dgn tun?
      Mmg mesia sampai sekarang terhutang budi lg dgn tun walopon sudah usia 90an...sampai bila pon x tau..
      Mmg bonus pon,tp bonus tuk umno spy SEDAR DIRI sblm terlambat!
      Itupon susah nk fhm ka penjilat tegar?

      P/s: aku hairan mcm mana ko blh kata skrang tgh aman damai xde isu...ko ni dr bulan ka? Ke org senang mcm njib?ke ko mmg najib?? X penah ambik tau org bwh...

      Padam
  9. nak suruh najib jawab itu ini... pm najib tak ada kerja nak menjaga negara ke... tugas jaga negara bukan tugas pm ke?.... tun m dia dah pencen banyaklah masa nak layan bagai2 cerita.... nak suruh pm najib buang masa dengan layan tomahan yg di buat pembangkang?... pembangkang sudah tentu tak perlu tanggung jaga negara....kerja mereka cari salah pemimpin yg ada..... tun m pun berundur selepas jadi pm 22 tahun....itu pun selepas macam tuduhan yg dikenakan.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Malaysia berhutamg besar.

      Mendiamkan diri umumya bagi Masyarakat Modern ialah tanda bersalah.

      Padam
  10. Jaga negara? Apa yg dia jaga selama 6 tahun...

    BalasPadam