Selasa, 21 April 2015

Menteri KDN vs IGP..!


Itu kata Menteri KDN..!

Tapi Ketua Polis Negara pulak kata...

KUALA LUMPUR: Tiada unsur hasutan dalam protes yang diadakan di hadapan gereja di Taman Medan semalam, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Menurut beliau, ini adalah kerana bantahan tersebut diadakan berhubung isu lokasi gereja dan bukan menyentuh soal agama Kristian.

"Kita tidak lihatnya sebagai menghasut kerana ia tidak menyentuh tentang agama Kristian tetapi hanya tentang lokasi gereja berkenaan," katanya seperti dipetik The Malaysian Insider.

Sekumpulan 50 penduduk Taman Medan di Petaling Jaya pada Ahad dilapor melahirkan rasa tidak puas hati terhadap sebuah gereja yang baru sahaja dibuka di situ.

Mereka turut mempersoalkan lambang salib yang diletakkan di luar gereja berkenaan selain menuntut ia diturunkan kerana lambang suci penganut Kristian itu dikatakan boleh mempengaruhi minda penduduk muda beragama Islam di sana.

Sementara itu, salah seorang penduduk Taman Medan, Datuk Abdullah Abu Bakar ketika dihubungi berkata, beliau telah dimaklumkan oleh pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) bahawa gereja tersebut tidak mendapat kebenaran untuk beroperasi.

"Tentang (urusan) menjalankan aktiviti tanpa kebenaran, kita serah kepada pihak berkuasa untuk selesaikannya," katanya kepada Astro AWANI.



Lu Fikir La Sendiri!!!

6 ulasan:

  1. Politik babi namanya tu!!!!kdn bertukar jadi kementerian babi selepas pak lah dan najib sebagai p.m!!!zahid????...kahkahkah....apa track record beliau yang hebat cuba bagitau!!!!rasanya jam dia je nampak hebat!!!

    BalasPadam
  2. MENTERI KABINET HARUS DIROMBAK DAN DIGANTIKAN DENGAN PEMIMPIN YANG LEBIH LAYAK.

    BalasPadam
  3. Inilah yang dikatakan oleh Tansri Musa Hasan dulu...ada campur tangan menteri

    BalasPadam
  4. Siapa yang berhajat nak jadi PM, kot-kot dicalonkan Lim Kit Siang mesti tunjuk bagus dan tidak rasis.

    BalasPadam
  5. G25 tak pula membela surau dan kampong yg dirobohkan.

    Gerja tanpa permit dibela untuk memecahkan melayu. Percayalah babi2 ini bukanlah mahu beragama, sebaliknya hanya mahu mengaut habuan dunia dgn melaga2 Melayu dan bumiputera.

    Agama sebenar babi ini ialah makan sampai gemok dan akhirnya mampos.

    Sebab otu mereka tak akan hidup bahagia.

    Menteri pulak manyak bodoh. Ada gelaran Dr pulak tu. Mana u yg bagi patut buang balik sebab manyak bolo

    BalasPadam
  6. Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir (QS. Al-Fath[48] : 29)

    BalasPadam